- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (298 opinii)
- 2 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (26 opinii)
- 3 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (237 opinii)
- 4 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (178 opinii)
- 5 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (119 opinii)
- 6 Ministerstwo dało pieniądze na Złotą Bramę (93 opinie)
Baterie i silniki z Mevo wystawione na sprzedaż
Zdemontowane z rowerów Mevo baterie i silniki zostały wystawione na sprzedaż. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać te elementy odpowiednio po 220 i 480 zł netto za sztukę. Zdaniem stowarzyszenia sprzęt jest w dobrym stanie i nadaje się do ponownego wykorzystania.
Silniki i baterie były w użytku tylko przez kilka miesięcy - od kwietnia do października 2019 r., zaś potem trafiły do magazynów. Jednak zdaniem stowarzyszenia nadal nadają się do ponownego wykorzystania według pomysłu potencjalnego nabywcy (nabywców).
- Urządzenia były przechowywane w zamkniętych i ogrzewanych pomieszczeniach. W tym czasie baterie były ładowane, aby nie straciły swoich parametrów. Według analiz, jakie przeprowadził dla nas Instytut Maszyn Przepływowych, baterie są "zdrowe", a ich pojemność jest nadal większa niż wartość znamionowa. Co oznacza, że mogą być ponownie wykorzystanie np. jako elementy magazynów energii - mówi Alicja Mongird, rzecznik stowarzyszenia OMGGS.
Nietypowe rozwiązania zastosowane w bateriach
W specyfikacji silników czytamy, że posiadają widoczne oznaki korozji, ślady użytkowania (rysy) oraz zużyte zębatki. Ich moc znamionowa to 250 W, napięcie pracy 36 V, zaś maksymalny moment obrotowy 80 Nm.
W zakresie akumulatorów są to ogniwa litowo-jonowe o pojemności 375 Wh i napięciu pracy 36 V. Baterie posiadają nietypowy typ złącza oraz blokadę ładowania, która wymaga specjalnego oprogramowania. Stowarzyszenie nie oferuje jednak ładowarek ani oprogramowania na sprzedaż.
- Spółki NB Tricity oraz Nextbike Polska wbrew treści umowy nie przekazały licencji na oprogramowanie służące do zarządzania systemem rowerowym Mevo. Ładowarki nie były natomiast własnością OMGGS. Dla rzeczoznawców i analityków nie był to jednak problem. Potrafili oni te baterie obsłużyć i ocenili, że nie powinien to być problem dla potencjalnych nabywców - przekonuje rzecznik stowarzyszenia.
480 zł netto za silnik oraz 220 zł netto za baterię
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać każdy silnik za kwotę co najmniej 480 zł netto sztuka oraz baterię za kwotę 220 zł netto sztuka.
Zainteresowane podmioty mogą składać swoje oferty do 24 czerwca, zaś do 17 czerwca, po wcześniejszym umówieniu, możliwe jest obejrzenie sprzętu bezpośrednio w siedzibie stowarzyszenia.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – rowery i akcesoria
Miejsca
Opinie (223) 8 zablokowanych
-
2022-06-15 18:19
Opinia wyróżniona
(5)
Silniki mają szansę pójść, ale na zleżałe i zużyte baterie kupiec się nie znajdzie.
- 119 8
-
2022-06-16 16:47
wszytko zależy z jakich ogniw te akumulatory się składają 10s5p to 800-900zł
- 2 1
-
2022-06-15 22:44
(3)
Prżeczytałeś? Pojemnośc większa od znamionowej!
- 4 25
-
2022-06-16 00:06
(2)
No weś, przecież nie mają czym sprawdzić a i ładowali je przez 3 lata nie mając ładowarek, prądem za który nie zapłacili
- 27 0
-
2022-06-16 17:44
(1)
czytanie ze zrozumieniem się kłania ale specjalnie dla ciebie streszczenie
Tak nie mieli ładowarek "oryginalnych"
Nie mieli też problemu z obsługą tych akumulatorów w domyśle użyli innych ładowarek niż "oryginalne" bo to najzwyklejsze w świecie 10s5p z BMS który obsługuje ładowanie ty musisz tylko zakończyć ładowanie przy 42V
Nie mieli problemów ze sprawdzeniem akumulatora mimo nietypowego złącza.- 4 5
-
2022-06-16 21:08
Piszą że nie mogli ładować bo baterie zablokowane, potrzebny program, sterownik. To nie taka bateria jak w żuku. Jeśli nawet ktoś je ładował za darmo ale chałupniczo bo sie zna bo ładował baterie z żuka to je zepsuł do końca i może mu nawet wychodzić że jest lepsza niż znamionowo. Chcą zebrać trochę kaski żeby chociaż częściowo pokryć koszty drogiej utylizacji
- 6 2
-
2022-06-15 14:38
Opinia wyróżniona
No nie wydaje mi się to dobrym pomysłem. (26)
powinni to sprzedawać jako całość bo tu nie ma mowy ani o sterowniku ani manetkach tylko czysta bateria i silnik Nie ma też zamocowania baterii ani ładowarki, generalnie to nie jest komplet tylko 2 elementy i w zasadzie mogą się przydać tylko w innym mieście gdzie mają taki sam typ rowerów jako części zamienne.
- 185 4
-
2022-06-16 10:06
Probuja pozbyc sie zlomu (2)
Sprzedajac go ludziom. Czemu nie sprzedaja calych rowerow
- 7 0
-
2022-06-17 09:05
Całych nie sprzedają bo to kolejny wałek jest one nadają sie juz tylko na złom są zużyte.
- 0 0
-
2022-06-16 17:39
odpowiedź masz w tekście.... ;D
- 1 3
-
2022-06-16 01:58
wiesz, ta bateria to zwykłe pakiety Li-Po, które można użyć do dziesiątków zastosowań (2)
nie tylko do roweru czy hulajnogi. Oczywiście po wydobyciu ich ze zbędnej obudowy. Aku Li-Po muszą być naładowane na czas przechowywania. Po paru miesiącach trzeba je doładować, gdyż tracą napięcie. Jeśli ulegną głębokiemu rozładowaniu to nic już ich nie uratuje, a w artykule czytamy, że były ładowane, ale firma nie przekazała ani oprogramowania ani ładowarek - czym więc ładowano te akumulatory?
- 6 0
-
2022-06-16 21:51
dotykowo, pędzelkiem z wiewórczego włosia....
- 2 0
-
2022-06-16 17:34
czytanie ze zrozumieniem ;D Nie przekazali oprogramowania do obsługi systemu MEVO.
Nie mieli "oryginalnych" ładowarek ale dało się je ładować innymi "ładowarkami"- 0 1
-
2022-06-15 17:14
(6)
Odpowidzialni za ten wałek powinni pierdzieć w pasiaki i w kamieniołomie nasze pieniądze odpracowywać. Teraz mewo 2.0 ,3.0,3.0
- 45 2
-
2022-06-15 19:58
(5)
taka prawda, że w Polsce przydałoby się zaostrzaenie kar za marnowanie publicznych pieniędzy. 70 milionow na wybory, jakies wieze ktore trzeba rozbierać.. za to powinno być po parę lat odsiadki :)
- 29 2
-
2022-06-16 15:49
zapomniałeś napisać,że to POko-mony robiły wszystko aby odwołać wybory... (3)
a później się tym szczyciły !!! Hipokryzja czy coś innego ? Nie pamiętacie ich tekstów o kopertach śmierci czy w TVNiemcy o tym nie mówili... ? Piszecie o wieżach..ale ewidentnie nie znacie całego tematu ;P Skąd bierzecie info o Polsce i Świecie ?? Sok z wieśniaka czy innej anty-polskiej szczujni ??
- 3 11
-
2022-06-16 21:50
tematy ci się dzbanu pomyliły :) ile PiS płaci za wPiS? (2)
- 1 3
-
2022-06-17 09:04
POkemon wyzywa od dzbanków choc sam nim jest i sam pisał o polityce niezadowolony ze ktos mu odpowiada prawdą
- 1 0
-
2022-06-16 23:35
czytaj ze zrozumieniem POprzednie komentarze
A co do dzbanków, to nie mierz innych swoją miarą !
- 2 1
-
2022-06-16 01:54
przecież sowieci swoich karać nie będą....
- 5 1
-
2022-06-15 16:47
Dlaczego nie sprzedali baterii zaraz po upadku mevo tylko leżały dwa lata? (1)
- 43 4
-
2022-06-16 20:19
jakbys urzedow nie znal
- 7 0
-
2022-06-15 15:53
Najśmieszniejsze jest to, że oni rozbierają te rowery, żeby używać ich w nowym systemie (8)
jako zwykłe rowery mechaniczne. Może robią to, aby jakoś dziwacznie wykazać, jacy są gospodarni(no nie bardzo) , albo może dlatego, że nowy system się nie spina finansowo. Tak czy siak, to zły znak dla użytkowników, którym oferuje się ciężką kolubrynę zamiast zwyczajnej maszyny. Trąci żałosną glaserką.
- 69 2
-
2022-06-17 08:03
Czego się spodziewałeś po urzędnikach...
oni to kawkę popijać , FB poprzeglądać w robocie, pognębić drobnych przedsiębiorców, strefy dla zwierzaczków w mieście polokować i co odważniejszy/a tatuażem się pochwalić...
- 0 0
-
2022-06-16 11:11
(3)
Zgadza się - mevo to pancerny rower, który bez wspomagania, przez swoją wagę, nadaje się tylko do szarży tratującej a nie do jazdy. Miałem okazję jechać nim gdy wspomaganie padło przez kilka kilometrów (całe szczęście tylko do następnej stacji z innymi rowerami) i nie wyobrażam sobie takiej jazdy codziennie bo to hardcore.
- 15 0
-
2022-06-16 17:25
(2)
bez silnika, akumulatora i osprzętu do ich obsługi będą o połowę lżejsza a że to rower miejski to zapewne będzie to coś koło 20 kg,
- 2 4
-
2022-06-16 17:43
Najcięższy akumulator to jakieś 4-5 kg, może mniej, bo to małe pojemności sądząc po ofercie (1)
Silnik 2-4 kg, osprzęt, lol, 0,5kg?
Zrobili ciężkie stalowe, żeby się łatwo nie niszczyly( co jest logiczne), one się po prostu nie nadają jako zwykle- 6 0
-
2022-06-16 17:52
Na całym świecie rowery miejskie z wynajmu takie są i nie mają z nimi problemów ludzie tylko u nas ludzie w rurkach mają problem ;D
Jeździłem tymi rowerami wspomaganie było tylko do około prędkości 25km/h po czym silnik był nieaktywny, więc w moim przypadku większość trasy opierało się o nogi wspomaganie tylko do ruszania ;)- 1 1
-
2022-06-15 19:42
(2)
Wyluzuj, to i tak lepszy pomysł niż 100% taboru - elektryczny. :)
- 4 13
-
2022-06-16 17:41
Jakoś w np. Barcelonie są obecnie same elektryki i działa to świetnie (1)
I to akurat dobre porównanie, to tez maja sporo podjazdów. Rower bez elektryki jest bez sensu jako miejski, chyba, że dla turystów- więszosc ludzi ma własny a i tak na nim nie jeździ. A elektryczny to spora różnica, serio. Po prostu firma nie potrafiła ogarnąć ładowania (zresztą rozwożenia rowerów na stacje, by były dostępne tez nie), możliwe, ze również ustawień wspomagania
- 6 3
-
2022-06-17 09:02
Barcelona to nie Gdańsk wiec co ma piernik do wiatraka!
- 0 2
-
2022-06-15 15:51
co z rowerami? dlaczego nie sprzedają rowerów? (1)
- 23 3
-
2022-06-15 19:10
Przeczytaj artykuł.
- 7 3
Wszystkie opinie
-
2022-06-15 14:02
oferta wydaje się spoko (8)
ale to stało 2 lata nieużywane i chyba pod chmurką, to te baterie raczej na pewno są już nic nie warte
chociaż cena nowego, podobnego zestawu z chin to jakieś 8 razy więcej, więc może komuś się opłaca majsterkować- 35 53
-
2022-06-15 14:07
(2)
A może najpierw przeczytaj treść artykułu? Czy piszesz bzdury aby pisać?
- 28 11
-
2022-06-15 15:17
(1)
a ty w to uwierzyłeś to pewnie wierzysz że sieciówki nie sprzedają tv powystawowych jako używanych
- 12 2
-
2022-06-16 22:57
on we wszystko wierzy
bog mnie pokaral takim glupim chlopem
- 1 0
-
2022-06-15 15:52
na mevo samorządy straciły kilkadziesiąt milionów złotych
czy ktokolwiek odpowiedział za ten przekręt?
- 23 1
-
2022-06-15 17:43
Nawet nie wiesz jaki wielki rynek zbytu jest na używane baterie (3)
A tutaj są one nawet sprawdzone i ładowane w okresie składowania. Zejdą jak ciepłe bułeczki
- 1 9
-
2022-06-15 21:46
skąd wiesz że były ladowane (1)
jesteś urzędnikiem ?
podpisz sie- 3 0
-
2022-06-16 22:58
gorzelak
- 0 1
-
2022-06-16 00:03
Na nowe jest wiekszy
a Ty i ja za nie zapłaciliśmy. Gdzie jesteśmy teraz? W czarnej d.. czyż nie?
- 1 1
-
2022-06-15 14:03
To miasto zawsze będzie mi się kojarzyć z aferami jak Amber Gold i Peło (10)
- 118 36
-
2022-06-15 14:11
Ot, skojarzenia obywatela (3)
San Escobar !
- 17 10
-
2022-06-15 14:25
POkemon tobie jak zawsze nawet jak ci sie bedą na dzbanek odlewac to powiesz ze to deszcz pada:) (1)
- 8 5
-
2022-06-15 22:15
pisu pisu
- 2 2
-
2022-06-15 14:27
Po sprzedała nawet Polskie Kolejne Linowe
- 11 5
-
2022-06-15 14:15
ciekawe co
Sigmund Freud na to
- 5 1
-
2022-06-15 14:27
A nie kojarzy Ci się z prywatną księgową Obajtka z prywatnej firmy w Pcimiu.... (4)
... a teraz szefową Lotosu? To może z Prałatem pedofilem też Ci się nie kojarzy? Albo z Biskupem Flaszką? Z Kurskim i jego niepokalanym poczęciem dwóch pierwszych małżeństw też nie?
- 17 13
-
2022-06-15 14:30
Raczej że Sławkiem.N który ma zarzuty kierowania grupa przestępczą. Złoty chłopak PO (1)
- 11 12
-
2022-06-15 14:50
Sławek N. i jego warte miliony nogi od stołu
Toż to kwintesencja małej Sycylii czyt. Trójmiasta.
- 9 5
-
2022-06-15 15:54
Zdecydowanie, coś z tym miastem jest nie tak :) (1)
- 7 4
-
2022-06-16 10:00
Dlatego trzeba pilnować Polski Ryże nieszczęście wróciło
- 2 3
-
2022-06-15 14:03
(1)
To musiał być planowany wałek i planowana upadłość od samego początku.
Te rowery to najtańszy marketowy chłam. Nie ma nawet teoretycznej możliwości, żeby te rowery przetrwały w transporcie współdzielonym.- 112 2
-
2022-06-15 14:20
Tym bardziej, że stoi to pod chmurką przecież a klimat nie rozpieszcza
Założenia tam były typu 30 PLN utrzymanie roweru rocznie - nic dziwnego, że budżet się nie spinał. Dodatkowo te wszystkie obejścia - np. przerabianie błotników tylnych na przednie itp. haha
Teraz na pamiątkę można sobie kupić silnik czy baterię i wstawić do jakiejś gablotki. Za parę lat może mieć niezłą wartość kolekcjonerską.- 16 2
-
2022-06-15 14:04
(3)
Czy ktoś za to odpowiedział z imienia i nazwiska ???
- 116 2
-
2022-06-15 14:20
Nikt jeszcze premie dostali i obecnie nowe mevo juz towrzyli kolejny raz pokazujac nieudolnosc
chcesz nazwisk są na stronie to miedzy innymi oficerowie rowerowi z trójmiasta!
- 26 0
-
2022-06-15 17:06
Hahaha (1)
Jeśli będzie jakiś proces to będzie "w sprawie" a nie "przeciw...."
- 7 1
-
2022-06-16 13:41
Grzelak,dulcyna
- 3 0
-
2022-06-15 14:06
złom (4)
te rowery stały na amberexpo i pod stadionem pod gołym niebem , To jest szrot.
Ładowali te baterie chałupniczo , ładowarki jakieś łatane , aż zapaliło się to . Jak pracowałem w ochronie to straz przyjechała zeby to ugasić kupa dymu była, To pewnie juz szmelc- 83 3
-
2022-06-15 15:06
nie stały. (2)
były w szkole przy Traugutta. Tydzień je tirem wywozili kilka miesięcy temu.
- 3 10
-
2022-06-15 19:14
zanim w szkole sie znalazly to gdzie byly??? Pod stadionem. (1)
- 12 0
-
2022-06-15 21:54
Tego nie wiem
Ale widziałem ładowanie do dużych naczep.
- 2 1
-
2022-06-17 11:52
Strasznie bujają na Morzu Możliwości
Też od razu przypomniał mi się widok placu przy Amber Expo, regularnie mijałem to w drodze do pracy skracając drogę przy torach... ciepły suchy magazyn XD
- 1 0
-
2022-06-15 14:06
A jaki model ogniw użyty w bateriach?
Jaka pojemność? pewnie tanie 2500mAH. Wtedy ponad 5zł za sztuke na depakiet to drogo.
- 28 3
-
2022-06-15 14:06
Super sprawa ja znalazłem dla siebie nawet fragment gąsiennicy i celownik
dziwne
- 37 3
-
2022-06-15 14:06
nie lepiej było to sprzedać w całości?
- 35 0
-
2022-06-15 14:07
to może kasę oddać (2)
userom co mieli wpłacone, a niewykorzystane...
- 50 0
-
2022-06-16 09:43
Userzy niech jada do USA. (1)
Niech Ameryka płaci userom
- 1 4
-
2022-06-17 09:38
o przelewach międzynarodowych słyszał?
- 1 0
-
2022-06-15 14:14
Prąd coraz droższy (3)
Biznes się nie będzie kręcił nawet jak uruchomią mevo.18.0
- 48 1
-
2022-06-15 15:08
wcale nie bedzie (1)
Jak wynajem rowerów byłby dochodowy to prywatne firmy by już udostępniały rowery tak jak hulajnogi. Rowerów się nie opłaca udostępniać dlatego państwo "musi" to zorganizować, a skoro jest to państwowe to wyjdzie kolejny miś na miarę naszych możliwości. Kupią rowery zlicytują rowery, kupią koła zlicytują koła itd.
- 10 1
-
2022-06-15 15:22
czy aby prywatne firmy nie piorą kasy ?
albo masz "tanie" banany z Kolumbii (tylko czasami jakiś proszek ktoś znajduje w kartonie)
- 2 0
-
2022-06-15 19:34
No nie będzie
ważne że 18 razy pewna grupka zarobi na wałkach z publicznych pieniędzy
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.