• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie rondo i tunel dla pieszych przy gdańsko-sopockiej hali

Maciej Naskręt
28 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Na dogodny dojazd do hali widowiskowo-sportowej na granicy Gdańska i Sopotu musimy poczekać do maja 2011 r. Na dogodny dojazd do hali widowiskowo-sportowej na granicy Gdańska i Sopotu musimy poczekać do maja 2011 r.

Budowa układu drogowego, który zapewni gdańszczanom dojazd pod sopocko-gdańską halę widowiskową, ruszy w czerwcu. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska lada dzień rozstrzygnie przetarg na budowę ronda wraz z tunelem dla pieszych.



DRMG lada dzień zleci budowę dwupasmowego ronda, a także tunelu dla pieszych oraz liczne chodniki. DRMG lada dzień zleci budowę dwupasmowego ronda, a także tunelu dla pieszych oraz liczne chodniki.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska 29 marca rozstrzygnie ograniczony przetarg na przebudowę układu drogowego, w świetle istniejącego skrzyżowania ulic: Gospody, Rybackiej i Łokietka zobacz na mapie Gdańska. Dzięki inwestycji widzowie, zmierzający na halę widowisko-sportową na granicy Gdańska i Sopotu, będą mieli zapewniony swobodny dojazd i dojście.

Projekt obejmuje budowę skrzyżowania w formie dwupasmowego ronda z wyspą środkową, wraz z dodatkowym dwumetrowym pasem wewnątrz ronda (zazwyczaj z kostki brukowej) i połączenie go z istniejącymi drogami w tym rejonie. Wyłoniony w przetargu wykonawca wybuduje także 70-metrowy fragment ul. Łokietka, a pod nim tunel dla pieszych o długość ok. 24 m i wysokości 2,5 m. Z inwestycji będą zadowoleni również rowerzyści. Projekt budowlany przewiduje także realizację ścieżek rowerowych. Koszt całej inwestycji może przekroczyć 8 mln. zł.

- Rozpoczęcie budowy wyznaczono na czerwiec br. Nowym rondem w kierunku hali widowiskowo-sportowej kierowcy pojadą najszybciej w maju 2011 r. - wyjaśnia Paweł Żmuda-Trzebiatowski, zastępca dyrektora ds. przygotowania i realizacji inwestycji w DRMG.

W 2011 r. władze Sopotu zlecą modernizację ul. Łokietka zobacz na mapie Gdańska, która zapewni sopocianom dogodny dojazd do hali. Koszt przebudowy ulicy szacowany jest na kwotę 15 mln. zł.

Inwestycja drogowa na gdańskiej Żabiance w przyszłości stanie się fragmentem Drogi Zielonej, która połączy projektowaną Trasę Sucharskiegoul. Spacerową zobacz na mapie Gdańska w Oliwie i dalej z obwodnicą Trójmiasta.

Aktualnie drogowcy, na zlecenie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, remontują tzw. małą obwodnicę Żabianki (ul. Gospody, ul. Rybacką oraz ul. Subisława). Koszt inwestycji wynosi ponad 4,1 mln. zł. Budowlańcy modernizują nawierzchnię ulic oraz chodniki.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (236) ponad 20 zablokowanych

  • Żabianka.... (1)

    .....same mohery,studenciki,i wynajmujaca w blokowiskach biedota....slumsy białych murzynów..

    • 6 18

    • trolluj

      inteligentniej

      • 0 0

  • Jak będą to budować tak jak budują halę...

    ...to ja już chyba tego nie dożyje :)

    • 6 0

  • jestem za, ale... (2)

    ...czy ktoś pomyślał o dzieciach z Żabianki wędrujących do przedszkola nr 60 i szkoły nr 77? Tu miał być tunel, aby bezpiecznie mogły przejść przez coraz bardziej ruchliwą ulicę, a tymczasem nie ma nawet świateł (i jakoś się nie zapowiada). Fundują za to tunel przy Łokietka... Wszystko robią po kawałku...

    • 3 1

    • Dzoana (1)

      miał być tunel razem z budową drugiej nitki Gospody. Mieszkańcy oprotestowali - nie bedzie drogi ani tunelu...

      • 0 2

      • kłamiesz,

        mieszkańcy nie protestowali przeciwko drogom tylko proponowali nieco inne ich rozwiązanie. Mniej uciążliwe. Miasto przegrało w sądzie i się teraz w odwecie odgrywa.

        A poza tym, to samochody się wpuszcza w tunele a nie ludzi.

        • 3 0

  • Brawo Gdańsk!!!

    super

    • 1 8

  • TUNEL (2)

    Ten tunel jest chyba w najmniej sensownym miejscu w okolicach tego ronda. Powinien być pod drogą, która będzie kiedyś tranzytową, czyli Rybacką i jej przedłużeniem. Wtedy korzystający z niego piesi nie blokowaliby ruchu wyjazdowego z hali, a tak....kompletny bezsens.

    • 9 2

    • gd (1)

      Może powinieneś najpierw zobaczyć ten plan a później się wypowiadać: http://img.trojmiasto.pl/zdj/fotki_duze/30400/z30417.jpg

      • 0 0

      • taka sama kłamliwa wizualizacja

        jak tu, jeśli nie bardziej.

        • 0 0

  • już jechałem

    Pieknie .Dwa pasy ruchu ulica Łokietka przez pusty teren ale potem rozpoczynają sie zabudowania i jest droga prawie że osiedlowa/ ograniczenie do 40 km/h i kilka spiących policjantów/Jak to bedzie odbywać sie przy masowych imprezach wiem bo testowałem podczas koncertu Tiny

    • 4 1

  • tunel,to nastepne miejsce

    dla bandziorow,napadajacych na przechodniow.Tak jest w paru innych tunelach w Gdansku

    • 10 1

  • Do Pawła

    Widziałem projekt z układem docelowym dróg wokół hali.Nie jest źle,oby tylko to wybudowali, tak jak zaprojektowali cały teren wokół hali.Co do wyburzenia OLIVII to zupełna bzdura. Jej się należy generalny remont, także dachu i będzie OK.Teren jest częściowo sprzedany dla UG i w przyszłości tam ma być podobno wybudowane centrum sportowe dla studentów Uniwersytetu Gdańskiego. Już lepiej aby wyburzono starą halę Wybrzeża przy torze żużlowym-byłem tam wczoraj-jest w opłakanym stanie i postawiono coś nowego, bo to jest dopiero zaniedbana dzielnica.

    • 4 1

  • Pan Maciej jak zwykle zadbał o to, żeby był chociaż jedne błąd ortograficzny...

    • 0 1

  • Tunel (7)

    Miasto jest dla ludzi. Tunel powinien być, ale dla samochodów. Ludzie górą, samochody tunelem. A u nas jak zwykle wszystko się pomieszało. Nie mamy szczęścia

    • 13 2

    • gd (6)

      Najpierw zobacz to a potem się wypowiadaj: http://img.trojmiasto.pl/zdj/fotki_duze/30400/z30417.jpg

      • 0 0

      • (5)

        widziałem i tunel jest, ludzie to nie szczury!

        • 6 2

        • (4)

          jak tak się boisz tuneli to masz przejście dla pieszych górą

          • 2 1

          • jasne, a nad morze to i wielką kładkę (3)

            a teren tam idealnie się nadaje do obniżenia drogi.

            • 3 0

            • (2)

              rozumiem, że przeprowadziłeś wszystkie pomiary geodezyjne że tak uwazasz

              • 1 1

              • a co tu mierzyć? Tir ma mieć prześwit minimum 4,5 metra (1)

                plus z pół metra na zapas, a tam będą jeździć tiry z/do portu.

                To jest pięć metrów od jezdni - czyli podłoga drugiego piętra.

                I szanowny projektant postanowił po tych schodach przegonić wszystkich spacerujących w kierunku plaży, młodych i starszych, bo jaśniepanu się w durnej pale nie mieści, że ludzie w mieście mają pierwszeństwo. A wystarczyło drogę tam w wykopie poprowadzić, co i tak ma miejsce pod rondem.

                • 2 1

              • a co do niwelety terenu to owszem

                znam ją i można tak zrobić bez problemu.

                • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane