• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biedronka wybiera się na zakupy w Zatoce

Wioletta Kakowska-Mehring
7 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Spółka Zatoka prowadzi obecnie ponad 30 sklepów. Są to przede wszystkim nieduże placówki samoobsługowe, typu supersam. Spółka Zatoka prowadzi obecnie ponad 30 sklepów. Są to przede wszystkim nieduże placówki samoobsługowe, typu supersam.

Właściciel sieci Biedronka, czyli firma Jeronimo Martins Dystrybucja, planuje przejąć część majątku gdańskiej spółki Zatoka, która prowadzi sieć sklepów spożywczych.



Czy wybierając sklep, kierujesz się tym, do jakiej sieci należy?

"Zatoka - handlu nowa epoka" - takim sloganem reklamuje się firma, która od kilkunastu lat prowadzi w Trójmieście ponad 30 sklepów spożywczo-przemysłowych. Sklepy Zatoki to przede wszystkim nieduże placówki samoobsługowe, typu supersam. Położone są głównie na osiedlach mieszkaniowych.

Firma powstała na bazie sklepów PSS. Przed laty Zatoka znana była z nowoczesnych rozwiązań w handlu. Jako pierwsza 15 lat temu wprowadziła bony towarowe, które kupowały dla swoich pracowników zakłady pracy. Jako jedna z pierwszych wprowadziła też sprzedaż produktów pod własną marką.

Kilka lat temu w sieć zaangażowany był kapitał szwajcarski, ale dziś ma wyłącznie polskich udziałowców.

Ostatnio Zatoka postanowiła zaangażować się w zupełnie nową działalność. Przy Trakcie Św. Wojciecha, w  miejscu gdzie dziś jeszcze stoi blaszany sklep, ma powstać 80-pokojowy hotel, pomieszczenia biurowe, restauracja, sale konferencyjne i nowy sklep o powierzchni blisko 500 m kw. Budowa ma ruszyć jeszcze w październiku. Inwestycja ma być gotowa przed Euro2012.

Z kolei na Żabiance, na rogu ulic Gospody i Pomorskiej, gdzie dziś stoi parterowy sklep Zatoki i kilka pawilonów handlowych, ma stanąć 17-piętrowy budynek, ze sklepami, hotelem, i mieszkaniami. Ta inwestycja ze względów proceduralnych na razie jest zablokowana. Być może na te inwestycje Zatoka zbiera środki i stąd rozmowy z Jeronimo Martins Dystrybucja.

Co dokładnie chce kupić JMD? Których placówek dotyczą rozmowy? - Jest jeszcze zbyt wcześnie, abyśmy mogli udzielać jakichkolwiek szczegółowych informacji - ucina Paweł Tymiński, rzecznik JMD SA.Sprawy nie chcą też komentować władze Zatoki.

Zanim jednak dojdzie do przejęcia zgodę na nie musi wydać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Złożyliśmy do UOKiK wniosek dotyczący koncentracji przedsiębiorstw, polegającej na przejęciu przez Jeronimo Martins Dystrybucja części mienia Zatoka Sp. z o.o. Czekamy na wydanie stosownej decyzji - potwierdza Tymiński i dodaje, że wniosek złożono na początku sierpnia.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, przedsiębiorcy planujący np. fuzję lub przejęcie, zobowiązani są zgłosić taki zamiar UOKiK. Transakcja podlega zgłoszeniu, jeżeli biorą w niej udział podmioty, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

Miejsca

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • Brzeźno zatoka nr.12 (7)

    Zatoka w Brzeźnie jest super,zawsze świeży towar.Bardzo miłe ekspedientki zawsze pomogą gdy ktoś potrzebuje pomocy.Jestem satałym klientem Zatoki jestem zadowolony z obsługi i zatowarowania sklepu.Na sklepie panuje porządek,a ekspedientki co chwile dokładają towar-pułki są zawsze pełne :PPozdrowienia dla dziewczyn z Zatoki nr.12

    • 7 2

    • (1)

      Jeśli poziom twojej oceny jest taki sam jak ortografii to ja juz podziękuję

      • 0 5

      • Jeśli poziom Twojej interpunkcji jest taki sam jak zwracanie komuś uwagi to ja też bardzo dziekuję:)

        • 2 2

    • Jasne (1)

      a każdy klient zna numer sklepu. Pracownico jak już chcesz napisać coś pozytywnego o swoim sklepie to rób to z głową i bez błędów.

      • 0 4

      • brzeźno zatoka nr.12

        Wdzę że nie jesteś klientem Zatoki,bo na każdym paragonie jest adres i numer sklepu.

        • 5 1

    • brzeźno zatoka nr.12 (1)

      Widzę,że nie jesteś klientem Zatoki,ponieważ na paragonie jest podany adres jak i numer sklepu.

      • 4 1

      • klientka z córką

        Zgadza się wszystkie dane są na paragonie odnosnie firmy jak i sklepu ,a jeśli chodzi o personel który tam pracuje jest na najwyższym poziomie inteligencji.Szczery uśmiech i chęć pomocy we wszystkim i nie jak w "Biedronce" regułka ...."Dziękujemy i zapraszamy ponownie..."Towar który oferuje "Zatoka" jest polski nie z importu mam na myśli podstawowe towary które kupujemy na co dzień czyli mięso,wędliny,owoce,warzywa i pieczywo ..Jeśli na miejscu "Zatoki " w Brzeźnie powstanie " Biedronka "będę niepocieszona więc apeluję do Pana Prezesa ,żeby zostawił nam "Zatokę"i ludzi którzy tam pracują.Pozdrawiam gorąco całą załogę łącznie z kierownictwem sklepu w Brzeźnie:)

        • 3 1

    • Zatoka w brzeźnie jest spoko!

      Ja również bardzo lubie zatoke w brzeźnie, i nie rozuniem tego całego zamieszania wokół sklepów Zatoka. Ja jestem zadowolony zarówno z obsługi jak i dużego asortymentu w tym sklepie. A jak komuś takie sklepy nie odpowidają to niech omija te sklepy z daleka, a nie wypisuje takie brednie i obraża uczciwie pracujących ludzi. Ja tam lubie moje sympatyczne Panie z brzeżna, które pozdrawiam.

      • 3 0

  • kasa

    zatoka jest super siecia towar dobrej jakosci personel sympatycznycieszmy sie i szanujmy to co polskie nasze

    • 10 1

  • szlag to trafi przedstawicieli jak nie będą mieli gdzie jechać po zamówienie.będzie lidl,biedronka i tesco.będziecie musieli zmienić zawód....no cóż,życie.

    • 12 0

  • przestańcie wiecznie narzekać ciszcie się tym co macie miejcie dużo zdrowia i uśmichu na twarzy .jak będzicie mili i uśmiechnięci to i ekspedientka będzie uśmiechnięta i miła .jak ludzie są dla siebie mili to i życie wydaje się lupsze nawet w trudnych sytuacjach.pozdrawiam wszystkich smutasów .uśmiechnij się i.więcej nie pisz złych opini na kogoś kogo nieznasz

    • 6 0

  • wierna klientka

    Zgadzam się z powyższym komentarzem,jestem klientką od lat tego sklepu i bardzo sobie chwalę obsługę jak i zatowarowanie .Nie chcę Biedronki zamiast Zatoki bo towary które kupuję w Zatoce nie kupię w Biedronce bynajmniej tej jakości.Pozdrawiam dziewczyny ze sklepu Zatoki w Brzeźnie

    • 7 0

  • zatoka to super siec

    W BIEDRONCE NIE MA TAKIEGO ASORTYMENTU ,MIESO I WEDLINY PACZKOWANE,TOWARY NIZSZEJ JAKOSCI.A CENY JUZ NIE SA TAK REWELACYJNE.

    • 7 1

  • kolejna Biedronka... (1)

    Brrrr....i to sztuczne dzień dobry i do widzenia,zapraszamy ponownie.mam w pobliżu domu Biedronkę i Zatokę i mam porównanie.ile razy jestem w Biedronce i słyszę tę zafajdaną formułkę to niedobrze mi się robi.zdarzyło mi się któregoś dnia być w Biedronce trzy razy i kasować się u tej samej kasjerki i za każdym razem usłyszeć to samą chorą formułkę.pomyślałam sobie wtedy że w Biedronce nie wolno kasjerkom traktować klientów jak stałych bywalców. a Ci pseudo ochroniarze,totalna porażka.towar może i tańszy ale marny wybór i często czegoś brakuje.a te paczkowane wędliny i sery są droższe niż te kupowane na wagę w Zatoce.w Zatoce może i drożej ale tu czuję się jak u siebie.słyszę na przywitanie dzień doberek.do zobaczenia.co słychać.jak tam dzieci.złożono mi nawet kondolencje z powodu śmierci mamy.w mojej Zatoce panują między-ludzkie zwyczaje a nie sztuczne,.wyuczone regułki.a to żę czasami ekspedientka ma gorszy dzień- w końcu też człowiek-może boli ją brzuch,głowa,jest głodna,ktoś jej sprawił przykrość.podła praca za psie pieniądze i nie da się ukryć-ciężka.pozdrawiam pracownice Zatoki-powodzenia wszystkim Paniom życzę.

    • 13 0

    • Pani Barbaro,bardzo dziekujemy,jest nam bardzo milo,że jeszcze ktos mysli pozytywnie o naszej firmie i naszym personelu,miedzy ludzkie zwyczaje,to fakt,naszych klientow traktujemy szczegolnie,bo to ludzki odruch;oraz wiemy,ze dzieki naszym wiernym i stalym klientom,mamy pracę,my tez w dzien borykamy sie z róznymi ludzmi,ale kazdego czlowieka trzeba zrozumieć,tak samo jak klient moze miec gorszy dzien,tak samo pracownik,w koncu jestesmy ludzmi,po prostu badzmy tolerancyjni dla ludzi i bardziej serdeczni,bo to dziala w dwie strony;tak jak klient chcialby zobaczyc miłą i uśmiechnieta obsługę,tak samo pracownik chciałby zobaczyć milego i usmiechnietego klienta,a czasami to aż serce boli,jak czlowiek widzi brak wychowania,ani;dzien dobry,ani dziękuje,to przykre.PANI Basiu,wielki szacuneczek dla Pani,z pozdrowieniami;pracownik zatoki;;;

      • 3 1

  • (3)

    Jestem klientką sklepu Zatoka na Czerwonym Dworze i uważam ,że w sklepie jest miła obsługa ,szczególnie na stoisku mięsnym .warzywa są świeże i nie wiem dlaczego ludzie piszą bzdury .Chociaż złośliwych nie brakuje.

    • 5 5

    • jest dobrze (2)

      zgadzam się z opinią p.Ani sądzę że jest ok personel w Zatoce na Czerwonym Dworze jest miły towar też ok tylko ich mało

      • 1 3

      • (1)

        Jasne. Śmiechu warte. Jest to najgorsza Zatoka w jakiej byłam. Stoisko mięsne straszy starociami, warzyw brak lub zeschnięte. W sklepie bałagan, a co niektóre ekspedientki mają takie podejście do klienta, że zwolniłabym je z miejsca.

        • 1 2

        • O ktorej pani Zatoce mowi?????ja mam na Obrońcow i jestem tam czesto ,nie narzekam panie mile,usmiechniete....cenny uwarzam ok czesto sa promocje a to zacheca nas klientow

          • 4 0

  • O Nie!!!!!!!!!!!!!!

    Nie zgadzam sie z pozytywnymi opiniami o Zatoce na Czerwonym Dworze,porazka dziewczyny NIE MIłe!!!!!!!!!!!!!!!ksiezniczki za dyche za przeproszeniem......

    • 4 5

  • zatoka

    zatoce kiedys bylo lepiej niz teras ta zaloga jest straszna tamta byla super wszystko rozwala zeby bylo gorzej.

    • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane