- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (220 opinii)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (48 opinii)
- 3 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (108 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (186 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (322 opinie)
- 6 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (365 opinii)
Będzie więcej bezpiecznych przejść przez tory
Mały krok do zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców Oruni i Lipiec. Ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji dla budowy trzech tuneli i jednego przejazdu bezkolizyjnego przez tory kolejowe w tych dzielnicach. Ułatwienia nie powstaną jednak wcześniej niż za 3-4 lata.
- Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej
.
- Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej
. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk - Orunia.
- Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej
.
- Dodatkowo opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. Projektant ma uwzględnić montaż monitoringu i elementów małej architektury.
Oferty w przetargu poznamy na początku października. Prace nad opracowaniem dokumentacji mają zakończyć się w pierwszym kwartale 2020 roku. Nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów.
Trwa opracowywanie koncepcji dwóch wiaduktów
Przypomnijmy: miasto planuje budowę jeszcze dwóch wiaduktów w tej okolicy. W marcu 2017 roku została podpisana umowa na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej dla przejazdu nad linią kolejową w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.
Zgodnie z założeniem, oba projekty realizowane będą równocześnie.
Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i koncepcji wygrała firma Transprojekt Gdański. Umowa opiewa na niemal 1,5 mln złotych. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2019 roku.
Opinie (98) 4 zablokowane
-
2018-08-25 10:30
bzdura
A jak z równej przejść na drugą stronę torów? Mam zapiep**ać do sandomierskiej? albo w drugą stronę robić kilometry. zostawić przejście przez gościnną!
- 9 0
-
2018-08-25 11:14
Tylko przejścia.
Zrobią tylko przejścia dla pieszych. A największy problem to przejazd samochodem.
- 5 2
-
2018-08-25 21:05
....a tamwaj kiedy bedzie ?
- 1 1
-
2018-08-26 08:47
Tunele niech przeniosą z Długich Ogrodów
Przecież tam planują je zlikwidować. Chodzi o dawna Leningradzką, nigdy nie mogę zapamiętać które to Ogrody Stare, Nowe, Długie i jeszcze jakie tam wymyślił. Jakby patronów dla ulic nie można znaleźć. No ale jak nie szuka się wśród Polaków to jest problem.
- 3 2
-
2018-08-26 12:51
Największe partactwo i blokada starej dzielnicy
Jeśli wydaje się wszystkim że na tym skorzystamy to grubo się myli. Rozbudowa w pierwszym etapie jest prowadzona dla Oruni górnej to oni na tym skorzystają najbardziej a my utkniemy na ulicy równej przepuszczając samochody jadące z góry. Etap drugi tej inwestycji pewnie nie powstanie za szybko a my nie będziemy partnerem do rozmów dla dużych sypialni górnego tarasu
- 3 0
-
2018-08-26 13:42
Bedą większe korki na trakcie św wojciechs
Jak zamkną przejazd w lipcach to żeby dojechać do obwodnicy południowej wszyscy bedą musieli sie cofnąć do Oruni i potem traktem. Trzeba bedzie robić wielkie koło a oprócz tego wygeneruje to dodatkowe korki na trakcie. czemu przy budowie torów nikt nie pomyślał żeby robić przejazdy bezkolizyjne, teraz sie obudzili bo zdziwieni ze karetka nie ma jak przejechać :(
- 2 0
-
2019-02-25 08:15
Tunele
Oby tunele nie były takie straszne jak dwa obecne
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.