- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (157 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (102 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Awaria ciepłownicza w Gdańsku. Ciepło wróciło do większości dzielnic
Opornie idzie usuwanie awarii ciepłowniczej w dziewięciu dzielnicach na górnym tarasie Gdańska. Przed godz. 10 bez ogrzewania miało pozostać tylko Suchanino oraz - jak zgłaszają nam mieszkańcy - Zakoniczyn. Jednak przed godz. 15 wciąż zimno było na Siedlcach i Morenie. W nocy bez ciepłej wody i ogrzewania zostali mieszkańcy ok. 3,5 tys. budynków na Suchaninie, Pieckach-Migowie, Jasieniu, Szadółkach, Ujeścisku-Łostowicach, Chełmie, Oruni, Siedlcach i Wzgórzu Mickiewicza.
Aktualizacja, godz. 9:28. W tej chwili ogrzewania i ciepłej wody nie ma w 150 budynkach, w tym w 50 budynkach jednorodzinnych na terenie Suchanina i częściowo Moreny. W sobotę w godzinach porannych udało się przywrócić ogrzewanie i ciepłą wodę w 55 domkach jednorodzinnych. Mieszkańcy powinni realnie odczuć ciepło przed południem.
- Dla mieszkańców, w których domach nie ma ciepła, wypożyczamy przenośne grzejniki elektryczne. Mieszkańców, którzy chcą bezpłatnie wypożyczyć grzejnik, prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta, które poinformuje o sposobie i miejscu ich odbioru. Ustawiliśmy dwa mobilne punkty wypożyczenia grzejników elektrycznych na Lema 6-8 oraz Wagnera 13 - informuje Jadwiga Grabowska z GPEC.
Aktualizacja, godz. 8:40. Wciąż nie ma ogrzewania oraz ciepłej wody w części Gdańska, głównie w okolicach Moreny.
Aktualizacja, godz. 16:36.Komunikat GPEC: Część Suchanina ma już ogrzewanie i ciepłą wodę
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią przywróciliśmy dostawę centralnego ogrzewania i ciepłej wody do wszystkich 9 dzielnic Górnego Tarasu Gdańska. Nadal bez ogrzewania pozostaje jedynie ok. 200 budynków (w tym 110 domków jednorodzinnych), które znajdują się w najbliższym sąsiedztwie awarii. Obecnie w tej lokalizacji prowadzone są prace spawalnicze.
Mimo że parametry we wszystkich dzielnicach wracają już do normy, mogą zdarzać się przypadki, w których w pojedynczych lokalizacjach wciąż są zakłócenia w dostawie ogrzewania lub ciepłej wody (np. parametry są odczuwalnie niższe). Poza zapowietrzeniami na instalacjach wewnętrznych w budynkach, winne mogą być zapchane filtry, a także drobne uszkodzenia na węzłach. Warto weryfikować sytuację również z administratorami i zarządcami budynków.
Każdy indywidualny przypadek zgłaszany do biura obsługi klienta GPEC jest weryfikowany i są podejmowane działania naprawcze.
Warto przypomnieć, że przy przywracaniu ciepła najpierw wraca ciepła woda w kranie, a dopiero w drugiej kolejności ogrzewanie w kaloryferach. Jeśli więc działa ogrzewanie, a nie ma ciepłej wody, przyczyna leży w innym miejscu, niż obecna awaria sieci.
Czy Siedlce-Malczewskiego /Szara / Skrajna ma już ciepłą wodę oraz ogrzewanie? (66 opinii)
Co roku to samo, mogliby się trochę spreżyć z usuwanie tej awarii.
Co roku to samo, mogliby się trochę spreżyć z usuwanie tej awarii.
Aktualizacja, godz. 16.20.
- Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią przywróciliśmy dostawę centralnego ogrzewania i ciepłej wody do wszystkich 9 dzielnic Górnego Tarasu Gdańska. Pozostaje nadal bez ogrzewania jedynie ok. 200 budynków (w tym 110 domków jednorodzinnych), które znajdują się w najbliższym sąsiedztwie awarii. Obecnie w tej lokalizacji prowadzone są prace spawalnicze - informuje Jadwiga Grabowska z GPEC-u.
Jak wyjaśnia, mimo że parametry we wszystkich dzielnicach wracają już do normy, mogą zdarzać się przypadki, w których w pojedynczych lokalizacjach wciąż są zakłócenia w dostawie ogrzewania lub ciepłej wody (np. parametry są odczuwalnie niższe). Poza zapowietrzeniami na instalacjach wewnętrznych w budynkach, winne mogą być zapchane filtry, a także drobne uszkodzenia na węzłach. Warto weryfikować sytuację również z administratorami i zarządcami budynków. Każdy indywidualny przypadek zgłaszany do biura obsługi klienta GPEC jest weryfikowany i są podejmowane działania naprawcze.
- Warto przypomnieć, że przy przywracaniu ciepła najpierw wraca ciepła woda w kranie, a dopiero w drugiej kolejności ogrzewanie w kaloryferach. Jeśli więc działa ogrzewanie, a nie ma ciepłej wody, przyczyna leży w innym miejscu, niż obecna awaria sieci - podkreśla Grabowska.
Aktualizacja, godz. 15:40
Poprosiliśmy GPEC o wyjaśnienia doniesień naszych czytelników, mówiących że w wielu miejsca wciąż nie ma ciepłej wody.Niewykluczone, że część mieszkańców nie ma ciepłej wody z tego powodu, że po usunięciu awarii i wznowieniu dostaw ciepłej wody do ich rejonów, w budynkach pozapychały się filtry. Powinni to sprawdzić administratorzy nieruchomości, którzy też samodzielnie mogą udrożnić zapchane miejsca.
- Budynki stojące przy kilku ulicach na Siedlcach zasilane są tą samą magistralą, która doprowadza ciepło do Suchanina. Oni muszą jeszcze niestety uzbroić się w cierpliwość. Za wszystkie te niedogodności przepraszamy - zaznacza Jadwiga Grabowska z GPEC-u.
GPEC przypomina też, że po wznowieniu dostaw ciepła, ciepła woda najpierw pojawia się w kranach, a dopiero w dalszej kolejności, po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia, w kaloryferach.
Aktualizacja, godz. 15:18
Nie tylko na Siedlcach jest wciąż zimno.- Na Morenie dalej nie ma ciepłej wody. Od 4 godzin woda nie potrafi dojść do nas? Przecież to niemożliwe... - pisze pan Waldemar.
Aktualizacja, godz. 14:23
Cały czas docierają do nas głosy mieszkańców Siedlec, że w ich domach wciąż nie ma ciepłej wody w kaloryferach.- Na Siedlcach, na ul. Szarej, wciąż brak ogrzewania. GPEC podaje błędne informacje. Mieszkania coraz bardziej się ochładzają - informuje pani Kamila.
Aktualizacja, godz. 9.53
Ciepła brak już tylko na Suchaninie i Zakoniczynie
Ciepło zaczyna już docierać do wszystkich pozbawionych go wcześniej dzielnic, z wyjątkiem Suchanina i - jak mówią nasi czytelnicy - Zakoniczyna (os. Pięciu Wzgórz). Skalę postępów w naprawianiu awarii obrazuje liczba węzłów cieplnych, które były pozbawione ciepła. Z 2200 węzłów, które były wyłączone ze względu na awarię, wciąż nie działa jeszcze ok. 630.
- Być może nie wszyscy mieszkańcy od razu poczują powrót ciepłej wody w kaloryferach i kranach. Wynika to z tego, że jej dotarcie do budynków położonych dalej od węzłów musi zająć trochę czasu - uspokaja Jadwiga Grabowska z GPEC.
Aktualizacja, godz. 8.40.
- Udało nam się zrobić tzw. obejście, dzięki czemu ciepło zaczyna wracać do mieszkańców dzielnic Orunia i Chełm. Do pozostałych dzielnic, wyłączając Suchanino, ciepło będzie powracać sukcesywnie w przeciągu 2-3 godzin - informuje Jadwiga Grabowska, menedżer ds. mediów w GPEC.
O problemach z brakiem ciepłej wody i ogrzewania poinformowali po północy w Raporcie nasi czytelnicy.
Mieszkańców zaniepokoiła spływająca ul. Sobieskiego gorąca, parująca woda. Z zimnymi grzejnikami pozostali mieszkańcy Suchanina, Piecek-Migowa, Jasienia, Szadółek, Ujeściska-Łostowic, Chełmu, Oruni, Siedlec i Wzgórza Mickiewicza. Mieszkańcy informują, że ciepłej wody w kranach i grzejnikach nie ma też w części Sopotu.
- W nocy z czwartku na piątek doszło do awarii, której skutki objęły mieszkańców górnego tarasu Gdańska. Szacunkowo awarią objętych jest około 3500 budynków - informuje Jadwiga Grabowska, menedżer ds. mediów w GPEC.
Jak mówi, ekipy techniczne są w tej chwili na miejscu i usuwają przyczyny awarii. Około godz. 4 nad ranem została uruchomiona Stacja Podnoszenia Ciśnienia "Myśliwska", co przywróciło ciepło w kierunku Matarni, Kokoszek i Moreny. Mieszkańcy tych dzielnic powinni mieć ciepłą wodę i ogrzewanie do rana.
- Przywracanie ciepła i ciepłej wody w pozostałych dzielnicach będzie następowało stopniowo i w miarę możliwości technicznych. O statusie usuwania awarii można przeczytać na naszej stronie internetowej. Na miejscu awarii, na ulicy Sobieskiego, przejezdne są już oba pasy ruchu - dodaje Grabowska.
Miejsca
Opinie (910) ponad 100 zablokowanych
-
2019-01-25 09:46
Orunia Górna - Gdańsk Południe
W tej dzielnicy też nie było ogrzewania.
- 3 2
-
2019-01-25 09:47
(2)
Jak jak kocham Was komentujących :) Nic nigdy nikomu się nie zepsuło chyba ;)
- 18 2
-
2019-01-25 10:01
jak cos projektuje to potem o to dbam (1)
- 2 1
-
2019-01-25 10:29
dla władz wazne byly tylko otwarcia.
to dziwne, ze sie psuje?
- 1 1
-
2019-01-25 09:47
Błhaa ha ha haa
A ja ma swój piec !
- 4 1
-
2019-01-25 09:48
To są efekty tych 20-letnich nierządów w Gdańsku (13)
Tak to jest,jak się o dbało o interesy niemieckie a nie polskie.Jedna czwarta dzielnic w Gdańsku,w środku zimy pozbawiona ciepłej wody i ogrzewania.U ubiegłym roku zrzut fekaliów do Motławy,Sprawa zamieciona pod dywan.A teraz wmawia się mieszkańcom,jakiego to prawego i dobrego włodarza stracili.
- 31 34
-
2019-01-25 10:01
(2)
Tak jest - to kara boska!
Wysłał albowiem najsampierw dobry Bóg swego anioła śmierci Stefana, ale że uparty lud zdemoralizowanego Gdańska nic z tego przesłania nie zrozumiał i dalej murem za Platformą stoi, to przystąpił Pan raźno do dzieła zniszczenia zbuntowanego miasta kodomitów, które szczeźnie jak Sodoma i Gomora i zaprawdę powiadam wam: nie zostanie tu kamień na kamieniu na wieki wieków amen!
Ocaleją jeno prawi i sprawiedliwi: (można wytypować do 10 takich nieskazitelnych - łatwo ich poznać po charakterystycznym chlupocie wydobywającym się ze łba).- 4 4
-
2019-01-25 10:15
Komentarz nie na temat trollu.
- 2 1
-
2019-01-25 10:20
Stefan W. na prezydenta
będzie ciepło
- 0 3
-
2019-01-25 10:03
Sama prawda. Ona zawsze ma ostatnie slowo. Tu rowniez.
- 2 1
-
2019-01-25 10:07
Taaaa.... Bo w innych miastach nie ma takich (6)
awarii?
Jakie argumenty podasz na ostatnią awarię w Kielcach?
Że też w Was niektórych ludziach tyle negatywnej energii i wiecznego jadu.
Ulżyło ci?- 5 4
-
2019-01-25 10:29
czyli jestesmy na poziomie Kielc (4)
tu sie z Toba zgodze. Dosc robienia z nas warszawki. Obudzmy sie.
- 4 1
-
2019-01-25 10:39
No i jak widać troll. (3)
A umiesz odpowiedzieć na pytanie?
W Warszawie, Krakowie i Wrocławiu też są awarie.- 2 3
-
2019-01-25 11:30
wskaz mi taka awarie we Wroclawiu trollu (2)
Warszawa i Krakow mnie nie interesuje. To miasta patologicznych prezydentow na uslugach deweloperskich.
- 0 2
-
2019-01-25 11:49
No tak bo jakby całym krajem (1)
i wszystkimi miastami rządził Jarosław Wielki to by awarii nie było.
- 4 2
-
2019-01-25 12:03
Typowa fałszywa narracja zastraszania. Jeśli nie PO to musi być tylko PIS.
Samonapędzające się układy. PO po rządzeniu out i Pis jak się "skończy" też OUT. A nie na zmianę te same układy. Co 4 lata mają 4 letnie wakacje. Nie dziękuję za taki wybór. Pis łatwiej będzie odstawić od koryta, niż PO gdy już nie jest przy nim !
- 1 1
-
2019-01-25 11:54
Budyniowe skutki?
- 1 1
-
2019-01-25 10:26
Hola hola kolego (1)
Kto zasiada w spółkach obecnie? Matka boska energetyczna nie uchroniła od awarii?
- 4 0
-
2019-01-25 11:12
No tera to jest wakat po santo subito budynio
- 1 2
-
2019-01-25 09:53
a dlaczego wyłączając suchanino?
- 8 0
-
2019-01-25 09:57
Polityka ciepłej wody w kranie im się nie podobała (1)
ale jak tylko tego ciepełka zabrakło to od razu krzyk. Macie swoje 500+ więc proszę nie narzekać, Sami wybraliscie
- 5 7
-
2019-01-25 11:25
tak, a kto ustawia obwody do gołosowania?
ściema i manipulacja... Demokracja to umiejętność oddawania władzy. Inaczej to masz demokracje jak z Łukaszenką. Też tam się głosuje na jakiś zasadach tylko warunki są bardziej radykalne.
- 1 1
-
2019-01-25 09:58
Islandia?
Ooo jak na Islandii ;)
- 4 1
-
2019-01-25 10:00
(4)
Suchanino jakieś gorsze?
- 7 1
-
2019-01-25 10:05
(2)
Tak, bo Suchanino to matecznik PIS-u :)
Ludzie trochę pomyślcie. Tam gdzie mogli to porobili obejścia i puścili gorącą wodę. Suchanino musi czekać, aż wymienią uszkodzony odcinek rurociagu. Do tego czasu trzeba sobie radzić. Koc, grzaniec, odkurzanie - to pomaga.- 3 3
-
2019-01-25 10:22
sorry ale uszkodzil rury budowlancy, buedujac pogotowie opiekuncze. (1)
tak jest zawsze jak za cos sie bierze bez planow.
- 3 1
-
2019-01-25 10:29
Zaczęło lecieć w nocy przy największym mrozie, więc nie sądzę, że akurat budowlańcy są winni. Nawet gdyby to oni uszkodzili, to nie zmienia faktu dlaczego Suchanino musi czekać na ciepło.
- 0 4
-
2019-01-25 10:21
bo tu mieszkanie kupil lisicki
- 2 2
-
2019-01-25 10:02
Jerzy Porębski
Na Zakoniczynie ciepła brak
- 6 0
-
2019-01-25 10:03
Zakopiańska 20 zimmmmnoooo
Ciepła woda na szczęście z junkersa.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.