- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (514 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (158 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (120 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (95 opinii)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (44 opinie)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
Będzie nowy buspas na Chwarznie
1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.
Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:
- jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
- dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.
Miejsca
Opinie (171) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-21 22:06
Kolejne sf z Gdyni
Wciąż płacą za projekty które nigdy nie powstają
- 13 3
-
2020-12-21 22:08
Zapraszamy Pana Prezydenta na Pogórze (1)
Zapraszamy Pana Prezydenta na Pogórze - tutaj zobaczy Pan prawdziwe zagłębie wstydu, ulice i uliczki, które wyglądają jak po bombardowaniu można wyliczać bez końca.
Czy Pan Prezydent i ZDiZ przejeżdżał kiedyś przez skrzyżowanie sporych ulic Płk. Dabka oraz Zielonej?
Czy Pan Prezydent i ZDiZ jechał ulicą Płk Dabka od wyżej wspomnianego skrzyżowania do cmentarza przy kościele Michała Archanioła? (są tam 4 progi zwalniające - fakt, ale całość nadaje się do Programu "Uwaga"!
Czy Pan Prezydent i ZDiZ wyskakiwał pół metra w górę na wjeździe z ul. Kwiatkowskiego na Estakadę od strony Obłuża? (dwa spore wgłębienia bujające autami jak zabawkami) oraz jechał lewym pasem Al. Zwycięstwa 500 metrów przed Parkiem Technologicznym?
serdeczne pozdrowienia 4all- 19 4
-
2020-12-21 23:20
... ale po co pan prezydent ma chodzić tam gdzie jest niefajnie ?
Czułby się tam niekomfortowo, nieswojo, nawet mogłoby to wywołać w nim taki trochę niepożądany efekt niedyspozycji.
pan prezydent jest z siebie zadowolony i jest mu fajnie z tym zadowoleniem.- 5 1
-
2020-12-21 22:24
Kompletny bezsens (2)
Coraz mnie pasazerow jeździ, wszystko się pozmieniało, większość ludzi nie będzie pracować poza domem. Szkoły już będą zawsze zdalne. Na to nie miejsca tam i szkoda pieniedzy.
- 7 9
-
2020-12-22 09:57
leczenie wskazane
- 0 4
-
2020-12-22 10:51
dokładnie
niech za te pieniądze rozbudują buspas na wielkopolskiej
- 2 0
-
2020-12-21 22:52
Autobusy (6)
Jeżdżą prawie puste a samochodów przybywa.Jaki stad wniosek panowie urzędnicy?Chcecie na sile nas przesadzić z samochodów do autobusów?Jest demokracja wolny wybór wiec czas zadbać o drogi i parkingi.
- 17 10
-
2020-12-21 23:30
(2)
Dokładnie. Jest popyt, powinna być podaż. Skoro ludzie chcą jeździć samochodami, wolą jeździć samochodami i to robią (wystarczy spojrzeć na liczbę samochodów na drogach), to powinno się dostosowywać do większości, a nie do jakiejś garstki oszołomów, którzy wolą autobus ze względów ideologicznych.
- 3 5
-
2020-12-22 01:00
a może jeżdżą samochodami bo komunikacja zbiorowa nie oferuje lepszej alternatywy?
- 4 1
-
2020-12-22 10:09
na wiele rzeczy jest popyt i to nawet rosnący (por. np. narkotyki)
to nie jest wystarczająca przesłanka do tego, by szczodrze zapewniać podaż (finansowaną z funduszy publicznych). Budowa darmowych, wielopoziomowych parkingów w pobliżu centrum miasta to sposób na zwiększanie korków na dojazdach do niego. Tak wygląda właśnie droga w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju miasta.
- 2 1
-
2020-12-22 06:35
Czas zacząć płacić za to kierowcy.
Proponuję 10 zł za godzinę parkowania w centrum.
- 4 0
-
2020-12-22 10:06
badania wykazują, że więcej osób jest skłonnych przesiadać się z samochodu na rower (ew. rower wspomagany elektrycznie)
niż na komunikację miejską (typu autobus lub trolejbus), nawet jeśli są buspasy, zwłaszcza w okresie walki z pandemią. Dlatego ważne jest dbanie o komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów chcących docierać do codziennych celów podróży lub do stacji lokalnej kolei pieszo lub rowerem. Dbanie o interesy kierowców nigdy nie kończy się zadowoleniem tych ostatnich - oni sami siebie blokują w korkach na poszerzanych w nieskończoność ulicach. Bez sensu.
- 2 1
-
2020-12-22 10:52
owszem, jest wolny wybór
wybrałeś samochód to stój w korku :)
- 2 0
-
2020-12-21 23:13
W Gdyni jak w lesie... (1)
Tam powinny być 2 pasy w każdą stronę i kontrabuspas w określonych godzinach, tak jak na odcinku leśnym Chwarznieńskiej.
Dobudowanie tam trzeciego pasa dla autobusów to nieporozumienie. Nie dość, że w końcu te autobusy będą musiały wracać na normalny pas, co będzie tylko generowało dodatkowy zator, to ten pas wykluczy przyszłą rozbudowę Chwarznieńskiej - która powinna nastąpić jak najszybciej.- 15 6
-
2020-12-22 10:10
poszerzanie dróg w mieście tylko generuje dodatkowy popyt na przejazdy samochodem
stojące w coraz szerszych i dłuższych korkach. Popuszczanie pasa nie leczy nadwagi ani otyłości.
- 1 2
-
2020-12-21 23:15
Przetarg na projekt
A realizacja dopiero za 18 lat
- 7 4
-
2020-12-21 23:21
Gdynia - a miało być polskie Miami, a wyszedł Detroit
- 5 4
-
2020-12-21 23:24
A drwale już cieszą się!
- 0 5
-
2020-12-21 23:38
Zdjęcie jak zwykle from ass (1)
W artykule mowa o buspasie od zachodniej strony obwodnicy. A zdjęcie wstawił z odcinka ulicy gdzie buspas już istnieje a nawet kontrabus
- 8 7
-
2020-12-22 08:56
Troche zenujace
ze nikomu z redakcji nie chcialo sie tylka ruszyc zeby zdjecie wlasciwego odcinka zrobic. A to tylko kilka minut jazdy z centrum (poza szczytem oczywiscie;)
- 1 4
-
2020-12-22 07:47
Podobno w 2021 Gdynia ma zakupić helikopter do przewozu Prezydenta
Bo dojazd do i z magistratu zajmuje około godziny.
- 5 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.