• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe strefy parkowania w Gdyni

Patryk Szczerba
12 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni

Po wakacjach w Gdyni zaczną powstawać cztery nowe strefy płatnego parkowania: śródmiejska, strefa A na Wzgórzu św. Maksymiliana, strefa B na Działkach Leśnych oraz strefa C w Orłowie. W śródmieściu za pierwszą godzinę kierowcy zapłacą 5,5 zł, w pozostałych strefach - 3,9 zł. Wniesione opłaty mają być kontrolowane automatycznie.



Jak oceniasz nowe stawki parkowania w Gdyni?

Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni mają zostać uchwalone podczas marcowej sesji Rady Miasta.

- Na tysiąc gdynian przypada 648 samochodów - to dwukrotnie większa liczba niż na tysiąc mieszkańców Berlina. Z miesiąca na miesiąc aut przybywa. Badania przeprowadzone w październiku 2019 pokazały, że średni czas postoju pojazdu na jednym miejscu parkingowym w miejskiej strefie płatnej w dzień powszedni wyniósł ponad 3 h, w sobotę - 3,5 h, a w niedzielę - ponad 6 h. Natomiast wskaźniki napełnienia parkingów w godzinach szczytu, włączając soboty, wyniosły 80 proc. To powoduje, że bardzo trudno jest znaleźć miejsce choćby na krótką chwilę - tłumaczy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

Cztery strefy, w tym jedna śródmiejska



Miasto zostanie podzielone na cztery strefy płatnego parkowania: śródmiejską, strefę A na Wzgórzu św. Maksymiliana, strefę B na Działkach Leśnych oraz strefę C w Orłowie.

  • Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni
  • Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni
  • Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni
  • Nowe strefy płatnego parkowania w Gdyni
Ceny w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania będą zaczynały się od 5,50 zł za godzinę. Krótkie parkowanie przez góra 22 minuty będzie kosztowało 2 zł. Cena za godzinę w podstrefach wyniesie 3,9 zł.

Śródmiejska Strefa Parkowania

  • Pierwsza godzina - 5,5 zł
  • Druga godzina - 6,6 zł
  • Trzecia godzina - 7,9 zł
  • Czwarta godzina i kolejne - 5,5 zł


Strefy A, B, C

  • Pierwsza godzina - 3,9 zł
  • Druga godzina - 4,6 zł
  • Trzecia godzina - 5,5 zł
  • Czwarta godzina i kolejne - 3,9 zł


Opłaty w Śródmieściu także w niedzielę



Zmieni się także czas poboru opłat.

Na obszarze Śródmiejskiej Strefy opłaty będą obowiązywały:

  • od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8 do 20 (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia do godz. 14; 1 stycznia i 6 stycznia, z wyłączeniem niedzieli i poniedziałku Świąt Wielkanocnych oraz 25 grudnia i 26 grudnia).


W pozostałych strefach:

  • będą pobierane opłaty w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia przypadające w dni robocze pobierane są w wyżej wymienionych strefach do godz. 14).


Abonament dla mieszkańców stref będzie wynosił w śródmiejskiej strefie parkowania od 30 do 25 zł w zależności od czasu wykupienia abonamentu miesięcznego. w Pozostałych strefach będzie to 20 albo 15 zł.

Osoby niebędące mieszkańcami za miesięczny abonament parkingowy w Śródmieściu zapłacą 800 zł. W innych strefach, w zależności od czasu parkowania, abonament dla przyjezdnych będzie wynosił od 500 do 550 zł.

Numery rejestracyjne podczas zakupu biletu w parkomacie



Do kontroli wniesionych opłat wykorzystywany będzie system automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych. . Obowiązek wpisywania numeru rejestracyjnego podczas zakupu biletu w parkomacie pojawi się już pod koniec kwietnia.

Strefa w Orłowie powstanie w drugim kwartale 2021 roku, a oddanie pozostałych nowych stref planowane jest na przełomie III i IV kwartału 2020 roku.

Koszt całej inwestycji to prawie 11 mln zł, a przewidywana pula pojazdów do kontroli to 700 tys. rocznie.

- Zwiększenie opłat i poszerzanie obszaru płatnego parkowania w centrum i dzielnicach narażonych na duże obciążenie parkingowe jest wyzwaniem dla samorządu. Jednocześnie mamy świadomość, że wprowadzone innowacje przyczynią się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska oraz pozwolą sukcesywnie zmieniać nawyki transportowe mieszkańców, a w efekcie "odkorkują" newralgiczne punkty miasta - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Gdańsk także wprowadził Śródmiejską Strefę Parkowania



Przypomnijmy, że w Gdańsku radni uchwałę o utworzeniu w Gdańsku Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania oraz podniesieniu opłat w dotychczasowych Strefach Płatnego Parkowania przegłosowali w lutym. Na mocy uchwały powstały dwie nowe strefy: we Wrzeszczu Dolnym i na Przymorzu Małym. Kierowcy, podobnie jak w Gdyni, zostaną też zobowiązani do wprowadzania w trakcie płatności numerów tablic rejestracyjnych.

Miejsca

Opinie (450) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Bardzo dobrze. Teraz inwestować te pieniądze w komunikację publiczną i infrastrukturę pieszą.

    • 5 24

    • pieszą i rowerową

      hulajnogi także będą mogły pokazać swoje walory na małe odległości. Na większe: pieszo, rowerem i SKM. Ostatnia mila rowerem publicznym (MEVO) lub pieszo (do miejsc pracy budowanych przy stacjach SKM w całej aglomeracji)

      • 0 0

  • i rynek na placu gornoslaskim (4)

    KAPUT!! podziekuja Panie Szczurek, w koncu podziekuja wyborcy

    • 25 1

    • (3)

      Może właśnie odwrotnie. ja przestałem tam robić zakupy właśnie ze względu na brak możliwości zaparkowania i to od wczesnych godzin a na ryneczku pusto nie ma ludzi .Tam nie parkują klienci a pracownicy okolicznych biur, banków itp.

      • 2 1

      • (2)

        No i dobrze przyjeżdżają do pracy masz z tym problem?

        • 1 1

        • nie mam, przyjeżdżam rowerem (1)

          ale wiem, że klienci placówek handlowych i straganów mają problem jeśli przyjadą samochodem. Wprowadzenie opłat i egzekwowanie ich przyczyni się do zmniejszenia skali tego problemu.

          • 0 0

          • jezdzisz rowerem, bo nie stac Cie biedaku na samochod! taka prawda.

            • 0 0

  • Akurat budują trasę kaszubską więc parkingi bedą płatne

    Cos za coś. Dziwi mnie to że budują trasę kaszubską bo przez to będzie większy ruch w mieście ale dzięki temu miasto zarobi na płatnym parkowaniu

    • 5 0

  • Mieszkańcy miejscowości wykluczonych komunikacyjnie powinny mieć darmowe parkingi (3)

    To nie ich wina że rozbierają linie kolejowe aby rowerzyści mieli sobie gdzie pojeździć

    • 9 4

    • mają możliwość parkowania za darmo przy swoich domostwach (1)

      lub skorzystania z opcji park and ride. Nie muszą wjeżdżać swoimi pojazdami do gęsto zabudowanych obszarów śródmieścia Gdyni.

      • 1 0

      • Rowerzysci też nie muszą podwozić swoich pojazdów a mimo to pchają się do autobusów i pociągów. Czemu oni nie korzystają z park and ride?

        • 0 0

    • wypad do siebie buractwo z Gnieżdżewa!

      • 0 0

  • Ten kto zlikwiduje to łupienie mieszkańców ma mój głos w najbliższych wyborach (3)

    • 29 2

    • (2)

      A mój głos dla tego kto zmniejszy liczbę samochodów w Gdyni

      • 3 4

      • nie ma takiej osoby (1)

        • 1 1

        • jest wiele takich osób, nie tylko w Gdyni

          • 0 0

  • Kiedy Gdynia zlikwiduje dzikie i bezpłatne parkingi w centrum miasta?

    • 8 16

  • To niczego nie zmieni

    Panie Szczurek nie robi pan żadnych konsultacji z mieszkańcami. To jest nie fair. Druga sprawa tam gdzie są płatne strefy nie ubywa aut. Więc pytam po co na Działkach Leśnych strefa skoro parkują tam głównie mieszkańcy. aut nie ubędzie. do tego chodniki krzywe, dziurawe, drogi to samo, brudne chodniki. na których rozbite szkło leży miesiącami. Weź się pan do roboty.

    • 27 2

  • zamiast kolejnych stref może lepiej zabrać się za stare graty które trują środowisko = nie byłoby problemu z parkowaniem.

    • 11 2

  • "Na tysiąc gdynian przypada 648 samochodów - to dwukrotnie większa liczba niż na tysiąc mieszkańców Berlina. " (1)

    Do k**** nedzy !!!! To dajcie nam taka komuniekacje miejska jak w Berlinie, ignoranci !!! W Berlinie siec metra, autobusow i tramwajow oraz sciezek rowerowych jest tak zorganozowana ze nie ma sensu uzywac aut. W trojmiescie PKMka jezdzi 2x na godzine w szczycie, a ostatnia PKMka z gdyni w kierunku Karwin odjezdza po 20:00 ....

    • 32 3

    • To by oznaczało że ponad połowa mieszkańców ma samochody? Absurd dzieci nie mają prawa jazdy

      • 0 1

  • :/

    ja bym całe miasto objął strefą wolną od polityków najchętniej

    • 21 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane