• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy pojadą wreszcie wzdłuż obwodnicy. Nowa trasa linii 120 na lotnisko

Krzysztof Koprowski
22 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Od najbliższej środy mieszkańcy Południa zyskają wreszcie wygodne połączenie autobusowe wzdłuż obwodnicy aż do portu lotniczegoMapka. Pojazdy wydłużonej linii 120 będą kursować w godzinach szczytu co ok. 20 minut, poza szczytem co ok. 40 minut oraz co ok. godzinę w soboty, niedziele i święta.



Czy linia autobusowa wzdłuż obwodnicy zmniejszy liczbę aut na "ekspresówce"?

Wydłużenie linii 120 od obecnej pętli przy ul. StężyckiejMapka przez Kiełpino Górne, Kokoszki i Matarnię możliwe jest dzięki kompleksowej wymianie zużytych płyt betonowych na ul. Stężyckiej po obu stronach obwodnicy.

Zakończone w ostatnich dniach prace budowlane były realizowane w ramach projektu z Budżetu Obywatelskiego 2021 - "Górny Taras Gdańska (Jasień, Kokoszki, Matarnia, Osowa) - przystosowanie ulic na potrzeby lepszej komunikacji autobusowej", który zdobył największe poparcie wśród projektów ogólnomiejskich.

W środę (24 listopada) po nowych płytach rozpoczną regularnie kursować autobusy linii 120, które po pokonaniu ul. Stężyckiej pojadą ulicami: Goplańską, Otomińską, Kartuską, Nowatorów, Budowlanych, Słowackiego aż do pętli przy lotnisku.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Nowy przebieg linii autobusowej 120 od środy, 24 listopada. Nowy przebieg linii autobusowej 120 od środy, 24 listopada.

Nowa trasa, zmiana pętli oraz częstotliwość kursowania



Co ważne, przystankiem początkowym nie będzie już pętla SiedlceMapka, lecz pętla Łostowice ŚwiętokrzyskaMapka, do której autobusy dotrą ulicami: Jabłoniową, Warszawską i Havla.

Linia 120 w nowej odsłonie będzie funkcjonować z częstotliwością:
  • co ok. 20 minut w godzinach szczytu porannego i popołudniowego,
  • co ok. 40 minut w tzw. międzyszczycie w dni powszednie,
  • co ok. 60 minut w soboty, niedziele i święta.

  • Pętla Stężycka, gdzie obecnie autobusy linii 120 kończą bieg.
  • Nowa nawierzchnia z płyt na ul. Stężyckiej.
  • Nowa nawierzchnia z płyt na ul. Stężyckiej.
  • Nowa nawierzchnia z płyt na ul. Stężyckiej.
  • Nowa nawierzchnia z płyt na ul. Stężyckiej.

Nowe przystanki na trasie oraz możliwość dojazdu aż do Osowej



Na nowym odcinku autobusy linii 120 zatrzymają się na przystankach:
  • Szadółki 03 i 04 przy ul. Lubowidzkiej (obok skrzyżowania z ul. Jabłoniową),
  • Połczyńska 01 i 02 przy ul. Stężyckiej (przy skrzyżowaniu z ul. Połczyńską),
  • Stężycka (n/ż) 01 i 02 przy ul. Stężyckiej (w pobliżu wiaduktu nad obwodnicą Trójmiasta),
  • Łagowska 01 i 02 przy ul. Goplańskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Łagowską),
  • Kolbudzka 01 i 02 przy ul. Goplańskiej (obok skrzyżowania z Kolbudzką),
  • Lipuska 02 przy ul. Goplańskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Wdzydzką) w kierunku Łostowic Świętokrzyskiej. W kierunku do lotniska autobusy zatrzymają się na istniejącym przystanku Lipuska 01,
  • Port Lotniczy - odjazd ze stanowiska 04.

Dalej w kierunku Osowej podróż można kontynuować linią 210, co w efekcie umożliwi mieszkańcom Południa długo wyczekiwany przejazd wzdłuż obwodnicy bez potrzeby zjazdu i przesiadek na Morenie (Pieckach-Migowie) czy Dolnym Tarasie.

Czytaj też artykuł z 2015 r.:

Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy



Jedna z najdłuższych linii dziennych w sieci ZTM Gdańsk



Po wydłużeniu do 18 km w jednym kierunku trasa linii 120 będzie jedną z najdłuższych. Dla porównania, trasa linii 112 (Wały Piastowskie - Przegalina) ma ok. 28 km, linii 126 (Wrzeszcz PKP - Pszenna) ok. 25 km długości, zaś trasa linii 207 (Dworzec Gł. - Pruszcz Gd. Komarowo) wynosi ok. 19 km.

Czytaj też artykuł z 2020 r.:

Ponad 40 kilometrów autobusem. To najdłuższe trasy gdańskiej komunikacji



Odcinki ul. Stężyckiej z nową nawierzchnią z płyt betonowych. Odcinki ul. Stężyckiej z nową nawierzchnią z płyt betonowych.

Zmiany rozkładów jazdy na innych liniach autobusowych



Wraz z nową trasą linii 120 skrócona zostanie trasa linii szczytowej 164. Autobusy będą jeździć na trasie pętla Ujeścisko - Jasień PKM. Ponadto wprowadzone zostaną niewielkie korekty rozkładów jazdy na liniach 115, 118, 127, 174 i 210, spowodowane koniecznością synchronizacji z linią 120:
  • linia 115: w soboty, niedziele i święta korekta godzin odjazdów,
  • linia 118: w dni powszednie, w godzinach szczytów przewozowych, wydłużenie czasów przejazdów pomiędzy przystankami: Płocka 03 a Przemyska 05,
  • linia 127: w dni powszednie kursy do zajezdni Hallera z godz. 8:45 z przystanku Jasień PKM 01 oraz z godz. 13:53 z przystanku Kilińskiego 01 nie będą już wykonywane,
  • linia 174: korekta rozkładu, zmienione zostaną m.in. godziny ostatnich kursów: z pętli Siedlce z godz. 22:32 na godz. 22:40 oraz z Otomina z godz. 22:57 na godz. 23:06,
  • linia 210: w soboty, niedziele i święta zmiana godzin odjazdów dwóch kursów: z Dworca Głównego do Osowej PKP z godz. 4:58 na godz. 5:03 oraz z Osowej PKP do Dworca Głównego z godz. 20:57 na godz. 21:12.


Czytaj też:

Dzielnice - wizje przestrzeni. Szadółki: zieleń wokół stawu przy Potęgowskiej


Przygotowania do budowy przedłużenia ul. Turzycowej


Projekt Nowej Jabłoniowej znowu opóźniony



Miejsca

Opinie (167) 4 zablokowane

  • (1)

    XXI wiek centrum Europy, ludzkość podbija kosmos a w Gdańsku zalecają i zachwalają przejazd "kanałami" po plytach Yumb :D

    • 16 3

    • Serdecznosci !

      • 3 0

  • Wow, jakie piękne drogi w tym z Gdańsku robią z tych płyt betonowych

    Widać, że władze miasta gospodarne i zajęte pracą dla mieszkańców a nie festynami i propagandą dla półgłówków

    • 14 5

  • te zdjecia to robione w jakiejs dalekiej Rosji?

    • 9 3

  • Remont z plyt na ... plyty-buahaaa co za zenada,jak by niemogli dekle wylac 200 metrow asfaltu i postawic 10 latarni.noo

    Faktycznie wielki wydatek dla 2 mld budzetu miasta

    • 13 3

  • taka ważna droga i z płyt, w dodatku z BO (6)

    częstotliwość co godzinę przy tak długiej trasie i potencjanlych miejscach korkowych sprawi, że godzina przyjazdu to będzie totolotek.
    Wydźwięk będzie taki, że miasto zrobiło, a ci wstrętni, wygodni gdańszczanie nie chcą korzystać z komunikacji miejskiej i trzeba ją dotować już chyba w 70%.
    Myślę, że gdyby przeorganizować linie turystyczno krajoznawczo objazdowe w szybkie dowozówki oraz wstawić więcej foteli w bydłowozach to i % użytkowników byłby większy.

    • 14 2

    • (5)

      Jak skracają linie do punktów węzłowych, co jest najbardziej racjonalnym rozwiązaniem, jest wrzawa na całe miasto. Patrz linie z Kokoszek do centrum albo niedawno 210 z Oruni aż na Osowę.

      • 2 4

      • gdyby taki skrót dał korzyść - byliby za (4)

        ale muszą wysiąść i czekać na zatłoczony tramwaj z Piecek Migowa, który do Śródmieścia jedzie dłużej niż autobus, w dodatku, trzeba skasować dwa bilety jednorazowe. Czyli - dłużej, bardziej niewygodnie i drożej. Jeszcze jakieś pytania?

        • 4 1

        • (3)

          Wiesz, że istnieje coś takiego jak bilet godzinny, a jak ktoś jeździ regularnie to ma miesięczny? Argument kompletnie nietrafiony

          • 1 4

          • wiem, że istnieje ale jest droższy od jednorazowego który wystarczał do tej pory (2)

            czyli jest pogorszenie oferty.
            Argument całkowicie trafiony.
            Napisz chociaż jedną korzyść wynikającą z tej przesiadki.

            • 2 3

            • (1)

              Krótsza trasa to częstsze kursy to środków transportu, które nie stoją w korkach - tramwaj albo pociąg. Poza tym śmieszna gadka o droższym bilecie przy większych wahaniach ceny benzyny w tygodniu.

              • 2 2

              • nie pisz komunałów, tak wiem, że tak jest w innych miastach

                poza tym jestem zwolennikiem węzłow integracyjno przesiadkowych.
                Ale władze Gdańska nie potrafią tego robić, węzły są źle rozplanowane i przesiadanie się nie jest korzystne dla pasażera. W dalszym ciągu czekam na jedną korzyść jaką dał węzeł na Siedlcach.

                • 2 3

  • Zadamy.autobusu z kowal na osowe przez obwodnice! (1)

    • 8 9

    • To idz z ta petycja do swojego soltysa :)

      • 10 2

  • linia 120 (2)

    wiekszosc firm jest juz poza obwodnica, czy nie mozna zrobic szybszej lini, ktora bedzie sie zatrzymywac na 2-3 przystankach od strony miasta i potem poza obwodnica 3-4 i po sprawie.
    Po co taki autobus ktory kreci na szkole podstawowa nr 6 ???, skoro to ninia pod Lotnisko. Ludzie.
    Co beda wycieczki dzieci samolotem??
    Jest przed wezel przesiadkowy tuz bok.
    Zrobic wiecej lini szyszych np w rejon Kartuskiej - Kartuska-Połnocna, budowlanych itp.
    Po co wszystkie autobusy jezdza na okolo??
    To samo dotyczy lini 164 !
    Zwiedzania miasta i osiedli -bzdura.
    I jak ludzie maja sie przesiadac do komunikacji ktora tylko doprowadza do szału....

    • 27 2

    • Proponuje zatrzymac tę linie zanim wystartowala na nowo!

      Mozna inaczej poprowadzić taka linie pod Lotnisko z Petli Swietokrzyska!

      Sa chyba specjaliści od wyznaczania tras!

      I niech Urzędnicy troche czytaja opinie ludzi naprawde dojezdzajacych do pracy.
      To my przynosimy podatki do tego miasta.

      • 2 2

    • 2-3 przystanki...

      Ale przystanek (tak przypadkiem) powinien być pod twoją firmą, bo jak będzie pod moją to będziesz protestował

      • 2 4

  • To czekamy na linie trawajowego złomu z Niemiec na obwodnice na tych płytach doskonale by sie torowisko układało :)

    Znając oszołowstwo Gdańskich specjalistów komunikacyjnych zacofanych w minionej epoce to możliwe

    • 3 7

  • Gdańsk za obecnych partyjnych rządów wkroczył na gdyńską ścieżkę rozwoju

    czy li pierwsze propaganda, po drugie propaganda i po 3 propaganda.
    A dla mieszkanców biała farba lub płyty betonowe z budżetu obywatelskiego.
    Serdeczności

    • 17 3

  • Ciekawe czy pomyśleli o przerwach dla kierowców bo opóźnienia będą tam ogromne

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane