• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na Chwarznie

Michał Sielski
21 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta. Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta.

1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.



Przesiądziesz się z auta do autobusu, jeśli będzie on znacznie szybciej dojeżdżał do centrum?

Nowy buspas ma zaczynać się na wysokości przystanku autobusowego GierdziejewskiegoMapka, a kończyć przy wjeździe na obwodnicęMapka na Chwarznie-Wiczlinie. Urzędnicy do 20.01.2021 r. czekają na oferty wykonawców dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy projekt koncepcyjny poznamy w 10 tygodni, a ostateczną dokumentację projektową w 72 tygodnie.

Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach. Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.

Miejsca

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    a co z koncepcją Nowej Chwarznieńskiej, która miała być 2x2? I Jana Nowaka Jeziorańskiego na południe? Hossa właśnie planuje wielkie osiedle w tym rejonie, a dróg nie przybywa

    • 23 0

    • Będzie jak z Chwarznieńską na odcinku leśnym przed rozbudową. Od wybudowania pierwszych bloków "nowej" sokółki (tych przy pętli) zaczęły się korki. Było to w 2005/2006r. Dla tych co nie pamiętają - Chwarznieńska była wtedy wąską, krętą i dziurawą dróżką przez las, bez pobocza. Na moment przed rozbudową w korkach stało się tam nawet dwie godziny. Powtórzę - dwie godziny. Minimum to było 40 minut w godzinach szczytu, nie licząc stania na Kieleckiej, jeśli ktoś jechał z centrum. Jeśli liczyć też Kielecką i przejazd przez Witomino, to godzina minimum. Rozbudowa w 2011 roku i tak była spóźniona, ale byla zbawieniem. Teraz z centrum do obwodnicy nawet w godzinach szczytu można dojechać w pół godziny, czasem szybciej. W tej chwili rozbudowa Chwarznieńskiej między Amona a rondem jest JUŻ opóźniona o co najmniej 6-7 lat. Ten buspas przekreśla możliwość rozbudowy do 4 pasów w najbliższych latach. To jest dramat.

      • 8 1

  • A nie mozna tak od razu planowac zeby byl dodatkowy pas tylko dla autobusow no 1+1 albo 2+1?

    Na pewno drozej, niz litry farby...

    • 13 0

  • Taki to będzie buspas

    https://trojmiasto.tv/Ale-fajnie-ze-nam-te-buspasy-zbudowali-Gdynia-04-12-2020-video-50039.html

    • 9 3

  • Drwale juz sie cieszą!

    • 10 1

  • Ha ha połowa przyrosła do auta

    • 7 9

  • Jak inwestycje to tylko Chwaszczyńska i okolice .. (2)

    A reszta Gdyni stoi w korkach ...

    • 9 6

    • Bo na Wiczlinie mieszka Szczurek

      • 4 5

    • Ty wiesz w ogóle gdzie jest Chwaszczyńska?

      • 7 0

  • (2)

    efekt budowania osiedli w polach kapusty za obwodnicą - zamiast na naprawę Morskiej czy 10 Lutego kasa idzie na budowę i rozbudowę dróg tam gdzie niedawno jeździły traktory

    • 14 9

    • a kto daje zgodę

      a kto daje zgodę na budowę tych osiedli ???

      • 2 0

    • i to jest ta właśnie europejska rodzinna gdynia

      Za 3 lata powstanie buspas....... he he he he he he
      cieszycie się już ????
      kiedy prokurator za umoczone pieniądze w terminal pasażerski na lotnisku w Kosakowie ?
      Codziennie stoisz w korku jadąc i wracając zpracy, a tam stoi terminal pasażerski.... żaden samolot nie odleciał

      • 1 0

  • jest kilka Tesli na Chwarznie,

    kierowcy będą mogli śmigać do centrum...

    • 4 9

  • (1)

    To nie lepiej wybudować ten drugi pas i puścić nim wszystkich??? Korki znikną same. Zyskają wszyscy

    • 21 6

    • przecież puszczą nim wszystkich

      jadących w autobusem

      • 3 5

  • O lala !

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane