- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Autobusy pojadą wreszcie wzdłuż obwodnicy. Nowa trasa linii 120 na lotnisko
Od najbliższej środy mieszkańcy Południa zyskają wreszcie wygodne połączenie autobusowe wzdłuż obwodnicy aż do portu lotniczego. Pojazdy wydłużonej linii 120 będą kursować w godzinach szczytu co ok. 20 minut, poza szczytem co ok. 40 minut oraz co ok. godzinę w soboty, niedziele i święta.
Zakończone w ostatnich dniach prace budowlane były realizowane w ramach projektu z Budżetu Obywatelskiego 2021 - "Górny Taras Gdańska (Jasień, Kokoszki, Matarnia, Osowa) - przystosowanie ulic na potrzeby lepszej komunikacji autobusowej", który zdobył największe poparcie wśród projektów ogólnomiejskich.
W środę (24 listopada) po nowych płytach rozpoczną regularnie kursować autobusy linii 120, które po pokonaniu ul. Stężyckiej pojadą ulicami: Goplańską, Otomińską, Kartuską, Nowatorów, Budowlanych, Słowackiego aż do pętli przy lotnisku.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Nowa trasa, zmiana pętli oraz częstotliwość kursowania
Co ważne, przystankiem początkowym nie będzie już pętla Siedlce, lecz pętla Łostowice Świętokrzyska, do której autobusy dotrą ulicami: Jabłoniową, Warszawską i Havla.
Linia 120 w nowej odsłonie będzie funkcjonować z częstotliwością:
- co ok. 20 minut w godzinach szczytu porannego i popołudniowego,
- co ok. 40 minut w tzw. międzyszczycie w dni powszednie,
- co ok. 60 minut w soboty, niedziele i święta.
Nowe przystanki na trasie oraz możliwość dojazdu aż do Osowej
Na nowym odcinku autobusy linii 120 zatrzymają się na przystankach:
- Szadółki 03 i 04 przy ul. Lubowidzkiej (obok skrzyżowania z ul. Jabłoniową),
- Połczyńska 01 i 02 przy ul. Stężyckiej (przy skrzyżowaniu z ul. Połczyńską),
- Stężycka (n/ż) 01 i 02 przy ul. Stężyckiej (w pobliżu wiaduktu nad obwodnicą Trójmiasta),
- Łagowska 01 i 02 przy ul. Goplańskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Łagowską),
- Kolbudzka 01 i 02 przy ul. Goplańskiej (obok skrzyżowania z Kolbudzką),
- Lipuska 02 przy ul. Goplańskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Wdzydzką) w kierunku Łostowic Świętokrzyskiej. W kierunku do lotniska autobusy zatrzymają się na istniejącym przystanku Lipuska 01,
- Port Lotniczy - odjazd ze stanowiska 04.
Dalej w kierunku Osowej podróż można kontynuować linią 210, co w efekcie umożliwi mieszkańcom Południa długo wyczekiwany przejazd wzdłuż obwodnicy bez potrzeby zjazdu i przesiadek na Morenie (Pieckach-Migowie) czy Dolnym Tarasie.
Czytaj też artykuł z 2015 r.:
Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Jedna z najdłuższych linii dziennych w sieci ZTM Gdańsk
Po wydłużeniu do 18 km w jednym kierunku trasa linii 120 będzie jedną z najdłuższych. Dla porównania, trasa linii 112 (Wały Piastowskie - Przegalina) ma ok. 28 km, linii 126 (Wrzeszcz PKP - Pszenna) ok. 25 km długości, zaś trasa linii 207 (Dworzec Gł. - Pruszcz Gd. Komarowo) wynosi ok. 19 km.
Czytaj też artykuł z 2020 r.:
Ponad 40 kilometrów autobusem. To najdłuższe trasy gdańskiej komunikacji
Zmiany rozkładów jazdy na innych liniach autobusowych
Wraz z nową trasą linii 120 skrócona zostanie trasa linii szczytowej 164. Autobusy będą jeździć na trasie pętla Ujeścisko - Jasień PKM. Ponadto wprowadzone zostaną niewielkie korekty rozkładów jazdy na liniach 115, 118, 127, 174 i 210, spowodowane koniecznością synchronizacji z linią 120:
- linia 115: w soboty, niedziele i święta korekta godzin odjazdów,
- linia 118: w dni powszednie, w godzinach szczytów przewozowych, wydłużenie czasów przejazdów pomiędzy przystankami: Płocka 03 a Przemyska 05,
- linia 127: w dni powszednie kursy do zajezdni Hallera z godz. 8:45 z przystanku Jasień PKM 01 oraz z godz. 13:53 z przystanku Kilińskiego 01 nie będą już wykonywane,
- linia 174: korekta rozkładu, zmienione zostaną m.in. godziny ostatnich kursów: z pętli Siedlce z godz. 22:32 na godz. 22:40 oraz z Otomina z godz. 22:57 na godz. 23:06,
- linia 210: w soboty, niedziele i święta zmiana godzin odjazdów dwóch kursów: z Dworca Głównego do Osowej PKP z godz. 4:58 na godz. 5:03 oraz z Osowej PKP do Dworca Głównego z godz. 20:57 na godz. 21:12.
Czytaj też:
Dzielnice - wizje przestrzeni. Szadółki: zieleń wokół stawu przy Potęgowskiej
Przygotowania do budowy przedłużenia ul. Turzycowej
Projekt Nowej Jabłoniowej znowu opóźniony
Miejsca
Opinie (167) 4 zablokowane
-
2021-11-22 19:52
A może puścić jakąś linie obwodnicą? (1)
Autobus pośpieszny z prawdziwego zdarzenia. Przypomnę iż obwodnicą kursują autobusy do centrum handlowego
- 4 1
-
2021-11-23 19:44
Chcesz fikcji?
Pospieszny autobus w korkach na obwodnicy?! Jaja sobie robisz?
- 0 0
-
2021-11-22 20:19
Szkoda, że 210 od lat nie można zwiększyć częstotliwości kursowania
- 3 2
-
2021-11-23 03:03
Chyba ktoś za dużo wypił wymyślając takie coś.
- 0 3
-
2021-11-23 03:31
Zly pomysl
Uwazam ze to zly pomysl poniewaz linia ta ma sluzyc dojazdom na lotnisko i dowozeniu pasazerow a nie zbieraniu mieszkancow Gdanska z polowy obszaru miasta, Po pierwsze wiekszosc pasazerow tego autobusu nie jezdzi na lotnisko tylko go uzywa jako podmiejskiego autobusu na dojazdy dlatego czesto ciezko jest znalezc miejsce na walizke nie wspone juz o miejscu siedzacym. Jezeli ma to juz byc przedluzona linia to powinies sie ten autobus zatrzymywac 5-10 przytsankow na calej trasie do lotniska jako express. Druga sprawa to ze na tak wydluzonej trasie opoznienia sa nieuniknione co ma ogromne znacznenie dla wylatujacych z lotniska. Tak samo linia na lotnisko z Sopotu. Wsiadajac sa juz same starsze osoby pozajmowane wszystkie miejsca i ledwo co mozna z walizka sie usadowic. A co jak bedzie 20 pasazerow z walizkami, wtedy na cmenatrze ciezko bedzie tym pozostalym wysiasc (akurat na tej trasie co biegnie przez Sopot polowa autobusu wysiada na cmentarzu). POwinno byc mniej przystankow bo celem tych dwoch lini jest dowoz na lotnisko a nie zbieranie wszytskich z calego miasta i zatrzymywanie sie na kazdym z 40 przystankow. Pomyslcie Panstwo od planowania przestrzennego i transportu
- 0 3
-
2021-11-23 06:59
Jazda autobusem z Osowej
Fajnie że jest nowa linia ale jazda autobusem z Osowej to jakaś porażka, szczególnie w godzinach porannych, 210 wiecznie opóźniony przez zatory, pracuję na kokoszkach, to jest odległość około 10 kilometrów i wymaga przesiadki, powrót z pracy o godz 16.00 zajął półtorej godziny porażka. Synchronizacja nowej linii z 210 się nie uda ponieważ ten będzie opóźniony z 15 minut do lotniska szczególnie w godzinach porannych.
- 1 1
-
2021-11-23 09:09
Tylko po co zjeżdża na tą szkołe podstawową...
Te kilka metrów można sobie podejść, a autobus zjeżdżając będzie tam tracił na światłach z 10min. Bezsens
- 2 0
-
2021-11-23 12:01
Szkoda, że.... (1)
Szkoda, że nie zahacza o pętle w Jasieniu przy kościele, zawsze dostęp do innych lini, a pętla niewykorzystana.
- 0 3
-
2021-11-23 19:46
Szkoda że...
...nie zahacza o Zakopane. Rozumiesz, że jeden autobus nie może jechać wszędzie?!!
- 1 0
-
2021-11-24 01:07
127
Wszystkie kursy są wiecznie zapchane (127) a wy jeszcze bezczelnie usuwacie dwa z nich? I to jeden w godzinach porannych? Pomijam, że rano w okolicach 7 - 8, autobusy ten linii są opóźnione o średnio 15 minut ... Żenada
- 2 0
-
2021-11-30 11:50
linia autobusu 120
Ostatnio jechałam nim pierwszy raz, bardzo ale to baaardzo ułatwia i usprawnia życie. Dotąd musiałam jeździć z Karczemek na Orunię 168 a potem 162. Z czego 168 jeździł jak chciał, ciągle się spóźniał i z każdym przystankiem opóźnienia były coraz większe. Bywało tak że cały dojazd zajmował mi 1,5 h. Teraz mogę dojeżdżać w ok.30 minut. Ta linia to najlepsze co mogli zrobić, mam nadzieję że jej nie zniosą :/
- 0 0
-
2022-01-13 10:08
A kiedy wreszcie autobusy do i z Chwarzna pojadą bez stania w korkach na Witominie?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.