• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie płatne parkowanie w Orłowie

Patryk Szczerba
30 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.

W drugiej połowie roku na blisko 50 ulicach Orłowa ma zostać wprowadzone płatne parkowanie. Opłaty będą pobierane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20. Nowa strefa obejmie m.in. okolice pl. GórnośląskiegoMapka.



Czy płatne parkowanie w Orłowie to dobry pomysł?

Przypomnijmy:


Za parkowanie już niebawem będzie trzeba płacić na Działkach Leśnych, Wzgórzu św. Maksymiliana. Opłaty będą pobierane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20. Zmiany obejmą także Orłowo, co budzi różne reakcje, zwłaszcza że strefa ma objąć blisko 50 ulic w dzielnicy. Wśród miejsc, gdzie będą obowiązywały opłaty za parkowanie, jest pl. Górnośląski.

Płatne parkowanie przy targowisku



Cztery lata temu pisaliśmy, że za takim rozwiązaniem optują kupcy z targowiska tłumaczący, że brakuje miejsc dla klientów rynku, bo parkują tu osoby, które przesiadają się na inne środki transportu.

Tyle że w tej sprawie jednomyślni nie są mieszkańcy.

- Z jednej strony jest to propozycja, która realnie może rozwiązać istniejący tam problem z parkowaniem, z drugiej strony uliczki przylegające do placu Górnośląskiego są małymi, spokojnymi uliczkami osiedlowymi, na ich mieszkańcach odbije się to negatywnie. Oczywiście wprowadzając strefę płatnego parkowania, trzeba ją rozszerzyć o uliczki przyległe, ale należy zauważyć, że każde rozwiązanie tutaj będzie złe. Dlatego dziwi brak konsultacji z mieszkańcami, które mogłyby sporo wnieść - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.
Wskazuje, że ulice takie jak chociażby Spacerowa czy Akacjowa niepotrzebnie włączono do strefy.

- Znalazły się w strefie jako łącznik tylko po to, żeby plac Górnośląski i Orłowo nadmorskie stanowiły jedną strefę, a nie dwie, pomimo że nie ma dla nich absolutnie żadnego uzasadnienia, aby wprowadzać tam płatne parkowanie. Podobnie z ulicami przy CH Klif, jak choćby Świerkowa. Takie granice strefy uważamy za bardzo szkodliwe dla mieszkańców - dodaje.

Urzędnicy: chodzi o większą rotację



Urzędnicy tłumaczą, że podjęte decyzje mają spowodować, by mieszkańcy okolicznych domów mogli szybko znaleźć miejsce do parkowania.

- Płatny postój z pewnością zobliguje kierowców do sprawnego załatwienia koniecznych zakupów, przez co skróci się czas parkowania i kolejni klienci będą mogli szybciej znaleźć miejsce do zaparkowania. Skorzystają też mieszkańcy, którzy będą mieli wykupione preferencyjne abonamenty "M" - zapewnia Karol Kozak, kierownik Działu Płatnego Parkowania.

2,5 miesiąca na projekt i oznakowanie



Obecnie trwa przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i oznakowania SPP. Oferty zostaną otwarte 7 kwietnia. Po podpisaniu umowy wybrany wykonawca będzie miał 2,5 miesiąca na wykonanie zadania. To oznacza, że strefa mogłaby zacząć działać w wakacje.

Władze miasta przekonują, że płatne parkowanie w Orłowie to słuszna decyzja.

- Mamy sygnały, że m.in. mieszkańcy Orłowa borykają się z brakiem miejsc parkingowych, szczególnie w sezonie letnim. Ich potrzeby są dla nas priorytetem, dlatego chcemy uporządkować kwestie parkowania również na terenie tej dzielnicy. Dzięki wprowadzeniu strefy płatnego parkowania mieszkańcy zyskają preferencyjne abonamenty postojowe, a turyści parkujący w okolicach plaży i molo rozważą skrócenie czasu parkowania, co umożliwi rotację miejsc - twierdzi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Ulice w Orłowie, na których trzeba będzie płacić za parkowanie:



Akacjowa (od ul. Wielkopolskiej do ul. Kasztanowej), Aldony, al. Zwycięstwa (od ul. Wielkopolskiej do ul. Świętopełka), Anny Waligóry, Balladyny, Bukowa, Bytomska, Chorzowska, Cumowników, Cyprysowa, Głogowska, Goplany, Inżynierska (od ul. Sieradzkiej do ul. Wielkopolskiej), J. Heidricha, Jesionowa, Jodłowa, J. Kiedronia, Kaprów, Kasztanowa (od ul. Akacjowej do al. Zwycięstwa), Króla Jana III, Mestwina, Mysłowicka, Nawigatorów, Olchowa, Orłowska, Perkuna, pl. Górnośląski, Plażowa, Popiela, Powstania Styczniowego (od al. Zwycięstwa do ul. Spacerowej), Przebendowskich, Przemysława, Raciborska, W. Roszczynialskiego, Rybnicka, Sieradzka (od początku do ul. Wrocławskiej), Sosnowiecka, Spacerowa, Szyprów (od al. Zwycięstwa do ul. Spacerowej), Światowida, Świerkowa (od ul. Orłowskiej do ul. Przebendowskich), Świętopełka, Wielkopolska (od ul. Wrocławskiej do al. Zwycięstwa), Wrocławska (od ul. Sieradzkiej do ul. Wielkopolskiej), Zaciszna, Zapotoczna (od ul. Spacerowej do ul. Anny Waligóry), dr. T. Zegarskiego.

Opłaty będą pobierane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia przypadające w dni robocze do godz. 14).

Cennik:

  • Pierwsza godzina - 3,9 zł,
  • Druga godzina - 4,6 zł,
  • Trzecia godzina - 5,5 zł,
  • Czwarta godzina i kolejne - 3,9 zł.

Parkowanie w soboty, niedziele i święta jest bezpłatne.


Miejsca

Opinie (350) ponad 10 zablokowanych

  • Parkometry są ok (6)

    Parkometry są ok w dzielnicach intensywnie uczęszczanych by wymusić ruch aut porzucanych na kilka godzin. Na Pl. Górnośląskim robiono dziki autohandel, do tego ludzie pozostawiają auta na kilka h bo się przesiadają do innej komunikacji. Przesiąść można się wcześniej (na PKM, autobusy itp.) a nie na Placu Górnosląskim, gdzie zrobiło się dużo punktów usług, bary no i możliwość zakupów na rynku, gdzie klienci nie spędzą więcej niż 30-40 minut. Dzięki temu jest rozwój drobnego handlu, usług w okolicy. A to chyba najważniejsze, to napędza rozwój ludzi, gospodarki (z góry odpowiadam, nie ja tu nie mam swojego punktu) A mieszkańcy? Tak jak ja, wydzieliłem sobie i dla gości miejsca na posesji a nie na ulicy. Zresztą mieszkając w Orłowie, czy w centrum, sorry, ale to jest normalne, że nie zaparkujesz bezpłatnie swojego auta gdziekolwiek. Jest niższa taryfa dla mieszkańców. Jeśli Cię nie stać, parkuj na posesji, przeprowadź się lub korzystaj z komunikacji.

    • 15 12

    • właśnie omijam małe sklepy.. bo na każdej ulicy musisz na nowo płacić.. i tak wybiera się markety (1)

      ps. ile dostajesz za koment?

      • 5 10

      • dd

        nie musisz na nowa placic za kazda ulice..placisz za 2 h w centrum i nara mozesz sie przestawaiac

        • 4 0

    • W końcu mądry głos rozsądku, ja myśle że ci co narzekają tez to wiedzą.

      Ale sądują ile pieniędzy mogą zaoszczędzić, albo dostać za free. Przyzwyczaili się do rozdawnictwa jak 500zl i teraz chcą więcej. Po prostu.

      • 5 4

    • (2)

      słyszałeś ty bydlaku pojęcie równość wobec prawa?

      • 1 5

      • pieszy ma takie samo prawo do przestrzeni publicznej jak kierowca samochodu zaparkowanego na chodniku

        dlatego każde miejsce do parkowania samochodu wygospodarowane z chodnika powinno być płatne - wtedy można by mówić o "równości wobec prawa" oraz o "produktywnym wykorzystaniu przestrzeni miejskiej".

        • 0 0

      • Bardzo proszę wskazać, w gdzie w mojej opinii przejawia się brak równości wobec prawa??

        • 1 1

  • Dlaczego ludzie to tolerują, ile można... (1)

    ... Dlaczego nie przepędzą tych darmozjadów z urzędu?????

    • 21 7

    • o czym prawisz?

      • 1 3

  • Dobra wiadomość (2)

    • 7 13

    • Ale tylko dla deskorolkowców. (1)

      • 0 3

      • nie, również dla wielu innych mieszkańców

        • 2 1

  • To dobra wiadomość dla Rumi, Redy, Wejherowa i całego regionu. (4)

    Zobaczcie, ile firm się tam przeniosło! Ludzie mają tańsze mieszkania i pracę na miejscu. Do Gdyni można przyjechać raz na rok albo wcale. W Gdańsku podobnie. Nie są to miasta przyjazne ani mieszkańcom, ani przyjezdnym. To miasta dla grupki nowobogackich i urzędników.

    • 27 7

    • A po co nam w mieście biedota? (3)

      Każdy chce być bogaty, a jak jest leniwy to niech dojeżdża SKM z Rumi czy Wejherowa.

      • 2 10

      • Właśnie to widać. Szczególnie na Świętojańskiej. (2)

        Stoi kilka wypasionych fur nowobogackich, połowa lokali stoi pusta

        • 9 3

        • Chciałbyś żeby stała pusta (1)

          • 1 7

          • a nie stoi pusta baranie?

            • 1 0

  • Gdynia nie przesunęła

    terminu rozszerzenia strefy płatnego parkowania że względu na pandemię tylko firma obsługująca się nie wyrobiła w czasie!

    • 13 0

  • W końcu przecież tam nie dało się nic kupić, ciagle lewy pas z wielkopolskiej przy placu zablokowany

    • 1 6

  • prywatne chodniki (1)

    Ale zdajecie sobie sprawę, że część chodników jest prywatna? Miasto ich nie wykupiło. I teraz będzie chciało kasować za parkowanie na prywatnym chodniku?

    • 18 1

    • Chodnik jest prywatny

      Jak trzeba odśnieżać w zimie, to chodnik jest prywatny. Jak kasować za parkowanie, to miejski.

      • 3 0

  • Żal mi Gdyni

    Jak w tytule .
    I nie chodzi mi o strefy płatnego parkowania .

    • 21 2

  • Urzędnicy tłumaczą, że podjęte decyzje mają spowodować, by mieszkańcy okolicznych domów mogli szybko znaleźć miejsce do parkowania.

    Dlatego usunęliśmy z centrum ponad 300 miejsc parkingowych, żeby mieszkańcy mieli gdzie parkować.

    • 32 3

  • Samorządność to taki mały PiS

    Doić, doić, doić. I chapać.

    • 16 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane