• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont torowisk we Wrzeszczu i Strzyży

Maciej Naskręt
7 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już jesienią tramwaje pojadą po nowym torowisku w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Już jesienią tramwaje pojadą po nowym torowisku w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Ruszył przetarg na przebudowę ok. 2,8 km torowiska tramwajowego we Wrzeszczu i Strzyży. Prace rozpoczną się wiosną 2011 r. i potrwają do końca lata.



Co cię najbardziej cieszy w tym remoncie?

Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne ogłosiła w piątek przetarg na przebudowę dwóch odcinków linii tramwajowej. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska.

Wyłoniony w przetargu wykonawca przebuduje ok. 2,8-kilometrowy odcinek linii tramwajowej i wymieni asfalt na gumę na przejeździe na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska oraz Grunwaldzkiej i Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.

Bezpieczniej będzie również na obu przystankach tuż przed Centrum Handlowym "Manhattan", bowiem inwestor zaplanował tam gruntowną przebudowę peronów tramwajowych, które przesunięte zostaną przed budynek "Dolarowca". Pojawią się tam m.in. barierki odgradzające pieszych od alei.

- Początek prac planowany jest na przełomie marca i kwietnia 2011 r. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na zakończenie przebudowy, ale już po czterech miesiącach musi zostać przywrócony ruch tramwajowy na tych odcinkach. - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Termin składania ofert do przetargu upływa 15 lutego 2011 r.

Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Miejsca

Opinie (181) ponad 10 zablokowanych

  • W końcu zlikwidują te nierówności na torach jak się jedzie z dmowskiego na jaskową doline, na tych torach można było zawieszenie zgubić !

    • 3 2

  • przystanek przy manhattanie (2)

    ponad ćwierć wieku wygląda tak samo, a w międzyczasie okolica zmieniała się znacznie. manhattan, popeliniarskie centrum, zamiast zostać przymuszone do ogarnięcia okolicy, to drogę między centrum a makiem zrobili z płyt betonowych i tak stoi do dziś.

    Jeden duży plus manhattanu, to to, że przynajmniej architektonicznie jest ogarnięty i nie wygląda gildia na sterydach, czyli GB (nie porównuję sklepów, tylko wygląd budynku;).

    swoją drogą ciekawe jak rozwiązany zostanie ten wiązki przystanek przy manhattanie, gdzie teraz nie ma odgrodzenia od ulicy, przez co łatwiej go opuścić, przechodząc poza pasami, co nie jest takie niebezpieczne w tym miejscu, bo parę metrów wcześniej i tak jest przejście z sygnalizacją. spodziewam się jakichś zatorów:)

    • 8 1

    • Nie będzie (1)

      wąskiego przystanku bo wcale go tam nie będzie! To dla ułatwienia dla tych,którzy z przystanku na Konopnickiej będą przesiadać się na tramwaj w stronę Oliwy.

      • 1 0

      • gdzie przy Olimpie ma sie zmieścić przystanek?

        tam jest tyle samo miejsca co w miejscu obecnego przystanku. chyba że tylko połowę przeniosą.

        • 1 0

  • warto poprawiać torowiska nawet kosztem okresu korków, które i tak tam są i będą

    o ile miasto nie zabierze się energicznie za wyjaśnianie, że nie ma możliwości nasycenia apetytów ludzi, którzy myślą wyłącznie o poruszaniu się po mieście i gdzie indziej samochodami (nawet na odległości do 5-7 km, a to jest co najmniej 50% wszystkich przejazdów po Gdańsku).

    Miasto dla ludzi to miasto z uspokojonym ruchem wszędzie tam, gdzie jest duży ruch pieszych.

    Jeśli tunele to dla samochodów. Tunele dla pieszych dla zwiększenia przepustowości ruchu samochodów to doktryna sprzed 30 lat. W Nowym Jorku na Broadwayu zwęża się jezdnie i tworzy więcej przestrzeni dla pieszych, cyklistów i transportu publicznego.

    W Warszawie odtwarza się przejścia dla pieszych ułatwiające dojścia do przystanków tramwajowych przy Dworcu Centralnym mimo istnienia tam tuneli dla pieszych.

    Najpierw ustalić warianty rozwiązań, później wybierać. Ludzie to nie krety żeby ich wpuszczać w tunele.

    • 6 3

  • przejscie dla pieszych.

    to dobrze ze beda tunele dla pieszych bo debile kierowcy nie beda wjezdzac na zielonym swietle dla pieszych na przejscie . ale nie dobrze dlatego ze autobusy to porazka albo ci ucieknie albo nie ma miejsc albo ciezka sie bedzie dostac . jak byl remont na przymorzu mialam okazje sie przekonac jak to jest jak nie ma juz miejsc siedzacych bo staruszki obsiedli nawet miejsc dla matki z dzieckiem ( jestem w ciazy )nie dosc ze babcia nie chciala mi ustapic to jeszcze zrobila awanture na caly autobus ze mloda w jej mniemaniu zdrowa ( jestem rowniez niepelnosprawna) miala czelnosc wyprosic ja z siedzenia .

    • 2 3

  • most sienicki (1)

    a może tak w końcu ztm by się zainteresowało torowiskiem na gdańskie stogi bo jeszcze trochę to będzie trzeba wysiąść z tramwaju żeby bezpiecznie przejechać odcinek od mostu sienickiego do elektromontażu portal trójmiasto też by mógł się tą sprawą zainteresować i napisać artykuł i wstawić kilka fotek

    • 6 1

    • nie bądź niemądry, portal jest od opisywania dworskich figli

      • 0 1

  • Stogi Przeróbka

    Przecież codziennie tam jest remont codziennie coś naparwiają spawają z rana od nowa szyna pęka kiedy dojdzie do tragedi ?

    tory od Gdańska na stogi całe powinny być do wymiany....

    dlaczego portal milczy ??

    • 5 2

  • "... po 4 miesiącach ma być przywrócony ruch ..." (1)

    taaaa akurat w to uwierzę, tak samo jak było z przebudową błędnika. miało byc 6 miesięcy a były 3 lata :D Chyba trzeba piechota chodzić bo na ZKM nie ma co liczyć

    • 7 2

    • taaaa akurat w to uwierzę, tak samo jak miało być z remontem torowiska na Siedlce...

      ups... przecież remont na Siedlce skończył się w miarę planowo. Tak jak i wiele innych remontów torowisk w ostatnim czasie.

      PS. ZKM jest kiepskim przewoźnikiem ale co on ma do remontów zlecanych, planowanych i wykonywanych przez zupełnie inne instytucje i firmy?

      • 0 0

  • I tak się wykoleją... Nie ma się co cieszyć

    • 0 2

  • Mam nadzieję, że chociaż zwiększą ilośc SKMek bo tłok w nich będzie nieziemski. ;/

    • 0 0

  • a moze tak jak w Poznaniu ?

    tam moga stawac 2 tramwaje jednoczesnie, a nie jeden.. no i motorniczy nie jezdza 5 na godzine..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane