- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (417 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (221 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (73 opinie)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (347 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (6 opinii)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (57 opinii)
Będą nowe tory SKM do Wejherowa. Lepsze połączenie z Trójmiastem
Do 2023 roku PKP ma przedłużyć tory Szybkiej Kolei Miejskiej z Rumi do Wejherowa. Dzięki temu SKM będzie mogła zdecydowanie zwiększyć liczbę kursów między Trójmiastem a Wejherowem, co z pewnością zwiększy komfort podróży, także w samym Trójmieście.
Od lat wiadomo, że jedynym rozwiązaniem tego problemu byłoby przedłużenie torów SKM. Inwestycję w tym zakresie wyceniano na około 700 mln zł, co przekraczało możliwości samej SKM - nawet w przypadku, gdyby udało się zdobyć dofinansowanie ze środków unijnych, to problemem byłoby zdobycie funduszy na wkład własny w inwestycję.
Jest dotacja, będą tory
To był jeden z powodów, dla których przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego od lat zabiegali o to, aby inwestycję zrealizować w ramach prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacji linii z Gdyni Chyloni do Słupska.
Wiele wskazuje na to, że scenariusz ten w końcu się ziści - w opublikowanym na stronach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa Krajowym Programie Kolejowym przebudowę tej linii wskazano jako inwestycję podstawową, która zrealizowana ma być do końca 2023 roku.
- W ramach modernizacji linii do Słupska wybudujemy dwa tory dedykowane dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku do Wejherowa - zapewnił w rozmowie z Gazetą Wyborczą Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
W ramach pełnej inwestycji, poza nowymi torami SKM, powstać ma także drugi tor dalekobieżny na linii Gdynia Chylonia - Rumia oraz drugi tor na odcinku Wejherowo - Lębork. Dodatkowo zmodernizowane mają być też tory dalekobieżne od Gdyni Chyloni do Lęborka.
Opinie (257) 5 zablokowanych
-
2016-08-18 17:45
Niech SKM jeździ tak często jak w latach 80-tych i 90-tych
Cieszę się przyszłym szczęściem mieszkańców grodu Wejhera mimo, że jestem gdańszczanką. Ja skorzystam na luźniejszych kursach jak się będę wybierać do aqaparku w Redzie lub na spacer do Orłowa lub kalwarię w Wejherowie:) Nie rozumiem lamentów mieszkańców południowych dzielnic Gdańska - przecież tam jest przewidziana infrastruktura tramwajowa. Co nie znaczy, że nie powinni przywrócić bezpośrednich połączeń autobusowych z Jabłoniowej i okolic do centrum Gdańska. Z moich osobistych obserwacji z pracy wnioskuję, że mieszkańcy południowych dzielnic i tak będą jeździć autami bo większości to już się w tyłkach poprzewracało i za zniewagę uważają jazdę komunikacja miejską.
- 8 0
-
2016-08-23 09:52
nowe tory
Czy tym razem ,na nowych torach pociąg będzie podjeżdżał bezpośrednio do peronu, a nie tak jak obecnie na trasie Gdynia-Gdańsk,że trzeba przeskakiwać przepaść? Dla mnie,pasażera, to jest priorytet,liczy się komfort ale przede wszystkim moje bezpieczeństwo.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.