- 1 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (38 opinii)
- 2 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (170 opinii)
- 3 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (96 opinii)
- 4 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (139 opinii)
- 5 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (252 opinie)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (30 opinii)
Będą pasy rowerowe na ul. Janka Wiśniewskiego
Na tym odcinku powstanie pas rowerowy.
Pasy rowerowe na ul. Janka Wiśniewskiego i kolejny kontrapas w centrum - to inwestycje poprawiające komfort i bezpieczeństwo rowerzystów w Gdyni, które mają być zakończone jeszcze przed końcem wakacji.
Gdynia chce iść za ciosem i wyznaczyć kolejny kontrapas, tym razem na ul. Wybickiego . Jego dopełnieniem będzie dozwolony kontraruch po jezdni ul. Plac Grunwaldzki , co pozwoli rowerzystom łatwiej dostać się w górę ul. Świętojańskiej.
Pas rowerowy na ul. Janka Wiśniewskiego
Zmiany czekają nas też na ul. Janka Wiśniewskiego. Niektórzy kierowcy dziwili się, że po remoncie nawierzchni, do dziś nie wymalowano tam pasów. I w najbliższych tygodniach na pewno się nie pojawią, bo urzędnicy do 14 czerwca czekają na oferty firm, które wyznaczą na Janka Wiśniewskiego pasy rowerowe.
- Od centrum pas zacznie się mniej więcej na wysokości dawnej poczty i zakończy przed wiaduktem . W drugim kierunku zacznie się na wiadukcie i poprowadzi aż do parkingu przy dworcu , czyli ułatwi dotarcie m.in. na ul. Starowiejską - mówi Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Koniec pasów rowerowych nie oznacza, że rowerzyści mają wjechać na chodnik. Na jezdni pojawią się więc tzw. sierżanty rowerowe, czyli znaki przypominające kierowcom i cyklistom, że gdy nie ma ścieżki rowerowej prowadzącej w kierunku ich jazdy, to ich miejsce jest na jezdni.
Od kiedy zmiany?
O wyborze wykonawcy w 60 proc. zdecyduje cena, a w 40 proc. okres udzielonej gwarancji. Urzędnicy czekają na oferty do 14 czerwca. Po wybraniu najlepszej z nich, zwycięzca przetargu będzie miał 70 dni na wykonanie inwestycji.
- Warto pamiętać, że docelowy przebieg międzynarodowej trasy rowerowej R-10 planowany jest przez ul. Nową Węglową, ale że na razie nie wiadomo kiedy ona powstanie, wyznaczmy połączenie tymczasowe, które ułatwi podróżowanie rowerzystom - dodaje Jakub Furkal.
Opinie (321) 6 zablokowanych
-
2018-06-06 19:35
Znowu farba (1)
po co marnować pieniądze na koniec lata na farbę? Bo zaraz i tak będzię zima i pługi drogowe przy pomocy soli tę farbę z ulic zetrą!!!!!!!!!!! Po co wtedy marnować te nasze pieniądze????
- 3 1
-
2018-06-06 19:58
O co chodzi?
I tak zedrzesz swój kawałek farby, bo nie panujesz kompletnie nad swoim blachosmrodem.
- 0 1
-
2018-06-06 21:49
Czy te pomysły maja pozytywną opinie Policji (1)
Czy to kolejny kretyński pomysł baranów bez grama wyobraźni ??
- 3 0
-
2018-06-08 19:43
Mają
- 0 0
-
2019-05-04 21:06
Mieszkamy w bardzo bagatym miescie
Przebywajac na urlopie w Niemczech zauwazylem ze w niektorych miastach np Wuppertal - potrafiono rozdzieli chodniki i sciezki rowerowe poprowadzic tymi istniejacymi chodnikami. U nas likiwduje sie szerokie chodniki i od nowa buduje sie chodnik i sciezke rowerowa np. na Pogorzu ul. Unruga. A ponadto ul. Xawerego czernickiego nie ma nawet chodnika w XXI wieku i jest gitara.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.