• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Awanturę w tramwaju Renoma widzi inaczej

Marek Sterlingow
11 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 12:27 (11 czerwca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Sprawę zachowania kontrolerów Renomy zbada policja. Sprawę zachowania kontrolerów Renomy zbada policja.

Po naszym tekście o skandalicznym zachowaniu kontrolerów Renomy w gdańskim tramwaju, grupa radnych PO zażądała od prezydenta ujawnienia szczegółów umowy z tą firmą. Tymczasem Renoma przekonuje, że kontrolerzy są niewinni. Wiceprezydent miasta Maciej Lisicki im wierzy i dodaje: - Gdyby ta pani miała bilet, problemu by nie było.



Byłem w poniedziałek świadkiem, jak trzech kontrolerów Renomy w tramwaju oraz później na przystanku lżyło i maltretowało kobietę, która nie miała biletu. Wraz z grupą innych osób bezskutecznie interweniowałem. Sytuację rozwiązał dopiero patrol policji. Kobieta została zawieziona do szpitala. Całe zdarzenie opisaliśmy wczoraj w artykule Skandaliczne zachowanie kontrolerów Renomy.

- Ci trzej kontrolerzy zostali zawieszeni. Jesteśmy teraz w trakcie wyjaśniania sparwy. Naprawdę zależy nam, by stało się to jak najszybciej. Wtedy podejmiemy decyzje, co dalej - powiedział nam Sławomir Pujszo, z-ca dyrektora Renomy.

- Ja w tej sprawie miałem już narady z Renomą od rana. No, oni oczywiście oceniają tę sytuację zupełnie inaczej. To ta pani według nich była agresywna - mówił we wtorek wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki. - Przedstawili obdukcje lekarską z której wynika, że jeden z kontrolerów jest cały posiniaczony, a na piersi do krwi podrapany, ponoć jakby tygrys pazurami chlasnął. Okazało się też, że jeden z nich pracuje w Renomie już trzy lat i nigdy nie było na niego najmniejszej skargi. Nienaganny pracownik. No i poza tym oni twierdzą, że ta pani miała spódnicę, a nie spodnie, jak napisała "Gazeta". To stawia pod znakiem zapytania wiarygodność całej relacji. Od siebie mogę tylko dodać, że gdyby ta pani miała bilet to żadnego problemu by nie było.

Nieco inaczej sytuację widzi Agnieszka Pomaska, wiceprzewodnicząca Rady Miasta. Wczoraj wraz z grupa radnych PO złożyła interpelację w tej sprawie do prezydenta Pawła Adamowicza.

- Już wcześniej miałam sygnały o podobnych zdarzeniach. Ta sytuacja stawia Renomę i Urząd Miasta pod ścianą. Powinniśmy przeanalizować naszą umowę z Renomą oraz zażądać od nich lepszego doboru pracowników - mówi radna.

Sprawą zajmuje się też policja. - Funkcjonariusze kontaktowali się we wtorek z uczestnikami zdarzenia i wysłuchali ich zeznań - powiedział nam rzecznik prasowy policji Adam Reszczyński.

Dowiedzieliśmy się też, że poszkodowana kobieta złożyła wczoraj zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

Oświadczenie zastępcy prezydenta Gdańska Macieja Lisickiego

Chciałbym przeprosić Czytelników, a w szczególności Panią będącą uczestnikiem zajścia na przystanku przy Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Opisując to zdarzenie użyłem w rozmowie z dziennikarzem nieszczęśliwego sformułowania: "gdyby ta pani miała bilet, to żadnego problemu by nie było".

Zdanie to było o tyle niezręczne, że bez względu na to, jaki był stan faktyczny, każdemu człowiekowi należy się szacunek i godne traktowanie. I nie ma na to wpływu fakt, czy jeździ z biletem czy bez. Ale pamiętajmy również, że obowiązkiem każdego pasażera jest posiadanie ważnego biletu.

Zaznaczam, że relacja poszkodowanej jest diametralnie różna od relacji pracowników Renomy. Naszym obowiązkiem jest sprawdzenie, jaki był stan faktyczny, co obecnie czynimy. Po dokonaniu ostatecznych ustaleń w omawianej sprawie, niezwłocznie Państwa poinformuję.


Renoma szuka świadków

Zakłady Wielobranżowe Renoma Sp. z o.o. poszukują świadków zdarzenia, które miało miejsce w dniu 9 czerwca 2008 r. w tramwaju linii nr 2 i zostało opisane w artykule prasowym "Skandaliczne zachowanie kontrolerów Renomy" autorstwa Marka Sterlingowa.

Osoby, które widziały przebieg kontroli prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem (058) 721 39 80 w. 19, mailowy media@zwrenoma.pl , lub osobisty w siedzibie spółki przy ul. 3 Maja 67 w Sopocie, pokój nr 1
Gazeta WyborczaMarek Sterlingow

Opinie (1060) ponad 200 zablokowanych

  • Pan Lisicki chyba na glowe upadl

    mam nadzieje ,ze w nastepnych wyborach wyborcy zdecyduja czy taki ktos nadaje sie na radnego .Chamstwo kontrolerow z renomy opisywane jest juz od wielu lat i jakos nikt z tymi ludzmi pozbawionymiumiaru i kultury nikt nie moze sobie poradzic ..fakt ,kto jedzie bez biletu powinien zaplacic kare ale nikt nie moze ponizac ,szarpac ,wyzywac.Ci dranie powinii ,byc natychmiast zwolnieni z pracy .Mam nadzieje ze ta sprawa nie rozejdzie sie po kosciach .

    • 0 0

  • Może teraz ktoś zobaczy co ta banda huliganów z Renomy robi od dłuższego czasu.Gdzie są prawa człowieka.Niech sprawdza życiorysy kontrolerów z Renomy i jakie mają uprawnienia.A ich uprawnienia kończą się na poproszeniu o bilet i nic więcej!!!

    • 0 0

  • PISAĆ ZAWSZE SKARGI (8)

    NIE ODPUSZCZAĆ!!! KAŻDE CHAMSKIE ZACHOWANIE KONTROLERÓW MUSI BYĆ ZGŁOSZONE!!! 1. W Renomie 2. w ZTM 3. w mediach 4. w UM (radnym zinteresowanym tematem) - W formie pisemnej (ZA POTWIERDZENIEM W BIURZE PODAWCZYM!). Dosyć tej bezkarności. A potem taki jeden cham z drugim nie ma ani jednej oficjalnej skargi na koncie, bo ludzie odpuszczają. Nagrywać rozmowy na telefony komórkowe i za każdym razem zgłaszać!

    • 0 0

    • no jasne, jeszcze kupic sobie komórkę z dyktafonem, bo jeździ sie w Gdańsku

      • 0 0

    • Zgadza się! Wszyscy potrafią tylko bluzgać, a żeby złożyć skargę, to już wielki problem!

      • 0 0

    • JA jeżdżę autobusem po to, żeby się przemieszczać z miejsca na miejsce (5)

      A NIE WALCZYĆ O SWOJE PRAWA I MARNOWAĆ CZAS PO SĄDACH!
      NAGRYWAĆ DYKTAFONEM, KAMEROWAĆ Z UKRYCIA, SZARPAĆ SIĘ ITD.
      Rozwiązanie jest jedo - wywalić tę firmę z miasta, wprowadzić umundorowanych kontrolerów, którzy będą sprzedawać bilety, jak to drzewiej bywało i sprawa załatwiona.
      Na Ukraine starsze panie w mundurach sprzedają bilety w tramwajach i nie ma żadnego problemu.

      • 0 0

      • (4)

        A zapłacisz 10 zł za najtańszy bilet?

        Człowieku, czy ty wiesz, jakie koszmarne koszty przyniosłoby zatrudnienie konduktorów w autobusach? Kto by to sfinansował?

        • 0 0

        • bilety i tak są horrendalnie drogie, wię starczyłoby ... (1)

          • 0 0

          • popatrz sobie na ceny biletów w Niemczech i wymyśl słowo mocniejsze od "horrendalnie"

            • 0 0

        • mogli by być umundurowani kontrolerzy, lotni, nie w każdym autobusie (1)

          Którzy mogliby sprzedawać bilety, np. 3 razy drożej.
          A jak gapowicz by nie kupił, to mandat. Zatrudniani przez miasto, utrzymywani z wpływów z biletów i mandatów. Z krótkofalówkami łączącymi ich z policją bądź strażą miejską. I żeby to byli normalni ludzie, taki system jest np. w Holandii.
          a nie banda łysych bydlaków ubranych jak menele, z tępymi ryjami, i bez przebłysków inteligencji jak jest w Gdańsku.
          I w dodatku cały szmal zgarnia firma renoma, a gdańsk ma z tego g., bo sam nie potrafi sobie poradzić z systemem kontroli. beznadziejni są włodarze tego miasta.

          • 0 0

          • Naiwny jesteś człowieku. W takiej sytuacji NIKT by nie kupował normalnie biletu, bo już po 3 jazdach na gapę nawet w razie wpadki cwaniactwo by się opłaciło.

            • 0 0

  • PRECZ Z RENOMA I TYMI GŁĄBAMI

    Te wszystkie pozytywne wypowiedzi wobec renomy są napisane przez ich samych , ja osobiście nie znam żadnej zadowolonej osoby z działania tak okropnej firmy jak RENOMA Pracownicy tej okropnej firmy to tępaki i głąby , wiele razy byłem świadkiem jak komuś zabrakło 2 czy 3 minut na bilecie , a te globy obskakiwali osobe i natychmiast wypisywali mandat obrzucając wyzwiskami i obelgami lub dogryzając tej osobie ,te wstrętne tępaki z RENOMY czuja się ty bez karnie , żałuję ze mogą jeszcze swobodnie chodzić po trójmieście mam nadzieje ze w krotce się to zmieni ze każdy będzie ich wytykał palcami i lal po tych tępych łbach Osobiście uważam ze renoma 3ma niektórych polityków w kieszeni oraz świetnie współpracuje z policja oraz prokuratura która im wszystko świetnie i szybko umarza zawsze będzie tak ze babcia lub staruszek lub inny młody człowiek jadąc sam bez biletu lub minie jego czas o kilka minut zawsze go okrążą te chamy a jak cos im odpowie od razu go zaatakują i będzie tak ze on pobił tych tępaków a nie oni jego niestety żyjemy w trójmieście i ta renoma zawsze tu będzie a trójmiasto jest takie piękne , Proponuje manifestacje na rzecz żeby renoma opuściła trójmiasto NAZAWSZE jak będą podobne sytuacje ze renoma zaatakuje pasażerów Ludzie nie bójmy się zbierzmy się wszyscy razem i to my zaatakujmy tych głąbów kilka takich przypadków i będą się nas bali !!!!

    • 0 0

  • ale po co Renoma jak może być znów Żaba i spólka

    • 0 0

  • wywalić renome z Gdańska

    kto jest za wyrzuceniem renomy z Gdańska niech pisze; dosyć ich chamstwa i prostactwa; na stadionach niech sobie bilety sprawdzają

    • 0 0

  • lisicki tacy id...ci są u władzy

    • 0 0

  • co moga a co nie

    kontrolerzy nie maja prawa Cie dotknąć to nie jest policja. jesli nie znalazłes biletu a bus podjechał na przystanek na ktorym chcesz wyjsiąść, wysiadasz, jesli Cie zatrzymują sam wzywasz policje. proste.I składasz doniesienie w prokuraturze
    tak samo jest z dawaniem im do rąk dokumentów, ludzie nie robcie tego, w regulaminie jest napisane okazac dok., a nie wręczyć :). kiedys było zabawne jak spisywali mojego kolege a on trzymał dowód nisko ze koles musial prosic zeby trzymał wyżej :)bo nie widzi :)

    • 0 0

  • śmieszne

    ...ciekawych ludzi zatrunia renoma....3 lata pracy bez skargi...pogratulować....ciekawe jakim stażem może pochwalić sie pan v-ce....

    • 0 0

  • Znajcie swoje prawa !

    Regulamin kontroli biletów

    obowiązujący w środkach lokalnego transportu zbiorowego w Gdańsku

    (Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 12/2005 Dyrektora ZTM w Gdańsku wprowadzony Zarządzeniem Nr 4 z dnia 11.01.2008 r.)

    1. Podstawowym zadaniem kontrolera biletów jest sprawdzanie, czy wszyscy pasażerowie w pojeździe posiadają ważne bilety na przejazd (bilety zgodne z aktualnym cennikiem opłat) lub dokumenty uprawniające do przejazdów bezpłatnych i ulgowych.

    2. Kontroler biletów bezwzględnie musi wykazać się znajomością:
    a) „Regulaminu przewozu osób i bagażu ręcznego pojazdami lokalnego transportu zbiorowego w Gdańsku",
    b) aktualnie obowiązującego cennika opłat,
    c) przepisów określających zakres uprawnień do ulgowych i bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego i dokumentów potwierdzających te uprawnienia,
    d) ogólnych zasad kontroli biletów wynikających z ustawy z dnia 15 listopada 1984r. -Prawo przewozowe,
    e) planu sieci komunikacji autobusowej i tramwajowej miasta Gdańsk (nr linii, ich przebieg, ważniejsze punkty przesiadkowe itp.).

    3. W trakcie wykonywania obowiązków służbowych kontroler zobowiązany jest udzielić rzetelnych wyjaśnień na pytania pasażerów dotyczące uprawnień do bezpłatnych i ulgowych przejazdów, cen i rodzajów biletów, regulaminu przewozu, opłat dodatkowych i przebiegu linii komunikacyjnych.

    4. Za gotowość kontrolera do pracy uznaje się:
    a) prawidłowy wygląd (schludny i estetyczny ubiór)
    b) posiadanie identyfikatora uprawniającego do kontroli biletów, zawierającego zdjęcie i numer służbowy kontrolera
    c) posiadanie zapasu druków z kontroli biletów,
    d) znajomość bieżących komunikatów w zakresie zmian w organizacji ruchu i doraźnych dyspozycji przełożonych. Stwierdzenie gotowości kontrolera do pracy należy wyłącznie do kierownika kontrolerów.

    5. Kontroler przystępując do kontroli oraz w trakcie jej przeprowadzania bezwzględnie musi posiadać umieszczony w miejscu dobrze widocznym dla pasażera czytelny identyfikator.

    6. Kategorycznie zabrania się kontrolerom podejmowania czynności kontrolerskich w stanie nietrzeźwym, albo wskazującym na spożycie alkoholu. W przypadku postawienia przez pasażera zarzutu nietrzeźwości, kontroler winien zaproponować rozstrzygnięcie tego zarzutu w siedzibie pracodawcy kontrolera lub przez funkcjonariusza Policji czy Straży Miejskiej.

    7. Kontroler ogłasza rozpoczęcie kontroli w pojeździe po upewnieniu się, że wszyscy pasażerowie wsiadający na przystanku skasowali bilety natychmiast po wejściu do pojazdu (w przypadku przystanku początkowego – niezwłocznie po ruszeniu pojazdu), lub że zachowanie pasażerów nie wskazuje na zamiar skasowania biletów. Czynność kontroli należy poprzedzić skasowaniem kontrolki w celu ustalenia kodu kasownika. Kontroler przed ogłoszeniem kontroli może poprosić prowadzącego pojazd, okazując identyfikator, o zablokowanie
    kasowników w pojeździe a po zakończeniu kontroli o ich odblokowanie, ale nie później niż przed dojechaniem do następnego przystanku.

    8. Kontrola biletów winna być ogłoszona stanowczo i dostatecznie głośno. Podczas przeprowadzania kontroli obowiązuje grzeczność i uprzejmość w stosunku do pasażerów.
    Jednocześnie zabrania się, niezależnie od okoliczności kontroli, zwracać się do pasażerów podniesionym tonem lub przyjmować lekceważącą postawę.

    9. Zabrania się używania przez kontrolerów słów uznanych powszechnie za niecenzuralne podczas wypełniania obowiązków służbowych, przy czym dotyczy to nie tylko relacji z pasażerami ale także pomiędzy kontrolerami.

    10. Wszelkie formalności z pasażerami naruszającymi przepisy taryfowe lub porządkowe winny być załatwiane wyłącznie w pojeździe, w sposób taktowny, grzeczny i jednocześnie stanowczy. Niedopuszczalne jest komentowanie braku biletu, zachowań pasażerów, ocenianie postępowania, wyglądu itp.

    11. W przypadku pasażerów poniżej 14 roku życia naruszających przepisy taryfowe lub pasażerów udających się na wizytę lekarską (zabieg), którzy są w stanie udokumentować miejsce oraz godzinę wizyty (zabiegu), dopuszczalne jest realizowanie formalności związanych z nałożeniem opłaty dodatkowej na przystanku określonym przez pasażera jako docelowy. Pozostali pasażerowie do czasu zakończenia tych czynności zobowiązani są do pozostawania w pojeździe.

    12. Rozmowy z pasażerami należy ściśle ograniczyć do przedmiotu kontroli, a informacji należy udzielać w sposób kulturalny, zwięzły i wyczerpujący.

    13. W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów taryfowych przez pasażera, kontroler winien pobrać opłatę dodatkową i należność za przejazd oraz wydać pokwitowanie na obowiązującym druku. Kontroler ma obowiązek uzasadnienia swojej decyzji, szczególnie w przypadku nie uznania okazanego biletu za ważny dowód opłaty za przejazd.

    14. Jeżeli pasażer nie jest w stanie uregulować opłaty przewozowej i dodatkowej gotówką u kontrolera lub odmawia jej uregulowania, kontroler wystawia wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej i należnej za przejazd na obowiązującym druku z kontroli biletów. W celu ustalenia tożsamości podróżnego, kontroler ma prawo żądać od pasażera okazania dokumentu potwierdzającego jego dane osobowe.

    15. W razie odmowy zapłacenia należności i niemożności ustalenia tożsamości pasażera, kontroler ma prawo zwrócić się do funkcjonariusza Policji i innych organów porządkowych, które mają, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, uprawnienia do ustalania tożsamości osób, o podjęcie czynności zmierzających do ustalenia tożsamości pasażera.

    16. Kontroler jest zobowiązany zapoznać pasażera z treścią dokumentu z kontroli biletów i po uzyskaniu jego podpisu wręczyć pasażerowi oryginał a kopię dostarczyć do siedziby firmy kontrolującej. W przypadku gdy pasażer odmówi podpisania lub przyjęcia dokumentu z kontroli biletów, oryginał i kopię z adnotacją o odmowie podpisania lub przyjęcia, należy dostarczyć do ww. miejsca. Odmowa podpisania lub przyjęcia dokumentu z kontroli biletów nie rodzi skutków prawnych dla ważności tego dokumentu.

    17. Na każde żądanie pasażera, kontroler musi umożliwić pasażerowi spisanie swojego numeru służbowego oraz poinformować o miejscu i terminach składania skarg i reklamacji.

    18. Bezwzględnie zabrania się kontrolerom stosowania jakichkolwiek metod, nie wynikających z Regulaminu, zmierzających do wyegzekwowania kwoty należności opłaty dodatkowej, a w szczególności:
    a) przyjmowania przedmiotów od pasażerów tytułem „zastawu" do czasu uregulowania nałożonych opłat,
    b) odwiedzania mieszkań prywatnych z żądaniem uregulowania opłaty dodatkowej, nawet gdyby to miało miejsce na wyraźne życzenie zainteresowanego pasażera,
    c) zaniżania wysokości opłaty dodatkowej w stosunku do aktualnie obowiązującej,
    d) wysiadania z pasażerem z pojazdu przed zakończeniem czynności kontroli, poza przypadkami określonymi w punkcie 11.

    19. Bilety zakwestionowane przez kontrolera są własnością pasażera i nie wolno ich zabierać. Numer zakwestionowanego biletu należy wpisać w „Protokole z kontroli biletów" a bilet oznakować numerem służbowym, datą i swoim podpisem.

    20. Bezwzględnie zabrania się zatrzymywania posiadanych przez pasażerów dokumentów, z zastrzeżeniem pkt 21 b.

    21. Kontroler upoważniony i zobowiązany jest do zatrzymania za pokwitowaniem:
    a) biletów, co do których istnieje uzasadnione podejrzenie, że są sfałszowane, przerabiane,
    b) dokumentów uprawniających do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego, jeżeli legitymuje się nimi osoba, której dokumenty te nie dotyczą lub jeżeli istnieje uzasadnione podejrzenie, że są podrobione lub przerabiane. W takich sytuacjach należy ustalić tożsamość pasażera na podstawie innych dokumentów względnie postąpić zgodnie z zasadami określonymi w ust. 15.

    22. W przypadku gdy pasażer opuści pojazd i pozostawi bilet lub dokument tożsamości, kontroler dołącza je do dokumentu z kontroli biletów z krótkim opisem sytuacji i niezwłocznie dostarcza do siedziby Zamawiający lub firmy kontrolującej.

    23. W przypadku obraźliwego zachowania pasażera, kontroler może sporządzić oddzielny raport i przekazać do biura Zamawiającego lub firmy kontrolującej. Osoby, które dopuściły się fizycznej napaści na kontrolera mogą zostać zatrzymane w pojeździe do czasu przybycia funkcjonariuszy Policji lub innych organów porządkowych.

    24. Podczas wykonywania czynności kontrolerskich bezwzględnie należy przestrzegać przepisów BHP.

    25. W przypadku rażącego naruszenia regulaminu kontroli biletów, a zwłaszcza:
    a) pobrania opłaty niezgodnej z taryfą lub bez pokwitowania,
    b) odstąpienia identyfikatora innej osobie,
    c) wykonywania czynności służbowych po spożyciu alkoholu;
    kontroler będzie natychmiast pozbawiony uprawnień do kontroli i zobowiązany do zwrotu identyfikatora oraz druków dokumentów z kontroli biletów.

    26. Kontrola powinna obejmować wszystkich pasażerów, za wyjątkiem sytuacji powodującej zagrożenie dla bezpieczeństwa osobistego kontrolerów lub pasażerów. W takim wypadku, a także w przypadku rażącego naruszenia przez pasażera przepisów porządkowych (spożywanie alkoholu, palenie tytoniu) kontrolerzy winni zwracać się o pomoc do funkcjonariuszy Policji i innych organów porządkowych, w szczególności z żądaniem usunięcia osób dopuszczających się łamania przepisów porządkowych lub taryfowych z pojazdu. Nie jest dopuszczalne domniemywanie przez kontrolera o posiadaniu przez pasażera biletu lub uprawnienia do bezpłatnej jazdy bez okazania odpowiedniego biletu lub dokumentu.

    27. Zabroniona jest zmiana trasy pojazdu celem dowiezienia pasażera do jednostki Policji lub Straży Miejskiej w celu ustalenia danych osobowych pasażera, w związku z brakiem dokumentu lub odmową jego okazania.

    28. W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa własnego, kontrolowanych pasażerów lub innych osób kontrolerzy mają prawo na własne ryzyko wydawać polecenia prowadzącym pojazd dotyczące zmiany trasy lub zatrzymania pojazdu.

    29. W sytuacjach gdy wskutek polecenia kontrolera nastąpiło zatrzymanie pojazdu lub zmiana jego trasy, kontroler zobowiązany jest:
    a) sporządzić raport opisujący dokładnie przebieg zdarzenia, przyczyny uzasadniające zatrzymanie pojazdu lub zmianę trasy, datę, godzinę zdarzenia, miejsce, nr linii, nr boczny pojazdu, skutki - czas trwania zatrzymania lub przebieg zmienionej trasy, dane personalne sprawcy (sprawców) i adres,
    b) poinformować sprawcę (sprawców) o sporządzeniu meldunku i wynikającym z tego obowiązku zapłaty opłaty dodatkowej za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy przejazdu,
    c) przekazać raport przełożonym bezpośrednio po zakończeniu pracy, w dniu zdarzenia lub w dniu następnym.

    30. W przypadku wydania przez kontrolera nieuzasadnionego sytuacją polecenia zjazdu pojazdu z trasy, będzie on zobowiązany do pokrycia związanych z tym kosztów.

    31. Zabrania się kontrolerom uniemożliwiania wyjścia z pojazdu na przystanku pasażerom, wobec których nie rozpoczęto lub nie zdążono przeprowadzić czynności kontroli biletów, za wyjątkiem przystanków końcowych lub sytuacji, w której czas kontroli w czasie postoju nie wpłynie na punktualność przejazdu. Pasażerowie korzystający z przesiadki powinni być w takim wypadku poddawani kontroli w pierwszej kolejności.

    Dyrektor
    Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane