• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na Chwarznie

Michał Sielski
21 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta. Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta.

1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.



Przesiądziesz się z auta do autobusu, jeśli będzie on znacznie szybciej dojeżdżał do centrum?

Nowy buspas ma zaczynać się na wysokości przystanku autobusowego GierdziejewskiegoMapka, a kończyć przy wjeździe na obwodnicęMapka na Chwarznie-Wiczlinie. Urzędnicy do 20.01.2021 r. czekają na oferty wykonawców dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy projekt koncepcyjny poznamy w 10 tygodni, a ostateczną dokumentację projektową w 72 tygodnie.

Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach. Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.

Miejsca

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejne sf z Gdyni

    Wciąż płacą za projekty które nigdy nie powstają

    • 13 3

  • Zapraszamy Pana Prezydenta na Pogórze (1)

    Zapraszamy Pana Prezydenta na Pogórze - tutaj zobaczy Pan prawdziwe zagłębie wstydu, ulice i uliczki, które wyglądają jak po bombardowaniu można wyliczać bez końca.
    Czy Pan Prezydent i ZDiZ przejeżdżał kiedyś przez skrzyżowanie sporych ulic Płk. Dabka oraz Zielonej?
    Czy Pan Prezydent i ZDiZ jechał ulicą Płk Dabka od wyżej wspomnianego skrzyżowania do cmentarza przy kościele Michała Archanioła? (są tam 4 progi zwalniające - fakt, ale całość nadaje się do Programu "Uwaga"!
    Czy Pan Prezydent i ZDiZ wyskakiwał pół metra w górę na wjeździe z ul. Kwiatkowskiego na Estakadę od strony Obłuża? (dwa spore wgłębienia bujające autami jak zabawkami) oraz jechał lewym pasem Al. Zwycięstwa 500 metrów przed Parkiem Technologicznym?

    serdeczne pozdrowienia 4all

    • 19 4

    • ... ale po co pan prezydent ma chodzić tam gdzie jest niefajnie ?

      Czułby się tam niekomfortowo, nieswojo, nawet mogłoby to wywołać w nim taki trochę niepożądany efekt niedyspozycji.
      pan prezydent jest z siebie zadowolony i jest mu fajnie z tym zadowoleniem.

      • 5 1

  • Kompletny bezsens (2)

    Coraz mnie pasazerow jeździ, wszystko się pozmieniało, większość ludzi nie będzie pracować poza domem. Szkoły już będą zawsze zdalne. Na to nie miejsca tam i szkoda pieniedzy.

    • 7 9

    • leczenie wskazane

      • 0 4

    • dokładnie

      niech za te pieniądze rozbudują buspas na wielkopolskiej

      • 2 0

  • Autobusy (6)

    Jeżdżą prawie puste a samochodów przybywa.Jaki stad wniosek panowie urzędnicy?Chcecie na sile nas przesadzić z samochodów do autobusów?Jest demokracja wolny wybór wiec czas zadbać o drogi i parkingi.

    • 17 10

    • (2)

      Dokładnie. Jest popyt, powinna być podaż. Skoro ludzie chcą jeździć samochodami, wolą jeździć samochodami i to robią (wystarczy spojrzeć na liczbę samochodów na drogach), to powinno się dostosowywać do większości, a nie do jakiejś garstki oszołomów, którzy wolą autobus ze względów ideologicznych.

      • 3 5

      • a może jeżdżą samochodami bo komunikacja zbiorowa nie oferuje lepszej alternatywy?

        • 4 1

      • na wiele rzeczy jest popyt i to nawet rosnący (por. np. narkotyki)

        to nie jest wystarczająca przesłanka do tego, by szczodrze zapewniać podaż (finansowaną z funduszy publicznych). Budowa darmowych, wielopoziomowych parkingów w pobliżu centrum miasta to sposób na zwiększanie korków na dojazdach do niego. Tak wygląda właśnie droga w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju miasta.

        • 2 1

    • Czas zacząć płacić za to kierowcy.

      Proponuję 10 zł za godzinę parkowania w centrum.

      • 4 0

    • badania wykazują, że więcej osób jest skłonnych przesiadać się z samochodu na rower (ew. rower wspomagany elektrycznie)

      niż na komunikację miejską (typu autobus lub trolejbus), nawet jeśli są buspasy, zwłaszcza w okresie walki z pandemią. Dlatego ważne jest dbanie o komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów chcących docierać do codziennych celów podróży lub do stacji lokalnej kolei pieszo lub rowerem. Dbanie o interesy kierowców nigdy nie kończy się zadowoleniem tych ostatnich - oni sami siebie blokują w korkach na poszerzanych w nieskończoność ulicach. Bez sensu.

      • 2 1

    • owszem, jest wolny wybór

      wybrałeś samochód to stój w korku :)

      • 2 0

  • W Gdyni jak w lesie... (1)

    Tam powinny być 2 pasy w każdą stronę i kontrabuspas w określonych godzinach, tak jak na odcinku leśnym Chwarznieńskiej.
    Dobudowanie tam trzeciego pasa dla autobusów to nieporozumienie. Nie dość, że w końcu te autobusy będą musiały wracać na normalny pas, co będzie tylko generowało dodatkowy zator, to ten pas wykluczy przyszłą rozbudowę Chwarznieńskiej - która powinna nastąpić jak najszybciej.

    • 15 6

    • poszerzanie dróg w mieście tylko generuje dodatkowy popyt na przejazdy samochodem

      stojące w coraz szerszych i dłuższych korkach. Popuszczanie pasa nie leczy nadwagi ani otyłości.

      • 1 2

  • Przetarg na projekt

    A realizacja dopiero za 18 lat

    • 7 4

  • Gdynia - a miało być polskie Miami, a wyszedł Detroit

    • 5 4

  • A drwale już cieszą się!

    • 0 5

  • Zdjęcie jak zwykle from ass (1)

    W artykule mowa o buspasie od zachodniej strony obwodnicy. A zdjęcie wstawił z odcinka ulicy gdzie buspas już istnieje a nawet kontrabus

    • 8 7

    • Troche zenujace

      ze nikomu z redakcji nie chcialo sie tylka ruszyc zeby zdjecie wlasciwego odcinka zrobic. A to tylko kilka minut jazdy z centrum (poza szczytem oczywiscie;)

      • 1 4

  • Podobno w 2021 Gdynia ma zakupić helikopter do przewozu Prezydenta

    Bo dojazd do i z magistratu zajmuje około godziny.

    • 5 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane