• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez nowych trolejbusów przez drogi prąd. Unieważnienie przetargu

Patryk Szczerba
11 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 milionów zł na pięć nowych trolejbusów
Zaplanowany zakup 6 nowych trolejbusów nie dojdzie do skutku. Przetarg odwołano z powodu rosnących cen prądu. Zaplanowany zakup 6 nowych trolejbusów nie dojdzie do skutku. Przetarg odwołano z powodu rosnących cen prądu.

Przetarg na dostawę sześciu trolejbusów do Gdyni został unieważniony. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej tłumaczy decyzję rosnącymi cenami energii. Mają one wzrosnąć w przyszłym roku o 100 proc.



Czy korzystasz z komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy:

  1. Do Gdyni miało trafić sześć trolejbusów niskopodłogowych, jednoczłonowych o długości od 11,5 m do 13,5 m.
  2. Środki na zakup trolejbusów miały pochodzić częściowo z funduszy rządowych.
  3. Dofinansowanie z ministerialnych środków miało wynosić 6,4 mln zł, a wkład własny spółki - 7 mln zł.
  4. Pojazdy miały dotrzeć jesienią przyszłego roku. Przetarg jednak został unieważniony

Przetarg unieważniony przez rosnące ceny prądu



Jak można przeczytać w dokumentacji przetargu, gdyńska spółka powołała się na art. 256 Prawa Zamówień Publicznych, zakładający, że mogą wystąpić okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.

Taką okolicznością okazały się w przypadku Gdyni podwyżki cen prądu.

- Obecnie doświadczamy gwałtownych, wręcz drastycznych wzrostów cen energii. (...) Według bieżących cen koszt energii w 2023 r. wzrośnie o ponad 100 proc. w stosunku do bieżącego roku, co spowoduje potrzebę ograniczenia wydatków inwestycyjnych. W ocenie Zamawiającego ustalenie zaistnienia tych zjawisk oraz ich skutków powoduje konieczność unieważnienia przedmiotowego postępowania, gdyż dalsze prowadzenie postępowania jest z wyżej wymienionych powodów w zakładanym terminie niemożliwe do realizacji - można przeczytać w uzasadnieniu unieważnienia podpisanym przez Piotra Małolepszego, prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.

Na ulicach dzierżawione trolejbusy



Nowych fabrycznie pojazdów nie będzie, ale po Gdyni jeżdżą od kilku miesięcy trolejbusy marki Solaris Trollino 12 z 2011 r., które spółka PKT dzierżawi od Lublina.

Po trzyletniej dzierżawie miasto prawdopodobnie kupi je, zastępując nimi najstarsze gdyńskie trolejbusy.

Pasażerowie czekają na elektryczne autobusy



Pasażerowie wciąż czekają na to, kiedy pojawią się zapowiadane elektryczne autobusy, które trafią do Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.

16 "krótkich" i 8 przegubowych elektrycznych pojazdów miało wyjechać na ulice w kwietniu. Standardowe pojazdy kosztowały 47 mln 224 tys. zł, a przegubowe 32 mln 639 tys. zł. Zakup dofinansowała Unia Europejska.

Przegubowce będą jeździły na linii 150, łączącej Witomino-Leśniczówkę z ulicą Godebskiego na Oksywiu. Pozostałe autobusy będą kursować na liniach gdyńskich, bardziej śródmiejskich: na linii 133 oraz na liniach 128, 190 i 282.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (198) 8 zablokowanych

  • władze miasta narobiły długów i nie ma pieniędzy na nic

    Gdynia ma ponad miliard złotych długu

    • 40 0

  • Ostatnio pojeździłem po gdyńskich drogach (3)

    Wręcz szokuje mnie to ja dużo jest ogromnych dziur na głównych arteriach np. Wiśniewskiego. Nie wspomnę o mniejszych drogach w centrum np. Żeromskiego. A um gdynia zamawiać chce nowy tabor... żart.

    • 45 1

    • Przedstaw miasto, w którym ulice są bez dziur. (2)

      • 1 2

      • Wejherowo

        Da się osiągnąć zadowalającą jakość dróg z czterokrotnie mniejszym budżetem.

        • 7 1

      • Oslo

        • 0 0

  • Gdynia to Białoruś

    • 25 1

  • dawno minęły czasy, że Gdynia była liderem w czymkolwiek

    teraz autobusy pożyczają od Lublina

    • 43 0

  • (7)

    Niech prezydenci Gdyni, którzy są wożeni z domów do urzędu i z powrotem służbowymi Superbami zabierają ze sobą dodatkowe osoby z przystanków autobusowych. Tak daliby dobry przykład, a nie zmuszając mieszkańców do wyboru fatalnie działającej komunikacji czy rowerów przy beznadziejnej infrastrukturze drogowej.

    • 103 8

    • tak, fatalnie - wychodzisz czasem z domu?

      • 3 15

    • Na szczęście nie mieszkam od dawna w Gdyni bo to chore miasto.

      Ale jest jedna rzecz, która na tle reszty trójmiasta i okolicy wypada w Gdyni całkiem nieźle i to właśnie jest komunikacja miejska. Wady owszem są i można ich zliczyć całkiem sporo ale w stosunku do takich np. gdańskich tramwajów jest nieźle. Np. na Morskiej żeby rowerem wyprzedzić kilka trajtków muszę się nieźle zmęczyć, w Gdańsku od centrum do Oliwy wyprzedzę ich co najmniej 5 bez żadnego wysiłku a niby w korkach nie stoją. No i częstotliwość też jest lepsza, na wszystkich dużych dzielnicach w Gdyni jak się przyjdzie na przystanek to kilka minut i jest coś do centrum, w Gdańsku to i 20 minut można stać.

      • 6 4

    • akurat w Gdyni komunikacja dziala całkiem dobrze. Zmień leki, albo zmniejsz dawkę. (3)

      • 6 7

      • Ja (2)

        Dobrze działająca komunikacja do dojazd z punktu a do punktu b bez przesiadki. W Gdyni jest z tym duży problem. Na przykład droga z Pogórza Górnego do Orłowa od 2 do 3 przesiadek.

        • 5 6

        • Z każdej dzielnicy do każdej przez centrum da się przejechać z 1 przesiadką. (1)

          A ilu pasażerów regularnie jeździ z Pogórza Górnego do Orłowa, żeby opłacało się dla nich uruchomić stałe połączenie?

          • 4 1

          • Przecież koleś to ekonomiczny analfabeta

            I do tego egocentryk. Miasto ma namalować bezpośrednie połączenia do wszystkich jego punktów docelowych. Nawet by tych kombinacji nie policzył.

            • 1 0

    • powinni jezdzic komunikacja publiczna lub rowerem . mieliby swietny kontakt z mieszkancami ,

      • 6 0

  • Kiedy szkolne autobusy, żeby dzieci bezpiecznie jeździły do szkoły a rodzice nie musieli je wozić samochodami tam i z powrotem!!

    • 20 2

  • Moze nalezaloby wypozyczyc zloty rydwan z gdanska

    • 25 3

  • trzeba utrzymać komunikacje za wszelka cenę bo ludzie nie dojada do pracy!!!!

    • 18 1

  • Nie będzie niczego

    Autobusy na holzgas, jak prąd drogi. Tacy wszyscy EKO sreko ale jak drogo to płaczą. Drogo bo rządy cackają się z górnikami i nie robią nic z atomówkami a wszystko to od 40 lat. Nic z tym nie robili bo taki był ich interes. Teraz widać że ich interes zawsze jest przeciwny społecznemu nawet jeżeli na 1 rzut oka na taki wygląda.

    • 25 1

  • Opinia wyróżniona

    (22)

    Nie wszyscy mogą jeździć rowerami z powodu różnych schorzeń, przeważnie z powodu urazów kręgosłupa, rożnego typu schorzeń biodro kolano , operacje , zaburzenia równowagi, braku pieniędzy na rower, bo rowery kosztują majątek już . Dużo osób ma wady wzroku nosi pkulary. Jazda rowerem teraz po wertepach to ryzyko. Dużej odległości itp, itd

    • 97 11

    • Sporo widać tych niepełnosprawnych (3)

      Transporty niepełnoprawnych odbywały się zawsze i będą się odbywać. Nie tłumacz sobie swojego zaczadzenia

      • 6 29

      • odspawany od rzeczywistości

        • 3 1

      • Minie ci piędziesiątka to dopiero zrozumiesz co to kontuzje.

        • 5 2

      • A ja akurat jestem zdrowy i silny, i będę jeździł autem, nie po to robiłem prawo jazdy, żeby dygać rowerkiem, jak chcesz to sobie nim jeżdzij{ pewnie nie masz prawa jazdy hehe}. To z podatku drogowego który my kierowcy płacimy w cenie paliwa, są naprawiane drogi i te wasze śmieszne scieżki rowerowe. Zrób sobie prawo jazdy, kup auto to zrozumiesz o co chodzi.

        • 1 0

    • Dobry rower używany można kupić za 500zł (7)

      • 6 21

      • Dobry rower używany można kupić za 500zł ?? (4)

        Ciekawe gdzie? Kradziony, czy 3 lata temu?

        • 29 4

        • tjaaa i tym rowerkiem z kaczych buków do gdańska zimą też bedziesz dojeżdzał (3)

          LOL

          • 13 3

          • Zmień pracę lub mieszkanie. (1)

            • 3 3

            • tjaaa ... i weż kredyt na sam podPiS

              • 6 1

          • I dlatego latem też jeźdisz samochodem z Kaczych Buków do Dąbrowy, bo zimą do Gdańska daleko?

            • 1 2

      • Padłem.

        Dobry rower używany (nie zarżnięty) do jazdy miejskiej to wydatek co najmniej 1500zł.

        • 14 2

      • Można kupic i za 200zł!! Sam taki kupiłem sąsiadce

        • 3 1

    • Nie muszą wszyscy (5)

      Gdyby przynajmniej 50% tych zdrowych byczków z samochodów wsiadło na rowery, to na ulicach hulałby wiatr.

      • 11 7

      • i korki przeniosłyby się na ścieżki rowerowe :D (3)

        które są wąskie albo których nie ma w ogóle

        • 6 2

        • tam juz wyobraźnia nie sięga

          • 2 0

        • Ścieżkę rowerową nie tak łatwo zatkać.

          A co do ich braku - prawda. Mało która ścieżka ma w ogóle wymagane prawem 2,5m...

          • 2 1

        • nie

          Pas dla samochodów ( w sumie czemu kilka dla nich) stałby się pasem dla rowerów

          • 2 2

      • Gdyby nie rozbierano linii kolejowych by potem robić tam ścieżki rowerowe to aut w mieście byłoby mniej

        • 0 0

    • W większości przypadków, schorzenia które opisujesz (2)

      wynikają właśnie z braku aktywności fizycznej. Nawet bieda może wynikać z braku aktywności fizycznej.

      • 7 9

      • (1)

        Jeśli wykazałbyś się odrobiną aktywności intelektualnej, zrozumiałbyś w lot, że Pesel wielu mieszkańców nie wygląda już tak różowo, jak Twój. Ale zapewniam Ciebie, przyjdzie taki czas, że zrozumiesz.

        • 6 3

        • Wiek tu nie ma nic do rzeczy

          W normalnych krajach zobaczysz babcię na rowerze jadącą zimą. Różnica jest taka, że ona jeździła całe życie, a nasi rodacy nie. Od babć nic już nie wymagam, bo to czasy wojny, ale osoby w średnim wieku mogłyby jeździć.

          • 2 3

    • Brednie jaki wypisujesz potwierdzaja ze ty jestes przedewszystkim niepełnosprawny umysłowo!!

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane