• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejny biurowiec przy SKM Wzgórze

Patryk Szczerba
16 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Planowana zabudowa ma dopełnić powstające i planowane w okolicy biurowce.
  • Planowana zabudowa ma dopełnić powstające i planowane w okolicy biurowce.
  • Planowana zabudowa ma dopełnić powstające i planowane w okolicy biurowce.

Przy stacji SKM WzgórzeMapka w Gdyni prawdopodobnie powstanie niebawem kolejny biurowiec. Główną motywacją zmian w planie miejscowym miało być przygotowanie terenu pod PKM Wzgórze, ale przy okazji na terenie wykorzystywanym do niedawna jako parking planiści zaproponowali zabudowę usługowo-biurową.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy podoba ci się proponowany projekt biurowca?

Przypomnijmy:

  • Decyzję o przystąpieniu do zmian przy stacji SKM Wzgórze radni podjęli na sesji w listopadzie 2020 r.
  • Powodem jest fakt, że w najbliższych latach PKP PLK zmodernizuje linię Gdynia - Kościerzyna.
  • PKP chce wybudować nowy peron m.in. na przystanku Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni.


PKM Wzgórze: zmiany, by mógł powstać przystanek



- W ramach projektów: "Projekt przebudowy linii kolejowej nr 201" oraz "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii" jest planowana przebudowa przystanku kolejowego Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni. W związku z tymi projektami jest konieczne wyznaczenie rezerwy terenu pod budowę układu torowego i rozmieszczenie peronów - informowała Joanna Zielińska, przewodnicząca rady miasta.
Gdynia rezerwuje miejsce dla PKM Wzgórze Gdynia rezerwuje miejsce dla PKM Wzgórze

W planach jest tam stworzenie stacji PKM Wzgórze. Oprócz zabezpieczenia miejsca dla inwestycji planiści zmienili też przeznaczenie terenów po obydwu stronach stacji, zezwalając na zabudowę usługowo-biurową.

W zapisach projektu planu określono parametry obiektów. Budynki będą mogły mieć do 21 m wysokości. Dopuszczono podwyższenie wysokości do 25 m pod warunkiem wycofania podwyższonych części od strony północnej na odległość min. 8 m w stosunku do obrysu rzutu niższej kondygnacji.

Projekt planu od 10 do 30 września jest wyłożony w InfoBoksie. Uwagi można składać do 14 października. Z projektem planu można zapoznać się na stronie internetowej Gdyni.

Analizy urbanistyczne i plany na biurowiec



W miejscu, gdzie był kiedyś parkingMapka, zgodnie z wnioskiem siedmiu obecnych właścicieli będzie mógł powstać biurowiec. W projekcie planu pojawiły się już nawet analizy urbanistyczne dla zabudowy biurowo-usługowej w sąsiedztwie przystanku SKM Gdynia - Wzg. św. Maksymiliana.

Przygotowała ją Grupa Allcon. Za projekt odpowiada pracownia APA Wojciechowski, która przygotowała też wizualizacje.

Nieoficjalnie udało się nam dowiedzieć, że firma zabezpieczyła treny od osób prywatnych objęte planem miejscowym, poszukując terenu w okolicy, gdzie mogłaby zainwestować w zabudowę usługowo-biurową, dopełniającą rozpoczętą inwestycję grupy z końca 2020 r.

120-metrowa wieża planowana po drugiej stronie



Przypomnijmy, że według zapowiedzi z tamtego czasu obok węzła Franciszki CegielskiejMapka w Gdyni stanie 120-metrowy wysokościowiec. Decyzję o jego budowie poprzedził międzynarodowy konkurs architektoniczny, do którego zaproszono uznane pracownie z Europy i Polski. Wygrała pracownia Grupa 5 Architekci z Warszawy.

120-metrowa wieża mieszkaniowa obok węzła Franciszki Cegielskiej w Gdyni 120-metrowa wieża mieszkaniowa obok węzła Franciszki Cegielskiej w Gdyni

Z kolei naprzeciwko kończy się budowa biurowca Officer powstaje biurowiec, którego inwestorem jest spółka Officer a generalnym wykonawcą Grupa Allcon.

Trójmiasto w Budowie. Officer, który odmieni wygląd Gdyni Trójmiasto w Budowie. Officer, który odmieni wygląd Gdyni

Miał być parking miejski



Dodajmy, że zgodnie z planami miasta z przeszłości w tym miejscu miał powstać przesiadkowy parking park&ride. Nigdy ich nie zrealizowano.

Obecnie trwa budowa podziemnego parkingu pod parkiem Centralnym, natomiast władze miasta chcą we współpracy z prywatną firmą wybudować parking, wykorzystując pętlę ZKM.

Gdynia szuka inwestora do budowy parkingów kubaturowych Gdynia szuka inwestora do budowy parkingów kubaturowych

Quiz Popularne obiekty Trójmiasta Średni wynik 64%

Popularne obiekty Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (202) 9 zablokowanych

  • Inżynier (5)

    Tylko czemu tak niski? Czy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nie pozwala na wyższa budowę w tym miejscu?

    Przecież te działki, które są w Redłowie (niedaleko torów), to jest jakaś kpina z miasta. Jeżeli komuś nie pasuje to nie musi, mieszkać w mieście. Miasto ma to dosiebie, że się rozwija.

    • 22 13

    • beton nazywasz rozwojem (4)

      beton nazywasz miastem?!

      • 3 8

      • A co ma być? (3)

        Glina ze słomą?

        • 5 2

        • coś chwiejną masz percepcję (2)

          od ściany do ściany...
          Może warto zawierzyć własnym nogom?

          Nic po środku?

          • 2 2

          • pośrodku to dynda, chyba że jesteś kobietą (1)

            • 1 0

            • dynda?

              współczuję...

              • 1 0

  • Mieszkańcy wychodzą z podziwu...

    I czekają na wybory!!

    • 20 7

  • Tylko czy będzie wystarczająco dużo miejsc na parkingi ? Zawsze po krótkim czasie już ich brakuje. (2)

    • 16 5

    • Parking

      Bo za mało parkometrów w gdyni wiec powstaną nowe miejsca z płatnym miejscem

      • 3 1

    • tam własnie był parking

      i pewnie będzie...
      Tylko inaczej dostępny...

      • 1 2

  • ktoś jeszcze pracuje z biura?

    w czasach coraz popularniejszej pracy zdalnej, oni nadal nam budują biurowce, które potem będą stać betonową pustką

    • 26 14

  • Fajnie, że w końcu coś się dzieje w Gdyni (1)

    • 11 16

    • co się dzieje?

      Dzieje się to co zwykle, nowa wizka i tyle...
      Ktoś odjechał na nowych prochach, cała nowość, całe dzianie...

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Trzeba tam coś zrobić (5)

    Tereny przy SKM Wzgórze domagają się uporządkowania i ucywilizowania. Centrum, tłumy ludzi i budy. Tym co mówią o braku zieleni przypomnę że 45% Gdyni (nie licząc wód zatoki) to lasy. W mieście brakuje terenów inwestycyjnych. Nie, nie jestem inwestorem, tylko skromnym mieszkańcem bloków na Chylonii.

    • 125 74

    • to niech budują na wodach Zatoki - to też miasto (2)

      I wbrew pozorom, nie jest to szyderstwo.
      Jak nie wiecie jak, to idźcie do Dunów na nauki.

      • 9 21

      • jak i do Katarczyków oraz mieszkańców Dubaju (1)

        • 7 1

        • Przecież Dubaj już tu jest.

          • 4 3

    • Dlaczego trzeba?

      Co ci przszkadza?Zielen?Wolna przestrzeń?na czyje złocienie robisz ten wpis?Allcon?AB Investment?A może Hossa?

      • 13 9

    • Te same brednie jakimi karmi nas UM, także zakładam ze piszesz z budynku UM. Kazde miast w jakim ostatnimi czasy bylem Słupsk, Szczecin, Łódź etc ma mnóstwo terenów zielonych w centrum miasta, swietna przestrzeń dla mieszkańców, au nas się wycina na potęgę, również parki i bredzi o tym że masz jechać za miasto zeby pochodzić po terenach zielonych. Nie, zieleń ma być na wyciągnięcie reki a nie po przejechaniu iluś tam km.

      • 4 1

  • Dobre miejsce - powiew świeżości (1)

    Bardzo dobra decyzja, a architektura idealnie pasująca do Gdyni. Gratulacje!

    • 13 13

    • Marek ty lepiej idź na jarmarek

      • 1 0

  • W końcu coś w Gdyni, a nie tylko w Gdańsku Oliwie

    Lokalizacja na biurowiec doskonała. Teraz większość ciekawych ofert pracy niestety jest w Gdańsku, dlatego trzymam kciuki za dalszy rozwój biurowców w tej okolicy, bo już zaczęłam wątpić w dalszy rozwój Gdyni. Komunikacyjnie świetne miejsce (skm, autobus, ścieżki rowerowe, pkm też niedaleko).

    • 15 11

  • Opinia wyróżniona

    Miejsce idealnie przeznaczone pod biurowce (21)

    Bliskość SKM to kluczowa rzecz, gdy ma się dojechać do miejsca pracy. Bardzo rozsądna decyzja.

    • 186 54

    • zgadza się (4)

      dziwne, że do tej pory nikt nie zainteresował się tym terenem

      • 29 5

      • Przecież napisane, że były inny plan miejscowy.

        • 15 0

      • (2)

        Dokładnie. Wczoraj przejeżdżałem rowerem wzdłuż płotu tego terenu i zastanawiałem się jak to jest możliwe że taka działka leży odłogiem.

        • 10 4

        • bo była w rękach prywatnych

          widocznie ręce zmiękły i plan się zmienił...

          A dęty pretekst przystanku kolejowego...
          Litości...

          • 8 4

        • ludzie beda musieli chodzic dookola, straca tez rowerzysci

          • 3 2

    • (8)

      To zrobic kawiarnie i restauracje dla podroujacych a nie kolejna zabudowa.. dajcie zyć

      • 10 36

      • Można jedno połączyć z drugim (2)

        Bezwzględnie zabezpieczyć służebności transportu pieszego i drobnych usług związanych z codziennymi przejazdami ludzi do pracy i t d. Natomiast podziemie - z co najmniej "-3" na parkingi podziemne.

        • 13 2

        • tylko ktoredy wjechac na ten parking?

          • 3 0

        • tworzenie parkingów w pobliżu centrum miasta

          prowadzi do zwiększenia korków na dojazdach do niego. Jaki jest sens tworzenia parkingu podziemnego w miejscu, do którego można dojechać SKM? Lepiej te środki przeznaczyć na wymianę taboru i zwiększenie częstotliwości połączeń SKM w godzinach szczytu, nie mówiąc o wydłużeniu pociągów.

          • 1 1

      • SKM ma w 4 literach kawiarnie dla kogokolwiek, dlatego powinna przejść do samorządu (3)

        nie wiem ile lat temu chciałem tam otworzyć kawiarnię, ale SKM nie była zainteresowana - jak widać wolą trzymać przez lata puste pomieszczenie, w końcu to nie ich biznes, bo kasę dostają od miasta czy PKP

        • 5 2

        • kawiarnia działa w Oliwie i we Wrzeszczy oraz w Gdyni

          Działała...

          Więc może na szczęście dla Ciebie, bo nie umoczyłeś.

          • 3 3

        • Jaki sens ma kawiarnia na SKM? (1)

          Ideą SKM jest to że się przychodzi i wsiada do kolejki, a nie czeka godzinę na pociąg. Kto w takim przypadku będzie spędzał czas w kawiarni? Jak chce iść do kawiarni to na pewno ni po to żeby siedzieć przy torach.

          • 10 2

          • nie wiem jaki sens ma kebab na SKM, sklep na SKM, kiosk na SKM przeciez biegniesz do kolejki

            nie przejmuj sie tym co robią inni

            • 4 1

      • Kawiarnie i restauracje bez zabudowy? Znaczy, pod gołym niebem?

        • 2 0

    • Dobre zagospodarowanie tego terenu.

      Na mieszkaniówkę się nie nadaje, za to na biuro idealnie - świetnie skomunikowane.

      • 12 3

    • Gdyby

      To była inna spółka niż SKM to tak ale nie jest

      • 1 1

    • Co

      Ty pitolisz,mało,biur,mało,idealne miejsce na parking piętrowy, dla rowerów dla samochodów, kwestią roku jest że riviera będzie płatna,dziekuje

      • 4 4

    • (3)

      miejsce idealne pod wielopoziomowy nowoczesny parking kubaturowy - Gdynia jest trawioną patologiczną wręcz ślepotą nie uwzględniająca miejsc dla kierowców bezwględnie należy to zmienić i oby następni włodarze Gdyni tego dokonali .

      • 4 4

      • Slepota to malo powiedziane (1)

        Raczej zakrawa na zwalczanie transportu prywatnego i uprzykrzanie zycia kierowcom. Takie wielopoziomowe parkingi to powinny byc tak od 10 lat w licznie 6 w centrum i dzielnicach ościennych.

        • 5 3

        • Chłopak z portowej nie zna życia: największym źródłem uprzykrzania życia kierowcom są inni kierowcy

          przyspawani mentalnie do swoich samochodów. Tworzenie kubaturowych parkingów w centrum miasta to przepis na zwiększenie korków na dojazdach do niego i pośrednio- uprzykrzanie życia innym kierowcom i pozostałym mieszkańcom miasta. Warto także zauważyć, że kubaturowy szkieletor (parking dla samochodów) stojący przy Jana z Kolna w Gdańsku świeci pustkami, bo jest płatny.

          • 2 1

      • samochodozę się leczy, Kubusiu.

        Szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów w centrum miasta jest faktycznie źródłem zwiększania korków na dojazdach do miasta. Jedno miejsce w parkingu kubaturowym kosztuje od 40 do 110 tysięcy złotych, samo ich utrzymanie ponad tysiąc złotych rocznie. Te koszty, gdyby mieli je pokrywać kierowcy, nie byliby skłonni z nich korzystać. W najbliższych wyborach wielu mieszkańców zagłosuje na ekipę promującą restrykcyjną politykę parkingową i program stopniowego uwalniania ulic i placów w centrum Gdyni od nadmiaru jeżdżących i parkujących samochodów.

        • 2 1

  • Zajefajnie. W końcu zniknie to klepisko z dziado-parkingiem.

    • 14 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane