• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezsensowne procedury w banku

Ireneusz z Gdańska
15 października 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 

Kradzież portfela z dokumentami i kartą kredytową może spowodować olbrzymie problemy. - Przez kilka dni przebijałem się przez mur niedopowiedzeń, półprawd, arogancji i zwykłej niekompetencji - opowiada nam pan Ireneusz, który w efekcie kradzieży przez miesiąc nie będzie miał dostępu do własnych pieniędzy w banku

.


Wieczorem 7 października byłem z kolegą w restauracji Rooster na w Gdańsku. Po 15 minutach, zmieniliśmy miejsce przy stoliku na inne położone w innej strefie. Od tego momentu zaczął się kłopot. Do restauracji wszedł około 40 letni mężczyzna. Usiadał za krzesłem na którym wisiała moja kamizelka. Mężczyzna siedział około 2 minut po czym wyszedł. Jak się okazało z moim portfelem oraz telefonem.

W restauracji jest monitoring - wszystko zarejestrowała kamera, widać jak złodziej wkłada ręce do kamizelki wyciąga łup i wychodzi z restauracji. Szok, pierwszy raz w życiu zostałem okradziony. Natychmiastowo po stwierdzeniu kradzieży zawiadomiłem poprzez citiphone swój bank (Citi Bank Handlowy) zastrzegając karty oraz dowód osobisty, zgłosiłem też wyrobienie nowej karty kredytowej. Pracownik infolinii banku instruował mnie że kartę płatniczą mogę odebrać w oddziale i zajmie to 20 minut.

Kolejny etap to zgłoszenie kradzieży Policji na ulicy Piwnej - czas na załatwienie sprawy 4 godziny w warunkach które przypominają że Policja potrzebuje dużego wsparcia finansowego. W trakcie spisywania zeznań okazuje się, że złodziej uaktywnił się też w innej restauracji w Gdańsku gdzie ukradł kolejny telefon, który odzyskano, ale złodziejowi udało się uciec.

Następnego dnia udałem się ponownie na posterunek Policji aby uzyskać zaświadczenie o zgłoszeniu utraty dokumentów w wyniku przestępstwa. Na dokumencie tym znajduje się numer seria dowodu osobistego oraz wymienione dane skradzionych dokumentów. Następnie zgłaszam kradzież w Urzędzie Miasta w Gdańsku w Wydziale Spraw Ewidencyjnych.

Z dokumentem tym, książeczką wojskową oraz potwierdzeniem z Urzędu Miejskiego, który jest drukiem ścisłego zarachowania posiadającym PESEL i resztę moich danych daję się do oddziału Citi Banku w Gdańsku przy ulicy Podwale. Po 30 minutowym oczekiwaniu dowiaduję się, że żaden z przedstawionych dokumentów nie jest honorowany przez bank i jedyne co mogę zrobić to albo oczekiwać na nową kartę, która zostanie przysłana pocztą, albo czekać na wydanie nowego dowodu osobistego.

Na potwierdzeniu z Urzędu widnieje termin wydania nowego dowodu 10.11.2008 czyli za miesiąc. Irytacja osiągnęła niebezpieczną granicę. Przypomniałem sobie w tym momencie o paszporcie, z którym udałem się do oddziału Citi Banku w Gdańsku przy ul. Targ Drzewny. Pani w okienku stwierdziła że nie ma odpowiednich formularzy, kontaktowała się telefonicznie w sprawie uzyskania pomocy w tym zakresie od tajemniczej Pani Ilony, gdy telefonicznie nikt jej nie pomógł powiedziała mi w końcu, że nie ma paszportu zgłoszonego w systemie elektronicznym banku i nie jest to dla niej dokument, powiedziała że muszę mieć potwierdzenie z Urzędu Miejskiego o nadaniu numeru PESEL bądź zameldowania.


Zaświadczenia z Policji, wypis z Urzędu Miejskieg,o który jest drukiem ścisłego zarachowania, książeczka wojskowa nie stanowią dla procedury tego Banku żadnej wartości, nie istnieją, nie ma ich. Czarny humor wskazuje na dialogi z polskich komedii "To ja tu jestem kierownikiem szatni, nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobi?"!!

Stan na dzisiaj jest taki, że od 7 października nie mam dostępu do swoich pieniędzy na koncie ROR. Nie mam, co najciekawsze możliwości zrobienia nawet przelewu internetowego lub innej formy wypłaty środków z konta. Tak naprawdę nie wiadomo kiedy uzyskam kartę płatniczą która zostanie wysłana pocztą, która jak wiemy do instytucji najpewniejszych nie należy. Podany czas oczekiwania na kartę kredytową - miesiąc albo i dłużej.

Przez kilka dni przebijałem się przez mur niedopowiedzeń, półprawd, arogancji i zwykłej niekompetencji pracowników City Banku Handlowego. Najbardziej złości i irytuje bezradność wobec ogromnej instytucji i absolutnie sztampowe, szablonowe wymachiwanie jedynym argumentem jakim jest procedura.

Szanowni Klienci jedno jest pewne: jeśli stracicie dokumenty możecie liczyć wyłącznie na siebie. Na pomoc, empatię i zrozumienie sytuacji przez bank, z pewnością nie. Jeśli ktoś mnie zapyta o rekomendacje, opinię na temat tej instytucji moja ocena będzie jednoznaczna.
Ireneusz z Gdańska

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (100)

  • Mam nadzieję

    Mam nadzieję, że kartę przyślą panu Ireneuszowi zwykłym listem, nie np. poleconym, bo bez dowodu ani rusz! I trzeba siedzieć w domu, bo z awizem na pocztę bez dowodu nie ma się co wybierać. Strach pomyśleć, że mogą być dalsze kłopoty.
    A też mam konto w Citi ...

    • 0 0

  • porada

    Z bankami niestety trzeba umiec rozmawiac. IMHO (o ile nie masz tam kredytu) - trzeba bylo stanowczo zazadac zamkniecia rachunku. I albo bank probuje cie zatrzymac, albo sie zegnacie.

    • 0 0

  • Panie Irku,
    brak kasy oznacza mniej pokus więc masz więcej czasu na rozgrywki piłkarskie,
    co prawda jest remis ale w małych punktach jesteśmy lepsi :-)))

    • 0 0

  • Do postu pt. "Panie Irku" (4)

    Weźcie się Szanowni Panowie do uczciwej roboty, a nie - jeden po knajpach a drugi tylko "rozgrywki piłkarskie" (na stole). Naprawdę są w życiu ważniejsze sprawy. Kiedy to Panowie ostatnio jakiś remoncik w domu zrobili? A żony czekaja jak na zmiłowanie.

    • 0 1

    • Aj tam, czepa się Pani biednych chopaków.

      • 0 0

    • to jakas trudna do uchwycenia ironia czy ma Pan takie nudne zycie? :)

      • 0 0

    • zonka

      od remoncików, to są firmy remontowe, a mąż od zaspakajania żonki i zapłaty za ten remoncik!!!

      • 0 0

    • a uspooookój się Pan..

      • 0 0

  • W Citi wytrzymałam 3 dni

    Bo przez tyle próbowałam otrzymać dostęp do mojego konta przez internet. To jakiś druczek, to aktywacja przez telefon, to jeszcze jedna, potem się okazuje, że jeszcze jakiegoś druczku nie dostałam do podpisania to znów coś... 3 dni istnego horroru. Jak już niby wszystko miało być dobrze a po raz kolejny nie mogłam się dostać na konto, a miła pani z infolinii powiedziała, że jeszcze tylko jakiś podpis czy coś stwierdziłam, że dość tej żenady.

    Ci co kont jeszcze nie mają niech omijają ten bank szerokim łukiem, a ci co mają tam hmm... zastanówcie się czy nie przenieść się gdziekolwiek indziej, bo wszędzie jest lepiej :]

    • 0 0

  • Citi bank... to mówi wszystko. Kto przy zdrowych zmysłach trzyma w tym syfie swoje pieniądze???

    • 0 0

  • Zrezygnowalem z CITI Banku... (2)

    ...juz dawno temu. Do tej pory otrzymuje od nich informacje o stanie konta, ktore teoretycznie nie istnieje. Wlasnie zamierzam sprawe zglosic do GIODO bo mam podejrzenie, ze bank handluje moimi danymi. Wcale bym sie nie zdziwil, gdyby autora dotknela kradziez pienidzey z konta ze wzgledu na posiadane przez zlodzieja dokumenty.

    • 0 0

    • Apropos handlowania danymi, to tym również zajmuje się (1)

      Urząd Miasta Gdańsk. Niedawno rejestrowałem działalność gospodarczą, wkrótce otrzymałem z dwóch banków oferty założenia u nich konta firmowego.... Nic dodać, nic ująć.

      • 0 0

      • Albo z GUS,

        bo dane o założeniu firmy są dostępne publicznie. Tylko pytanie, czy ktoś stale monitoruje nowe wpisy? Chyba nie. Też przychylam się do opinii, że przecieki do banków pochodzą od instytucji takich jak UM i GUS i proceder ma charakter podobny do handlowania w pogotowiu/szpitalach informacjami o zgonach. Swoją drogą Weiss w RadioZet próbował "ugryźć" ten temat i tłumaczenie było jak moje powyżej o dostępności :)

        • 0 0

  • (2)

    A ja mam konto w GE Money Bank i jestem bardzo zadowolony. Założenie konta trwało 15 minut, żadnych prowizji za prowadzenie, przelewy i w każdym bankomacie mogę wybrać pieniądze za 0 zł prowizji.

    • 0 0

    • a to ciekawe :)

      bo GE Money nie prowadzi jeszcze swoich kont, póki co pośredniczy w sprzedaży kont prowadzonych przez BPH :)

      • 0 0

    • A od kiedy GE Money Bank

      zajmuję się bankowością detaliczną?

      • 0 0

  • Niezgodne z prawem!

    Wg mnie takie "procedury" sa niezgodne z prawem. Paszport jest dokumentem tożsamości równoprawnym jak dowód. Jesli nie ma fo w systemie to należy wprowadzic i już!.
    Miałam podobną sytuację . W BZWBK przy Grunwaldzkiej na zaswiadczenie z Policji i urządu oraz inny dok ze zdjęciem pozwolono mi wypłacic pieniądze z konta ...Chociaż dla pracownika obsługującego nie było to oczywiste. dopytywał innych osób. Pana po prostu sie pozbyli ...jak kolejnego problemu.

    • 0 0

  • bo BZWBK to dobry bank ;) jesli paszportu nie ma w systemie, to sie go dopisuje. poza tym w bz wbk w przypadku kradziezy mozna wyplacic jednorazowo do 1000 zl na podstawie zaswiadczenia z policji (przeciez czlowiek musi miec kase chociazby na wyrobienie nowego dowodu!)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane