• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bariera zamiast chodnika na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patsz
15 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Możliwość zejścia z Estakady Kwiatkowskiego na ul. Janka Wiśniewskiego ogranicza barierka. To o tyle dziwne, że po innych częściach estakady piesi mogą poruszać się bez problemów. Możliwość zejścia z Estakady Kwiatkowskiego na ul. Janka Wiśniewskiego ogranicza barierka. To o tyle dziwne, że po innych częściach estakady piesi mogą poruszać się bez problemów.

Nie będzie pieszego zejścia z Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni, które zlikwidował przeprowadzony kilka lat temu remont zjazdu w ul. Janka Wiśniewskiego. Chodnik prowadzący od ulicy Hutniczej zobacz na mapie Gdyni kończy się po obu stronach... barierą. Urzędnicy tłumaczą, że na razie nic się nie da zrobić, a piesi i rowerzyści muszą poczekać na kompleksowe rozwiązanie.



Czy zdarza Ci się przekraczać na opisywanym odcinku nielegalnie tory?

Możliwość zejścia pieszego z estakady jeszcze kilka lat temu skutecznie ułatwiała ominięcie torów kolejowych. Teraz piesi i rowerzyści najczęściej starają się to robić "na dziko".

- Okazuje się, że od kilku lat na odcinku od kładki SKM przy przystanku Gdynia Stocznia zobacz na mapie Gdyni do ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni nie mają innej możliwości przekroczenia torów, jak robienie tego nielegalnie. Odtworzenie chodnika wzdłuż zjazdu z estakady lub zbudowanie schodów do poziomu ul. Janka Wiśniewskiego w miejscu zakończenia obecnego chodnika, pozwoliłoby stosunkowo niewielkim kosztem rozwiązać ten problem i umożliwić przejście lub przeprowadzenie roweru nad torami - argumentuje Marcin Horała, radny Prawa i Sprawiedliwości.

Na jego rozwiązanie tego zagadnienia trzeba będzie jednak poczekać. Powód? Brak akceptacji dla zaproponowanego rozwiązania przez pracowników Zarządu Dróg i Zieleni.

- Konsultowaliśmy tę sprawę z Zarządem Dróg i Zieleni. Okazało się, że pomysły, takie jak chodnik, nie są możliwe do zrealizowania. We wskazanej lokalizacji samochody jadą spiralą oraz jest ograniczona widoczność. Projekt przebudowy od początku nie przewidywał w tym miejscu poprowadzenia ruchu pieszego. Priorytetem jest dla nas zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. Stąd takie decyzja - Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Nie ma co liczyć także na schody. Docelowo za to nad torami ma się pojawić specjalne przejście. Kiedy to nastąpi? Na razie nie wiadomo, a do konkretów daleko.

- Zapewniam, że ta kwestia jest nam znana i wiemy, że trzeba szukać sposób rozwiązania tego problemu. W przyszłości na pewno zaproponujemy nowe rozwiązanie drogowe, które będzie jednym z elementów rozwijania infrastruktury drogowej. Najpierw są jednak potrzebne analizy, a później koncepcje i konkretne projekty - kończy Marek Stępa.
Patsz

Miejsca

Opinie (50) 8 zablokowanych

  • "analizy, a później koncepcje i konkretne projekty" (1)

    A wszystko to ciągnąć się będzie przez kolejne lata.

    • 93 3

    • ale czyż nie o to właśnie chodzi?...

      • 28 0

  • x (2)

    Musi zdążyć się jakiś wypadek na dzikim przejściu to wtedy od razu powstaną schody lub chodnik

    • 58 2

    • (1)

      Doświadczenie z innych tego typu sytuacji w kraju mówi mi, że nawet po wypadku nic się nie zmieni.

      • 7 0

      • Chyba, że zginie kilkoro dzieci/pielgrzymka/murzyn (przepraszam: afroeuropejczyk).

        • 9 0

  • estakada rowerowa (4)

    zamiast budować estakadę rowerową, w miejscu gdzie można było normalnie jechać szerokim chodnikiem trzeba było zbudować ją nad tymi torami...

    • 103 3

    • (3)

      Estakada dla rowerów nie była budowana tylko za miejskie pieniądze a większości za unijne bo jest na trasie "szlaku" biegnącego do Chyloni przez Pucką , Obłuże i Wiśniewskiego do centrum. Można się kłócić, czy jest potrzebna, ale prawda jest taka że albo by stanęła, albo zamiast niej nie byłoby niczego, bo tych pieniędzy nie można było wykorzystać w innym miejscu.

      • 2 23

      • Brednie (1)

        Nie wiem czy wiesz ale UE sponsoruje tylko część kosztów co znaczy że np cześć tych kosztów i tak pokryliśmy my czyli podatnicy itd. I za tą cześć kosztów raczej można było zbudować schody albo chociażby prowizoryczną kładkę dla pieszych.

        • 6 1

        • to moznaby równie dobrze zrobic taka samą kładkę dla rowerzystów przez tory a piesi i skorzystaliby wtedy na tym i piesi i rowerzyści...

          • 6 0

      • Przecież można było tak samo wystąpić do Unii o sfinansowanie kładki nad torami między Wiśniewskiego a Hutniczą zamiast występować o bezsensowną estakadę rowerową obok istniejącego szerokiego przejścia, które w dodatku nie jest specjalnie uczęszczane.
        Swoją drogą "estakadę" rowerową zbudowano w maju, myślałem, że na sezon ją otworzą a jest zamknięta do dzisiaj. Skończyła się kasa na wykończenia?

        • 1 0

  • (1)

    Estakada jest dla samochodów a nie dla pieszych. Mieszkasz na oksywiu a masz cos do załatwienia w Gdyni? To samochód albo komunikacja miejska prawda? Po co Ci chodnik? Kto tam bedzie z buta chodził taki kawał?

    • 14 95

    • misiu

      chyba minusują Ci co imprezy kończą równie z dobranocką.

      • 2 9

  • "...są jednak potrzebne analizy, a później koncepcje i konkretne projekty"

    aby "zaufani" specjaliści mogli zarobić, w końcu jest kryzys

    • 44 3

  • najprościej wyeliminować wypadki z udziałem pieszych (1)

    eliminując ruch pieszych

    • 61 1

    • Już jest eliminowany

      SOK-iści siedzą w krzakach i jak ktoś idzie przez tory to wyskakują i mandat smarują, szkoda tylko że nie są tacy skuteczni w walce ze złodziejami trakcji, przez których SKM ma 2-godzinne opóźnienia

      • 3 0

  • Pozdrawiam Pana Stępę (3)

    bo na początku roku mówił o remoncie ulicy Morskiej od Kcyńskiej do Owsianej w drugim kwartale tego roku. Dziękuję, pięknie się tu jeździ, równo i w ogóle żyć nie umierać. Dobry remont...

    • 33 4

    • remont morskiej tuż tuż (2)

      remont morskiej jeszcze w tym roku albo na początku 2013. Czekać tylko aż z narzekania na brak remontu będzie narzekanie na utrudnienia w ruchu:) toć to nasz sport narodowy:):)

      • 2 11

      • tak tak tuż tuż gdzie ja to słyszałem

        • 0 0

      • Nigdy nie narzekalem z powodu remontow

        wiec nie uogolniaj.

        • 0 0

  • Spychologia

    Ten problem istnieje już od wielu lat. Przez ile lat można go nie zauważać lub przez ile lat można prowadzić analizy, tworzyć koncepcje i wybierać konkretne projekty?!
    Zlikwidowanie ruchu pieszego załatwia ten problem tak, jak zlikwidowanie ludzi załatwia problemy ludzkości.

    • 34 2

  • i tak wszyscy łażą dołem, pod estakadą przez tory po których jeźdżą może 3 pociągi dziennie.

    • 17 1

  • Bardzo dobrze (1)

    Juz teraz mozna spotkac na estakadzie rowerzytow, pieszych, skuterzystow i innych ktorzy nie rozumieja znakow.
    Puscic tam pieszych to zaraz zaczna przebiegac na druga strone jezdni i skonczy sie jak na obwodnicy na wysokosci Tesco na Karwinach,albo jakies ekipy upalonych i nawalonych gimnazjalistow bedzie robic zawody kto trafi butelka w samochod.
    Ponadtow bedize pewnie trzeba podwyzszyc barierki dla tych co lubia sobie poskakac z wysokosci.
    Nie i koniec.
    Sa miejsca wydzielone tyko dla ruchu pieszego i lub rowerowego (bez udzialu aut) i nikt nie beczy zeby otworzyc np Monciak dla ruchu samochodowego bo byloby blizej do kina.
    Podobnie mozna potraktowac estakade czy autostrade - to miejsca tylko do ruchu samochodowego, bez ruchu pieszych i rowerow.

    • 25 37

    • Cóż za prostacki sposób myślenia ,winą obarczy pieszych i gimnazjalistów.To dziwne bo szkoły nie zgłaszają problemów z trudną młodzieżą.Szkoły od problemów młodzieży umywają ręce.A co należy zrobić, by umożliwić przejście, to zbyt trudne zadanie. Najlepiej zajmować się sprawami prostymi, widocznymi gołym okiem.Gdybać ,co by było, gdy nic się nie zrobiło.Samochodem na Monciak? Już samochody parkują w miejscach tak dziwacznych ,że trudno wejść czy przejść.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane