• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont pięciu peronów SKM w ciągu 2-3 lat

Michał Brancewicz
15 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Remont przystanku SKM Gdynia Stocznia zaplanowany jest na lata 2021-2022. Remont przystanku SKM Gdynia Stocznia zaplanowany jest na lata 2021-2022.

Jeszcze w tym roku powinna rozpocząć się modernizacja peronów SKM w Leszczynkach i Grabówku. W planach na kolejny rok jest remont Orłowa oraz obu przystanków stoczniowych w Gdańsku i Gdyni. Jeśli uda się znaleźć środki, przebudowa obejmie również peron na Przymorzu.



Jak oceniasz stan peronów SKM?

Szybka Kolej Miejska od lat realizuje projekt modernizacji kolejnych przystanków na należącej do niej trasie między Gdańskiem a Rumią. Obecnie dobiega końca remont peronu w Redłowie.

- W dalszej kolejności planowany jest remont Leszczynek i Grabówka, który ma się zakończyć do sierpnia 2021 oraz Orłowa do września 2022 - zapowiada Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
Dla wszystkich trzech przystanków trwa opracowywane projektów.

Na ukończeniu jest również projekt przebudowy peronu SKM na Przymorzu. Jeśli uda się znaleźć środki, to prace modernizacyjne powinny ruszyć w przyszłym roku.

W tym samym czasie SKM planuje rozpocząć remont obu przystoczniowych przystanków w Gdańsku i Gdyni. Właśnie ogłoszony został przetarg na opracowanie projektów modernizacji i nadzór inwestorski. Oferty na oba zadania można składać do 10 kwietnia.

O wyborze zadecyduje:

  • cena dokumentacji - 80 proc.
  • cena obsługi projektowej - 15 proc.
  • termin wykonania projektu - 5 proc. (nie dłuższy niż 11 miesięcy i nie krótszy niż 10 miesięcy)

- Modernizacja peronów zaplanowana jest na rok 2022 - informuje rzecznik SKM.
W tym samym czasie co w Gdyni, ma ruszyć remont przystanku SKM Gdańsk Stocznia. W tym samym czasie co w Gdyni, ma ruszyć remont przystanku SKM Gdańsk Stocznia.
W obu przypadkach zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:

  • budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
  • wymianę szyn wzdłuż peronów
  • montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

Opinie (96) 3 zablokowane

  • Termin nie krotszy niż 10 miesięcy (1)

    Znaczy się jak do przetargu stanie firma która potrafi to zrobić w dwa miesiące to ją odrzucą. Bo wolą taką co wszystko rozgrzebie na prawie rok...

    • 16 2

    • No tak bo wtedy mozna dluzej pociagi puszczac wahadlowo czyli pojedzie ich mniej

      • 7 3

  • Sukces namiare skm

    WOW

    • 9 3

  • (2)

    Może zostanie na Przymorze :)) Bangladesz w centrum miasta. Kupa łajna w otoczeniu wieżowców.

    • 6 5

    • (1)

      Akurat przymorze w porownaniu do niektorych przystankow w gdyni (orlowo, grabowek, stocznia, leszczynki, chylonia, cisowa) to prezentuje sie dosyc dobrze.

      • 5 0

      • w ostatnich latach zresztą wielokrotnie remontowane

        w przeciwieństwie do ww.

        • 1 1

  • a co z (2)

    remontem paernów w Redzie czy Wejherowie? to też są stacje skm, jak zwykle liczy się tylko trójmiasto...g

    • 9 8

    • Reda i Wejherowo

      Należą do pkp plk. linia SKM kończy się przed Rumią.

      • 4 2

    • Dworzec w Wejherowie czy ........

      Dworzec w Wejherowie to jedna wielka porażka istny Bangladesz!!!.Wstyd dla wszystkich mieszkańców Wejherowa bo władze chyba nie są zainteresowane poprawek stanu żeczy.W Wejherowie istnieje i działa ostatni szalet na dworcu opalany piecem węglowym codziennie smrodzi wszystkim pasażerom koło dworca.Na peronach nawet nie słychać komunikatów o odjeździe pociągu a o tablicach elektronicznych z rozkładem czy godziną odjazdy nie wspomnę. W około same rudery budynków dworcowych.Pozdrawiam PKP oraz władze miasta.Brawo !!! mamy dwudziesty pierwszy wiek chyba , że w Wejherowie jest średniowiecze i ciemnogród.

      • 0 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (1)

    Oba perony stoczniowe zostawić jakna są, przecież to zabytki, mają wartość historyczną i edukacyjną, odpowiednio wyeksponowane i wypromowanie mogą stanowić atrakcję turystyczną dla tłumnie odwiedzjacych i przemieszczających się skm turystów

    • 13 1

    • Miasto.

      Zabytki mogą być ale trzeba je wyremontować bo zabić się idzie na tych starych wyslizganych drewnianych schodach. Niech taki turysta spadnie to krzyk będzie na cala Polskę

      • 0 0

  • Dlaczego nie wymianiają skladow czyli tzw "kibli"?

    Konserwator zabytków się nie zgodził?

    • 9 5

  • byleby tak nie przeinwestować dachem jak na Redłowie (1)

    szkoda szmalu moi drodzy i kochani, pasażerowie kończą się jakieś 50 metrów bliżej i składy taborowe z 1971 r. macie za krótkie, żeby dojechały do końca dachu. Po co inwestować tyle jak się z tego nie skorzysta? nie lepiej zakupić za te 50 metrów dachu jakieś pożyteczne wyposażenie do taboru, które spowoduje podwyższenie komfortu jazdy? ładowarki na usb już są, myślę np. o defibrylatorach albo doposażonych apteczkach.

    • 7 5

    • He

      Svenus wszędzie cię pełno

      • 6 0

  • Styropian

    Jakby w takim tempie przed wojną Gdynie budowali to może w 3000 roku by pierwszy statek tam zawinął.

    • 13 4

  • Za 2-3 lata nie bedzie dla kogo robiic remontow bo wszyscy umrzemy. (1)

    • 5 6

    • wszyscy nie

      ale jest projekt depopulacji ludzkości

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane