• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie dodatkowy pas na ul. Kwiatkowskiego

Piotr Weltrowski
30 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Docelowa organizacja ruchu na ul. Kwiatkowskiego. Docelowa organizacja ruchu na ul. Kwiatkowskiego.

Nie cztery, a pięć pasów będzie miała docelowo przebudowywana od lutego ul. KwiatkowskiegoMapka w Gdyni. Oprócz dwóch buspasów i dwóch pasów ruchu w obu kierunkach pojawi się także dodatkowy pas ruchu w kierunku Obłuża i Pogórza.



Jak oceniasz decyzję o stworzeniu dodatkowego pasa ruchu?

Mało która inwestycja drogowa budziła w ostatnich miesiącach równie duże kontrowersje, co przebudowa ul. Kwiatkowskiego w Gdyni. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka wymagał remontu i przebudowy.

I gdy miasto przebudowę ogłosiło, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch pasów ruchu pojawią się cztery.

Radość kierowców nie trwała jednak długo, bo gdy prace już trwały, władze miasta przyznały, że dwa spośród czterech pasów ruchu będą buspasami. Czarę goryczy przelało także opóźnienie samej inwestycji - wedle pierwszych zapowiedzi prace miały się kończyć w październiku, później zamieniono ten termin na koniec stycznia.

Nieoczekiwana zmiana planów miasta



Przebudowywany odcinek ul. Kwiatkowskiego. Przebudowywany odcinek ul. Kwiatkowskiego.
Niespodziewanie Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, poinformował we wtorek, 30 listopada 2021 r., o zmianie docelowej organizacji ruchu na przebudowywanej drodze.

- Wiedząc, jak ważna jest to arteria dla codziennej komunikacji dzielnic północnych - firma Strabag przygotowała szereg działań minimalizujących bieżące utrudnienia, tworząc m.in. pas techniczny po stronie wschodniej. To przestrzeń, która służyła jako zaplecze, jak również ciąg komunikacyjny przy bieżących działaniach sprzętu budowlanego. Mając to na uwadze, jak i szereg poniesionych kosztów - w ścisłej współpracy z wykonawcą zdecydowaliśmy, że na bazie tych działań powstanie dodatkowy pas ruchu w kierunku północnym - stwierdził Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Oznacza to, że ul. Kwiatkowskiego docelowo będzie miała dwa buspasy (po jednym w każdym kierunku) oraz trzy pasy ruchu (dwa do góry i jeden w dół), a także chodniki i drogę dla rowerów.

Koszty rozbudowy ul. Kwiatkowskiego


Obecnie zakres prac wyceniany jest na 23 360 471,06 zł brutto, w tym roboty finansowane przez PEWIK GDYNIA pochłoną 140 965,75 zł. Dofinansowanie Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Finansów wynosi: 9 023 794 zł brutto.

Droga rowerowa dofinansowana jest natomiast ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość robót to 1 319 042,35 zł, a dofinansowanie wynosi 58 proc. kosztów kwalifikowanych.

Opinie (155) 1 zablokowana

  • Akurat (2)

    Jako dziesięciolatek jeździłem autobusem i obserwowałem jak estakada się buduje. Dzisiaj mam prawie 50 lat i poruszam się samochodem , a ona się dalej buduje. A tego co planują to już pewnie nie dożyję .

    • 21 2

    • Życzymy długich lat życia! (1)

      • 3 0

      • Dziękuję i wzajemnie.

        Smutno się tylko patrzy na ten postęp jak prawie sto lat temu bez takiego sprzętu i technologii w połowę krótszym czasie powstał port i miasto. Albo dziura w jezdni jest problemem od dwóch lat.

        • 2 0

  • Bus pas w dół jest zbyteczny. (2)

    Autobus wystarczy że ma pierwszeństwo przy ruszaniu z zatoki przystankowej.
    Jadąc w dół jedzie siła grawitacji.
    Tu nie jest potrzebny bus pas.
    W górę - zgodą jest okej bo i tak są dwa pasy dla aut pod górę.
    Zapamiętajcie ten wpis bo za rok czy dwa będzie artykuł o tym że lepiej zlikwidować ten bus pas w dół.
    W górę to wiadomo że ciężej się jedzie..ale z górki to na pazurki.
    Przy okazji mój pomysł jest najbardziej demokratyczny.
    Nie ma co robić korków w dół.
    Inna sprawa to musi być zwężenie dla mieszkańców gminy Kosakowo tak by przesiedli się na komunikację miejską dotowana przez Gdynię.
    Bo my tu budujemy drogi z naszych podatków a oni swoje a zarobione u nas wydają na etaty dla rodziny królika.
    Na rondzie do Kosakowa powinio zrobić się zwężkę.
    Co do Kwiatkowskiego to gdyby się ktoś uparł to drogę rowerową można przerobić na bus pas plus dla rowerów.
    Autobus i tak szybciej niż rowerzysta z górki nie jedzie.
    A trzymanie pustej drogi rowerowej zima to głupota.
    Dla kilku waskogatkowcow... którzy za nią w podatkach nie płacą a wymagania mają jak reszta tej eko-terrorystycznej bandy Grety...

    • 34 9

    • Taa

      To pomyśl mordeczko, ze estakada tez idzie z Twoich Gdynskich podatkow a jezdzi nia cala polska + tranzyt (port). Zrobcie zwezke na wlocie obwodnica-estakada

      • 1 1

    • Mądrze prawisz co do pasów w dół

      • 0 0

  • Zaraz się dowiemy, że ktoś włamał się na serwery i podłożył fake newsa.

    • 15 3

  • Łucyk

    Spiesz się bo juz na Ciebie czekaja.
    Niestety bedziesz siedzial za swoje przekrety

    • 14 4

  • Kiedy PKM do Gdyni- Północ ? (3)

    • 21 1

    • Nigdy

      • 2 1

    • Na pewno nie za twojego życia , więc już nie zadawaj tego pytania

      • 0 1

    • Nigdy

      Bo ona nie ma żadnego sensu. Poza lamentem gdy coś zablokuje miasto. Wtedy stary, odgrzewany kotlet. A tak na codzień to sensu pociągu na północ Gdyni nie widzę. Przypominam, że kiedyś odgrzewany l jeździły pociągi na Oksywie. Żaden normalny mieszkaniec Obłuża czy Oksywia nim nie jeździł. Tylko robotnicy do stoczni i portu. A wtedy 80% ludzi jeździło zbiorkomem. Więc dziś, gdy prawie każdy ma auto nie widzę sensu kolei

      • 1 1

  • Naprawdę

    w Gdyni takie rzeczy są możliwe?

    • 12 1

  • Nic to nie da

    cała ta inwestycja nic nie poprawi sytuacji. Korek jak był tak będzie bowiem zaczynać i kończyć się będzie na skrzyżowaniu ul. Dąbka z ul. Andersa / Szperk /. Od tego trzeba było zacząć przebudowę ale to za trudne dla Łucyka. Podobnie jest z Chwarznem gdyby najpierw została wybudowana obwodnica Witomina to droga leśna mogła by być do dzisiaj i korków by nie było.

    • 12 3

  • Wspaniałe rozwiązanie problemu, który się samemu stworzyło. (2)

    Wtedy wchodzi Łucyk cały na biało. Najpierw nie wiedział czy zlecił buspasy do budowy, a teraz się dowiedział znowu o dodatkowym pasie ruchu. Jak to świadczy o nadzorze inwestorskim ze strony UM? Nawiasem mówiąc buspas na dół jest zbędny

    • 40 2

    • gŁUpCYK

      ... i wszystko jasne

      • 4 0

    • kLucyk nie nadaje się do zarządzania miastem!! Łucyk Podaj się do Dymisji!!!!

      • 0 0

  • (1)

    A taka fajna wiatą przy bileciku stała to rozebrali. :((((

    • 2 1

    • Bedzie odtworzona

      Bez obaw

      • 0 0

  • Ten kościół to wrzód na d..pie :/ czemu nie można przenieść parę grobów, martwym to nie robi a droga powinna iść prosto !! (3)

    • 13 9

    • Dokladnie

      • 2 2

    • I takie było zamierzenie na początku budowy drogi czyli 1975 roku . No ale czasy się zmieniły plus opóźnienia w budowie.

      • 1 0

    • Tak miało być,ale powstająca Solidarność powstrzymała tego niedobrego Gierka co chciał kościół postawić w innym miejscu,a na nieszczęście gdynian wybudował obwodnicę i estakadę, która zatrzymała się przed kościołem.Kilku trolli nie ważne w jakich czasach potrafi wszystko spierd......ć.Nie jestem i nie byłem komuchem,ale gdyby nie Gierek to byśmy po dachach aut chodzili.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane