- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Będą cztery hybrydowe pociągi dla Pomorza
Województwo Pomorskie chce zakupić cztery wieloczłonowe pociągi z napędem hybrydowym, czyli elektryczno-spalinowe. Szacunkowy koszt to ok. 98 mln zł. Dofinansowanie z Polskiego Ładu wyniesie 65 mln zł.
Hybrydowe pojazdy mogą okazać się niezbędne dla zapewnienia stabilności funkcjonowania kolejowego transportu publicznego na Pomorzu.
Elektryfikacja PKM na ukończeniu a na trasach PLK za kilka lat
Ma to związek z toczącą się modernizacją i elektryfikacją kilku linii kolejowych: 201 Kościerzyna - Gdynia, 214 Somonino - Kartuzy i 229 Glincz - Kartuzy. Prace prowadzone są na zlecenie spółki PKP PLK, a ich terminowość pozostawia wiele do życzenia. Elektryfikacja ma się tam zakończyć za kilka lat.
Wszystkie artykuły o elektryfikacji PKM i linii 201
Z kolei na ukończeniu jest elektryfikacja linii PKM. Wkrótce dojdzie zatem do sytuacji, że pociągi elektryczne po przejechaniu trasy PKM nie będą w stanie kontynuować jazdy w kierunku Gdyni lub Kościerzyny.
Wówczas, jak żadne inne, sprawdzą się pociągi o napędzie elektryczno-spalinowym.
65 mln zł z Polskiego Ładu
Więcej o parametrach tych pociągów i terminach ich dostawy będzie wiadomo po ukazaniu się postępowania przetargowego.
W planach zamówień publicznych na ten rok urząd marszałkowski zarezerwował 98 mln zł na zakup hybryd. Otrzymał na nie dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 65 mln zł.
Pomorze stara się o 100 mln na pociągi i drogi
Dwa pociągi za 70 mln zł zamówione w zeszłym roku
W sierpniu zeszłego roku marszałek podpisał kontrakt na dwa elektryczne pociągi za 70 mln zł z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 29 składów.
Pojazdy mają dotrzeć na Pomorze w tym roku.
Opinie (191) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-10 14:05
A modernizacja składów SKM kiedy? Toż to szescdziesiecioletnie eksponaty muzealne
- 2 2
-
2023-03-10 14:23
A czy w tych hybrydowych (2)
pociągach, będą normalne ustępy?
- 0 2
-
2023-03-10 14:32
Będą - klapa elektryczna, muszla - spalinowa
- 3 0
-
2023-03-11 19:07
Będą, nienormalne
- 0 0
-
2023-03-10 14:36
Pociągi hybrydowe, (1)
a ustępów brak. Więc, gdzie się można odlać, przez okno?
- 1 2
-
2023-03-10 15:59
Lej hybrydowo, we własne walonki.
- 1 0
-
2023-03-10 15:00
Przy takim kryzysie
oni kupują takie małe ciuchcie...
A ceny biletow odlatują tak jak nasza władza...
Tylko gułag rządzącym napuści oleju do głowy.- 1 4
-
2023-03-10 15:12
Cztery pociągi, szesnastu przewoźników
Taryf sześćdziesiąt cztery (ale tak na serio to super informacja, zarąbiscie się jeździ tymi nowymi cichutkimi pociągami)
- 1 3
-
2023-03-10 15:48
Filozofia Marszałkowa jest dosyć pokrętna. (4)
Kupuje tabor który wydzierżawia PR-om, ale na podobny ruch względem SKM się nie decyduje. A przecież i tu, i tam, tacy sami mieszkańcy Pomorza jeżdżą. No ale cóż, PR-y bliższe sercu, wiadomo, rodzina.
- 3 4
-
2023-03-10 15:53
I żeby nie było,
finansowo wszystko można tak rozliczyć, żeby przewoźnik nie wziął ani jednej niezapracowanej złotówki.
- 1 2
-
2023-03-10 17:02
Doczytaj o problemach SKMki z zakupem przez SKM taboru (2)
- 1 2
-
2023-03-11 06:19
Doczytałem. I co z tego ma wynikać? (1)
Bo dla mnie tylko tyle, że Marszałkowo nie pali się pomóc z zapewnieniem finansowania, a mają bardzo prosty sposób - zawrzeć kontrakt przewozowy na 10 lat. Na linii 250 i tak nie będzie postępowań konkurencyjnych, więc w czym problem? Poza przerośniętymi ambicjami i brakiem realizmu oczywiście.
- 1 1
-
2023-03-11 09:51
I na 10 lat być skazanym na pasożyta jakim jest SKM?
Wolne żarty. Poza tym SKM chciało kupić składy na własność, a nie żeby kupił je Marszałek i im je wynajął.
- 0 0
-
2023-03-10 16:06
zakup nowych składów SKM z dotacji UE , czy kupujemy ? (1)
W latach 1980-1985 dojeżdzałem SKM z Wejherowa do Gdyni do szkoły, teraz jest 2023 rok i kursuja te same składy SKM tylko po renowacji, 43 lata , całkowicie ucichło i nic sie nie mówi o kupnnie nowych składów SKM z dotacji Unii Europejskiej , nie pamiętam dokładnie ale była to bardzo duża kwota w EURO na zakup kilkunastu nowych składów SKM.
Z opisu wiem że Urzad Wojewódzki nie ogłosił przetargu , potem mówiono że "kasa" przepadła ,Konfederacja wnosiła sprawe do NIK w sprawie utraty dotacji na zakup, chyba obwiniali Marszałka województwa za brak nadzoru .... moze gdzies sie pomyliłem , ale na jakim to jest etapie? Czy faktem jest że niektóre składy SKM mogą mieć ponad 40 lat ??
Kupujemy nowe składy "czy już pozamiatane " sprawe wyciszono i ogromne pieniądze z UE przepadły ?- 3 1
-
2023-03-10 16:13
Wiesz co, lepiej otwórz sobie piwko i popatrz na ładne panie w internecie. To o wiele mniej stresuje.
- 2 1
-
2023-03-10 19:13
A ja słyszałem, że z Polskiego Ładu korzystają tylko miasta tw. PiS- owskie, i co ? Cieszę się, że Gdańsk jest wreszcie PiS- owski, albo jak kto woli prawicowy.
- 2 1
-
2023-03-10 20:34
Nazwa województwo pomorskie, historycznie należy się dla woj. zachodniopomorskiego. Woj. pomorskie powinno nosić nazwę wschodnio-pomorskie, kaszubskie lub pruskie.
- 0 3
-
2023-03-11 00:13
A co z SKM, Struku? (1)
- 3 1
-
2023-03-11 09:51
Pytaj PKP.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.