• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez ruchu wahadłowego na ul. Świętokrzyskiej od 1 lipca

Maciej Naskręt
26 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Prace na ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku. Prace na ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku.

Mamy dobrą wiadomość dla kierowców i mieszkańców południa Gdańska: wykonawca przebudowy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska nie będzie wprowadzać ruchu wahadłowego od 1 lipca. Przejazd będzie możliwy po płytach betonowych.



Co usprawniłoby ruch na południu Gdańska?

Na początku czerwca rozpoczęła się warta 2,6 mln zł przebudowa ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku na odcinku ok. 500 metrów wraz z rozbudową ul. Orląt Lwowskich. Inwestorem przedsięwzięcia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, a wykonawcą spółka WPRD Gravel.

Pierwotnie drogowcy chcieli wprowadzić tam ruch wahadłowy, co mogłoby uprzykrzyć życie kierowcom i mieszkańcom południa Gdańska. Teraz widmo korków zostało zażegnane. Przynajmniej na okres wakacji.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zdecydowała odstąpić od wprowadzania ruch wahadłowego.

- Ruch w obu kierunkach będzie prowadzony po płytach betonowych. Nie mogę jednak obiecać, że jesienią ruchu wahadłowego w tym miejscu nie wprowadzimy - zastrzega Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Na razie w miejscu prac przy pasie w kierunku Kowal ułożono ok. 250-metrową nawierzchnię wykonaną z płyt betonowych.

- Niebawem zostanie ułożona druga nitka jezdni o podobnej konstrukcji, która również zostanie wzmocniona asfaltobetonem - dodaje dyrektor.

Inwestycja na południu Gdańska obejmuje wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni jezdni ul. Świętokrzyskiej na odcinku 500 metrów od al. Havla, budowę ciągu pieszo-rowerowego, rozbudowę skrzyżowania z ul. Orląt Lwowskich. Ponadto nad drogą zostanie wykonane oświetlenie, a pod drogą zainstalowane sieci infrastruktury technicznej niekolidujące z nowym układem drogowym.

Władze DRMG przekonują, że powodem przebudowy ul. Świętokrzyskiej jest konieczność usprawnienia układu komunikacyjnego na połączeniu z węzłem integracyjnym (pętlą Łostowicka/Świętokrzyska) przy al. Vaclava Havla, a także koniecznością zapewnienia prawidłowej obsługi komunikacyjnej istniejących i planowanych obiektów przy ul. Świętokrzyskiej.

Głównym założeniem realizacji jest poprawa bezpieczeństwa i warunków ruchu.

Miejsca

Opinie (80)

  • Intermarche (3)

    Ciekawe, że cały czas nikt nie wspomniał o tym, że przed pętlą po prawej stronie (jadąc od obwodnicy) stanie Intermarche, które współfinansuje tą przebudowę. Gdyby nie to, że ma tam stanąć market, tej przebudowy w ogóle by nie było ...

    • 19 3

    • dokładnie.. (1)

      dokładnie...

      jak mantre autor (czy wladze miasta, nie rozrózniam ;)) dodaja cyt.:

      "Głównym założeniem realizacji jest poprawa bezpieczeństwa i warunków ruchu. "

      Mydląc oczy uzytkownikom drogi. Będąc właścicielem sieci Intermarsze albo jej inwestorem pewnie bardzo bym się ucieszył , że do poprawy drogi nie dokładam ani grosza.

      Jestem ciekaw czy przyszły inwestor partycypuje w kosztach tej inwestycji. Czy jest jak zwykle?

      Będąc inwestorem bardzo by mi się oplacało obdarować jedną czy drugą osobę w urzędzie za przyspieszenie lub wydanie takich decyzji .

      Ciekawe czy jest dostepny plan polaczenia tej inwestycji z układem drogowym.Czy były konsultacje społeczne i czy sa analizy które mowią o wpływie położenia takiego obiektu przy drodze , która jużz teraz jest jedna z najbardziej zakorkowanych w 3 m.

      no coz. zycie w 3 mieście

      • 4 1

      • pytanie co zrobi inwestor ?

        pytanie co zrobiłby inwestor w realiach polskich firm i polskiej mentalnosci ?

        zainwestował z miastem grube mln, czy może wybrałby inna drogę, np obadrował kogos decyzyjnego np. samochodem, by inwestycja ruszyła z miejsca.

        Lepiej wyłożyć kikladziesiąt tysiescy za decyzje niz inwetowac mln.

        • 1 1

    • Intermache

      Dlaczego intermache obecnie nie buduje już marketu? Zacznie pewnie budować, jak już droga będzie nowa. Oczywista oczywistość, że tą nową drogę zdemolują.

      • 3 0

  • Jeśli już ruch wahadłowy to lepiej w wakacje niż po nich.

    Wtedy i tak mimo wszystko jest mniej samochodów.
    Jak zrobią to we wrześniu to będzie horror !
    Swoją drogą, tyle miesięcy na ten remont to naprawdę przegięcie.

    • 5 3

  • (4)

    no to teraz większość samochodów na NIL, NO, GKS, GDA się rozpadnie. Brawo popieram. Nie chcą stać w korkach to zmianiąć będą za 2 miesiące samochody. Słoiki

    • 2 17

    • Czemu?

      Zamiast stać w korku, to te rejestracje pojadą trasą W-Z. Po tych płytach będą jeździć raczej mieszkańcy z rejestracją GD, co są na miejscu i inne alternatywy są tylko takie, że muszą jechać ostro na około.

      • 1 0

    • wolisz żeby zamiast "słoików" przyjeżdzali azjaci, arabowie i afroafrykanie ?

      bez tych "słoików" Gdańsk byłby w jeszcze gorszej sytuacji niż obecnie

      • 2 1

    • Mieszkam i urudziłem się w Gdańsku

      Podobnie jak moi rodzice i dziadkowie.
      Więc jakie słoiki.
      Miejsce w którym jest remont jest oddalone od samego centrum o 5km czyli raptem ok 15 min autem.
      W około mieszkają w większości ludzie którzy się wychowali na osiedlu Chełm lub Orunia Górna.
      A do tego osiedle Łostowice i Zakoniczyn to już dopiero są rdzenni mieszkańcy z dziada pradziada.
      Słoikiem jesteś zapewne ty, co wybrał kawalerkę w falowcu.

      • 2 0

    • ale o co Ci chodzi czlowieku z tym sloikami? Gdansk dla gdanszczan? chcesz getto robic? pracy komus zalujesz? nie rozumiem skad ta nienawisc

      • 1 0

  • co Wy z tym południem

    to jest bardziej zachód niż południe czy jak piszecie o np. Piastowskiej to uważacie że jest to na półnoocy Gdańska albo Wolności to na wschodzie?????????? to całe południe to jest w rzeczywistości kilka osiedli Łostowice Zakoniczyn i tyle a prawdziwe południe to jest św. Wojciech Maćkowy, Lipce

    • 6 3

  • (2)

    albo mieszkają w 5 na jednym pokoju w UK :-)

    • 4 0

    • chyba w jednym pokoju (1)

      na jednym koniu dawniej jeżdziliście?

      • 0 1

      • to nie matura z polskiego tylko forum...

        • 0 0

  • no i bardzo dobrze, ale...

    Bardzo dobrze się stało ,że podjęto taka decyzję....
    ale czy trzeba było wszytkim podnosić ciśnienie wcześniejszymi newsami tylko dlatego ,że nikt nie wpadł na taki pomysł wcześniej? Czy trzeba było straszyć protestami etc.?

    Urzednicy dostrzegają probelmy dopiero po fakcie, zamiast przyłożyc sie na etapie planowania i zabezpieczyć relizację w sposób optymalny dla lokalnych mieszkańców.

    Przekazuję podziękowania za rozwiązanie problemy jednakże z lekką odrobiną "aronii" ;)

    • 2 1

  • Zamiast remontować tę drogę

    mogliby zacząć budować przedłużenie linii tramwajowej. Ale ją akurat skreślili. Pewnie nie tylko z powodu popierania motoryzacji indywidualnej, ale też dlatego, że do pętli Łostowice-Świętokrzyska jedzie się tak strasznie długo obecną linią. Gdyby zbudowali tę linię zgodnie z wcześniejszym planem przez Orunię Górną, przejazd zabrałby 10-15 minut mniej. Więc na wszelki wypadek, aby uzasadnić skreślenie linii tramwajowej, zabudowali błyskawicznie teren zarezerwowany dla przebiegu szybszej linii. Wszystko dla samochodów osobowych! Zakorkujmy Trójmiasto!

    • 3 3

  • Betonowe płyty (1)

    Niestety większość płyt wygląda jakby armia czerwona zwróciła nam berlinkę. Cały odcinek powinien zostać zaasfaltowany - no chyba że wykonawca ma jakiś układ z pobliskim serwisem opon.

    • 5 3

    • nie jest tak źle, nie wymagajmy od drogi tymczasowej nie wiadomo jakich standardów. duże dziury na łaczeniach płyt zostały załatane, jedzić sie fajnie po nich nie jeżdzi ale coż...takie uroki kazdego remontu.

      • 1 1

  • Aleja Havla to ślepa uliczka

    W tej części miasta kwestię transportu można było rozwiązać inaczej. Ja proponowałem zamiast Nowej Łódzkiej, która jest tak naprawdę ślepą uliczką, alternatywną trasę, z linią tramwajową do megacentrum handlowego jakie powstaje w Szadółkach i do pobliskiej obwodnicy. Takie rozwiązanie byłoby korzystne i dla mieszkańców i dla biznesu i dla jadących obwodnicą, którzy mieliby prosty dojazd do Armii Krajowej.

    Ale Adamowicz zaproponował kiełbasę wyborczą i zainwestował w Nową Łódzką, która daje niewiele, poza wygodą dla mieszkających przy pętli.

    • 1 4

  • le

    tam powinien byc jeszcze jeden pas chociaz,przeciez tam sa wiecznie korki,jak nie w jedna to w druga strone,no ale nie ukrywam ze chodnik tez by sie przydal

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane