• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejna sygnalizacja na płk. Dąbka w Gdyni

Patryk Szczerba
28 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Sygnalizacja świetlna ma poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniu płk. Dąbka i Staniewicza. Sygnalizacja świetlna ma poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniu płk. Dąbka i Staniewicza.

Przeprojektowanie skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Staniewicza zobacz na mapie Gdyni w Gdyni łącznie z budową sygnalizacji świetlnej ma poprawić bezpieczeństwo pieszych. To reakcja władz Gdyni na niedawne wypadki w tym miejscu.



Co robisz, widząc pieszego przed przejściem bez sygnalizacji świetlnej?

  1. Ulica płk. Dąbka to jedna z najruchliwszych i jednocześnie najniebezpieczniejszych dróg w Gdyni.
  2. W 2017 i 2018 roku sześć osób przechodzących przez jezdnię ul. płk. Dąbka zostało rannych, a dwie zginęły.
  3. By poprawić bezpieczeństwo, urzędnicy wycięli m.in. kilkadziesiąt drzew rosnących na skraju jezdni.
  4. W maju na wysokości budynku przy ul. Romanowskiego 28 doszło do śmiertelnego wypadku.
  5. Do kolejnego śmiertelnego potrącenia doszło w grudniu, na wysokości ul. Romanowskiego 36.
  6. W styczniu tego roku w okolicy doszło do kolejnego potrącenia, w którym poważnie ranni zostali dwaj 15-latkowie.


Po styczniowym wypadku postanowiły zareagować władze Gdyni. Po spotkaniu z policją i urzędnikami zdecydowano, że konieczne są na ulicy dalsze zmiany, a konkretnie na skrzyżowaniu Płk Dąbka i Staniewicza.

- Po dyskusji podjęliśmy decyzję o przeprojektowaniu tego skrzyżowania, łącznie z budową sygnalizacji świetlnej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Gdynia: Policja popiera działania władz



Na razie nie ma szczegółów dotyczących terminów ani zakresu inwestycji. Wiadomo, że z inicjatywy władz Gdyni, dotyczącej budowy sygnalizacji świetlnej, są zadowoleni gdyńscy policjanci.

- Uważamy, że jest to bardzo dobre rozwiązanie, które znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym w tym miejscu. Analizy wskazują, że kilkukrotnie dochodziło tu do poważnych wypadków - tłumaczy asp. sztab. Adam Rzechuła, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Płk. Dąbka w Gdyni: niebezpiecznie, ale jest poprawa



Przypomnijmy, że w rejonie od kilku lat już działa sygnalizacja świetlna. Są to skrzyżowania z ulicą Derdowskiego i z ulicą Sikorskiego.

Trwa budowa, prowadzona wspólnie z gminą Kosakowo, sygnalizacji na skrzyżowaniu z ulicą Porębskiego i Traugutta.

- Z siedmiu przejść dla pieszych na tym odcinku sześć posiada punktowe oświetlenie, a trzy z nich są nowe, wybudowane w latach 2016-2017. Trwa budowa doświetlenia na siódmym przejściu, z ulicą Porębskiego - przypominają urzędnicy.

Miejsca

Opinie (216) 2 zablokowane

  • Porażka kolejne korki zróbcie jeszcze po bus pasie z każdej strony (1)

    • 6 7

    • polityka promująca transport zbiorowy, pieszy i rowerowy redukuje korki

      korki tworzy nadmiar samochodów a nie próby rozbudowy sieci drogowej z myślą wyłącznie o kierowcach. Sprawdzone w praktyce dobrze zarządzanych miast Polski, Europy i świata.

      • 2 0

  • I to jest właśnie przykład kompetencji władz miasta. (1)

    Trzeba kilku wypadków w tym co najmniej jeden śmiertelny aby zaczęli "myśleć". To samo było na Komandorskiej. Dopiero po śmirci przechodnia wprowadzono zmiany.

    • 8 4

    • Może warto spytać nachalnego grubasa od kisielu albo pipcie tańczącą na rurze, co robią dla dzielnic, z których kandydowali?

      • 4 1

  • kłamstwo

    Na Dabka w ostatnich latach zginęło więcej niż jedna osoba. Dlaczego dopiero po tragedii samorządność zajmuje się tematem i to w świetle kamer???

    • 8 4

  • (1)

    Tam już sie jechać płynnie nie da, co 200 m sygnalizacja. A ludzie i tak uwielbiają leźć pomiędzy przejściami, i co wtedy zrobi miasto? Postawi sygnalizację pomiędzy przejściami?

    Proponuję przejść się pod urząd miasta w Gdyni. Jedno przejście przed Ankerem, drugie vis a vis zegara na urzędzie, odległość między sobą 200 m...? 150? A ludzie przebiegają (!) między jednym i drugim.

    • 10 6

    • tam akurat przebiegają kierowcy spieszący do swoich bryczek zaparkowanych przed urzędem.

      • 0 0

  • (1)

    Nie ma dnia, by nie pisano o inwestycjach w Gdyni. Niech miasto troche spowolni, bo pojemnosc publikatorow jest ograniczona Brawo Precydencie Likwidatorze.

    • 10 3

    • Gdynia jest nowoczesna a szczurek to najlepszy prezydent:)!!

      • 0 1

  • Myślę, że sygnalizajca świetlna w jednym miejscu nie rozwiąże problemu. (1)

    Potrzebna byłaby na każdym przejściu dla pieszych. Dlaczego? Czasami mam okazję jechać tą drogą wieczorem i jadę tamtędy bardzo powoli, bo pieszych nie widać. Przejścia nie są w ogóle oświetlone, do tego piesi ubrani na ciemno, a dotego niech popada i samochody jadące z przeciwka zaczną oślepiać... Nie widać nic.

    • 15 0

    • za duży wydatek dla Gdyni

      • 1 1

  • Kolejne światła, tak jakby nie było potrąceń na zielonym. Światłami rozumu nie zastąpisz.

    • 8 3

  • Patryk

    ile osób tam zginęlo!!!! i dopiero teraz? kpina
    skurczysynstwo !!

    • 6 7

  • Sygnalizacja? (2)

    Sygnalizacja może i jest potrzebna, ale przede wszystkim należy egzekwować przestrzeganie przepisów, czyli zakaz wyprzedzania przed i na przejściu, a także obowiązek zmniejszenia prędkości przed przejściem. Kierowcom rażąco łamiącym bezpieczeństwo zabierać prawa jazdy. Na pewno pomogłoby też zwiększenie kar za najcięższe wykroczenia. Teraz za omijanie samochodu, który zatrzymał się przed przejściem (dla ustąpienia pieszym) grozi śmieszne 500 zł i 10 pkt. karnych. A powinno być 5000 zł i 20 pkt. Jestem przekonany, że to znacząco zwiększyłoby bezpieczeństwo.
    A tak w ogóle, to dziwny artykuł. Najpierw piszą, że "w 2017 i 2018 roku jedna osoba zginęła".
    Potem, że "w maju doszło do śmiertelnego wypadku, a do kolejnego śmiertelnego potrącenia doszło w grudniu".
    No ale najbardziej mnie ubawiło, że to "urzędnicy wycięli kilkadziesiąt drzew rosnących na skraju jezdni". No faktycznie, jakby to oni wycięli, to może w końcu do czegoś by się przydali. ;)

    • 11 4

    • konsekwentne uspokajanie ruchu i promocja nie przyspieszania po minięciu progów spowalniających

      załatwi wiele problemów: po co zwalniać, jeśli się jedzie z umiarkowaną prędkością typu 30 km/h po mieście (średnia w Gdańsku: 38 km/h).
      Geometria pasa drogowego (zwężenia, wysepki w środku jezdni etc.) znakomicie skłania do odpowiedzialnej jazdy. Lepiej zapobiegać wypadkom niż stawiać głównie na surowe kary.

      • 1 0

    • A także łamanie przez pieszych pord

      • 0 0

  • Dziury naprawiać, a nie światła co 50m. (1)

    • 8 9

    • Nie da się:)!

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane