• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Awaria usunięta, SKM kursuje już normalnie

piw
6 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
aktualizacja: godz. 11:26 (6 września 2011)
We Wrzeszczu pasażerowie przesiadają się na SKM-kę, która ma ich zawieźć do Gdańska. We Wrzeszczu pasażerowie przesiadają się na SKM-kę, która ma ich zawieźć do Gdańska.

Po godz. 7 doszło do awarii sieci trakcyjnej SKM między Wrzeszczem a Gdańskiem Głównym. Przynajmniej do godz. 11:00 pasażerów czekają spore utrudnienia w ruchu.



Aktualizacja godz. 11:26 Awaria została usunięta, kolejki kursują już normalnie.

Aktualizacja godz. 9:25 Usuwanie skutków awarii przedłuża się i ma potrwać do godz. 11.

***

Jak poinformowali nas przedstawiciele SKM, zamknięty jest na tym właśnie odcinku tor w kierunku Gdańska, a kolejki poruszają się wahadłowo torem w kierunku Gdyni. Oznacza to, że w każdym z kierunków jeżdżą co 20-30 minut.

Usuwanie skutków awarii ma potrwać około dwóch godzin. W tym czasie, na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Główny, bilety SKM będą honorowane w gdańskich autobusach i tramwajach.

O fatalnym stanie sieci trakcyjnej pisaliśmy na początku roku. Na jej wymianę będziemy musieli jednak jeszcze poczekać.
piw

Opinie (134) 10 zablokowanych

  • Dawno coś nie było awarii... (7)

    To chyba rekord !

    • 224 2

    • (1)

      dlatego dziś na mecz jade autem !

      • 5 13

      • A ja na mecz nie jade

        • 33 2

    • to ne mecz trzeba wyjechać wcześniej.... (2)

      Jedyna nadzieja, że Niemcy na mecz siępóźnią jadąc na niego SKM-ką... wówczas nasze orły dostaną walkowera i to będzie pierwsza Victoria nad nimi od czasu Grunwaldu :)

      • 34 0

      • (1)

        Tak, w Sopocie wsadzić reprezentację Niemiec w SKM-kę i wysłać do Wejherowa. Wtedy wygramy :)

        • 13 0

        • wtedy może być remis

          • 7 0

    • Nie bój, nie bój....

      zima dopiero przed nami

      • 16 0

    • Powtarzam się....

      ...za każdym razem pod artykułami (omalże codziennymi) o "awarii SKM" - ale, przypomnę - "co to znaczy, że drugi dzień w tygodniu pod rząd nie jeździ SKM?" - "to znaczy, że JEST WTOREK!"

      • 10 1

  • Cały ten SKM to jedna wielka awaria. (26)

    Stare pociągi,rozsypująca się infrastruktura.W Warszawie potrafią kupić nowe pociągi a u nas firma szwagra pana Zenka będzie do końca świata remontować te stare złomowce.Fatallnie zarządana firma i tyle.

    • 146 9

    • W w-wie mają nasze SKM-ki oprócz nowych... Jak nadjezdza grat, mówią 'o nie, znowu złom.."

      • 13 1

    • (22)

      Gdyby SKM Trójmiasto dostawało taką kasę co SKM Warszawa, to też byśmy jeździli nowymi składami... nie jest łatwo poradzić sobie z latami zaniedbań.

      • 9 6

      • Tylko skm warszawa obsługuje znacznie większy obszar i ma więcej tras. (17)

        Może niech sprywatyzują tą linię.Tylko wtedy kolegom by nie żyło się lepiej.

        • 8 2

        • tu i tam (13)

          SKM w trójmieście to akurat jest sprywatyzowana. Co do porównań: mówimy o awarii sieci - czyli infrastruktury. U nas SKM na odcinku Gdańsk - Gdynia Chylonia ma własną infrastrukturę, którą utrzymuje. Warszawska SKM nie jeździ po własnym torowisku. Może po prostu koszty utrzymania jednocześnie taboru i infrastruktury - wobec ich wieku, zużycia i dziesięcioleci zaniedbań - powodują, że SKM w Warszawie idzie lepiej. Wynajmowanie taboru do Warszawy zapewne jest sposobem na zarobienie, żeby podołać tym kosztom. Wszak wciąż są prowadzone jakieś prace w infrastrukturze SKM i wciąż są te przebudowy składów. Awarie się przytrafiają tam, gdzie jeszcze nie było remontu...

          • 5 4

          • (12)

            Akurat SKM jest państwowa ale województwo i miasta chcą ją wykupić.

            • 0 4

            • państwowa?

              SKM jest Spółką z o.o.,. której województwo i miasta sa udziałowcami.

              • 3 0

            • a województwo mi miasta są prywatne???? (10)

              ciekawe

              • 0 3

              • pojęcia (9)

                Niektórzy najwyraźniej nie rozróżniają pojęć podmiotów państwowych i spółek, w których państwo ma udziały własnościowe. To wbrew pozorom nie jest to samo. I nie ma wielkiego związku z awarią sieci trakcyjnej - może poza tym, ze przez pół wieku ta ostatnia była... panstwowa.

                • 2 0

              • Trzeba było poszukać innego inwestora np.DB (8)

                • 1 0

              • DB? (7)

                Przy powszechnej w Polsce fobii antyniemieckiej? Kilka lat temu były wielkie protesty, kiedy którąś lokalną linię miał przejąc przewoźnik francuski - europejski potentat w dziedzinie lokalnych kolei. To co dopiero mówić o ewentualności przejęcia przez DB. Polscy patrioci zapewne okopaliby się, uzbroili i broniliby dworców i wagonów niczym w 1939 roku Poczty Polskiej i Westerplatte...

                • 0 0

              • Jest proste wytłumaczenie tej całej sytuacji

                nygusom na kolei nie chce się pracować,w prywatnym trzeba robić a tutaj można sobie bimbać i nic nikogo nie obchodzi,jak coś to się zatrajkuje

                • 0 1

              • jak by bilet kosztował tyle samo, zawsze wolałbym jeździć DB niż polskimi związkowym zawodowymi kolejami awaryjnymi, patriotów strugają właśnie kolejowi złodzieje, a nie pasażerowie

                • 1 0

              • (4)

                Jasne, DB już czeka żeby tylko przejąć tą linie. Trzeba zejść na ziemie, DB nie ma taboru który mógłby jeździć jako SKM w Trójmieście.

                • 1 0

              • DB nie ma taboru, ale... (3)

                Przypuszczam, że DB planując zakup SKM przewidziałyby potrzeby taborowe. Nie jest napisane, że to musiałby byc tabor, który DB aktualnie używa w Niemczech.

                • 0 0

              • (2)

                W przypadku DB jedyna opcja jest kupienie nowego taboru. Ale to tez nie jest takie łatwe, bo gdzie znaleźć tabor typowo dla kolei miejskiej a do tego na prąd stały o napięciu 3kV. Z Niemiec używanego też za bardzo się nie da ponieważ tam inny prąd i inne napięcie.

                • 0 0

              • nie martw się za DB (1)

                Przeróbka taboru aglomeracyjnego z innych systemów na polskie zasilanie jest całkowicie możliwa. Zwłaszcza, że w Niemczech nie wszędzie S-Bahn ma zasilanie z trzeciej szyny jak w Berlinie, więc nawet kwestia braku dachowych pantografów nie stanowiłaby wielkiego utrudnienia. Zresztą nawet berliński tabor można dostosować do górnego zasilania, raz już to w Gdańsku uczyniono. Przypuszczam zresztą, że w poczatkowym okresie nadal jeździłoby to, co jest teraz - ale byłaby szansa na poprawe standardów obsługi klienta...

                • 0 0

              • Oczywiście ze jest możliwa, tylko czy to będzie opłacalne. Nie wiem czy warto się bawić w takie przeróbki. Zresztą wątpię żeby Niemcy mieli taka ilość niepotrzebnego taboru miejskiego do oddania.

                • 0 0

        • (1)

          SKM jest prywatna, piesku, ale grunt to poszczekać?

          • 1 1

          • A to ciekawe...może zanim szczekniesz to przeczytaj:

            Struktura własnościowa SpółkiKapitał zakładowy Spółki wynosi 125 015 000,00 złotych i dzieli się na 250 030 równych i niepodzielnych udziałów o wartości 500 złotych każdy. Udziały w kapitale zakładowym Spółki objęte zostały w następujący sposób: 1.119 825 udziałów (47,92%) posiadają Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie.2.56 605 udziałów (22,64%) posiada Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Finansów.3.32 000 udziałów (12,80%) posiada Województwo Pomorskie.4.24 000 udziałów (9,60%) posiada Gmina Miasta Gdańsk.5.7 000 udziałów (2,80%) posiada Gmina Miasta Sopotu.6.6 600 udziałów (2,64%) posiada Gmina Miasta Gdyni.7.4 000 udziałów (1,60%) posiada Gmina Miejska Pruszcz Gdański.

            • 2 0

        • Wierzysz że prywatyzacja coś zmieni? Wybacz, ale to nie jest rozwiązanie wszystkich problemów. A co do SKM Warszawa to zobacz sobie z jaka częstotliwością jeździ.

          • 1 0

      • ZTM - SKM (2)

        Z czego co pamiętam SKM-ka w W-wie jest obsługiwana przez ZTM, czyli jest inny zarządca. Może mówią wszyscy o WKD

        • 0 0

        • Widać że można,

          ale nie u nas.Bo gdzie by wtedy podziały się leśne dziadki z tej firmy?

          • 2 0

        • Noone - odwrotnie, kolego - SKM jeździ dla ZTM Warszawa.

          Bilety są sprzedawane przez ZTM, który płaci SKM, a SKM świadczy przewóz. WKD to straszna rupieciarnia za to, porównywalna z naszym SKM - to stara robotnicza linia dojazdowa z Żyrardowa.

          • 0 0

      • Pumex, ty musisz byc z SKM!

        Moze sam Pan Gluszek wyciaga lapy po spoleczna kase!

        • 1 1

    • do "by zylo sie lepiej"

      równie dobrze może nie być tych starych złomków :)za to z Gdańska do Gdyni będziesz stał w 5 godzinnym korku zanim wyjedziesz z Gdańska już nie wspomnę że do Gdyni dojedziesz po całym dniu. Narzekasz i narzekasz, jak ci się nie podoba to won do Warszawy

      • 0 0

    • Nie podoba sie???

      Jak ci sie nie podoba SKM to jażdzij autobusem

      • 0 0

  • Już pora wstać,

    SKMką spóźnić się...

    • 73 3

  • a kiedy następna będzie? Podawalibyście je z wyprzedzeniem !!! (1)

    a nie po fakcie !!!

    • 128 2

    • planowana awaria

      i dzień pieszego pasażera...

      • 1 0

  • no to zaczął się rok szkolny

    • 50 1

  • Awaria to jest codziennie jak mnie sprawna osoba chce wsiąść do pociągu. (1)

    Takiej przepaści to nawet w Indiach nie widziałem między pociągiem a peronem.I oni twierdzą że coś remontują?

    • 78 5

    • W Niemczech odstep wynosi ok 5 cm.

      u nas trzeba sie rozpedzac i skakac do pociagu przez dziure

      • 11 2

  • trochę deszczu popadało i już ...

    • 48 0

  • Nic nowego...

    • 35 0

  • Czasem mam wrażenie, że ta trakcja (2)

    zrobiona jest z włóczki babci Jadzi, bo wciąż się zrywa

    • 99 1

    • jak śmiesz wątpić w jakość włóczki babci Jadzi !!!!!!!!!!!!!

      • 12 0

    • może nie z włóczki, ale

      50 lat temu ;). a wymienić całości na raz się nie da, więc wymieniają etapami... no, co, jak się coś zerwie, to trza wymienić! ;)

      • 3 2

  • dzisiaj nie ma... (3)

    ... wypowiedzi Pana Głuszka, a szkoda. Ostatnio występował w TVP Info i teraz już mam wizję tego Pana. Po wystąpieniu telewizyjnym, jeszcze gorszą.

    • 45 1

    • Pan Głuszek jeszcze smacznie śpi

      • 10 1

    • gdzie naczelny znawca kolei niejaki M.Tusk

      ostatnio jechałam z dziećmi do Sopotu wsiadanie do kolejki to koszmar

      • 6 0

    • a ja nawet na żywo widziałem, zgroza

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane