- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (516 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (211 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (94 opinie)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (156 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (98 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (72 opinie)
Będzie się działo. Zwężenie przy dworcu, 2 tygodnie bez tramwajów we Wrzeszczu
W poniedziałek ruszy budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym. Do dwóch pasów zostanie zwężony przejazd na wysokości dworca w kierunku Zieleniaka. Z kolei przy Galerii Bałtyckiej we Wrzeszczu remont przejdą przejazdy przez torowisko, co wymusi wstrzymanie ruchu tramwajów między Operą Bałtycką a pętlą Strzyża PKM. Na al. Grunwaldzkiej powstanie też 1,5 km buspas.
- Budowa przejścia dla pieszych przy dworcu od poniedziałku, 29 lipca
- Dwa tygodnie bez tramwajów we Wrzeszczu
- Buspas na Grunwaldzkiej już od poniedziałku
- Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej we Wrzeszczu
Budowa przejścia dla pieszych przy dworcu od poniedziałku, 29 lipca
- W pierwszym etapie zwężona zostanie jezdnia w kierunku Zieleniaka z trzech do dwóch pasów.
- W drugim, który rozpocznie się na przełomie sierpnia i września, z trzech do dwóch pasów zwężona zostanie jezdnia w kierunku Bramy Wyżynnej. Na czas robót, na buspasie w kierunku Huciska, zostanie dopuszczony ruch zwykłych samochodów.
Przejście dla pieszych ma być gotowe w ciągu czterech miesięcy. W tym czasie przed dworcem pojawi się nie tylko zebra z sygnalizacją i przejazdem rowerowym, ale też nowe wiaty przystankowe, które staną na wydłużonych peronach.
Prace pochłoną niemal 12 mln zł.
I etap prac (kierunek Sopot):
- Koniec lipca
- Zamknięcie skrajnego, lewego pasa przy peronie tramwajowym.
- Zamknięcie fragmentu peronu tramwajowego w kierunku planowanego przejścia, budowa wiat.
- Przystanek w stronę Sopotu częściowo wyłączony z użytkowania.
II etap prac (kierunek Pruszcz):
- Połowa sierpnia
- Zamknięcie skrajnego, lewego pasa przy peronie tramwajowym.
- Przystanek w stronę Pruszcza częściowo wyłączony z użytkowania, budowa wiat.
- Buspas od Błędnika będzie dostępny dla samochodów osobowych do wysokości do zawężenia pasów przy peronach.
III etap:
- Koniec września
- Otwarcie naziemnego przejścia dla pieszych.
- Zamknięta połowa przystanku, zamknięte wejście do tunelu.
- Wykonanie drugiej części peronów i budowa kolejnych wiat.
IV etap:
- Roboty wykończeniowe
- Główne utrudnienia będą wynikały z konieczności wykonania nowych wiat tramwajowych. Aby bezpiecznie prowadzić prace, konieczne jest zamknięcie skrajnych pasów przy peronie, co pozwoli na montaż fundamentów peronów i ich betonowanie. Podczas robót zamknięcie ulicy będzie minimalizowane do jednego pasa, aby zapewnić płynność ruchu przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa wykonywanych prac.
Dwa tygodnie bez tramwajów we Wrzeszczu
Dwa dni wcześniej, w sobotę, 27 lipca ruszy z kolei modernizacja przejazdów tramwajowych przy Galerii Bałtyckiej. Remont wymusi wstrzymanie na dwa tygodnie ruchu tramwajów między Operą Bałtycką a pętlą Strzyża PKM. W tym czasie pasażerowie będą korzystać ze specjalnej linii autobusowej T6.
Zamknięcie torowiska sprawi, że na czas robót zawieszone zostanie też funkcjonowanie trzech linii tramwajowych: 5, 6 i 11. W zamian ma zostać zwiększona liczba kursów linii 2, 3 i 4.
Inaczej niż zwykle będą kursować też autobusy (szczegóły w ramce pod artykułem).
Buspas na Grunwaldzkiej już od poniedziałku
To nie koniec zmian we Wrzeszczu. Już od poniedziałku 29 lipca na al. Grunwaldzkiej zacznie obowiązywać nowy buspas. W pierwszym etapie autobusy pojadą szybciej między Abrahama a Wojska Polskiego. W kolejnym (w połowie sierpnia) buspas zostanie przedłużony aż do Galerii Bałtyckiej.
Buspas na Grunwaldzkiej będzie dłuższy
Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej we Wrzeszczu
TRAMWAJE
Linie 5, 6 i 11
Nie będą funkcjonować. W zamian zwiększona zostanie liczba kursów linii 2, 3 i 4.
T6 - linia autobusowa za tramwaj
Autobusy będą kursować z wysoką częstotliwością na trasie Opera Bałtycka - al. Zwycięstwa - al. Grunwaldzka - ul. Abrahama - Strzyża PKM (powrót przez ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego).
Uwaga! Tramwaje od strony Oliwy będą dojeżdżać do przystanku "Zajezdnia". Tam możliwa będzie przesiadka na linię T6 w kierunku Opery Bałtyckiej. Autobusy nie będą zabierać pasażerów z przystanku "Strzyża PKM".
Linie 2 i 4
- Zwiększona zostanie liczba kursów.
- We wszystkie dni tygodnia zmienione zostaną godziny odjazdów w obu kierunkach.
- Wybrane kursy linii 2 i 4 zostaną zamienione między sobą.
Linia 3
- Tramwaje będą kursować z dwukrotnie większą częstotliwością.
- Wybrane kursy zostaną wydłużone: będą wykonywane z Łostowic Świętokrzyskiej, przez Brzeźno, do Nowego Portu.
Linia 8
- We wszystkie dni tygodnia będą niewielkie zmiany godzin odjazdów na całej trasie w obu kierunkach.
Linia 9
- Tramwaje będą kursować zmienioną trasą: Węzeł Kliniczna - Kliniczna - Opera Bałtycka - Brama Oliwska - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Przeróbka - Stogi - Stogi Plaża.
Linia 12
- Tramwaje będą jeździć zmienioną trasą: Węzeł Kliniczna - Kliniczna - Opera Bałtycka - Brama Oliwska - Dworzec Główny - Hucisko - Siedlce - Migowo - Ujeścisko.
Linia tymczasowa 92
- We wszystkie dni tygodnia linia będzie funkcjonować na trasie Zajezdnia - Strzyża PKM - Oliwa - Zaspa.
Linia tymczasowa 96
- We wszystkie dni tygodnia linia będzie funkcjonować na trasie Zajezdnia - Strzyża PKM - Oliwa - Jelitkowo.
AUTOBUSY
I ETAP (od nocy 26/27.07.2024 r. do 02.08.2024 r. włącznie, zaczynając od pierwszych kursów nocnych)
Linie 110, 116, 122, 126, 136, 157, 227, 249 i N3
- W kierunkach krańców: Wrzeszcz PKP/Sopot Kamienny Potok SKM/Jelitkowo
- Od przystanku "Zabytkowa" 01 autobusy pojadą objazdem: al. Żołnierzy Wyklętych - al. Grunwaldzką - (zawrócą na skrzyżowaniu ul. de Gaulle'a z al. Grunwaldzką) - dalej po stałej trasie.
- Bez obsługi dodatkowych przystanków na trasie objazdu.
- W kierunku przeciwnym bez zmian.
Linie 158, 258
- W kierunku Wrzeszcza PKP
- Od przystanku "Wojska Polskiego" 04 autobusy pojadą objazdem: al. Grunwaldzką - (zawrócą na skrzyżowaniu ul. de Gaulle'a z al. Grunwaldzką) - al. Grunwaldzką - dalej po stałej trasie.
- Bez obsługi dodatkowych przystanków na trasie objazdu.
- W kierunku przeciwnym bez zmian.
Linia 199
- W kierunku Wałów Piastowskich
- Od przystanku "Wojska Polskiego" 04 autobusy pojadą objazdem: al. Grunwaldzką - (na wprost) - dalej po stałej trasie.
- Nie będą zatrzymywać się na przystankach: "Galeria Bałtycka" 05 i "Wrzeszcz PKP" 04.
- Zastępczo obsługiwane będą przystanki "Galeria Bałtycka" 04 i "Klonowa" 92.
- W kierunku przeciwnym bez zmian.
II ETAP od nocy 02/03.08.2024 r. do 09.08.2024 r. włącznie, zaczynając od pierwszych kursów nocnych
Linie 110, 116, 126, 136, 149, 157 i N3
- W kierunkach krańców: Port Lotniczy/Matemblewo/Żukowo Urząd Gminy/Niedźwiednik/ Bysewo/Wrzeszcz PKP (linia 149)/Dworzec Główny
Linie 110, 116, 126, 136, 149, 157 i N3
- W kierunkach krańców: Port Lotniczy/Matemblewo/Żukowo Urząd Gminy/Niedźwiednik/ Bysewo/Wrzeszcz PKP (linia 149)/Dworzec Główny
- Wyjeżdżając z pętli Wrzeszcz PKP autobusy pojadą trasą objazdową ulicami: Lendziona - al. Grunwaldzką - (skręcą w prawo) - al. Żołnierzy Wyklętych - (zawrócą na łączniku przed skrzyżowaniem ul. Hynka/al. Rzeczpospolitej) - al. Żołnierzy Wyklętych - (estakadą) - dalej po stałej trasie.
- Zawieszona zostanie obsługa przystanku "Galeria Bałtycka" 06. Pasażerowie proszeni są o korzystanie z poprzedniego przystanku: "Wrzeszcz PKP" lub kolejnego "Zabytkowa".
- Bez obsługi dodatkowych przystanków na trasie objazdu.
- W kierunkach przeciwnym bez zmian.
Linia 127
- W kierunku Jasienia PKM
- Od przystanku "Kilińskiego" 01 autobusy pojadą objazdem: al. Żołnierzy Wyklętych - (estakadą) - (zawrócą na skrzyżowaniu ul. Partyzantów z ul. Chrzanowskiego) - al. Żołnierzy Wyklętych - (w prawo) - dalej po stałej trasie.
- Bez obsługi dodatkowych przystanków na trasie objazdu.
- W kierunku przeciwnym bez zmian.
Linia 227
- W kierunku krańca Chełm Cienista
- Od przystanku "Skarżyńskiego" 02 autobusy pojadą objazdem: al. Żołnierzy Wyklętych - (estakadą górą) - dalej po stałej trasie.
- Przystanek "Galeria Bałtycka" 06 nie będzie obsługiwany. Pasażerowie proszeni są o korzystanie z poprzedniego przystanku: "Wrzeszcz PKP" lub kolejnego "Zabytkowa".
- Bez obsługi dodatkowych przystanków na trasie objazdu.
- W kierunku przeciwnym bez zmian.
Miejsca
Opinie (211) 2 zablokowane
-
6 godz.
tyle lat było dobrze (2)
Mam wrażenie, że chodzi o robienie "czegokolwiek", a że ludziom się te zmiany nie podobają to nikogo nie interesuje. Odkąd pamiętam przy dworcu był tunel i jakoś zawsze było dobrze. Całe to przejście jest niepotrzebne, ale się Olka uparła i klops, nic nie zrobisz.
- 53 14
-
6 godz.
"tyle lat było dobrze"
tobie tak, innym nie. chłopstwo zawsze myśli tylko o sobie.
- 7 9
-
5 godz.
Piniondze z UE dobrem som. Byle co, byle gdzie...
- 4 1
-
6 godz.
kiedy przejścia przez tory kolejowe? (8)
i wyburzenie estakady przy Galerii Bałtyckiej?
- 73 23
-
6 godz.
(2)
Zacznijmy od tego, że ta estakada nigdy nie powinna była powstać i jeśli nie pamiętasz, to były przeciw tej budowie protesty.
- 6 17
-
5 godz.
Ale już jest (1)
Więc teraz ma się zawalić?
- 8 0
-
5 godz.
zamienić na ścieżkę rowerową ... tanio i bonus do kieszeni urzędników
- 7 0
-
6 godz.
to zależy od rozwoju twojego schorzenia i czy będziesz to leczył.
- 12 9
-
5 godz.
Bo pieszym się wszędzie i zawsze śpieszy?! Ha,ha,ha... Nigdy!
- 3 2
-
5 godz.
kładki nad jezdniami - taką mam koncepcję, która pogodzi wszystkich ... (1)
i buspasy na tory !
- 6 0
-
5 godz.
Nie lepiej tunel dla samochodów?
Wszytkie ulice zakopać tak 4m pod poziomem gruntu.
- 0 1
-
5 godz.
przejście przez tory kolejowe? a wszyscy w domu.... chciałbym zobaczyć jak pendolino hamuje bo madka z bombelkiem chce przejść;-), jeszcze bym zrozumiał na jakiejś wsi, jeden tor ale i to bez sensu
- 1 7
-
6 godz.
Nikomu to przejscie nie jest potrzebne (10)
a oni nadal idą w zaparte zupełnie paraiżując w ten sposób całe centrum miasta!
- 58 17
-
5 godz.
Nie kłam. Mnie jest potrzebne, mieszkam tam. Ty jesteś tylko przejazdem. (5)
- 10 11
-
5 godz.
(3)
Tobie do pociągu z walizami się śpieszy jak widać - więc ty jesteś tam przejazdem. Ja tam mieszkam!
- 3 6
-
5 godz.
Tu nie mowa o Pruszczu więc nie mieszkasz tam (1)
- 4 2
-
5 godz.
Ale ty tam mieszkasz zapewne stąd tak bardzo ci się codziennie na pociągi śpieszy.
- 1 0
-
5 godz.
Dokładnie, pewnie słoik czosnkiem i cebulą handluje weekendowo na rynku, potem jedzie do siebie pociągiem na gapę bo tanio :)
- 2 0
-
1 godz.
na dworcu mieszkasz ?
- 1 0
-
5 godz.
Mi się bardzo przyda. (2)
Ale cierpiącym na samochodozę faktycznie może sprawiać ból
- 8 7
-
5 godz.
Cierpiącym na natręctwo chodzenia wszędzie i po wszystkim - współczujemy!
- 4 2
-
5 godz.
Ale nie uppy bo siedzą sobie wygodnie
w klimatyzowanych blaszanych pudłach.
- 3 2
-
3 godz.
woż mnie na swoj koszt swoim samochodem do Sopotu, do Gdyni, z powrotem też, Ja nie chodze po schodach
- 0 2
-
5 godz.
(9)
mam nadzieję że ten buspas we wrzeszczu będzie prawdziwy tylko dla komunikacji miejskiej, żadnych innych autokarów czy taksówek i pseudo taxi w innym przypadku odpuścicie sobie! nic nie usprawni a mandaty będą dawać na wyścigi
- 42 45
-
5 godz.
"nic nie usprawni"
Niby dlaczego nie? Odpanie tak czy siak 90% pojazdów więc pas będzie bardziej przejezdny niż zwykły.
- 7 13
-
5 godz.
(1)
Mam taxi i będę januszować na buspasie sobie nowym!
- 7 1
-
4 godz.
Oj naiwny
- 1 0
-
5 godz.
ten buspas to dla kilku autobusów dziennie? ile tam kursuje linii autobusowych? (1)
- 27 3
-
3 godz.
W roku szkolnym autobusy w szczycie jeżdżą tam co mniej niż 10 minut, więc buspas jak najbardziej jest uzasadniony
- 2 14
-
4 godz.
(1)
No i będą większe korki super, Ola powinna dokładać się do paliwa
- 18 3
-
4 godz.
POwinni zacząć rozdawać kierowcom bony po 1000 plus na paliwo już od teraz! Bo tyle wycierpieli w tym sparaliżowanym korkami mieście!
- 8 6
-
2 godz.
(1)
Ja mam nadzieję, że nie, kupię elektryka lub wodorowke i będę śmigał. Zmieńcie tylko nazwy na pas dla bardzo biednych i bogatych. Nie klasie średniej, nie przedsiębiorcom i nie transportowi towarow
- 4 3
-
54 min
Faktycznie, trzeba być bogatym jak diabli żeby móc wydać 20k na używanego Leafa.
Jeszcze jakieś genialne teorie?
- 2 0
-
5 godz.
I to jest kolejny z 1000 przykładów jak szkodliwe sa tramwaje w miescie zastapic je na stałe autobusami i żadnych przerw by
mało tego torowiska szkodliwe zastapic buspasami i wszyscy by skorzystali.ale unas im gorsza komunikacja tym lepiej dodatkowo władze miasta robia wszystko pod Tumatologie Frag-u które komprpmituje sie przy kazdej okazji
- 11 21
-
5 godz.
Brama Wrzeszcza burzenie Manhattanu i 120 metrowe drapacze chmur (1)
Na Jaśkowej. Wkrótce. Zatęsknicie za obecnymi Korkami Kochani Gdańszczanie
- 21 6
-
5 godz.
Miasto dosłownie tonie w długach, biorą kasę skąd tylko mogą. A największą kasę mają w mieście deweloperzy - rączka rączkę myje.
- 6 3
-
5 godz.
12 mln (2)
A jakby to robiła za swoje to 1.2mln . Taka to nasza panna zaradna
- 21 4
-
5 godz.
plebs - fachowcy od wyceny remontów mimo, że najwięcej w życiu wydali 10 tys. na szrota po Niemcu. (1)
- 1 2
-
4 godz.
A ty 100 zł na starego składaka..
- 0 0
-
5 godz.
2 tygodnie coś co powinno być w weekend ogarnięte
Ale to po gdańsku. 5 razy dłuzej i 5 razy drozej.
Za to w ramach solidarności z Ukrainą Gdańsk ma drogi jak u nich ( albo gorsze) po bombardowaniu.
Serdeczności- 19 3
-
5 godz.
Ale będą opóźnienia autobusów na Południe (5)
Ciekawe ile po planowym czasie przyjadą autobusy na Orunię, Pruszcza itp
- 17 4
-
5 godz.
Przynajmniej godzinę na pewno
- 2 0
-
5 godz.
(2)
Szybciej się przesiądziesz a rower lub hulajnogę a są nawet tacy masochiści i bidulki co wszędzie pieszo muszą chodzić.
- 0 1
-
4 godz.
(1)
15 km mam rowerem jeździć do Pruszcza?
- 1 0
-
4 godz.
Dla zdrófka z POzdrowieniami serdecznymi.
- 0 0
-
1 godz.
południe się nie liczy
pieniądze wiecznie pompujemy w centrum i dolny taras
- 0 0
-
5 godz.
Zmiany nieprzemyślane (1)
Rejon Zamenhofa odcięty komunikacyjnie a wystarczyło dać przelotki torowe jak na Wilanowskiej i tramwaje byłyby do Wojska Polskiego i to samo od drugiej strony, bo nawet do galerii. Zwiększenie trójek do Brzeźna w szczycie w dobie wakacji kosztowny bezsens, bo wystarczyło dać szóstkę co 20 minut do portu i byłby porządek. Teraz motorniczowie na pętli w Brzeźnie będą się gimnastykować i tłumaczyć turystom i mieszkańcom która 3 do portu a która nie; pozostałe kursy jako 11 z Lawendowego na Zaspę i dalej do zajezdni i byłby alternatywny dojazd bezpośredni z Oliwy do dworca a tak będzie multum przesiadek. Teraz Warszawska będzie miała mniej tramwajów.
- 12 0
-
5 godz.
Oj tam, oj tam. Ważne że doktrynizm wprowadzamy my :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.