• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowa linia autobusowa na Szadółki

Maciej Naskręt
16 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Na południu Gdańska pojawi się nowa linia autobusowa, która między Chełmem a Szadółkami wesprze linię 174. Na południu Gdańska pojawi się nowa linia autobusowa, która między Chełmem a Szadółkami wesprze linię 174.

Łatwiej będzie dojechać do centrum handlowego Fashion Outlet na Szadółkach. ZTM planuje uruchomić nową linię autobusową, która startowałaby z pętli tramwajowej na Chełmie.



Kto powinien dowozić klientów i pracowników do centrów handlowych?

Wielu mieszkańców i pracowników centrum handlowego na gdańskich Szadółkach ma spore problemy z dojechaniem w tę część Gdańska. Poza jedną linią autobusową 174 pozostaje już tylko własny samochód.

- Z jakiegoś powodu tylko kilka kursów tej linii w ciąg dnia zajeżdża pod centrum handlowe i do stojących obok niego kilkunastu bloków - opowiada pan Krzysztof Ornoch, mieszkaniec Szadółek.

- Ponadto poza godzinami szczytu autobus na tej linii jeździ tylko raz na godzinę! Absurdem jest tak rzadkie kursowanie autobusów z centrum Gdańska w miejsce pracy i zamieszkania kilkuset osób.

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku wie o tym problemie i już ma pomysł, jak ucywilizować komunikację miejską na Szadółkach. - Nasze badania potwierdziły wzrost zapotrzebowanie na komunikację w tym kierunku. W pierwszej połowie roku zasilimy linię 174 na odcinku od Szadółek do pętli na Chełmie dodatkową linią autobusową - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.

Na razie nie wiadomo jeszcze jaki to będzie autobus, z jaką częstotliwością będzie jeździł, ani jaki numer zyska nowa linia.

Opinie (166) 8 zablokowanych

  • linia w jedną strone.

    • 3 2

  • ale ten gdańsk piękny, aż sie żygać chce. (1)

    • 11 10

    • to nie gdańsk to zadupie gdańska, tam ptaki zawracają

      • 4 0

  • linie handlowe powinny obsługiwac bezpłatne autobusy sieci hipermarketu

    bo zwalanie całej odpowiedzialności na miasto gdy korzystajacym jest siec- nie ma podstaw. Ale centra handlowe wycwaniły sie i likwiduja darmowe dla klientów linie. Zadaja by miastio zapewniło transport. Zaczeło sie zresztą od Carrefoura

    • 12 5

  • to teraz mam autobusem śmieci wywozić?

    do szadółków :)

    • 7 8

  • Propozycja zmian na Kowale i Jankowo (2)

    proponuje zlikwidować linię 256 a dwukrotnie zwiększyć częstotliwość 255 z przedłużoną trasą do Jankowa-finansowo nawet wyjdzie na plus, bo 256 stoi sporo w korkach, skorzystają na tym także mieszkańcy innych południowych osiedli, a Jankowo i Kowale wreszcie miałyby linię kursującą co ok.20 minut w godzinach szczytu i trochę rzadziej poza, a nie tak jest obecnie 2 kursujące co około godzinę o wirtualnych rozkładach (linia 256)

    • 8 5

    • (1)

      nie nie nie, ja nie chcę zasuwać na około przez Chełm "i inne okoliczne wioski"

      • 2 1

      • cała trasa tego 256 to ogromne korki: obwodnica, Niepołomicka, Małomiejska i w końcu Śródmieście, więc pomysł zastąpienia go jednym za to często kursującym na pętle, gdzie co chwilę jeżdżą tramwaje, które w korkach nie stoją jest lepszy, niż padaka jaka jest obecnie. A tak poza tym: no tak Kowale to metropolia

        • 2 0

  • Wszystko fajnie ... (3)

    A może kiedyś dałoby się uruchomić linie kursującą do Straszyna. Jeździ jedna linia na Maćki przez borkowo, ale do Straszyna dojeżdżają tylko PKSy 876 które kursują tak rzadko , że szkoda gadać...

    • 6 2

    • kursują tak rzadko , że szkoda gadać (2)

      A teraz dziecko neostrady zerknie sobie w rozkłady 174 i 876 i westchnie nad swoją bezmyślnością

      • 1 1

      • a co ma 174 do Straszyna? (1)

        • 3 0

        • Nic nie ma

          Tyle, że jeździ co godzinę, a 876 do Straszyna co 20 minut. To jest "rzadko"?

          • 2 0

  • 130 - na Myśliwska !!

    Dajcie 130 autobus na mysliwska/zacna !!!

    • 8 3

  • Mnie ciekawi jeszcze jak będą skomunikowane Kowale (4)

    z nową pętlą tramwajową przy Łódzkiej?

    • 8 1

    • znając życie to zostanie tak jak jest ...

      • 2 0

    • Jak to jak ?

      Rowerami.

      • 4 0

    • Spytaj wójta gminy Kolbudy... (1)

      • 8 1

      • Najdroższa żmijko!

        nie chodzi mi dokładnie o same Kowale,może bardziej o os.5-Wzgórz i nie chcę załatwiać prywaty ponieważ poruszam się samochodem,ale zastanawiam się czy nie miałoby sensu gdyby na trasie ,którą zaraz wymienię jeździł sobie jeden autobus w kółeczko.Oto trasa:Łodzka Pętla-Świętokrzyska-Przywidzka,Jabłonowa-Warszawska-Łódzka-Łódzka Pętla.Lub odwrotnie,a najlepiej w dwie strony.Pozwoliłoby to skomunikować osiedla istniejące i nowobudowane z budowana linia tramwajową.A rowery swoją drogą,tylko drogi brak.

        • 3 1

  • Propozycja trasy

    Chełm Pętla Tramwajowa - Witosa - Wilanowska - Łódzka - Świętokrzyska - Starowiejska - Przywidzka - Jabłoniowa - Obwodnica - (osiedle) Złota Karczma - Słowackiego -Port Lotniczy

    • 7 11

  • A po co fashion Housu? (1)

    Przecież tam prawie nikt nie jeździ. Po co kolejna linia autobusowa. lepiej połączyć Chełm z Jasieniem , Orunię z Oliwą. Kto na to wygwizdowo jeździ, chyba że się chce zatruć oparami z Szadółek.

    • 12 23

    • lepiej połączyć Chełm z Jasieniem , Orunię z Oliwą

      bo z Orunii do Oliwy to SKM nie jeździ...

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane