• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą światła. Także dzięki czytelnikom Trojmiasto.pl

Michał Sielski
16 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Piesi już nie będą musieli umykać przed pędzącymi samochodami. Piesi już nie będą musieli umykać przed pędzącymi samochodami.

Wiceprezydent Gdyni znalazł pieniądze na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie doszło do kilku groźnych wypadków. To efekt naszego tekstu i... komentarzy czytelników, które wnikliwie przestudiował Bogusław Stasiak.



Wojciech Rosiński przy skrzyżowaniu, na którym potrącono jego córkę. Wojciech Rosiński przy skrzyżowaniu, na którym potrącono jego córkę.
- Komentarze bywają dosadne, ale można założyć, że pisze je aktywna grupa społeczna. A aktywność jest cenna - przyznaje wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak. - Przyjęliśmy harmonogram prac, który zakłada, że w tym roku zakończymy nie tylko projektowanie, ale także zbudujemy instalację sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu - dodaje.

Przypomnijmy: o tym jak niebezpiecznie jest na ul. Wielkopolskiej pisaliśmy wielokrotnie. Ostatnio w środę, gdy ojciec potrąconej na przejściu dla pieszych 21-latki zaproponował władzom Gdyni, że za darmo dostarczy projekt sygnalizacji świetlnej, która powinna się tam znaleźć.

Czy władze miasta słuchają mieszkańców w kwestii inwestycji w dzielnicach?

Na tym skrzyżowaniu dochodzi bowiem do wielu wypadków. W okolicy są trzy szkoły, a kierowcy rzadko przestrzegają ograniczenia prędkości na dwupasmowej jezdni. Zdarza się też wyprzedzanie na przejściu dla pieszych, i to nawet samochodów, które zatrzymały się, by przepuścić przechodzące osoby. Ofiarą takiego zdarzenia padła właśnie córka Wojciecha Rosińskiego, która przez osiem dni leżała w szpitalu z poważnymi obrażeniami.

Niebezpieczeństwo potwierdzają też policyjne statystyki, a opinia funkcjonariuszy jest jednoznaczna: sygnalizacja jest niezbędna. I wszystko wskazuje, że jeszcze w tym roku problem zostanie rozwiązany. Podczas ostatniego spotkania Wojciecha Rosińskiego z wiceprezydentem Bogusławem Stasiakiem oraz przedstawicielami Zarządu Dróg i Zieleni, zapadła wiążąca decyzja.

- Niezmiernie mnie to cieszy, tym bardziej, że już 14 marca mamy wybrać konkretny sposób zażegnania niebezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu - podkreśla Wojciech Rosiński.

Zarząd Dróg i Zieleni już zajął się pracami, a w miejskim budżecie zarezerwowano środki na montaż sygnalizacji. W tym roku światła nie tylko będą działać, ale zostaną też dołączone do "inteligentnego" systemu sterowania ruchem drogowym Tristar, który obejmie m.in. ul. Wielkopolską.

Opinie (235)

  • Cieszę się. (4)

    Jeżdżę tamtędy praktycznie co drugi dzień.
    Światła to też moje bezpieczeństwo przed bezmyślnymi pieszymi.

    • 8 2

    • GD- ciekawe kiedy odstawiłeś tabletki

      uzależnienie od jazdy samochodem: to się leczy

      • 0 5

    • jeżdżę tamtędy kilka razy dziennie (2)

      i popieram GD - to nei zawsze wina kierowcow. niejednokrotnie musialem mocno hamowac bo jakis gimbus bądź pani w podeszłym wieku wtagnęła na jezdnię bo biegnie na autobus nie patrząc na to że auta jeżdżą tam naprawdę szybko. poza tym ten fotoradar stojący 100m wcześniej nie działa więc od dawna nikt tam mocno nie zwalnia.

      • 4 0

      • (1)

        przecież będą robić to samo człowieku światła dla 50% pieszych nie mają znaczenia kiedy widzą np jadący autobus

        • 2 0

        • nie wątpię

          ale gdy ktoś potrąci człowieka na przejściu bez sygnalizacji to jest jego wina, nie ważne czy ktoś wtargnął czy nie. przy światłach kierowca zawsze ma szanse sie wybronić w sądzie że wlazł mu ktoś na czerwonym. nie wiem jak to wygląda od strony prawnej, po prostu moj znajomy wlazł kilka lat temu na przejście bez świateł i został potrącony. wyszło że wina zawsze leży po stronie kierowcy. pamiętam jak śmiał się głupkowato że miał szczęście że nie było świateł bo byłaby jego wina. przyznaję, są ludzie i taborety i nie pochwalam takiej postawy. przywołałem ten przykład po to aby zwrocic uwage na problematyke polskiego prawa.

          • 0 0

  • To bardzo dobra wiadomosc (1)

    BRAWO PANIE ROSINSKI i dziekuje bardzo.
    Dopial Pan swego i naszego rowniez, w slusznej sprawie.

    • 4 8

    • Gdyby ,

      Jego córka nie wpadła pod koła to do dziś by się nie interesował tym tematem pewnie

      • 3 1

  • Sygnalizacja dzieki malkontentom, narzekaczy itp a nie wazeliniarzy! (1)

    Co kolwiek w tym kraju zmienia sie nalepsze Mają odwage żądać spełniania obietnic wyborczych i nie boja sie wymagać od urzędników czy polityków by co kol wiek robili bo za to się im płaci!!To właśnie dzieki takim ludziom co maja odwagę mówić prawdę i nie owijać w bawełnę!Ale Lemingi i wazeliniarze uważają ze wszystko jest ok jak mim sie na głowe na robi to tez machają ręką!Gdyby wszyscy tacy byli to byśmy dzisiaj byli w epoce Białorusi bo by sie nawet ustrój z komunistycznego nie zmienił.Tak to właśnie tacy ludzie są najbardziej wartościowi w tym kraju bo nie boja sie żądać od władz by nie tylko brała kasę podatnika za pierdzenie w stołek ale robiło to co jest jej obowiązkiem! Ale lemingi niewiedzą jak sie narzeka w Niemczech czy innych krajach myslą ze wazeliniarze są wszedzie a najwiecej jest ich własnie w POlsce

    • 0 1

    • brak minusów i plusów oraz odpowiedzi

      świadczy ze piszesz tak, że nikt nie wie o czym piszesz. Postaraj się pisać zrozumiale. Na zachętę masz "dislajka" ode mnie.

      • 0 0

  • tak jeszcze ze dwa przejścia i 3 kolejne światła a wielkopolska (3)

    stanie się drogą osiedlową. Wystarczy dobrze się rozglądać przed wejściem na jezdnie a nie bujać w obłokach z słuchawkami na uszach i kapturze na głowie.

    • 6 7

    • (2)

      tak jest jakaś głupia smarkula została potrącona i rycerski tatuś fagas światła buduje.Wśród pieszego bydła zapanowała taka oto moda że wchodzą sobie na jezdnię kiedy chcą i jak chcą nieważne że pakują się pod koła 40 tonowej ciężarówki kaptur na łbie telefon albo słuchawki przy uszach i dawaj 10 razy się udawało to 11 pewnie też się uda.Nie rozumiem dlaczego w tym popieprzonym kraju obniżono parę lat temu stawkę mandatu dla pieszego kretyna złapanego na takim przekraczaniu przepisów a podniesiono jednocześnie kierowcom co to tylko kierowcy muszą się stosować do świateł?Pieszych baranów czerwone światło nie obowiązuje?Z tego co się codziennie widzi to tak właśnie jest.Brawo panie społeczniaku uspokoiłeś sumienie swoje i swojej przygłupiej córci teraz weź odpowiedzialność za tych co zginą na tym przejściu przechodząc już na czerwonym świetle.Dla kierowców takie światła to nie tylko samo zło to zdjęcie z nich części odpowiedzialności za wybryki pieszych idiotów

      • 5 1

      • jesteś d.b.l.m (1)

        tylko rodzice ci tego nie powiedzieli żeby nie sprawiać ci przykrocści, przygłupi synku. Ocalenie nawet nie życia ale choćby 5% uszczerbku zdrowia warte jest postawieniu świateł na wszystkich skrzyżowaniach. Tam gdzie są światła nie ma potrąceń, chyba ze przez zielone strzałki i nagminne niezatrzymywanie się przy skręcie w prawo na strzałce.

        • 0 1

        • Jeśli przechodzen nie raczył rozejrzeć się, należy z góry zakładać jego winę za swój los.

          Co to za pomysł? Jednej paczce nakazywać uwagę, a koegzystującej z nią pozwalać bimbać sobie? Rozpuszczające. Uważać mają wszyscy. Albo... dyskryminacja?

          • 0 0

  • Przez światła uttworzą się dodatkowe korki (6)

    a przechodnie nadal będa ginąć. Włażą na czerwonym pod koła i jeszcze wymachują łapami. Uważają się za święte krowy.

    • 13 4

    • Pieszy w mieście właśnie jest świętą krową. (5)

      Bo jest u siebie. wielkopolska to nie trasa szybkiego ruchu więc kierowcy muszą się podporządkować i mieć oczy dookoła głowy; jak nie jest w stanie sprostać prostemu zadaniu jak ograniczenia prędkości, zasada ograniczonego zaufania, oraz "zachować szczególną ostrożność" to zabrać mu prawo jazdy i oddać po tym jak je zda w/g nowych przepisów, wtedy będzie je bardziej cenił i nie będzie robił problemów że musi jechać 50 w mieście.

      • 3 3

      • "A kierowca to nie jest u siebie?" (3)

        Głupota doszczętna.

        • 3 0

        • jest u siebie na obwodnicy... (2)

          estakadzie czy drogach szybkiego ruchu. W mieście jest intruzem i musi się podporządkować. Kierowcy mają zwyczaj oczekiwać iż poczekam na przejściu aż on łaskawie przejedzie; ja patrzę tylko czy kierowca zdąży się zatrzymać i wchodze na przejście; tych zjeżdzających z ronda też szkolę, ta wysepka na 20cm to również pasy i ma obowiązek mi ustąpić. Czasami udają zdziwionych. Może po paru ostrych hamowaniach będą bardziej uważali.

          • 1 5

          • Na jakiej podstawie jest "intruzem"?

            Bo zachodni zboczeńcy tak se ustalili? Nie jest podatnikiem?

            • 1 0

          • nie wróżę ci zbyt długiego życia palancie usiłujesz próbować się z samochodem?Powodzenia

            • 0 0

      • Najpierw poczytaj przepisy, a dopiero potem się wypowiadaj.

        Art. 14. Zabrania się:
        1) wchodzenia na jezdnię:
        a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
        b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
        2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
        3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
        4) przebiegania przez jezdnię;
        5) chodzenia po torowisku;
        6) wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
        7) przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

        • 2 0

  • Zabrać prawko dożywotnio za niektóre przekroczenia. (9)

    Za jazdę po pijaku i pod wpływem dragów.
    Za wyprzedzanie na przejściach, szczególnie samochodów które sie zatrzymały aby przepuścić pieszego. w drugim przypadku przy potrąceniu przepadek mienia na rzecz rechabilitacji/zadośuczynienia ofierze/rodzinie.
    Wzorem z Holandii za przekroczenia o 100% prędkości konfiskata samochodu!
    I odrazu hołota nauczyła by się jeździć.

    • 5 6

    • (4)

      jakim prawem takie k.. stwo jak to państwo ma mieć prawo do zabierania komuś samochodu baranie?Zarobiły te sk.. syny na to?

      • 6 5

      • gdybys niebył piratem drogowym to bys sie niamiał czego bac!! (2)

        a konfiskata auta to kara finansowa!

        • 4 2

        • Nieproporcjonalna do skali zbrodni.

          Holendrzy to dziwny lud. Poza tym, państwo pozbyłoby się wszystkich krów dojnych tym sposobem.

          • 0 1

        • debilu fajna kara finansowa na której budżet traci wielokrotnie zero akcyzy od paliwka zero vatu za serwis żarówki itd brawo długo nad tym patafianie myślałeś?

          • 0 1

      • Dostęp do pojazdu powinien być podobny do dostępu do broni.

        Niektórym faktycznie powinno się odbierać dożywotnio prawo do kierowania pojazdami.

        • 2 0

    • tak tak wez pigułke :)

      • 1 2

    • A co w takim razie zabierać pieszym za przechodzenie na czerwonym świetle?

      Może świadectwa maturalne? Albo mieszkania? Może odbierać świadectwa odbytych kursów spawacza?

      • 1 0

    • A może zalegalizujemy trawkę ?

      Wzorem z Holandii...

      • 1 0

    • A nie lepiej wysłać na nowy egzamin?

      Szczególnie kat. A. Byłoby wesoło, gdyby blondynka 50 kg musiała opanować nowy nabytek PORD o pojemności 600 ccm i mocy 57KW.
      Pół blondynek pożęgnałoby się z PJ, podobnie jak i starszych kierowców.

      • 0 0

  • Szkoda tylko (5)

    ze dopiero gdy corka tego Pana zostala potracona on zareagowal i zrobi projekt tak ludzie mogli ginac i jakos to go nie interesowalo...

    • 7 4

    • jak ginęli przez własny debilizm to jakoś mało mnie to obchodzi kiedy ja korzystam z takiego przejścia dla pieszych po prostu uważam może dlatego robię to bezpiecznie

      • 3 1

    • Co ty zrobiłeś? (3)

      A czy ty coś zrobiłeś/ zrobiłaś aby powstały w tym miejscu światła? Wiadomo, że gdy naszym bliskim przytrafi się wypadek to jest to największa "motywacja" do podjęcia działań. Z resztą od tego jest miasto, a nie żeby człowiek jeszcze miał sam dopraszać się o światła w takim miejscu...ja ciesze się że są takie osoby jak ten Pan, który walczy o swoje, bo właśnie tylko dzięki takim ludziom jak widać może dojść do zmian.

      • 1 3

      • ja ciesze się że są takie osoby jak ten Pan, który walczy o swoje, bo właśnie tylko dzięki takim ludziom jak widać może dojść

        a znasz tego pajaca

        • 0 0

      • No to ja poproszę (1)

        od miasta 3 pas na ulicy wielkopolskiej bo korki są gigantyczne w godzinach szczytu wg Twojego toku myślenia M od tego jest miasto więc niech mi da a komuś kto prosi o ferrari niech miasto da ferrari:) nie pomyślano trochę jakie konsekwencje mogą przynieść te światełka lecz jeśli dzięki nim nikt nie zginie to jestem za

        • 0 0

        • Co ty zrobiłeś?

          jak można pórownywać podarowanie komuś ferrari do zainstalowania sygnalizacji świetlnej w miejscu, gdzie ona już dawno powinna stać...

          • 0 0

  • zapomiane skrzyzowanie (1)

    skrzyżowanie kartuska/swarzewska/jaskółcza tj.Chylonia/demptowo/pustki Cisowskie-brak przejścia dla pieszych,co często powoduje konflikt z policja.

    • 2 0

    • jest przejście przy kościele nawet ze światłami w czym jest znowu problem?

      • 0 0

  • Głupie rozwiązania (4)

    Denerwuje mnie patologia stawiania świateł w Gdyni. Najlepiej stawiać je co 10 metrów. Nie wierzę w zielone fale ponieważ na Morskiej są światła na "wcisk" na których czesto staję a pod domem kilka razy w roku światła się desynchronizują co powoduje że muszę stać 2 razy na czerwonym. Kosztem idiotów jeżdżących niebezpiecznie i pieszych przejazd Wielkopolską, Morską i Władysława IV jest beznadziejny w godzinach szczytu

    • 5 4

    • (3)

      Morska, Wielkopolska, Władysława IV - i jeździsz samochodem? A ciekawe skąd się korki biorą no nie?

      • 0 0

      • (2)

        Oczywiście to samochody tworzą korki, więc należy dazyc do zwiększenia przepustowości, a nie dokładać światła co kawałek. Światła powinny być stawiane tylko tam gdzie jest to konieczne. W pozostałych przypadkach powinny być kładki, rozjazdy i wiadukty jak na różowej. Tylko oczywiście miasto nie chcę na to wydawać pieniędzy, a problem zostaje.

        • 0 3

        • Należy zmusić kierowców do myślenia (1)

          Jeśli im źle w korku to niech sie przesiądą na komunikację miejską. Znam takich co z chylonii do pracy w centrum/plac kaszubski dojeżdżają samochodem; śmiech na sali, tak dobrzez skomunikowane dzielnice to można bez problemu się przedostać i 2 czy 3 razy taniej. 1 trajtek to 20-30 samochodów mniej na drogach.
          Można by tez podnieśc cenę paliw żeby zmotywować do myślenia; ale dla niektórych "moja ja" jest najważniejsze; zamiast więcej w budżecie domowym kasy zostawić i jeździć trajtkiem/skm panicz wozi sie passatem. Kierowcy sami sobie powinni podziękować za korki bo to tylko i wyłącznie wadza zasługa.

          • 3 1

          • Ja bym jeszcze dodał skutecznie egzekwowanie zakazów parkowania i opłat w centrum.

            • 1 0

  • "Komentarze bywają dosadne, ale można założyć, że pisze je aktywna grupa społeczna"

    jest też inne wytłumaczenie, dużo bardziej prawdziwe. Rządząca Gdynią klika to jedna wielka pomyłka. Zachłysnęliście się władzą, woda sodowa uderzyła do głowy i uwierzyliście w swoją nieomylność. Efektem jest brak poszanowania dla woli mieszkańców (na przewodniczącego rady wybieracie człowieka który decyzją Gdynian w głosowaniu nie dostałby się do rady), jesteście ślepi na realne potrzeby (brak dróg osiedlowych, brak pilnych inwestycji w infrastrukturę "codzienną"), marnujecie publiczne pieniądze (wyrzucone 100, docelowo pewnie 150 mln złotych na drugie lotnisko dla leczenia komplesków, infoboksy za kilka milionów złotych, budżet na autopromocje). Pora powiedzieć wam wszystkim WON!

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane