• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na Chwarznie

Michał Sielski
21 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta. Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta.

1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.



Przesiądziesz się z auta do autobusu, jeśli będzie on znacznie szybciej dojeżdżał do centrum?

Nowy buspas ma zaczynać się na wysokości przystanku autobusowego GierdziejewskiegoMapka, a kończyć przy wjeździe na obwodnicęMapka na Chwarznie-Wiczlinie. Urzędnicy do 20.01.2021 r. czekają na oferty wykonawców dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy projekt koncepcyjny poznamy w 10 tygodni, a ostateczną dokumentację projektową w 72 tygodnie.

Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach. Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.

Miejsca

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • A jednak raz na tysiąc (1)

    udało się urzędasom coś sensownego wymyślić.

    • 21 10

    • o, kolejny pantofelek

      na poziomie urzędasów z UM Gdynia się odezwał.

      • 3 0

  • Ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego

    Czytałem o niej w 2012 roku. Ulica po 2 pasy w każdą stronę, od Rdestowej na wysokości byłej już giełdy, do skrzyżowania przy Lidlu na Wiczlinie. Ktoś coś wie?

    • 23 6

  • lewaccy durnie walczą z tymi z których mają podatki bardzo to zadziwiające

    • 15 14

  • Komunikacja to zagrożenia (1)

    W tych czasach bezpiecznie tylko w samochodzie i tylko w taka infrastrukturę warto inwestować

    • 20 23

    • Bardzo bezpiecznie.

      Kilka tysięcy ofiar wypadków każdego roku z pewnością to potwierdzi.

      • 4 0

  • Przetarg na projekt

    A realizacja za 18 lat

    • 19 8

  • (1)

    Co za marnotrastwo. Gdy przebudowywali ta droge 10 czy 12 lat temu od razu bylo wiadomo ze 1+1 to za malo. Teraz beda pruć i niszczyc przystanki autobusowe, sciezki rowerowe, zasadzenia itd. Gdyby podobna logika kierowali sie planisci w PRL obwodnica trojmiasta w ogole by nie powstala ewentualnie tez po jednym pasie w kazda strone

    • 47 4

    • I to jest właśnie najgorsze. Zdecydowanie nie jestem fanem komunistów, ale akurat planowanie przestrzenne za PRL było na duuuuuużo wyższym poziomie, niż obecnie. Wstyd.

      • 9 0

  • Co do ankiety...nie samym busem czlowiek dojezdza. W tych czasach malo kto dojezdza do pracy jednym srodkiem transportu zbiorowego

    • 19 6

  • Skrajna niegospodarnosc czy glupota? (3)

    Poszerzanie drogi na raty to najdrozsze rozwiazanie. Teraz poszerza droge o buspas w jedna strone.... Kiedy bus pas w druga strone? Co z kolejnymi pasami ruchu dla normalnego ruchu? Gdynia Zachod caly czas sie rozrasta, skomunikowana jest z miastem droga o przepustowosci luczonej na lata 60-70 minionego wieku, gdy na Wiczlinie mieszkala garstka mieszkancow. Ilisc mieszkancow wzrosla wielokrotnie. Szerokisc drogi pozostala bez zmian. Takie zalisne polsrodki jak kawalek buspasa w jedna strone i kontrabuspas w druga nie rozwiazuja realnych problemow. Dlaczego miasto Gdynia nie buduje nowych drog? Ekipa Szczurka do wymiany, panom Wolkowi, Guciowi, Lucykowi i Szczurkowi nalezy jak najszybciej podziekowac. Kazdy kolejny ich dzien pracy u UM Gdynia to poglebianie kryzysu w jakim miasto znalazlo sie na skutek ich dzialan i zaniechan....

    • 48 9

    • pobozne zyczenia

      Powiedz to tym tlukom co glosuja na Szczurka i jego mafie, ale tak nie zrozumieja.

      • 5 0

    • (1)

      Zaraz przyjdzie jakiś aktywista z MW i powie, że 1 pas jest lepszy i jak będą 2 pasy, to będzie więcej korków. Podziękuj Piesiewiczowi i jego bandzie.

      • 4 2

      • a co ma do tego Marynarka Wojenna?

        • 1 0

  • (1)

    Te wszystkie rozwiązania są o 5 lat spóźnione. Jak zostaną zrealizowane będą spóźnione o dalsze 5 lat. Wielkosc strategów rozwoju miasta polega na tym, ze potrafia przewidywac i planowac inwestycje z wyprzedzeniem w stosunku do bieżących potrzeb. Ci co specjalizuja sie w doborze kolorów farb i na nich opieraja inwestycje nigdy do wielkich nie zostaną zaliczeni.

    • 30 3

    • Oni przewiduja 100 lat naprzod

      Utopili 100 milionow w nieczynnym lotnisku w Kosakowie

      • 1 0

  • Zamiast obwodnicy Witomina..... (1)

    • 20 8

    • Nie daj Bóg jak mówiła moja prababcia.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane