- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (91 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (180 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (164 opinie)
- 4 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (38 opinii)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (37 opinii)
- 6 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (80 opinii)
Autostrada A1: z Trójmiasta do Torunia pojedziemy za 29,90 zł?
Za dwa tygodnie kierowcy pojadą dłuższą o 62 km autostradą A1. 65 minut potrwa podróż z Rusocina do Torunia. Najprawdopodobniej za tę przyjemność zapłacimy 29,90 zł.
Ile będzie kosztować podróż z Trójmiasta do Torunia? - Do końca nie wiadomo. Cena, jaką zapłacą kierowcy na bramkach zależy od decyzji ministra infrastruktury. Jeśli postanowi on zwolnić kierujących pojazdami z opłat na nowym odcinku, przejazd będzie kosztował 17,80 zł - kierowcy zapłacą wyłącznie za odcinek Rusocin - Nowe Marzy. Jeśli minister wprowadzi opłatę na nowym odcinku autostrady A1 zapłacimy wtedy 29,90 zł - mówi Ewa Łydkowska, rzecznik prasowy GTC.
Kiedy ma zapaść ministerialna decyzja? - W ciągu kilku najbliższych dni - mówi Łydkowska.
Kierowcy po cichu liczą, że minister infrastruktury zwolni ich na kilka miesięcy z opłat. Jego decyzja może przecież w najbliższych wyborach przysporzyć sporo głosów partii rządzącej.
Budowa autostrady A1 z Nowych Marz do Torunia to inwestycja rekordowa. W jej ramach zbudowano najdłuższy most w Polsce nieopodal Grudziądza. Jego długość wynosi 1953,60 m. Blado wypadają przy nim niedawno otwarty most na Odrze we Wrocławiu (w ciągu Autostradowej Obwodnica Wrocławia) o długości ok. 1700 m i nieco starszy obiekt w Płocku, czyli Most Solidarności, o długości 612 m.
Nowy odcinek to nie tylko dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu i kilkunastoma mostami i wiaduktami. Inwestycja zakładała budowę dwóch węzłów drogowych w Lisewie (zapewni połączenie z Wąbrzeźnem) i w Lubiczu, który umożliwi dojazd m.in do Torunia i drogi krajowej nr 10 wiodącej do Warszawy przez Sierpc.
Przy 62-kilometrowym fragmencie drogi szybkiego ruchu zaplanowano także osiem miejsc obsługi podróżnych. Na razie nie pojawią się przy nich nowe stacje paliw. Będą tam jednak parkingi, toalety, automaty z gorącymi napojami i miejsca do wypoczynku na świeżym powietrzu.
Budowa 62-kilmetrów autostrady pochłonęła 3,1 mld zł. Trwała od połowy 2008 r. Roboty budowlane prowadziła skandynawska firma - Skanska - oraz NDI. Wcześniej zbudowała ona 88-kilometrową autostradę A1 na odcinku od Rusocina do Nowych Marz.
W połowie przyszłego roku ma być oddany kolejny - 144-kilometrowy - odcinek autostrady A1 między Toruniem, a Strykowem. Tam inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wtedy więc do Łodzi z Trójmiasta dojedziemy w nieco ponad dwie i pół godziny, a nie jak do tej pory, starą drogą krajową nr 1 w ok. 4-5 godzin.
Testy linowych barier ochronnych.
Miejsca
Opinie (375) ponad 10 zablokowanych
-
2011-09-28 13:21
Czemu akurat 29.90?
Nie może byc jakaś okrągła kwota sybloliczna np 5 zł?
- 26 0
-
2011-09-28 13:22
Kwiaty dla ministra ! (3)
Tylko że w 2013 skończy się kasa na drogi z UE i co dalej?
- 9 2
-
2011-09-28 13:23
.
Nic.
- 2 2
-
2011-09-28 13:33
przygotowywać projekty na kolejny budżet, od 2014 roku. Masakra, nie? Będziemy mieli czas żeby tym razem zacząć budowe na samym początku perspektywy budżetowej.
- 1 0
-
2011-09-28 17:19
no i wtedy te najważniejsze drogi będą już zbudowane
proste ?
- 0 0
-
2011-09-28 13:23
"Nowością na nowym odcinku autostrady A1 będą bariery ochronne nazywane przez drogowców linowymi." (2)
"Bariery w czasie zdarzenie bez trudu utrzymują w świetle drogi nawet ciężarówkę. Ich zaletą jest m.in. niewielki koszt wykonania, a także szybka naprawa po wypadku."NO TO DLACZEGO TYLKO NA NOWYM ODCINKU SĄ ZAINSTALOWANE???
- 8 2
-
2011-09-28 21:18
(1)
Szybka naprawa to bajer wciskają nam kit. Jakby to było takie super to na wszystkich drogach by budowano liny. Bariera jest tania i szybsza w wymianie nie zrywa ileś tam kilometrów liny a bariera wygina się na kilku przęsłach. Wymieniasz i cześć. Lin w Polsce nikt nie produkuje i zachód wciska nam to czego sami nie mogli opchnąć u siebie.
- 0 0
-
2011-09-29 08:33
hm.. ciekawe.
dz
- 0 0
-
2011-09-28 13:26
GTC/Skanska powinno robić całą A1 - wszystko terminowo i nie byłoby tego burdelu na środkowym i południowym odcinku.
- 19 3
-
2011-09-28 13:26
Jestem kierowcą i wg artykułu po cichu liczę... (1)
...że Minister Infrastruktury który dostaje ode mnie pensję z moich podatków, wielkomyślnie zniesie opłaty (na kilka miesiecy - przed wyborami - to na niego oczywiście zagłosuje jak zniesie) na drodze ktora została wybudowana z płaconych przeze mnie podatków...
- 5 4
-
2011-09-28 13:34
Politykierzy to marionetki w teatrzyku dla owieczek - baranów
wystawianych przez wielkich tego świata czyli bankierów i innych gangsterów mających wpływ na gospodarkę światową tak jak operator na sterowni przemysłowej na taśmę produkcyjną. Wniosek: no way!!! Tu chodzi o golenie baranów a nie o zapewnianie im wygody
- 4 0
-
2011-09-28 13:29
MASAKRA (4)
Wyobraźcie sobie motocyklistę jak wbija się w te bariery.Taniej nie do końca znaczy lepiej.
- 5 5
-
2011-09-28 13:29
(3)
a co się dzieje z motocyklistą która się wbija w normalne bariery? Lepiej umiera?
- 8 1
-
2011-09-28 13:44
(1)
uzyj wyobraźni,moze isc po nich slizgiem i ma tam jakies szanse.A te stalowe liny kroja na talary
- 3 0
-
2011-09-28 16:48
własnie, i organy do przeszczepu teżna pocięte na plasterki na takich linach
przepraszam, taki trochę kiepski czarny żart
- 0 0
-
2011-09-28 13:57
wielka nowość w PL a jak jest w Europie??
edroga.pl/inzynieria-ruchu/brd/160-bezpieczna-unia
- 0 0
-
2011-09-28 13:30
przejazd 200 km autostrada w Irlandii (3)
kosztuje 1.8 euro za auto osobowe. Drogo ??????????
- 19 2
-
2011-09-28 13:44
(1)
ale znowu przejazd M50 - kilkanaście kilometrów, kosztuje 3 euro
- 3 0
-
2011-09-28 14:00
tylko ze nie musisz sie zatrzymywac do oplaty
sa fotorejestratory i ruch jest plynny. Cos za cos :-)
- 0 0
-
2011-09-28 13:58
Tylko polska goli swych obywteli tak ostro
A na dobranoc bajki tusk opowie i ludzie śpią dobrze że taka ładna ta polska
- 3 1
-
2011-09-28 13:30
Brawo...
- 0 2
-
2011-09-28 13:36
nie może być taniej? (4)
Skoro liny są tańsze i łątwiejsze w naprawie czemu niemal wszędzie drogowcy stosują tradycyjne metalowe?
- 2 1
-
2011-09-28 14:43
(3)
nowoczesne rozwiazanie??? sa bardzo niebezpieczne. zachod odchodzi od takiego rozwiazania. jest mega niebezpiecznie. taka lina tnie wszystko. motocyklista nie ma szans. co jest wazniejsze? cena? czy zycie?
- 0 0
-
2011-09-28 14:58
Kolego w Szwecji są tylko takie liny i budują dalej tak samo.
Kto jak kto, ale Szwedzi dbają o bezpieczeństwo.
- 2 0
-
2011-09-28 17:21
motocyklista jadący 200 km/h musiałby mieć bariery z 20-metrowej gąbki (1)
żeby mieć tzw. szanse. Albo niech po prostu zaczną jeździć zgodnie z prawem.
- 0 0
-
2011-09-28 21:20
Szwedzi je wymyślili i chcieli wcisnąć je wszystkim tylko jak jeździ się w Szwecji a jak w innych państwach europy.
- 0 0
-
2011-09-28 13:37
zawsze wam źle
a ja się ciesze że jest kawałek asfaltu dzięki któremu można zaoszczędzić jazdy po dziurawych szosach a w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej bo pod wrota łodzi tak się dojedzieale jak chcecie marudzić i wam to pomaga to możecie marudzić....
- 4 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.