- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
We Wrzeszczu będzie skwer Bohaterskiego Mariupola
Wadym Bojczenko, mer Mariupola, wystąpił na czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska. Zaproponował, by Gdańsk upamiętnił Mariupol, nadając ulicy nazwę tego miasta. Radni wskazali na skwer w pobliżu Konsulatu Federacji Rosyjskiej we Wrzeszczu. Miałby on nosić nazwę "skwer Bohaterskiego Mariupola ".
Aktualizacja, godz. 19:55
Jak poinformowała nas radna Beata Dunajewska, udało się znaleźć kompromis.
- PiS też podpisał wniosek. Skwer przy ul. Matki Polki i Partyzantów
Jest już gotowy wniosek radnych w tej sprawie.
- Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski postanowił nadać status miast-bohaterów m.in. miastu Mariupol. Miasta-bohaterowie to Charków, Czernihów, Mariupol, Chersoń i Hostomel, jak wskazał prezydent Ukrainy. Zważywszy na tłumaczenie takiego statusu na język polski najtrafniejszą wydaje się być nazwa: "Skwer Bohaterskiego Mariupola". - czytamy w uzasadnieniu wniosku.
Aktualizacja, godz. 12:55
Wszystko wskazuje na to, że radni wszystkich trzech Klubów nie dojdą do porozumienia ws. wspólnego projektu. PiS ma więc już gotowy swój. Radni opozycji proponują, by rondo im. Bohaterów Mariupola powstało u zbiegu ul. Czerskiej, Niepołomickiej i Starogardzkiej
Wiceprezydent Piotr Borawski zaapelował do radnych, by sprawa nie była przedmiotem wyścigu między nimi. Zadeklarował, że miasto samo wskaże listę dostępnych miejsc i przedstawi ją radnym, by wspólnie wybrali jedno z nich.
Aktualizacja, godz. 11:55
Jak poinformował właśnie Klub Wszystko dla Gdańska, w reakcji na słowa mera Mariupola, radni złożą w piątek, 1 kwietnia, do władz miasta wniosek o nazwanie ulicy, skweru lub ronda w Gdańsku im. Bohaterów z Mariupola.
- Będę również rozmawiała z klubem KO i PiS, żeby wspólnie podpisać ten wniosek. Wspólnie konsultujemy lokalizację tej ulicy - mówi Beata Dunajewska, szefowa Klubu WdG.
- 16 marca w godzinach popołudniowych Rosja uderzyła w gmach teatru, który służył jako schronisko dla mieszkańców. W momencie ataku było tam 900 osób, głównie matki z dziećmi i starsze osoby. Okupant zignorował stojący tam wielki napis "dzieci". W tym tragicznym dniu zginęło ok. 300 osób. 20 marca Rosja zbombardowała szkołę sztuk pięknych, w której było 400 osób. Toczą się zaciekłe walki. Jeszcze całkiem niedawno Mariupol był kwitnącym, pokojowym miastem, ale nasz wróg zdecydował inaczej. Przeżywamy najbardziej tragiczny okres w swojej współczesnej historii - mówił do gdańskich radnych mer Bojczenko.
Obecnie większość infrastruktury Mariupola jest doszczętnie zniszczona. Bojczenko powiedział, że bardzo ważna jest dla nich pomoc humanitarna z Polski. Dziękował za przyjęcie ponad 2,5 mln uchodźców.
W Gdańsku będzie ulica upamiętniająca Mariupol?
Pod koniec swojego wystąpienia mer zwrócił się do władz Gdańska.
- Bardzo ważnym gestem wsparcia dla nas stałoby się np. nadanie jednej z ulic miasta Gdańska imienia miasta Mariupola, bohaterów miasta Mariupola, miasta, które ucierpiało najwięcej i nadal niezłomnie walczy. Takie wsparcie byłoby symbolem tego, że Mariupol jest w sercu gdańszczan - powiedział. - Jestem pewien, że po zakończeniu wojny, po naszym zwycięstwie odbudujemy Mariupol i w tym nowym odbudowanym Mariupolu też będzie ulica honorująca nasze miasto partnerskie - ulica miasta Gdańsk - zadeklarował.
Czytaj też:
Fachowcy z Gdańska chcą pomóc w odbudowie Ukrainy
Odpowiedziała mu prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
- Już dziś chcę zadeklarować, że będziemy szukali godnego miejsca, żeby upamiętnić bohaterskie miasto Mariupol - powiedziała na sesji.
Cezary Śpiewak-Dowbór, szef Klubu KO, zaproponował, by zorganizować spotkanie robocze w tej sprawie.
- Jestem w pełni przekonany, że ulica bohaterów Mariupola powinna jak najszybciej znaleźć w Gdańsku swoje miejsce. To będzie bardzo ważny gest wsparcia. Zorganizujmy spotkanie robocze, by jak najszybciej znaleźć godne miejsce i przyjąć uchwałę w tej sprawie - mówił na sesji.
Opinie (1280) ponad 300 zablokowanych
-
2022-03-31 11:24
Opinia wyróżniona
ul Obrocow Mariupola (135)
Najlepiej, zeby zmienic na ta nazwe ulice na ktorej znajduje sie konsulat rosyjski w Gdansku. Beda musiei zmienic wszystkie pieczatki i dokumenty. Da im cos do mylenia na troche.
- 327 127
-
2022-04-01 21:16
Proszę zostawić króla Batorego w spokoju
Jest wiele miejsc by godnie upamiętnić obrońców Mariupola, niekoniecznie kosztem naszych wybitnych postaci historycznych.
- 0 0
-
2022-04-01 15:03
Czyli azow ss brygade?
- 0 3
-
2022-03-31 22:14
To zły pomysł, będą musieli to zmienią ale odczep się od Stefana Batorego, bo nawet nie wiesz kto to był ukraiński trollu!!!
- 4 1
-
2022-03-31 21:28
Dobry pomysł. Dałoby to do myślenia putlerowskim faszystom.
- 2 4
-
2022-03-31 19:53
(1)
świetny pomysł :-)
by zmusić Rusków do używania tej nazwy
jestem za- 4 8
-
2022-04-01 00:14
Jestes za? To nie jest glosowanie pod blokiem czy sie na browara zrzucic!
- 4 2
-
2022-03-31 19:24
a na niej powinien sie znalezc pomnik Bandery, Prawego Sektora lub Pulku Azow.
zreszta po co owijac w bawelne. od razu postawic SS mana.
- 8 1
-
2022-03-31 17:04
Lepsza Obrońców Mariupola (2)
Niż jedna z tych:
Kaczyńskiego
Plazynskiego
Adamowicza- 2 11
-
2022-04-01 09:31
Nie, nie lepsza, pies tancowal z nazistowskimi obroncami Mariupola, dostali, na co zasluzyli.
- 1 2
-
2022-03-31 22:34
Kaczyńskiego i płażyńskiego - TAK, Od Adamowicza się odwal podły słoju.
- 3 6
-
2022-03-31 16:02
Najlepiej zmienić na Stepana Bandery. (3)
- 6 6
-
2022-03-31 22:33
Nie żartuj, jest coraz więcej takich, którzy by chcieli zamienić Stefana Batorego na stiepana bandery. To straszne!!!
- 4 1
-
2022-03-31 18:17
(1)
W Moskwie po jej zdobyciu - może :D A poważnie, to zajmijcie się kultem Stalina w waszej Raszce. To był zbrodniarz który mordował Polaków (Katyń, Akcja Polska 1938), Ukraińców (Hołodomor), Rosjan (masowe "czystki" czyli po prostu morderstwa polityczne). Wasz zwyrodniały przywódca Putin wprowadza jego kult na każdym kroku, razem z kultem szmaty georgijewskiej.
- 4 5
-
2022-04-01 00:12
Wez cos na nerwy. Jad az z ciebie bucha. Jeszcze ci cos peknie :)
- 3 4
-
2022-03-31 15:35
Nie sądze,zeby ten konsulat jeszcze tam dlugo byl ha ha.
- 4 4
-
2022-03-31 13:30
słusznie, (1)
ale konsulaty i ambasadę ruską i tak bym wywaliła- toć to gniazda .... jak nazwać tych zakłamanych bandziorów/szpionów...
- 8 8
-
2022-03-31 14:06
Na szczęście nie ty o tym decydujesz.
- 7 4
-
2022-03-31 13:22
tak d.....u i kilkuset, albo ponad 1000 mieszkańców ul. Batorego. Rozumiem że mieszkańcom ty zapłacisz za wymiany dokumentów? użyj mózgu czasami.
- 14 3
-
2022-03-31 13:10
Jestem za. Ulica Obrońców Mariupola w Gdańsku (14)
Nie zapomnimy bohaterów Ukrainy i nie zapomnimy zbrodni rosyjskich żołdaków: gwałtów na kobietach i nieletnich, zabijania dzieci, rozstrzeliwania ludzi. Zdegenerowana armia rosyjska zhańbiła Rosję i Rosjan!
- 14 27
-
2022-04-01 09:29
A ja mam to w d.
- 0 0
-
2022-03-31 13:53
(12)
nie rozpędzaj się aż tak - najpierw trzeba mieć dowody potem można ferować wynik. na obecną chwilę mamy papkę informacyjną w polskich i amerykańskich mediach co może nie mieć odzwierciedlenia w rzeczywistości - pokazują zdjęcie zniszczonego budynku w Donbasie a piszą o zniszczeniach w Kijowie.
- 18 11
-
2022-03-31 15:41
(1)
Są świadkowie!
- 1 2
-
2022-03-31 16:31
Tak moze byc, bo przemoc seksualna towarzyszy wojnom od zawsze niestety, ale moze tez tak nie byc - jestesmy swiadkami wojny informacyjnej. Wyspa wezy, as przestworzy, zagrozone elektrownie, otrucie Abramowicza...wszystko to okazywalo sie byc bujda.
- 8 3
-
2022-03-31 14:05
(9)
Przypominam, że Departament Obrony USA, w przeciwieństwie do różnych nawiedzonych polskich rusofobów, uważa że nie da się stwierdzić, czy cywilne zniszczenia są celowe czy też jest to efekt chybień.
- 13 10
-
2022-03-31 21:18
(2)
szczególnie że na filmach pokazywanych we wszystkich mediach widać że żołnierze ukraińscy ostrzeliwują się z cywilnych budynków
- 3 2
-
2022-03-31 22:30
A z jakich mają się ostrzeliwać, ruski trollu? Z ruskich koszar??? (1)
- 1 3
-
2022-04-01 00:10
Jak sie ostrzeliwujecie z budynkow cywilnych, to i nic dziwnego, ze Rosjanie wam z nich robia miazge. Dzieci wypusciliscie?
- 3 2
-
2022-03-31 16:18
A po co jakiekolwiek zniszczenia i tym bardziej cywilne w wyniku uchybień?
Był pokój i Putek go zniszczył- 4 6
-
2022-03-31 16:16
(4)
W sensie Ławrow tak każe uważać?
- 4 8
-
2022-03-31 18:15
(3)
RoSSja to kraj niewolników Putlera, więc co im każą, w to wierzą
- 4 2
-
2022-04-01 00:09
(2)
Uwazaj, co piszesz z taka pogarda kmiocie. Skoro Rosjanie sa niewolnikami Putina, twoi starzy byli niewolnikami Jaruzelskiego, a dziadkowie sługami Gomułki.
- 1 3
-
2022-04-01 00:13
nie jest wstyd być niewolnikiem, wstyd jest nie walczyć o wolność. Całe narody były niewolnikami i walczyły o wolność.
- 4 1
-
2022-04-01 00:12
owszem, byli - ale walczyli przeciw komunie, Dziadek był nawet "Wyklętym" z WiN-u, rodzice - opozycjonistami w 1970x i 1980x. Były rewizje, przesłuchania, aresztowania. W wieku 6 lat piosenkami mojego dzieciństwa były "Obława" i "Mury". Pod koniec podstawówki rozrzucałem ulotki i wypisywałem hasła antykomunistyczne.
Czas na Rosjan, aby sięowszem, byli - ale walczyli przeciw komunie, Dziadek był nawet "Wyklętym" z WiN-u, rodzice - opozycjonistami w 1970x i 1980x. Były rewizje, przesłuchania, aresztowania. W wieku 6 lat piosenkami mojego dzieciństwa były "Obława" i "Mury". Pod koniec podstawówki rozrzucałem ulotki i wypisywałem hasła antykomunistyczne.
Czas na Rosjan, aby się zbuntowali przeciw Putlerowi. Początki już były, trzeba zradykalizować metody i zacząć tłuc policjantów, OMON-owców itd. Może jak Rosjanie z Legionu "Wolna Rosja", którzy przeszli na stronę Ukrainy wrócą, to ich nauczą, jak się walczy.
Ja trzymam kciuki za normalnych Rosjan - nie putinowskich raszystów, tylko porządnych ludzi. Takich będę uważał za braci, putinowców - wyłącznie za wrogów.- 4 4
-
2022-03-31 13:02
Popieram. Konsulat RoSSji jest na Batorego, ale można zmienić fragment tej ulicy na Obrońców Mariupola, Bohaterów Ukrainy, Niebiańskiej Sotni Euromajdanu czy Ukraińskich Ofiar Rosyjskich Zbrodni. Niech roSSyjskiej swo.łoczy idzie w pięty, gdy będą musieli adresować przesyłki używając nowego adresu. Jak posłużą się starym - przesyłka nie dojdzie, zaginie w drodze i tyle (a tak naprawdę przejmie ją ABW, przeczyta i podzieli się informacjami z wywiadem Ukrainy)
- 8 11
-
2022-03-31 12:53
Ofiarom Wołynia (10)
nazwać ulicę przy ambasadzie ukrainy - też dobry pomysł ! Da im coś do myślenia
- 36 10
-
2022-03-31 16:59
(1)
heh a może sobie przypomnijmy historię żołędzi wyklętych xd połowa z nich miała coś na sumieniu nisettgy. Zamiast wypominać historię warto się zjednoczyć i wykopać Rosjan do domu ;)
- 1 5
-
2022-04-01 00:05
W moim domu Rosjan nie ma.
- 2 1
-
2022-03-31 14:00
najpierw sprawdź czy obecni mieszkańcy Ukrainy są potomkami morderców (1)
- 7 25
-
2022-03-31 16:24
Oczywiscie, ze sa. Czcza Bandere non stop. W tym roku we Lwowie jest rok Bandery. Rok wczesniej w calej Ukrainie.
- 16 4
-
2022-03-31 14:03
ulica Batorego to całkiem dobra nazwa. Są nowe osiedla i nowe ulice do nazwania (5)
nazywanie jakiegoś maleńkiego ronda nazwą związaną z Mariupolem to porażka
- 1 7
-
2022-03-31 15:27
(4)
Grunwaldzką najlepiej. Taką mam koncepcję.
- 7 3
-
2022-03-31 16:26
(3)
Popieram. Na terenie Sopotu niech przechodzi w Podoliaka, konczac sie w Gdyni Al. Zwyciestwa Glupoty Polskiej.
- 4 4
-
2022-03-31 17:10
(2)
Raczej głupoty russkiej, Dymitrze.
- 3 4
-
2022-03-31 18:10
(1)
ruSSkie trolle założyły tu swoją farmę przy pełnej akceptacji zarządu portalu.
- 2 5
-
2022-03-31 18:38
:D:D:D
Co to zarzad portalu u was na Ukrainie?:))))
- 4 1
-
2022-03-31 12:19
a może ulica Orląt Lwowskich? albo Polskich Obrońców Lwowa? (11)
- 35 4
-
2022-03-31 22:25
Chyba nie ulica, a skwer. Od ul. Batorego odwal się.
- 1 1
-
2022-03-31 17:02
(2)
heh a może sobie przypomnijmy historię żołędzi wyklętych xd połowa z nich miała coś na sumieniu niestety. Zamiast wypominać historię warto się zjednoczyć i wykopać Rosjan do domu. Ukraińcy od bardzo dawna widzą w Polakach przyjaciół. Bardzo mało z nich chwali banderę. Mam kilku przyjaciół z Ukrainy i żaden z nich nie popiera Bandery ani zbrodni w Wołyniu. Polacy też mają dużo na sumieniu a jak zawsze uważają się za najszlachetniejszy naród na świecie -.-
- 3 15
-
2022-03-31 21:15
naprawdę pewnie szczególnie w 2022 roku kiedy to obecny prezydent ukrainy wraz z całym parlamentem uhonorowali 3 twórców rzezi Polaków a także kiedy stwierdzili że w 43r nie doszło do ludobójstwa
- 7 2
-
2022-03-31 18:36
W łeb sie walnij!
Rok Bandery na calej Ukrainie w 21, obecnie we Lwowie!
- 9 3
-
2022-03-31 13:03
Generała Świerczewskiego (6)
+ pomniki generała - ich liczba powinna odpowiadać liczbie pomników bandery
- 9 7
-
2022-03-31 13:04
(5)
a ile pomników ofiar bandyckiej RoSSji? Polskich Powstańców ze wszystkich powstań przeciw temu bandyckiemu państwo? Banderyzm to kilkuletni okrutny epizod, roSSyjskie zbrodnie to 123 lata niewoli + Ribbentrop Mołotow + zależy od zsrr prl
- 13 14
-
2022-03-31 13:31
Tylko osoba niezrównoważona emocjonalnie tak zapisuje słowo Rosja.
- 4 8
-
2022-03-31 13:08
Pomniki powstańców (3)
Czyli pomniki głupoty? Także, to zaborcy, w tym Rosja, znieśli u nas pańszczyznę, ku niezadowoleniu polskich panów
- 8 12
-
2022-03-31 17:08
(1)
Napisał nasz ulubiony misiowy rozumek:)
- 2 3
-
2022-03-31 18:35
Towarzyszu Stepan, w Polsce mowimy o sobie w liczbie poj.
- 3 2
-
2022-03-31 13:32
3 osoby nie znają historii własnego kraju. Smuteczek.
- 7 0
-
2022-03-31 12:12
Batory jest OK
Obecność Rosjan w budynku za który nie płacą już nie. Zamiast zmieniać nazwę ulicy eksmitować okupantów. To chyba nie matki z dziećmi, a dobrze prosperujący ludzie, jakoś se poradzą. :)
- 19 6
-
2022-03-31 11:51
mieszkancy tez...czyli bedziemy dzialali przeciwko wlasnym obywatelom, tylko dlatego ze rozkazy z USA musza byc wypelniane? (13)
- 26 19
-
2022-03-31 19:16
no przecież działają - pytanie na dziś - czy i nas w razie ofensywy, Dulkiewicz zamknie w mieście? (6)
zrobi zakładnikami i wystawi między ludzi ONR z bronią, byśmy się bronili do ostatniego gdańszczanina i do ostatniej cegły na Mariackim? Tak robiło w Danzigu i Breslau SS.
- 6 4
-
2022-03-31 19:52
(1)
a co, wasz faszystowski śmieć Putin kombinuje napaść na Polskę? Nie licz na to, Iwan, bo to będzie wojna RoSSji z NATO, więc i twoja Moskwa, Petersburg czy Kozied00py Górne też ucierpią. Wasz tchórzliwy zbrodniarz Putin wie o tym i się nie odważy, bo wtedy będzie pełny kontratak NATO na RoSSję.
- 3 7
-
2022-03-31 22:32
Putin nie ma tu zadnego interesu. Wezmie co swoje na Ukrainie i tyle.
- 4 2
-
2022-03-31 19:37
(3)
SS to teraz w roSSji Putler chciał utworzyć, ale na to jesteście za ciency. RuSScy to ciency zawodnicy, dobrzy tylko do gwałcenia, grabieży i mordowania cywilów. Do walki się wasza hołota nie nadaje, jak orkowie z Mordoru. Uciekają, gdy się nadarzy okazja.
- 4 6
-
2022-03-31 22:31
Ukraincy w SS pacyfikowali Warszawe. Masz syndrom sztokholmski.
- 5 3
-
2022-03-31 21:11
(1)
w ss to ukraińcy służyli tworząc najbardziej oddane oddziały
- 9 1
-
2022-03-31 22:23
I litwini
- 4 1
-
2022-03-31 17:07
(1)
Tak toczna, tow. starszyna. Wszak waszych rozkazów już nie wykonujemy:)
- 3 6
-
2022-03-31 18:33
Mykola!
Posz po polsku, nie jestes u siebie!!!
- 5 3
-
2022-03-31 12:49
(3)
przelew 100 rubli
- 17 15
-
2022-03-31 22:30
(2)
Ile to hrywien?
- 4 1
-
2022-04-01 11:16
Ile to hrywien?
7
- 0 0
-
2022-04-01 09:26
Ze trzy taczki.
- 4 0
-
2022-03-31 11:35
Obrońcy Kijowa to na pewno nie Azovcy. I na pewno nie Kijów (62)
zrobienie z miasta Festung Mariupol, wzięcie do niewoli 400 tysięcy mieszkańców to gruba zbrodnia przeciw ludzkości. Ale wiadomo że neonaziści z batalionu i rząd z Kijowa nie liczą się z ludźmi w żaden sposób. Jeszcze niedawno Kijów uśmiercał żołnierzy z Wyspy Węży. Niestety dla Kijowa, przeżyli, ale kłamliwa narracja o "bohaterstwie" (tak, czasem bohaterstwem jest nie dać się zabić na chwałę rządzących) poszła w świat.
- 37 97
-
2022-04-01 12:07
Płacą wam w cukru czy jeszcze w rublach? (1)
- 0 0
-
2022-04-01 15:12
Wam w snopkach siana
- 0 0
-
2022-03-31 23:55
(1)
halo czy na tym portalu jest jeszcze moderacja? Czy mogłaby jednak usuwać takie oczywiste ruskie onucowe wypociny?
- 4 7
-
2022-04-01 10:38
Kwilisz jak Bąkiewicz otoczony kobietami :)
- 0 0
-
2022-03-31 19:37
kacapskie trolle nawet tutaj? (7)
ohoho, nawet tutaj się zleciały kacapskie śmierdzące trolle :) Pozdrówcie putina, wy rosyjskie łajzy :)
MMM, ile rubli dostajesz za te wpisy?- 9 8
-
2022-03-31 19:43
(6)
no jest tu tego ścyerwa co niemiara, trzeba zrobić z nimi porządek. Witam kolegę :)
Slava Ukraini! Geroyam Slava!- 4 9
-
2022-04-01 15:10
Won chocholy na ukrainskie pola
- 0 3
-
2022-04-01 09:25
Jak myslisz?
Nazisci z b. Azov w Mariupolu wznosza ten okrzyk przed smiercia czy moze jednak tylko sr*ja w gacie zanim zdaza upasc na ziemie?
- 2 1
-
2022-03-31 22:29
(2)
Nazistowski gnój...
- 2 1
-
2022-03-31 23:52
(1)
Putin? Owszem, zgadzam się - śmieć i naZistowski gnój
- 2 3
-
2022-04-01 07:15
Nie. Ty. Z tymi swoimi banderowski zawolaniami przy ktorych mordowano Polakow.
- 3 3
-
2022-03-31 21:10
skoro sława to sp...j na tą swoją ukrainę
- 8 3
-
2022-03-31 17:00
Wania, piszesz o russkich nazistach atakujących to miasto?
- 4 5
-
2022-03-31 13:31
trollujesz
czy cię strolowali?
- 2 2
-
2022-03-31 13:07
stos (1)
miliony kobiet spalonych na stosie przez chrześcijan
- 4 16
-
2022-03-31 17:06
Od kiedy?
To russkije sołdaty palą na stosie Ukrainki?
- 5 4
-
2022-03-31 12:32
(14)
Himalaje obłudy. Napaść na kogoś i mieć do niego, że się broni. Toż to jakbym słuchał Ławrowa czy tego Pieksa czy Pieskowa
- 43 17
-
2022-03-31 14:58
(8)
Bo to Ławrow pisze te teksy do wklejania wiec nic dziwnego
- 13 4
-
2022-03-31 16:21
(5)
Szkoda, ze wladasz wylacznie polszczyzna. Polecam poniedzialkowy tekst Teda Galena Carpentera w The Guardian.
- 3 5
-
2022-04-01 10:55
Nastały takie czasy, że gdy chcemy się czegoś dowiedzieć zbliżonego do prawdy, to musimy czytać obce media. Nasze to jedynie pseudoinformacyja papka robiona na zlecenie tej czy innej zachodniej agancji PRowskiej.
- 1 2
-
2022-03-31 17:05
(3)
Na jaki temat? Podaj link, europejczyku w każdym calu.
- 7 2
-
2022-03-31 22:27
(1)
Na temat zrodel konfliktu, durniu. Tekst jest swietny, napisany przez Amerykanskiego naukowca, brutalnie trzezwy, o d**ilizmie amerykanskiej polityki pchania NATO Rosji pod nos.
- 4 3
-
2022-04-01 10:45
W jednym zdaniu napisac ten sam przymiotnik raz wielka litera, a raz mala litera. Ktoras forma musi byc poprawna! :)
- 0 0
-
2022-03-31 18:32
Inwalida umyslowy?
Podalam date, autora i tytul :D
- 2 5
-
2022-03-31 15:31
(1)
Wam pisze Podoliak, to zawodowiec.
- 5 5
-
2022-03-31 16:14
Lol czyli się przyznają ze im pisze ktoś i myślą ze my też nie umiemy myśleć i wklejamy.
A tu zonk my myślimy- 2 1
-
2022-03-31 12:56
(4)
Na niewinnych czyżby napadnięto? A może by tak uczciwie prześledzić 2 ostatnie dekady na tych terenach?
- 16 40
-
2022-03-31 17:04
(2)
Tow. Wassyl, nie nada tak bredzić na polskim portalu. Nie uchodzi.
- 6 7
-
2022-03-31 18:31
Pisz Mykola po polsku, to jeszcze ciagle jest Polska nie Banderlandia.
- 6 2
-
2022-03-31 17:09
No to juz jest przesada. A niby gdzie indziej bredzic, jesli nei na polskojezycznym portalu?
Nigdzie indziej na swiecie takiego stezenia oblakancow nie ma.
- 8 0
-
2022-03-31 13:30
nie chce mi się, wystarczy, że oglądam tvn - tam jest cała prawda, całą dobę
- 14 7
-
2022-03-31 11:50
(30)
Naucz się najpierw poprawnie pisać po polsku. Jak tam smakuje sucha trawa?
- 57 31
-
2022-04-01 15:13
Azow ss brygade
- 0 3
-
2022-03-31 12:22
(25)
zaraz zamilkniesz jak dowiesz się prawdy o Mariupolu albo inaczej, popytaj Ukraińców którzy trafili do nas to ci powiedzą co tam się dzieje - kto z czyich rąk ginie! no a przy okazji, sam za chwileczkę będziesz zajadał się trawą
- 23 40
-
2022-03-31 16:47
Juz cywile tam nie gina, pomioty bronia sie jeszcze na terenie Azovstali, ale ich koniec jest juz dawno przesadzony. (1)
- 7 3
-
2022-04-02 19:41
Dawno, bo już
miesiąc temu mieli ulec wielkiej armii rosyjskiej czy innym kadyrowcom
- 0 0
-
2022-03-31 13:16
Wania nie strasz nie strasz bo sie... (22)
Nie fikaj Wania bo wejdziemy do was a po drodze zahaczymy o Bialorus...Ciezko sie walczy na trzy fronty..
- 26 17
-
2022-03-31 16:07
Wania nie strasz nie strasz (3)
Wania się zeźlił bo nie zdążył nic zaiwanić?
- 9 5
-
2022-03-31 18:15
(2)
dokładnie - zaIwanić. Od Iwana.
- 2 5
-
2022-03-31 18:29
(1)
Pulk Azow jest w silach zbrojnych Rosji?
- 1 1
-
2022-04-02 19:40
Azowcy to nie cała Ukraina
Nie byłoby tych azowców gdyby nie Krym i nie separatyści rosyjscy. Azowcy to tylko reakcja na rosyjska agresje
- 0 0
-
2022-03-31 13:40
no i super (7)
cała Białiruś i Czeczenia też powinne się teraz (!) zbuntować. A my powinniśmy zaopiekować się tymi biednymi kobietami otoczonymi gromadkami małych dzieci (widziałam w ostatnią niedzielę w Gdańsku i w skm do Gdyni). I pogonić te trolle i takie różne pasożytnicze bezczelne putlerówki, które nadal włóczą się po wernisażach (np.25.03 w Klubie Marynarki Wojennej "Riwiera" w Gdyni) i nadal robią swoją gadzią robotę
- 16 6
-
2022-03-31 23:33
Opiekuj sie kim chcesz, tylko nas do swoich ukrainskich wojen nie mieszaj!
- 5 3
-
2022-03-31 19:11
jest odwotnie - Osetia Południowa przyłącza się właśnie do Rosji (4)
Czeczeńcy (głownie) walczą z SS Azowcami na Ukrainie. Bataliony ochotnicze z Białorusi rozbijane i tam nie będzie jeńców, walczą poza konwencjami. Poczytajcie sobie o oddziałach ochotników z Reddita. Byłby ubaw, bo sami się załatwili, ale to nie jest śmieszne, bo nie żyją, a po drugie, dlatego nie żyją że uwierzyli w ogłupiającą propagandę że Rosja przegrywa, słaba itd, a wycieczka z bronią na Ukrainę to właściwie formalność. No nie. RIP.
- 8 9
-
2022-03-31 19:34
(3)
akurat "bohaterowie" z tzw. Osetii Południowej uciekli właśnie z Ukrainy, zostawiając broń, amunicję i sprzęt w rękach Ukraińców. Cała reszta twoich ruSSkich bredni w ogóle nie nadaje się do komentowania. Wszyscy wiedzieli, że będą ostre walki i walczą, bo mają honor. roSSyjscy żołdacy nie mają honoru, to po prostu orkowie. Jak żyli, tak i zdechli haniebną śmiercią agresorów wojennych i następni też zdechną.
- 8 12
-
2022-04-01 09:21
Pruje sie ta wasza lze narracja szybciej niz stare gacie. (1)
Nie ma dnia, zeby glowny sciek nie dementowal jakichs swoich lgarstw. Dzisiaj przykladowo padly juz wszystkie proby sugerowania, ze Rosjanie sa przeciwko wojnie i przeciwko Putinowi, a zamach na rogatego cara jest kwestia juz nawet nie dni, a godzin. No nie jest tak, a dzisiaj trzeba juz bylo to przyznac - Rosjanie popieraja Putina, a paniczne
Nie ma dnia, zeby glowny sciek nie dementowal jakichs swoich lgarstw. Dzisiaj przykladowo padly juz wszystkie proby sugerowania, ze Rosjanie sa przeciwko wojnie i przeciwko Putinowi, a zamach na rogatego cara jest kwestia juz nawet nie dni, a godzin. No nie jest tak, a dzisiaj trzeba juz bylo to przyznac - Rosjanie popieraja Putina, a paniczne reakcje tzw. zachodu tylko to poparcie umocnily. Tak samo wielkie zwyciestwo w postaci przegnania Rosjan spod Kijowa i Chersonia. No dzisiaj jednak nie jest to juz zwyciestwo, a jedynie sprytny wybieg Rosji, ktora na jednym ogniu upiekla dwie pieczenie - zdobyla przychylnosc dajac oddech mieszkancom tych miast, jednoczesnie uzyskujac lepsza pozycje do ostatecznego rozprawienia sie z wojskami Ukrainy okopanymi na pograniczu Donbasu. W Mariupolu niedlugo nie ostatnie sie zaden banderowiec, wiec od rana sciek cuchnie jakims tam rzeznikiem - generalem, ktory ostrzeliwal rzekomo cywilow. Ostatnia szansa, zeby cos jeszcze tam odwinac, inaczej za tych kilka dni, tydzien, trzeba bedzie odszczekiwac kolejne lgarstwa, tym razem o jakims tam bohaterskim bronieniu sie, ktore w rzeczywistosci polegalo na chowaniu sie za cywilami wlasnie. Wojska cofajace sie sod Kijowa domkna ostatecznie kociol w Donbasie, ktorego dlugo sciek nawet nie pokazywal, ale od jakiegos czasu i na sciekowych mapach widac cos na ksztalt prawdy, bo zwyczajnie dluzej nie da sie jej ukrywac. Domkniete wojska ukrainskie predzej czy pozniej zgina, bo fanatycy nie pozwola reszcie skapitulowac, a wtedy skonczy sie ta cala wojna, Zelenskie i Kliczki beda brac, co Rosjanie dadza.
- 3 2
-
2022-04-02 19:38
Przecież ta wojna miała trwać 3 dni
Cis chyba jednak z ta super inteligentna armią rosyjska nie tak?
- 1 0
-
2022-04-01 00:00
Zwykle, kiedy ktoś bredzi o honorze, wiadomo, że wywód będzie cienki intelektualnie, a zza firanki tu i ówdzie łypnie z trudem tłumiona agresja.
- 4 2
-
2022-03-31 14:14
az sie chyba zasapalas. Wracaj na Ukraine, tam twoje miejsce
- 17 7
-
2022-03-31 13:29
(2)
Kto to jest "my"? W czyim imieniu smarkaczu niedouczony przemawiasz?!
- 6 11
-
2022-03-31 17:03
(1)
Nie turbujcie się tak, towarzyszu bolszewiku. Nie nada:)
- 6 6
-
2022-03-31 18:28
Pisz Stepan po polsku, to jeszcze ciagle jest kraj Polakow.
- 10 2
-
2022-03-31 13:25
(6)
tak swoją drogą, to Białorusini sformowali już drugi oddział walczący przeciw RoSSji po stronie Ukrainy - Pułk Pahonia (Pogoń - chodzi o herb niepodległej Białorusi, wyglądający podobnie jak herb Litwy). Pierwszym jest Batalion imienia Kastusia (Konstantego) Kalinowskiego. Oba działają już w Ukrainie, tłukąc roSSyjskich najeźdźców i przejmując ich
tak swoją drogą, to Białorusini sformowali już drugi oddział walczący przeciw RoSSji po stronie Ukrainy - Pułk Pahonia (Pogoń - chodzi o herb niepodległej Białorusi, wyglądający podobnie jak herb Litwy). Pierwszym jest Batalion imienia Kastusia (Konstantego) Kalinowskiego. Oba działają już w Ukrainie, tłukąc roSSyjskich najeźdźców i przejmując ich sprzęt. Oprócz tego, powstał Legion Wolna Rosja, złożony z rosyjskich jeńców i dezerterów, którzy są przeciwko Putinowi i dołączyli do Ukraińców.
Zarówno Putler, jak i Łukaszenka mają coraz bardziej przerąbane...- 33 9
-
2022-03-31 16:49
Wszyscy juz tluka rosyjskie wojska, ostateczny upadek Rosji jest wiec bliski, prawda?
Jak bardzo blagali o litosc w trakcie negocjacji w Turcji? Napisz nam, prosze, bo to miod na nasze pelne nienawisci serca.
- 11 4
-
2022-03-31 13:30
(4)
Zachodni komentatorzy wojskowi sa innego zdania. O mniej więcej 180 stopni.
- 10 13
-
2022-03-31 14:35
(3)
Dobrze, że nie o 360
- 10 8
-
2022-03-31 15:30
(2)
Nie każdy jest prawackim durniem, zeby nie wiedzieć, ile stopni ma pełen obrot, a ile pół.
- 9 6
-
2022-04-02 21:56
dla mnie lewak ,to z definicji i**ota
- 0 1
-
2022-03-31 17:02
Fakt. Są jeszcze lewackie durnie. Co widać po twoim wpisie.
- 10 7
-
2022-03-31 11:55
to juz ukraincy pouczaja polakow w ich wlasnym kraju, jak maja sie po polsku wyslawiac? hah, to daleko juz zaszlismy (2)
- 53 49
-
2022-03-31 17:00
(1)
Z ciebie taki Polak, jak z russkiego Europejczyk:)
- 16 19
-
2022-03-31 22:20
Z ciebie zas taki Polak jak z Ukrainy Zachod.
- 11 8
-
2022-03-31 11:04
Opinia wyróżniona
Oby ta wojna już się zakończyła. (37)
Niczego tak bardzo nie pragnę, jak spokojnego życia
- 306 13
-
2022-04-02 22:41
każda wojna do niczego dobrego nie prowadzi, deformuje charaktery ,doprowadza do skrajności ,pleni się mord ,gwałt i bieda ,
- 0 0
-
2022-04-01 08:55
5 tyg temu Ukraińcy nie mieli dobrej opinii w Polsce. Czytałam i słyszałam, że się panoszą, w miejscach, gdzie mieszka dużo osób tej narodowości jest niebezpiecznie. Teraz czytam - nasi bracia i siostry. Czy możemy po prostu pomagać tym ludziom w potrzebie, bez tego całego cyrku z nazwami ulic, placów czy rond? Ukraińcy maja w pupie, czy w mieście w którym mieszkają jest Skwer obrońców Ukrainy lub ul. Prezydenta Zełeńskiego.
- 5 1
-
2022-03-31 15:37
(1)
Ha ha! Spokojne juz bylo. Troche poucz sie historii i bądz realistką.
- 0 0
-
2022-03-31 17:31
Dla niektórych, historia jest niepotrzebna przecież :(
- 1 0
-
2022-03-31 15:16
A za inwazji na Irak tez tak pisalas?
Tylko i wyłacznie. Moze zapomnieliscie.
Przypominam, ze na radzie miasta moga byc jedynie wnioski urodzonych w Gdansku- 1 3
-
2022-03-31 12:00
Ameryka i POPIS będą grzali w tym kotle (12)
Ameryka będzie dzielnie walczyła z Rosją do ostatniego Ukraińca. Za to jak ładnie wystrzeliły akcje koncernów zbrojeniowych!
- 11 3
-
2022-03-31 12:45
Ameryka zabrania wycofać wojska z Ukrainy? (11)
Coraz ciekawsze rzeczy widzę...
- 5 5
-
2022-03-31 12:51
(10)
Teraz to Ameryka kieruje wojna? Wcześniej zelenski dyktował co inni maja robić ;))
- 4 6
-
2022-03-31 17:00
Rozumiem, ze kpisz, ale niektorym to trzeba wprost pisac. (1)
Zelenski to aktor - komediant, ktory odgrywa role prezydenta, ale nie decyduje o niczym.
- 8 1
-
2022-03-31 17:19
Tak. Kpię ;)
- 0 0
-
2022-03-31 12:58
(7)
Ameryka dolewa oliwy do ognia. Od przemówienia Bidena Zachód się odciął.
- 6 5
-
2022-03-31 13:24
(6)
Typowe. Narobił bałaganu i chowa głowę w piasek. Zawsze tak jest.
- 2 5
-
2022-03-31 16:34
(5)
To jest wojna USA, nie nasza.
- 6 3
-
2022-03-31 18:58
Smutne to ! (4)
Nasze już nic nie jest ! Przemysl, gospodarka, kultura nawet wojna nie jest nasza :(
- 2 0
-
2022-03-31 19:18
nasi są uchodźcy i nasze są pieniądze (3)
na uchodźców, amerykańskie zbrojenia i amerykański drogi gaz.
- 4 2
-
2022-03-31 19:21
(2)
lepszy amerykański gaz, niż ruSSki, nawet 100 razy tańszy. Sorry, ale z raszystowskimi bandytami się nie handluje.
- 2 5
-
2022-03-31 22:41
No to nie mozesz handlowac z USA. 700 tys. ofiar w Iraku.
- 3 2
-
2022-03-31 20:19
Jak już Ci bieda zajrzy w d**e, to sobie przypomnij swoje słowa.
- 4 1
-
2022-03-31 11:28
Sekta POPIS z dziennikarzami robi wszystko by trwała jak najdłużej (2)
niczego bardziej ta sekta nie pragnie. Cenzura, jednomyślność, rusofobia, plwanie, popisówki w TV i robienie gały Ameryce na wyścigi - czy można sobie wymyślić coś lepszego? A Ameryka też będzie walczyła z Rosją do ostatniego Ukraińca.
- 12 7
-
2022-03-31 18:10
(1)
Zdradzisz ile płacą w rublach?
- 1 4
-
2022-03-31 22:39
Nie kazdy sie puszcza za kase jak ty.
- 2 0
-
2022-03-31 11:23
(6)
Obserwuję proces negocjacji pokojowych na tyle blisko, na ile pozwala na to czytanie wielu zachodnich źródeł. I mam poważne wątpliwości co do żądań Ukrainy, więc nie wiem, czy to się szybko skończy. Sorry, ale oczekiwanie, że państwa NATO zobowiążą się do ochrony Ukrainy na poziomie ochrony państwa-członka (art. 5)... no comments...
- 33 2
-
2022-03-31 12:22
(3)
Oczywiście, ze nie! To by oznaczało 3 WŚ. W ogóle nie rozumiem, dlaczego inne kraje się w to mieszają. Zajmowanie mienia oligarchów, to kradzież w białych rękawiczkach. A co z oligarchami zachodu? Nikt nie widział i nie słyszał, bo ich nie ma?! Bzdura! Dajecie się manipulować jak dzieci :(
- 15 7
-
2022-04-01 01:28
No właśnie jak hitler że Stalinem napadli na Polskę (2)
To też inne kraje nie powinny się mieszać to by nie było II WŚ, prawda?
- 5 2
-
2022-04-01 10:53
Wmieszały sie, bo bylismy powiązani traktatami. Ukraina nie jest z nikim związana, a tylko podskakuje i potem "dej, dej, dej".
- 0 0
-
2022-04-01 08:54
Nie wiem co tu napisałeś/as! Sam tytuł jest śmiechu warty!
Poczytaj historie ze zrozumieniem, to moze coś sensownego napiszesz.
- 2 0
-
2022-03-31 11:49
A żeby było ciekawiej (1)
To Polska ma być niby jednym z tych gwarantów. Obawiam się, że nasz bardzo mądry rząd może na to pójść, więc gdy kolejny władca Rosji znów kiedyś zapragnie terenów Ukrainy, to naszych żołnierzy tam wyślą, żeby ginęli walcząc za obcy kraj. A wówczas tylko głowy zadzierać i cykać fotki nadlatującym Iskanderom.
- 25 8
-
2022-03-31 12:12
A nawet Izrael. De facto gwarancje maja być silniejsze, bo z wymogiem konsultacji miedzy wszystkimi stronami i reakcji w 72 godziny od ataku. Zelenski powinien pogonic tych swoich doradcow z PR, bo zaczynaja robic wrazenie, jakby im Rosja placila.
- 10 1
-
2022-03-31 11:07
aktor będzie grał do końca... życiem ukraińców i kasą z zachodu! (8)
- 42 27
-
2022-03-31 17:15
głupszego i bardziej chamskiego komentarza nie można było napisać
- 3 2
-
2022-03-31 17:12
człowieku, pakuj się i jedź na tę wojnę a nie wypisuj skandalicznych bredni
- 5 2
-
2022-03-31 11:57
interesy USA sa najwazniejsze, dlatego komik moze poswiecic swoich obywateli aby USA moglo gospodarczo cos ugrac (1)
- 24 7
-
2022-03-31 15:16
dokladnie / genau
- 4 4
-
2022-03-31 11:24
(2)
I znowu Wania Waciak wypłynął. Jak tam idzie sadzenie ziemniaków na trawniku ?
- 15 23
-
2022-03-31 16:56
Wiem, ze musi Cie bardzo bolec rozpad wlasnego kraju, jaki by on tam nie byl, ale tez g. mnie to obchodzi.
- 5 2
-
2022-03-31 11:58
SLAW, wracaj na Ukraine walczyc
- 19 8
-
2022-03-31 11:15
Jak to łatwo jest manipulować de****mi!!! O to chodziło zachodowi
- 29 21
Wszystkie opinie
-
2022-03-31 11:01
(17)
I okej pozytywnie choć czy takie wsparcie da coś konkretnie?Sam Mariupol przypomina mi Warszawę po wojnie i zniszczeniu przez Niemcy i Sowiety.Szkoda tych ludzi,oby mogli w spokoju odbudować swoje miasto.Oby szybko ta niepotrzebna wojna się skończyła.
- 24 67
-
2022-03-31 11:03
Zamiast złodzieja mieszkań (1)
- 8 6
-
2022-04-01 09:34
Obajtka?
Przecież ma dopiero trzydzieści dziewięć (na chwilę obecną) mieszkań w całej Polsce.
- 1 0
-
2022-03-31 11:06
Dr Svencjusz
Panie Doktorze, ma Pan już dwa minusy. Niech Pan zaproponuje ul. Praw Kobiet Mariupola - to będzie hit.
- 11 6
-
2022-03-31 11:06
Jesteś na prawdę tak głupi ? Czy tylko udajesz ????
- 5 5
-
2022-03-31 11:48
Warszawe zniszczyli Niemcy a Gdansk sowieci (3)
Nie porównuj tej wojny z tamtą . Dla tych którzy nie ulegli propagandzie z obu stron wystarczy sprawdzić statystyki
- 2 5
-
2022-03-31 12:36
(2)
nie sowieci a rosjanie
- 3 3
-
2022-03-31 12:58
w Armiii Czerwonej walczyło 4,5 miliona Ukraińców (1)
przez całą wojnę przewinęło się 7-8 mln
- 4 2
-
2022-03-31 23:49
zaraz się okaże, że Ukraińcy byli podczas II wojny światowej neutralni ;)
- 1 1
-
2022-03-31 11:59
jaka niepotrzeba wojna? USA potrzebuja kazdej wojny a tej w szczegolnosci, smierc europejczykow jest im na reke (6)
- 4 6
-
2022-03-31 12:36
(5)
czyli ze USA steruje rosja i dlatego jest wojna? co ty bredzisz
- 8 4
-
2022-03-31 13:09
(3)
Wojna jest dlatego, ze Ameryka prowadzila w Ukrainie arogancka polityke podchodzenia z wrogim sojuszem pod drzwi Rosji. Moze poczytaj cos w językach Zachodu???
- 5 11
-
2022-03-31 13:20
(2)
Wania, Ukraina jest suwerennym państwem i ma prawo przyłączać się do takich sojuszy, do jakich chce, nawet do Imperium Galaktycznego. Poniał? To ruki po szwam, rot prikroj i idzi na ch00j
- 9 1
-
2022-03-31 14:47
(1)
powiedz to amerykańcom jak ruscy umieścili swoje bazy na Kubie
- 2 4
-
2022-03-31 23:27
Wania. Kuba nie była i nadal nie jest suwerennym krajem.
- 2 0
-
2022-04-01 10:40
USA steruje Ukraina, ale przeciez dobrze wiesz, ze o to chodzilo :)
Nikogo nie dziwi tak olbrzymia koncentracja wojsk banderowskich u bram zbuntowanych republik? Sami planowali atakowac i odbijac swoje niegdysiejsze tereny, zacheceni kryciem ich zbrodni przez OBWE, ale przede wszystkim zapewniani o rozleglym wsparciu z USA/NATO przez ludzi z kregow Bideta, ktory, dzisiaj juz mozna to powiedziec, chaotycznie ewakuowal swoich z Afganistanu, zeby uwolnic srodki na ewentualna interwencje na Ukrainie. Z interwencji wyszly nici, bo Rosja w pierwszych dniach zmiotla krytyczna infrastrukture, uniemozliwiajac Ukraincom skoordynowane dzialania. W dodatku stanowczo oznajmili, ze kazda interwencje potraktuja z nalezyta uwaga. No i tak siedza tam sobie banderowcy od ponad miesiaca i ewentualnie kreca sie w kolo komina w oczekiwaniu na ostateczny cios. Nieciekawa perspektywa, ale kazdy jest kowalem swojego losu.
- 0 2
-
2022-03-31 12:53
raczej nazwanie ulicy nie odbuduje Mariupola (1)
ale takie gesty solidarnościowe mają znaczenie dla Ukraińców nie tylko na wojnie, ale też tych mieszkających w Gdańsku
- 5 5
-
2022-03-31 12:57
Niezwykle budujące.
- 1 4
-
2022-03-31 11:01
A co z ulicą Jesionowa? (6)
Karol R.
- 11 21
-
2022-03-31 11:03
Martw się o Adamowicza (1)
- 9 3
-
2022-03-31 11:17
Martw się o Adamowicza
O niego się nie martw.
- 4 2
-
2022-03-31 11:21
d***l się odezwał
- 0 1
-
2022-03-31 11:29
Od Jesionowej to ty się odstosunkuj. (2)
- 3 2
-
2022-03-31 18:06
Nie Jesionowej (1)
tylko Jesionowa, ruskiego wojskowego.
- 2 0
-
2022-04-01 13:40
nooo i jeszcze Dworcowa
- 0 0
-
2022-03-31 11:03
I malowanie kredkami (3)
Większych głupot już nie da się wymyślić? Niech już ta cywilizacja głupoty się skończy i zaczniemy budować na nowo.
- 187 11
-
2022-03-31 11:27
I malowanie kredkami (2)
A są ekologiczne?
- 6 0
-
2022-03-31 11:51
(1)
Albo chociaż wege? ;)
- 2 0
-
2022-03-31 12:10
Albo Fit? ;)
- 2 0
-
2022-03-31 11:04
Tu jest Polska a nie Ukraina czy Bruksela. (10)
- 327 33
-
2022-03-31 11:50
niech ukraincy najpierw zrezygnuja z cyrylicy to potem pogadamy z czego my mozemy dla nich rezygnowac
- 28 10
-
2022-03-31 12:10
....czy Bruksela. (1)
tak tak.... wyimaginowana wspólnota *Adrian*,
Ale pinokio znowu macha łapami z UE flagami w tle...
Ponoć jakaś kasa się należy
He He He- 5 10
-
2022-03-31 15:53
To Unia się zmieniła
Nie zajmuje się bzdetami, tylko ważnymi sprawami związanymi z wojną na Ukrainie
- 5 4
-
2022-03-31 12:11
Pewien jesteś?
- 2 1
-
2022-03-31 13:21
Bym chciał ale od dawna jest już Bruksela wystarczy że w sejmie więcej czasu traci się na dostosowanie prawa krajowego do prawa unijnego.
- 1 1
-
2022-03-31 15:51
A co to ma do rzeczy ?
Tu jest Polska i nazwa ulicy nic nie zmienia. Mamy ronda Unii Europejskiej, Park Reagana, ulice bohaterów z różnych stron świata.
- 2 4
-
2022-03-31 21:12
(1)
Najgłupsze jest to ,jak szybko podpisywali na sesji,1 przez 2.A było trochę pomyśleć,mieszkańców zapytać.
- 6 1
-
2022-04-06 13:18
A przede wszystkim sprawdzić fakty
Bo za okrucieństwa w Mariupolu odpowiedzialni są (((Azov))).
- 0 1
-
2022-03-31 21:31
Szkoda że Gdańsk nie jest jak Bruksela ech
- 0 2
-
2022-04-01 07:35
Tak,a nie Ukraina.Niech nam nikt nie rozkazuje.
Rządzić nie potrafią u siebie a chcą u nas.
- 4 1
-
2022-03-31 11:04
Wojna wojną ale puknijcie się w głowy co wy chcecie zrobić w tym amoku (11)
Za chwile zaczniecie nazywać dzieci imionami ukraińskimi?
- 353 23
-
2022-03-31 11:19
(5)
Też uważam, że jest to absurdalna przesada. Uważam, że mer Mariupola powinien się mniej zajmować nazewnictwem ulic poza granicami Ukrainy, a bardziej dramatyczną sytuacja w mieście i naciskaniem na rozwiązania pokojowe.
- 80 7
-
2022-03-31 11:32
Myślę że w obecnej sytuacji mer Mariupola ma niewiele do gadania w sprawie tego co sie dzieje w jego mieście (4)
Natomiast nasze serdeczne władze mogłyby się wykazywać większą racjonalnością a nie owczym pędem i obłędem w robieniu cyrków pod wpływem tych emocji.
- 48 6
-
2022-03-31 12:05
(2)
Mer Mariupola powinien bronić interesów mariupolan. Zdaje się, że sa rozbieżne z interesami Kijowa na tym etapie. Dziś strony uzgodniły ewakuację cywilnych mieszkańców - pisze się o tym Zachód, konwój w drodze, tak jak i Czerwony Krzyż, Polska oczywiście nie pisze, bo to nie po linii!
- 23 5
-
2022-04-01 11:07
Jeszcze by ktorys Polak pomyslal, ze Rosjanin tez czlowiek, a nie untermensch i dopiero by bylo! Caly misterny plan w p.! (1)
- 0 4
-
2022-04-01 13:13
Na szczęście nie każdy Rosjanin to putinowski nazista, są też normalni, którzy są przeciwko Putinowi, a nawet walczą przeciw niemu - poszukaj sobie info o "Legionie Wolna Rosja". Coraz więcej rosyjskich jeńców przechodzi na stronę ukraińską. Po raz pierwszy są traktowani w wojsku przyzwoicie i dobrze karmieni, a nie siedmioletnimi racjami żywnościowymi, jak u siebie w Raszce.
- 6 0
-
2022-03-31 21:17
Najfajniejsze,że oglądaliśmy dziś ---ten owczy pęd.Do domu im się spieszyło?A Gdańszczan to się nie pyta o zdanie?Może nie chcą,a może chcą przemyśleć,naradzić się z kimś mądrym??
- 7 1
-
2022-03-31 15:06
Przecież Borysów jest już mnogo (1)
A to ukraińskie imie
- 6 5
-
2022-03-31 23:12
Borys imię męskie pochodzenia protobułgarskiego.
wasz to najwyżej jest Taras- 7 0
-
2022-03-31 21:13
No,za 9 miesięcy?
- 1 0
-
2022-04-01 07:36
Boże Broń...to byłaby już porażka
- 4 0
-
2022-04-01 09:41
Skwerek dla Ukraińców a czołg w którym walczyli Polacy kombinują usunąć.
Dajcie im jeszcze więcej, darmowe przejazdy, dopłaty do jedzenia, darmowe autostrady, już jest projekt na dopłaty do budowy mieszkań dla Ukraińców.
A jak się pytam gdzie jest kasa na mieszkania dla Polaków? Szczerze to juz mam gdzieś co tam się dzieje, szkoda ludzi ale my nie jesteśmy jedyni w tej zasr*ne...j UE. A Polacy jak to Polacy wystarczy poklepać po plecach i już oddadzą wszystko co mają.
Wszędzie tylko flagi Ukrainy, jakieś koncerty, hymny itp co jeszcze zanim Polacy zrozumieją że to najzwyklejsza polityka, PiS za chwilę da im prawo głosu żeby na wyborach powiększyć swoje szanse na przedłużenie tej zlodziejskiej kadencji- 11 3
-
2022-03-31 11:04
Opinia wyróżniona
Oby ta wojna już się zakończyła. (37)
Niczego tak bardzo nie pragnę, jak spokojnego życia
- 306 13
-
2022-03-31 11:07
aktor będzie grał do końca... życiem ukraińców i kasą z zachodu! (8)
- 42 27
-
2022-03-31 11:15
Jak to łatwo jest manipulować de****mi!!! O to chodziło zachodowi
- 29 21
-
2022-03-31 11:24
(2)
I znowu Wania Waciak wypłynął. Jak tam idzie sadzenie ziemniaków na trawniku ?
- 15 23
-
2022-03-31 11:58
SLAW, wracaj na Ukraine walczyc
- 19 8
-
2022-03-31 16:56
Wiem, ze musi Cie bardzo bolec rozpad wlasnego kraju, jaki by on tam nie byl, ale tez g. mnie to obchodzi.
- 5 2
-
2022-03-31 11:57
interesy USA sa najwazniejsze, dlatego komik moze poswiecic swoich obywateli aby USA moglo gospodarczo cos ugrac (1)
- 24 7
-
2022-03-31 15:16
dokladnie / genau
- 4 4
-
2022-03-31 17:12
człowieku, pakuj się i jedź na tę wojnę a nie wypisuj skandalicznych bredni
- 5 2
-
2022-03-31 17:15
głupszego i bardziej chamskiego komentarza nie można było napisać
- 3 2
-
2022-03-31 11:23
(6)
Obserwuję proces negocjacji pokojowych na tyle blisko, na ile pozwala na to czytanie wielu zachodnich źródeł. I mam poważne wątpliwości co do żądań Ukrainy, więc nie wiem, czy to się szybko skończy. Sorry, ale oczekiwanie, że państwa NATO zobowiążą się do ochrony Ukrainy na poziomie ochrony państwa-członka (art. 5)... no comments...
- 33 2
-
2022-03-31 11:49
A żeby było ciekawiej (1)
To Polska ma być niby jednym z tych gwarantów. Obawiam się, że nasz bardzo mądry rząd może na to pójść, więc gdy kolejny władca Rosji znów kiedyś zapragnie terenów Ukrainy, to naszych żołnierzy tam wyślą, żeby ginęli walcząc za obcy kraj. A wówczas tylko głowy zadzierać i cykać fotki nadlatującym Iskanderom.
- 25 8
-
2022-03-31 12:12
A nawet Izrael. De facto gwarancje maja być silniejsze, bo z wymogiem konsultacji miedzy wszystkimi stronami i reakcji w 72 godziny od ataku. Zelenski powinien pogonic tych swoich doradcow z PR, bo zaczynaja robic wrazenie, jakby im Rosja placila.
- 10 1
-
2022-03-31 12:22
(3)
Oczywiście, ze nie! To by oznaczało 3 WŚ. W ogóle nie rozumiem, dlaczego inne kraje się w to mieszają. Zajmowanie mienia oligarchów, to kradzież w białych rękawiczkach. A co z oligarchami zachodu? Nikt nie widział i nie słyszał, bo ich nie ma?! Bzdura! Dajecie się manipulować jak dzieci :(
- 15 7
-
2022-04-01 01:28
No właśnie jak hitler że Stalinem napadli na Polskę (2)
To też inne kraje nie powinny się mieszać to by nie było II WŚ, prawda?
- 5 2
-
2022-04-01 08:54
Nie wiem co tu napisałeś/as! Sam tytuł jest śmiechu warty!
Poczytaj historie ze zrozumieniem, to moze coś sensownego napiszesz.
- 2 0
-
2022-04-01 10:53
Wmieszały sie, bo bylismy powiązani traktatami. Ukraina nie jest z nikim związana, a tylko podskakuje i potem "dej, dej, dej".
- 0 0
-
2022-03-31 11:28
Sekta POPIS z dziennikarzami robi wszystko by trwała jak najdłużej (2)
niczego bardziej ta sekta nie pragnie. Cenzura, jednomyślność, rusofobia, plwanie, popisówki w TV i robienie gały Ameryce na wyścigi - czy można sobie wymyślić coś lepszego? A Ameryka też będzie walczyła z Rosją do ostatniego Ukraińca.
- 12 7
-
2022-03-31 18:10
(1)
Zdradzisz ile płacą w rublach?
- 1 4
-
2022-03-31 22:39
Nie kazdy sie puszcza za kase jak ty.
- 2 0
-
2022-03-31 12:00
Ameryka i POPIS będą grzali w tym kotle (12)
Ameryka będzie dzielnie walczyła z Rosją do ostatniego Ukraińca. Za to jak ładnie wystrzeliły akcje koncernów zbrojeniowych!
- 11 3
-
2022-03-31 12:45
Ameryka zabrania wycofać wojska z Ukrainy? (11)
Coraz ciekawsze rzeczy widzę...
- 5 5
-
2022-03-31 12:51
(10)
Teraz to Ameryka kieruje wojna? Wcześniej zelenski dyktował co inni maja robić ;))
- 4 6
-
2022-03-31 12:58
(7)
Ameryka dolewa oliwy do ognia. Od przemówienia Bidena Zachód się odciął.
- 6 5
-
2022-03-31 13:24
(6)
Typowe. Narobił bałaganu i chowa głowę w piasek. Zawsze tak jest.
- 2 5
-
2022-03-31 16:34
(5)
To jest wojna USA, nie nasza.
- 6 3
-
2022-03-31 18:58
Smutne to ! (4)
Nasze już nic nie jest ! Przemysl, gospodarka, kultura nawet wojna nie jest nasza :(
- 2 0
-
2022-03-31 19:18
nasi są uchodźcy i nasze są pieniądze (3)
na uchodźców, amerykańskie zbrojenia i amerykański drogi gaz.
- 4 2
-
2022-03-31 19:21
(2)
lepszy amerykański gaz, niż ruSSki, nawet 100 razy tańszy. Sorry, ale z raszystowskimi bandytami się nie handluje.
- 2 5
-
2022-03-31 20:19
Jak już Ci bieda zajrzy w d**e, to sobie przypomnij swoje słowa.
- 4 1
-
2022-03-31 22:41
No to nie mozesz handlowac z USA. 700 tys. ofiar w Iraku.
- 3 2
-
2022-03-31 17:00
Rozumiem, ze kpisz, ale niektorym to trzeba wprost pisac. (1)
Zelenski to aktor - komediant, ktory odgrywa role prezydenta, ale nie decyduje o niczym.
- 8 1
-
2022-03-31 17:19
Tak. Kpię ;)
- 0 0
-
2022-03-31 15:16
A za inwazji na Irak tez tak pisalas?
Tylko i wyłacznie. Moze zapomnieliscie.
Przypominam, ze na radzie miasta moga byc jedynie wnioski urodzonych w Gdansku- 1 3
-
2022-03-31 15:37
(1)
Ha ha! Spokojne juz bylo. Troche poucz sie historii i bądz realistką.
- 0 0
-
2022-03-31 17:31
Dla niektórych, historia jest niepotrzebna przecież :(
- 1 0
-
2022-04-01 08:55
5 tyg temu Ukraińcy nie mieli dobrej opinii w Polsce. Czytałam i słyszałam, że się panoszą, w miejscach, gdzie mieszka dużo osób tej narodowości jest niebezpiecznie. Teraz czytam - nasi bracia i siostry. Czy możemy po prostu pomagać tym ludziom w potrzebie, bez tego całego cyrku z nazwami ulic, placów czy rond? Ukraińcy maja w pupie, czy w mieście w którym mieszkają jest Skwer obrońców Ukrainy lub ul. Prezydenta Zełeńskiego.
- 5 1
-
2022-04-02 22:41
każda wojna do niczego dobrego nie prowadzi, deformuje charaktery ,doprowadza do skrajności ,pleni się mord ,gwałt i bieda ,
- 0 0
-
2022-03-31 11:04
Jesteśmy (1)
Przeciw takim k pomysłom!
- 222 25
-
2022-03-31 23:54
macie prawo, ale jesteście w mniejszości. Rządzi większość (nie na tym śmiesznym portalu, ale w wyborach)
- 5 6
-
2022-03-31 11:05
A w głowę nie przygrzało ??? Może jeszcze zaproponujecie postawienie pomnika Stepana Bandery w Gdańsku ??? (5)
- 321 26
-
2022-03-31 12:59
Na ul. Rzeźnickiej (1)
By mógł powstać. Stosowna nazwa.
- 26 5
-
2022-03-31 13:25
albo w okolicy Ronda Praw Kobiet
Bandera miał określone skłonności, którym zawdzięcza swój pseudonim "baba" jako pasywna strona pewnych aktów. O tym co prawda skwapliwie milczą wychwalacze Bandery ale takie są fakty. Miłośnikom pomarańczowej rewolucji przypomnieć też należy że to ich "demokratyczny" ulubieniec Juszczenko, którego tak popierali nadał Banderze tytuł Bohatera Ukrainy.
Przystopujcie z tym zaślepieniem przynajmniej do czasu aż się unormuje sytuacja w Ukrainie i wtedy bedzie można działać racjonalnie, na chłodno a nie pod wpływem emocji- 34 7
-
2022-03-31 23:34
Widzę, że już stado botów działa.
- 6 10
-
2022-04-01 07:37
Ludziom odwala.
- 6 0
-
2022-04-01 09:58
Weź im nie podpowiadaj, bo gotowi to zrobić...
- 7 0
-
2022-03-31 11:05
nieźle ktoś tym wszystkim steruje... (4)
- 207 12
-
2022-03-31 11:25
nieźle ktoś tym wszystkim steruje... (1)
I od razu jest we...ups ..interesująco.
- 5 1
-
2022-03-31 12:14
od paru lat tez już tutaj tak się dzieje, w odpowiedniej kolejności.
i tu, i tu w gdansku tez i w trojmiescie
- 5 1
-
2022-03-31 20:20
masz pewność że dzisiejsi Ukraińcy mają cokolwiek wspólnego z tym bandytą i jego kumplami? (1)
bo ja mimo wszystko nie mam takiej pewności
- 4 8
-
2022-04-01 20:42
geny
- 0 0
-
2022-03-31 11:06
Rondo Mariupola, bo do ulicy nie pasuje. (4)
- 10 31
-
2022-03-31 11:09
Rondo Mariupola (3)
Rondo? Chyba nie, bo będzie w kółko to samo.
- 6 3
-
2022-04-01 00:55
(2)
po tym rondzie przepędzić złapanych ruSSkich trolli. Postawić warunek - "będziecie mogli zejść z ronda, jak dotrzecie do jego końca"
- 5 1
-
2022-04-01 00:59
(1)
Hahaha, dobry pomysł. A odpocząć będą mogli za rogiem koła :)
- 5 1
-
2022-04-01 01:06
i to tylko ci, którzy obrócą się tyłkami do przodu :D
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.