• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie lepsze oznakowanie na Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
4 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Oznakowanie podczas przebudowy Chwarznieńskiej zdaniem części kierowców w nocy może stanowić zagrożenie. Oznakowanie podczas przebudowy Chwarznieńskiej zdaniem części kierowców w nocy może stanowić zagrożenie.

Kierowcy narzekają na kiepskie oznaczenie na rozbudowywanym odcinku ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, które - zwłaszcza po zmroku - nastręcza im sporo problemów. Drogowcy odpowiadają, że znaki są zgodne z zaakceptowanym projektem, jednak nie wykluczają korekt, które poprawią bezpieczeństwo w tym miejscu.



Czy masz problemy z jazdą ul. Chwarznieńską w nocy?

Inwestycja rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku. Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa zapewni lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do Śródmieścia. Prace wykonuje firma Strabag, która chwali się, że wyprzedza harmonogram prac. Dzięki temu być może uda się zakończyć prace wcześniej, niż przewiduje to kontrakt, czyli przed wrześniem 2014 r. Według zapowiedzi wykonawcy, jeśli pogoda nie pokrzyżuje szyków budowlańcom, w styczniu będzie można już jechać po nowej - południowej - nitce drogi.

Choć postępy prac są rzeczywiście widoczne, zmotoryzowani apelują, by oprócz skupienia się na pracach budowlanych, drogowcy zadbali również o odpowiednie oznaczenie oraz zabezpieczenie drogi w czasie remontu. Nieoświetlona latarniami droga wymaga bowiem od kierowców maksymalnej koncentracji, a i tak przed kolizjami często musi ich ratować refleks.

- Kilka dni temu zaczęły znikać oznaczenia poszczególnych jezdni na przejeździe technicznym od strony Witomina. Odwożąc syna do przedszkola o godz. 6, sam miałem niebezpieczną sytuację na tym odcinku drogi. Samochód nadjeżdżający od strony dzielnicy, nie mając wyznaczonych odpowiednimi znakami jezdni, wjechał bezpośrednio na przeciwległy pas, wprost na mnie. Poważnej stłuczki udało się uniknąć tylko dzięki szybkiej reakcji kierowcy. Warto byłoby jeszcze raz sprawdzić, czy oznaczenia na przebudowywanym odcinku są aby na pewno odpowiednie - wyjaśnia w liście do naszej redakcji pan Arkadiusz.

Kłopoty zaczynają się po zmroku. Jak podkreślają kierowcy, brak świetlnych oznaczeń na drodze oraz - tak jak w opisanym przypadku - elementów oddzielających pasy powoduje, że wielu dopiero w ostatniej chwili orientuje się, w którym kierunku jechać, by... nie znaleźć się na poboczu lub na placu budowy. Jazdę utrudnia dodatkowo brak latarni, które pojawią się dopiero w kolejnych fazach przebudowy.

- Organizacja ciągle się zmienia, kolejne poważniejsze przemodelowanie już niebawem, w związku z tym rzeczywiście mogło dojść do zmian, które nie wszyscy zauważyli. Być może zabrakło jakiegoś znaku, a może część z nich jest brudna, nie dając odblasku, przez co kierowcy nie widzą ich z daleka. Możliwe również, że część linii zatarła się. Będę uczulał pracowników, żeby nie zaniedbywali oznaczeń. Na pewno przyjrzymy się, jak sytuacja wygląda po zmroku i w miarę możliwości będziemy reagowali - zapewnia Tomasz Pecura, kierownik robót z firmy Strabag, wykonawcy prac.

Dodaje jednocześnie, że droga jest oznaczona zgodnie z projektem zaakceptowanym przez gdyński ZDiZ i policjantów. W związku z tym ustawianie dodatkowych znaków przez wykonawcę "na własną rękę" nie jest możliwe.

- I tak - naszą decyzją - zamiast zaplanowanych w projekcie płyt wylaliśmy na tymczasowej nitce w trakcie przebudowy ul. Chwarznieńskiej asfalt, aby ułatwić przejazd kierowcom, którzy pozostając w zgodzie z przepisami, powinni w tym miejscu jechać wolniej niż 50 km/h - dodaje Pecura.

Przypomnijmy, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej na odcinku leśnym rozpoczęła się w kwietniu 2013 r. i ma potrwać do września przyszłego roku. Wykonująca pracę firma Strabag za wykonanie robót w 79 tygodni otrzyma ok. 25,9 mln zł.

Miejsca

Opinie (59) 1 zablokowana

  • jak niżej

    Nie spodziewałem się, że doczekam czasów gdzie dostosowanie prędkości do warunków drogowych oraz jazda przy prawej krawędzi będzie czymś nie realnym do wykonania. Chyba chodzi o to by móc jeździć szybciej niż wskazana prędkość na znakach pionowych.

    • 2 1

  • Tunel Warszawa - Waszyngton chcemy!!!!!!!!!!

    TUnel

    • 2 1

  • niespójność (1)

    Kolejny artykuł na ten sam temat, kolejne potwierdzenie działań wyprzedzających harmonogram, jednak wniosek inny. W poprzednim artykule pisaliście o możliwości przejazdu płd nitką drogi już w połowie grudnia. W tym informujecie o szansie na taki przejazd "już" w styczniu.

    • 1 0

    • zgadza sie, bylo napisane w grudniu

      dokladnie na to samo zwrocilem uwage.
      Dlaczego tak sciemniacie, czy nie mozna bylo napisac tak od razu. I prosze nie sciemniac dalej, tlumaczac to zmianami, postepami na budowie, bo to nieprawda.
      To co piszecie o terminach zakonczen i dlugosciach odcimkow (1,5 km) to w najczystszej postaci PR.
      Nowa droga ma ni mniej ni wiecej tylko 800-900 metrow biezacych !!!

      • 0 0

  • zwróćcie uwagę na żółte pasy na zdjęciu

    Jakis geniusz już jakiś czas temu wymalował oznakowanie wjazdu i zjazdu z nowego odcinka drogi, który jeszcze nie jest otwarty. Problem w tym że żółte pasy "donikąd" pojawiają się w połowie aktualnego tymczasowego odcinka i są wyraźniejsze od prawidłowego oznakowania pasów, bo niedawno wymalowane. Jadąc tam pierwszy raz po ciemku można jadąc zgodnie z żółtym oznakowaniem zjechać na przeciwległy pas (chodzi o okolice nowowybudowanego wiaduktu).

    • 14 0

  • Żądam na gwiazdkę

    tunelu do Karlskrony i obwodnicy do Berlina

    • 3 2

  • jak źle oznakowane?

    Jak jedziesz wg ograniczenia prędkości to ta droga nie stanowi problemów nawet po zmroku. Skarżą się kierowcy którzy chcieliby jechać 90 a jakiś ch... postanowił przebudowę.

    • 2 6

  • Rozbudowo ul.Chwarznieńskiej trwaj! (4)

    Czy, do stu tysięcy beczek z prochem, trzeba !przymusowo! o godz. 07:45 wyładowywać długą na 30m wanienkę piasku/kruszywa blokując na 10 minut oba pasy ul.Chwarznieńskiej? Czy nie można tego zrobić o godz. 07:15 albo 08:15, kiedy ruch jest trzy razy mniejszy?

    Remont przeprowadzany przez firmę Strabag pozostawia wiele do życzenia, notorycznie pojawiające się dziury - zawsze w tych samych miejscach. Paciane są tak, żeby wytrzymały dwa tygodnie albo do pierwszej ulewy. Kosztowało mnie to już jedną oponę - po wezwaniu policji kierownik budowy dostał mandat za nieoznakowanie ubytku w nawierzchni. Samo oznakowanie przebiegu jezdni fatalne. Jechałem ostatnio po zmroku za facetem na WP (Płock), gubił się w tych ciemnościach, nie wiedział jak jechać. W ogóle mu się nie dziwię, bo sam miałbym z tym problem gdybym nie jeździł tamtędy po 2x dziennie. Słupki z odblaskami poprzewracane a jeśli już stoją, to są tak brudne, że z trudem odbijają światła. Dodam, że oświetlenie w aucie mam sprawne, dobrze ustawione i nie jestem ślepy. Rozumiem co to znaczy remont czy przebudowa arterii ale firma Strabag robi wszystko, żeby utrudnić kierowcom życie!

    Ciekaw jestem po ilu miesiącach od oddania inwestycji zapadną się studzienki i pojawią się pierwsze spękania w nawierzchni.

    • 8 6

    • swieta racja (1)

      i tak wlasnie wyglada prawdziwe oznakowanie przy tej drodze. Najgorzej jest na lukach, wjazdowym i zjazdowym na zastepczy odcinek

      • 2 0

      • znakow skosnych, bialo czerwonych, jest duzo

        tyle ze sa poustawiane w niewlasciwyh miejscach,
        czesto wogole sa postawione gdzies zupelnie z boku,
        a przydalyby sie zwlaszcza na lukach

        • 1 0

    • swojego wacka też mierzysz jak tą "wanienkę"? (1)

      i ma z pół metra pewnie.

      Wanienka na 30 m. "kierownicy" zdychają ze śmiechu

      • 0 2

      • wiesz co to sarkazm?

        • 0 0

  • Przestrzegać znaku ograniczającego prędkość i będzie git.

    • 4 6

  • jakieś kpiny!!!!może miech pan kierownik jeszcze raz przeczyta cvo powiedział!!!! (1)

    rzeczywiście mogło dojść do zmian, które nie wszyscy zauważyli. Być może zabrakło jakiegoś znaku, a może część z nich jest brudna, nie dając odblasku, przez co kierowcy nie widzą ich z daleka. Możliwe również, że część linii zatarła się. Będę uczulał pracowników, żeby nie zaniedbywali oznaczeń. Na pewno przyjrzymy się, jak sytuacja wygląda po zmroku i w miarę możliwości będziemy reagowali -

    • 4 1

    • jeżdze tam codziennie, to cud ze nie doszło tam jeszcze do wypadku!!!! ciekawa jestem jak odnajdują się na tym odciku przyjezdni!

      • 5 0

  • Zaniedbania doprowadziły do poważnego wypadku

    Pan Arkadiusz napisał "...i co najważniejsze obyło się bez żadnych wypadków!"

    Aktualnie nasza Kancelaria prowadzi sprawę odszkodowawczą osoby, która poruszając się rowerem na zapiaszczonej drodze (blisko wyjazdu z placu budowy) wywróciła się i doznała poważnego uszczerbku na zdrowiu. Bezpośrednią przyczyną zdarzenia była nie tylko zanieczyszczona jezdnia, ale również poważne braki w oznakowaniu. Nie jest więc prawdą, jakoby nie doszło w tamtym miejscu do żadnych incydentów.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane