• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie jednak nowa sygnalizacja na Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
8 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Sygnalizacja ma pomóc pieszym, ale także kierowcom, chcącym włączyć się do ruchu w zatłoczoną praktycznie o każdej porze dnia ul. Chwarznieńską. Sygnalizacja ma pomóc pieszym, ale także kierowcom, chcącym włączyć się do ruchu w zatłoczoną praktycznie o każdej porze dnia ul. Chwarznieńską.

Urzędnicy uznali, że jednak potrzebna jest dodatkowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, choć kilka miesięcy temu nad tą pierwszą ulicą zbudowali kładkę, by zlikwidować przejście przy Domu za Falochronem. Teraz przekonują, że ruch będzie odbywał się płynnie, ponieważ zielone światło dla przechodzących będzie włączane "na żądanie".



Czy dodatkowe światła na Chwarznieńskiej są potrzebne?

Dziś na Chwarznieńskiej najważniejsze są samochody, bo nawet po przebudowie leśnego odcinka tej ulicy, nadal pozostaje ona jedną z najbardziej zakorkowanych ulic w mieście. Z tego powodu kilka miesięcy temu zlikwidowano przejście dla pieszych przy Domu za Falochronem, a dla pieszych zbudowano kładkę.

Choć przejście działało wyłącznie na żądanie (zielone zapalało się po naciśnięciu guzika), urzędnicy uznali, że i tak ogranicza ono płynność ruchu na Chwarznieńskiej. Efekt: protesty mieszkańców, którym nie spodobało się to, że zamiast wygodnie przechodzić przez jezdnię, muszą wspinać się na kładkę.

Czytaj także: Blokują Chwarznieńską, ponieważ chcą przejścia dla pieszych

Po kilku miesiącach urzędnicy uznali jednak, że na Chwarznieńskiej musi powstać nowe przejście, tyle że w innym miejscu. Do końca roku sygnalizacja ma powstać na skrzyżowaniu z ul. Hodowlaną zobacz na mapie Gdyni, a więc ok. pół kilometra dalej.

- Prowadziliśmy dość długo analizy w tym względzie. Jednym z wariantów było stworzenie tzw. azylu dla pieszych, jednak okazało się, że takie rozwiązanie będzie zbyt kosztowne. Sprawę komplikuje fakt, że znajdują się tu urządzenia podziemne. Zdecydowaliśmy, że najlepszym wyborem będzie budowa sygnalizacji - wyjaśnia Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Światła mają działać podobnie jak te wcześniej zlikwidowane, czyli na przycisk. Jak zapewniają urzędnicy, oczekiwanie nie będzie długie, ale natychmiastowej reakcji sygnalizatora nie należy się spodziewać. Wiele będzie zależało od natężenia ruchu.

Przy okazji skorzystają kierowcy wyjeżdżający z ul. Hodowlanej. Dzięki pętlom indukcyjnym, również w tym przypadku kierowcy jadący przelotówką przez Witomino, będą musieli się zatrzymać, tylko gdy ktoś będzie chciał się włączyć do ruchu.

- Nie będziemy zmieniali w żaden sposób geometrii jezdni. To sygnalizacja tymczasowa, a będzie w pełni funkcjonalna, gdy zakończy się przebudowa trzeciego etapu ul. Chwarznieńskiej. Wtedy też jadący ulicą w górę, otrzymają dodatkowy pas i światło do skrętu w lewo - dodaje Oskarbski.

Przypomnijmy, że według zamierzeń, w najbliższych miesiącach w Gdyni pojawią się trzy kolejne urządzenia z sygnalizacją świetlną. Zaplanowano je na al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, Chwaszczyńskiej zobacz na mapie Gdyni, Płk. Dąbka zobacz na mapie GdyniWładysława IV zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj też: Gdynia szuka projektanta trzeciego etapu Chwarznieńskiej

Mieszkańcy, nie mogąc pogodzić się z likwidacją przejścia dla pieszych przy Domu za Falochronem, organizowali protesty.

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • Światła co 100 m! Hurra!! (1)

    • 9 2

    • to był sarkazm (dla tych co się nie domyślili)

      • 1 3

  • droga pani Grajter (6)

    zamiast bronić karygodnych rozwiązań komunikacyjnych jakie są realizowane w naszym mieście przez "wypalonego" stępę niech się pani zajmie kosztamy tych inwestycji - zawyżonymi wielokrotnie i nie mającymi żadnego uzasadnienia w ich realizacji. Po co wydawono kilkadziesiąt milionów na AUTOSTRADĘ 1,5 km jak za połowę tej kwoty można było zrobić dobrą dwupasmową drogę. Dziki jak biegały biegają dalej przez otwarte furtki. Dlaczego stępa wybydował sobie pod domem park za prawie dwa miliony gdzie wartość robut to nawet nie 500 000 pln? Dlaczego postawiono ekrany ludziom przy domach jak one nic nie dają a wręcz potęgują hałas bo głos odbija się od obwodnicy i udzerza z podwójna siłą. Dlaczego wybudowano kładkę za kilka milionów z której nikt nie korzysta - na sto osób może 10. Tak wyglądają inwestycje w Gdyni. Kto wydal zezwolenie na Biedronkę na Chwarznie i kolejne światła? Kto spowodował, że na odcinku 600 metrów od Biedronki do zjazdu z obwodnicy są 3 sygnalizacje świetlne? I nie jest to kwestia 100 czy 500 metrów o których Pani pisze tylko kilkudziesięciu milionów wyrzuconych w błoto przez Pani pracodawców.

    • 22 4

    • robót

      • 1 0

    • cała prawda!

      • 7 0

    • manipulacja (3)

      Te 3 skrzyżowania z sygnalizacją są niezbędne - pamiętasz co się działo jak nie było sygnalizacji na węźle??

      • 1 5

      • są inne rozwiązania drogowe (2)

        ale trzyba myślec a nie być stępą - w całej Europie i w Polsce zresztą też likwiduje się światła a nie stawia się je co 50 metrów.

        • 3 1

        • jakie?

          może węzeł bezkolizyjny lub rondo (co się będzie wiecznie przytykać przy takich natężeniach)?

          • 0 4

        • Gdzie?

          Gdzie w Europie likwidują światła? Może tam gdzie kierowcy mają obowiązek zatrzymać się widząc pieszego przy przejścia. Za brak takiej reakcji grozi tam mandat., U nas na drogach jest jedno wielkie pole minowe. Kierowcy w większości zachowują się jak idioci lub naćpani idioci. Albo lepiej, napici.
          Nie porównuj zachowania polskich kierowców do tego w cywilizowanych krajach.

          • 1 1

  • Normalnie Ranczo....

    • 8 0

  • Pani Grajter (4)

    a po co było wydawać 6 milionów z nawiązką na INFOBOX, który za trzy lata będzie zburzony,, 90 milonów na Port Lotniczy widmo, kilka milonów na kolejkę na Kamienną Górę do knajpy itd. może na te pytania pani odpowie. Kto tu kogo wprowadza w błąd?

    • 18 3

    • Zapomniałeś o Muzeum Emigracji i Szkole Fimowej (2)

      • 11 2

      • I jeszcze PPNT też można było chyba zbudować tak by nie trzeba było do niego dopłacać tylko w tym roku 21 mln (1)

        • 11 1

        • tak, to nie jest miejsce dla matołków

          • 0 3

    • co ma piernik do wiatraka!

      dresiarzu opanuj sie

      • 0 11

  • A może jeszcze jedna kładka, co?

    Przecież mamy w budżecie tyle pieniędzy do wyrzucenia!

    • 15 2

  • Unia

    Jak w Brukseli się wkur.... i każą oddać dotacje to dopiero w urzędzie cienko zapieją

    • 7 1

  • Gdynia miasto bezsensownych inwestycji

    • 14 1

  • Brawo!!

    Bardzo dobry pomysł. Z ul. Hodowlanej jest bardzo trudny wyjazd samochodem a przejście dla pieszych jest bez świateł i jest niebezpiecznie. Korek i tak będzie bo Chwarznieńska zwęża się na Witominie i siły nie ma żeby korków nie było.
    Co do kładki to Starszyzna nie wie czego chce.Najpierw się zgodzili i podpisali projekt a teraz się nie podoba.Mają kładkę z windą i przejściem bezpośrednio do swojego budynku ale cóż jak się chodziło 40 lat tą samą drogą to trzeba kolejne 40 też chodzić......Czekamy na światła

    • 3 10

  • tę kładę przesunie się do Gdańska,nad Motławę...

    • 6 1

  • (2)

    Zamiast budować tunele.poszerzać ulice , modernizować skrzyżowania to co 200m. światła !!!!!!!!!!! Chory kraj ,paru nawiedzonych terroryzuje dziesiątki tysięcy kierowców ,bo im ciężko podejść parę kroków do WINDY !!!!!!!!!!!!!

    • 7 6

    • lecz się na nogi (1)

      • 2 3

      • Moherowy oszołomie do psychiatry !

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane