• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bielizna Esotiq i Henderson nie zniknie z rynku

Wioletta Kakowska-Mehring
5 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Esotiq & Henderson wyrusza do Rosji i Kazachstanu
Bielizna Esotiq będzie nadal produkowana. Bielizna Esotiq będzie nadal produkowana.

Dla amatorów bielizny Esotiq i Henderson mamy dobrą wiadomość. Znalazł się inwestor, który odkupił obie marki od gdańskiej firmy LPP i będzie kontynuował produkcję. Nowa firma - również z Gdańska - planuje powiększenie sieci sprzedaży w kraju i ekspansję na rynki zagraniczne. W sklepach pojawi się też gama nowych produktów, w tym linia dla dzieci.



Marka Esotiq to bielizna dla pań, a Henderson dla panów. Jeszcze w ubiegłym roku obie linie należały do gdańskiej spółki LPP, zajmującej się projektowaniem i dystrybucją odzieży, a także obuwia. W listopadzie ub. roku Dariusz Pachla, wiceprezes LPP poinformował, że grupa odzieżowa zamierza zrezygnować z dalszego rozwoju tych dwóch marek, gdyż nie wpływały one znacząco na poziom przychodów spółki.

Najważniejsze marki LPP to Reserved, Cropp, House i Mohito. Zdaniem wiceprezesa, bardziej korzystne dla rozwoju Esotiq i sprzedawanej w hurtowniach marki Henderson byłoby przekazanie zarządzania nimi w ręce osobnego podmiotu. Aktywa obu marek zostały więc wydzielone i sprzedane.

Nowy właściciel, czyli firma Esotiq & Henderson, zamierza rozwijać obie marki. - Mamy duże plany związane z rozwojem marek Esotiq oraz Henderson. Zastrzyk finansowy od inwestora umożliwi nam ekspansję oraz poprawę dotychczasowych wyników. Kupione marki są w dobrej kondycji, a my widzimy dalsze możliwości ich rozwoju - przekonuje Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson SA.

Firma obecnie posiada w Polsce ponad 30 własnych salonów i około 70 franczyzowych. Jej sklepy działają również na terenie Słowacji, Ukrainy, Mołdawii oraz Rosji.

Program firmy na najbliższe lata jest ambitny. Na ten rok zaplanowano debiut flagowych marek na rynkach azjatyckich i zachodnioeuropejskich. Zarząd zapowiada również dynamiczny rozwój sieci sprzedaży - do końca 2012 roku liczba salonów wzrośnie o 62 proc.

Firma chce też poszerzyć asortyment o nowe produkty, w tym o linię dla dzieci i linię bielizny zimowej. To jednak nie koniec. Esotiq & Henderson chce też wejść na warszawską giełdę. Zarząd firmy przyjął, że debiut ma nastąpić w ciągu trzech lat.

Zarząd firmy wierzy w siłę obu marek. W latach 2008-2010 średnia wielkość przyrostu obrotów firmy wyniosła 65 proc. rocznie. Wartość sprzedaży eksportowej na koniec ubiegłego roku wynosiła 4,8 mln zł. Według szacunków na koniec tego roku ma wynieść 8 mln, a w 2012 aż 15 mln zł.

Adam Skrzypek, prezes spółki Esotiq & Henderson, związany jest z marką praktycznie od zawsze, czyli od momentu jej powstania. Nowym właścicielem spółki jest z kolei Mariusz Jawoszek, który wcześniej zasiadał m.in. w zarządzie Pronox Technology.

Miejsca

Opinie (93) ponad 10 zablokowanych

  • Akurat ze szmat LPP to bielzna Hendersona jest przyzwoita (cena/jakość)

    Cała reszta to chiński chłam który często traci kolor i fason mimo prania w/g wskazówek na etykietkach.

    • 27 3

  • LPP

    Brawo.
    Coś z Gdańska...

    • 7 6

  • cd..LPP

    jaka jest taka jest ale z Gdańska.
    Oby takich i innych firm w naszym Mieście było jak najwięcej..
    Brawo.

    • 13 3

  • Już nic nie kupię co ma metkę LPP

    tandeta za w sumie nie małe pieniądze tylko ładnie podane, ładny salon, muzyczka w tle, fajne panie w obsłudze itd.

    • 16 4

  • Jak znaleźć inwestora w trójmieście? (1)

    Pytam poważnie

    • 4 2

    • mieć znajomych. ktoś z ekipy to wziął na pewno.

      • 0 0

  • A ci znowu swoje! (1)

    Tylko kosyczarze robią bardziej pokrzywione fotki! POpatrzcie czasem "dziennikarze" to publikujecie bo znowu oczy bolą od tej krzywizny.

    • 2 2

    • może to miało symbolizować upadek marki... ;)

      • 0 0

  • żallll

    Wykorzystywanie i wyzysk ! Bez premii dla pracowników !

    • 9 3

  • A co widzimy na zdjęciu? (1)

    SALE - polskie wyprzedaż to wstyd?

    • 17 1

    • A co mieli napisać?

      POMIESZCZENIA?

      • 6 2

  • Z taką nazwą marki nie będzie sukcesu.

    Trzeba zmienić nazwę na bardziej włosko lub francusko brzmiące.

    • 5 1

  • nie polecam

    kilka razy weszłam do tego sklepu i nigdy nie zostałam obsłużona tak jak należy. Znaleźć rozmiar w tym bałaganie graniczy z cudem, a ekspedientki nie są zbyt chętne do pomocy.

    • 6 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane