- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Będzie kolejne skrzyżowanie ze światłami na al. Grunwaldzkiej
Do sierpnia potrwa budowa skrzyżowania w Oliwie na al. Grunwaldzkiej , które ma usprawnić dojazd do Olivia Business Centre. Planowany splot ulic ma odciążyć nieco ruch na kolejnym skrzyżowaniu z ul. Derdowskiego . Na głównej trasie komunikacyjnej Trójmiasta staną światła - kolejne na niewielkim fragmencie drogi.
- W pierwszym etapie roboty związane z przebudową sieci uzbrojenia podziemnego prowadzone będą w poboczu al. Grunwaldzkiej. Od 15 marca natomiast planowane są prace związane z budową układu drogowego. W związku z powyższym nastąpią utrudnienia w ruchu, polegające na zawężaniu jezdni al. Grunwaldzkiej do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach - mówi Maria Jaźwińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Warto podkreślić, że inwestorem przedsięwzięcia jest zarządca budynków Olivia Business Centre, a ZDiZ jedynie nadzoruje przygotowanie dokumentacji.
Mieszkańcy są zadowoleni z tej zmiany.
- Dobudowanie kolejnego skrzyżowania oceniam pozytywnie. Mniej pojazdów będzie przejeżdżać przez Oliwę. Skorzystają na tym mieszkańcy - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu rady osiedla Oliwa.
To, co podoba się mieszkańcom Oliwy, może nie spodobać się samym kierowcom. Na tak krótkim odcinku to już kolejne skrzyżowanie. Niebawem przejazd w tej części miasta może być utrapieniem. W ramach inwestycji - oprócz wykonania splotu ulic - powstanie prawoskręt do zjazdu na teren kompleksu biurowego.
Nie to jest jednak najbardziej istotne. Nowe skrzyżowanie zyska także sygnalizację świetlną, co potwierdził nam Bartosz Skwiercz z Olivia Business Centre.
Przypomnijmy, że wraz z otwarciem Olivia Business Centre na al. Grunwaldzkiej w rejonie skrzyżowania z ul. Kołobrzeską pojawił się pas do zawracania w kierunku Sopotu. W zeszłym roku podobne rozwiązanie zastosowano przed ul. Derdowskiego , z tym że tam zawracać można do centrum Gdańska.
Miejsca
Opinie (280)
-
2016-02-26 16:22
Byle
Nie było usawione tak debilnie jak to koło dawnego mediamarktu, nigdy nie trafia się tam na zieloną fale,a jadąc do Castoramy to już szczyt poczucia humoru drogowców jak stoi się na dwóch czerwonych światłach w odległości 10 metrów.
- 8 1
-
2016-02-26 17:10
Przypominam: nie światła korkują, lecz liczba samochodów (1)
Zbyt duża liczba.
- 7 6
-
2016-02-29 22:57
na światłach pod lachemią to żeczywiście liczba kokruje ;)
- 0 0
-
2016-02-26 17:43
na głupotę i tristar nie pomoże i zwiększenie ilości skrzyżowań ze światłami... (1)
skoro ktoś miał genialny pomysł aby centralizować (ostatnio taką polityką chwalił się urzad miasta) czyli stawiać dużą ilość biurowców w jednym miejscu, to mógł je zbudować w innej lokalizacji,
odnoszę wrażenie że za czasów PRL mieli większą wyobraźnię co infrastruktury drogowej niż teraz - wtedy jeździło zdecydowanie mniej aut a ile dużych ulic z kilkoma pasami powstało i w miarę równomiernie rozłożone zabudowania, a teraz? wszystko ściaśniają i korkują, zapominając że przecież można coś bezkolizyjnego zbudować- 5 3
-
2016-02-26 18:15
Tez mam takie wrazenie.
Na przyklad estakada/tunele na poczatku Elblaskiej:
- 9 pasow ruchu
- 2 tory tramwajowe
- ruch pieszych
Bezkolizyjnie i niemal bez korkow.
Dla porownania Grunwaldzka ze Studzienki:
- 10 pasow ruchu
- 1 sciezka rowerowa
- 2 tory tramwajowe
- ruch pieszy
Permanentny korek, smrod, halas i stluczki.
Nie wiem kto wymyslil, zeby taka duza ilosc ruchu puszczac na jednym poziomie.- 2 1
-
2016-02-26 19:15
Kiedy wreszcie znikna diesle z wycietymi filtrami (1)
syf na drogach coraz wiekszy.
- 3 2
-
2016-02-29 23:00
jak policja bedzie zatrzymywać i badać kopcące auta.
- 0 0
-
2016-02-26 19:22
Postawcie jeszcze wiecej świateł !
''G'' mnie interesuje ze ktos tam ma problem z dojazdem lub wyjazdem ,większość będzie cierpiec przez tych nielicznych korporacyjnych pracowników.
Przykładem moze być skrzyżowanie przy alchemi za każdym razem świeci się tam czerwone i wszyscy jadacy od strony wrzeszcza musza czekac na zielone bo ktoś sobie wymyslił że wygodniej mu bedzie jak sobie zrobi skrzyżowanie- 9 1
-
2016-02-26 20:08
coraz więcej świateł na Grunwaldzkiej (5)
może coś bezkolizyjnego? to za trudne dla polskich inżynierków
- 5 3
-
2016-02-26 21:54
To nie inzynierowie, tylko urzednicy. (3)
Inzynierowie by problem ROZWIAZALI.
Sprowadzili TBM, wydrazyli tunel pod Wrzeszczem na 4 pasy w kazda strone z ograniczeniem do 120. A na powierzchni tramwaj i minimalny ruch lokalny. Kierowcy by dojezdzali do pracy w 10 minut, piesi by sie nie dusili w spalinach i nie gineli w wypdkach.
Urzednicy problem MASKUJA.
Dostawiaja kolejne swiatla i funduja tej dzielnicy dodatkowy halas i smrod bo nie potrafia podejsc do problemu kompleksowo. Nie sa odpowiedzialni za choroby spowodowane zanieczyszczeniem powietrza. Nie sa odpowiedzialni za koszty jakie ponosza kierowcy na kolejnych swiatlach i czas jaki marnuja. Wiec robia szkodliwa prowizorke na ich poziomie umyslowym.- 2 1
-
2016-02-27 12:27
projekty, studia wykonalności to dzieło inżynierków (2)
i nadzór nad wykonaniem także. Zobacz sobie ulice - studzienki wystają ponad powierzchnie, przeszkadzają w jeździe i nie zbierają wody. Jak odprowadzic wodę z tunelu dla aut - trzeba pomyśleć, a to za trudne.
Nie wmawiaj mi, że brak automatyki dla ruchu tramwajów (zmiana torów na wajchę, brak fotokomórek na skrzyżowaniach), to wina urzędników.- 0 0
-
2016-02-27 13:44
A niby czyja? (1)
Przeciez urzednik okresla warunki przetargu i zakres prac.
- 0 0
-
2016-02-27 13:57
jeśli jest sygnał od inzyniera, że "się nie da", to zakres prac jest okrojony
gdy wymarło pokolenie pozaborowych nauczycieli i ich uczniów, to nastały czasy polskiej nauki
- 0 0
-
2016-02-28 00:32
to nie autostrada, żeby ślimaki budować
- 0 0
-
2016-02-26 21:16
Do każdego biurowca osobne skrzyzowanie !!! (3)
i do olivia business center i alchemi i w ogóle pod każdą bramę światła .....
Dobudowanie kolejnego skrzyżowania oceniam pozytywnie. Mniej pojazdów będzie przejeżdżać przez Oliwę. Skorzystają na tym mieszkańcy - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu rady osiedla Oliwa.
No to chłopie zaszalałeś... dzięki temu auta będą dłużej stać na światłach, będą korki, będzie smród
Jeszcze trochę to się zrobi taki oliwski Mordor jak na mokotowie....- 8 2
-
2016-02-26 21:58
Tez sie usmialem.
Ten facet chyba nie mieszka w Oliwie skoro takie brednie gada.
Nikt normalny by nie chcial tysiecy hamujacych i rozpedzajacych sie samochodow dziennie pod nosem.- 0 1
-
2016-02-28 11:45
Do każdego wieżowca skrzyżowanie....
i jeszcze drobny szczególik -połączenie Polanek przez Orkana ,skrzyżowanie z Wita Stwosza i już jesteśmy na Grunwaldzkiej....Chore umysły...
- 0 0
-
2016-02-28 11:54
Dla każdego biurowca...
Lepiej zastanowić się nad przejściem podziemnym w rejonie węzła integracyjnego Stara Oliwa przy okazji zabudowy części kwartału ul. Ceynowy, Grunwaldzka i Poczty Polskiej niż wymyślać nowe horrory komunikacyjne w ciągu ul. Grunwaldzkiej.
- 0 0
-
2016-02-26 21:54
zrobią z ul Grunwaldzkiej "tempo 30"
na arterii łączącej 3 miasta co 200m światła, takie rzeczy tylko w PL.
- 8 0
-
2016-02-26 21:58
debil by tego nie wymyślił (1)
to musiał być ktoś bardziej "zdolny" To ten sam "inżynier" co kreślił plan sygnalizacji przy Alchemii. Będzie się działo mobilki.
- 9 1
-
2016-02-26 23:10
To przy Alchemii to nie inzynier a ktos po europeistyce wymyslal.
Drogie, bezsensowne, szkodliwe.
- 1 1
-
2016-02-26 22:02
światła co 50m jak na Bulońskiej
I będzie super.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.