- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (116 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (694 opinie)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (68 opinii)
- 4 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (44 opinie)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (243 opinie)
Bilbordy wracają na ulice Gdańska. Miasto rocznie zarobi na nich 2 mln zł
6 tys. zł dziennie i 2,2 mln zł rocznie miasto zarobi na reklamach, jakie wkrótce ponownie pojawią się na ulicach w Gdańsku w ramach obowiązującej uchwały krajobrazowej. Dodatkowo właściciele reklam będą musieli posadzić w Gdańsku 170 drzew.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił wówczas przetarg na umieszczenie reklam w pasach drogowych, mimo że chwilę wcześniej wielkopowierzchniowe nośniki zostały zlikwidowane w ramach uchwały krajobrazowej. Urzędnicy, pytani wówczas przez nas, dlaczego reklamy znów staną na ulicach Gdańska, tłumaczyli, że uchwała nie miała na celu likwidacji branży reklamowej, lecz uporządkowanie zasad funkcjonowania reklam w przestrzeni publicznej.
- Jeśli reklamy wrócą, to wyłącznie w miejscach oraz na zasadach wskazanych przez magistrat - tłumaczyli urzędnicy.
Wyjściowa dzienna stawka od 2,90 zł za m kw.
W ramach przetargu obszar Gdańska, na którym mają stanąć billboardy, podzielono na 14 pakietów. W zamian za umiejscowienie reklam na gruntach przyległych do pasów drogowych właściciele nośników będą musieli wykonać nasadzenia drzew i zapłacić za powierzchnię reklamową.
Stawka minimalna za 1 m kw. danego pakietu wynosiła między 2,90 zł a 3,10 zł dziennie. Aby wyłonić podmiot, który w danym sektorze ustawi reklamę (już zgodną z zasadami uchwały krajobrazowej), przeprowadzono licytację poszczególnych pakietów. 10 pakietów zawierało po sześć lokalizacji, natomiast cztery pakiety obejmowały jedną lokalizację.
62 oferty w przetargu
Ostatecznie, zainteresowanie umieszczeniem nośników wyraziło pięć podmiotów (AMS, Outdoor Trójmiasto, Synergic, OMP, Jaworscy Nieruchomości), które przesłały łącznie 62 oferty zakupu pakietów (od trzech do pięciu dla każdego pakietu).
- Ponieważ na każdy z pakietów wpłynęła więcej niż jedna oferta, konieczne było przeprowadzenie licytacji. Jej przedmiotem była cena za 1 m kw. powierzchni reklamowej. Zwycięzcą został ten podmiot, który zaproponował najwyższą stawkę - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Najdroższe reklamy staną przy ul. Obrońców Wybrzeża, Czarnym Dworze, Wita Stwosza, Chłopskiej i al. Jana Pawła II, gdzie stawka za m kw. w licytacji osiągnęła 4,50 zł za każdy dzień ekspozycji. To oznacza, że każdy z bilbordów, jaki stanie przy tych ulicach, będzie średnio kosztował 445 zł, a podmiot który go postawi będzie musiał dodatkowo posadzić 11 drzew.
Najtańsze okazały się nośniki w trzech ostatnich pakietach (przy ul. Marynarki Polskiej). Tam stawka za m kw. reklamy wyniosła 3,60 zł. Pozostałe pakiety sprzedano w cenie 4 zł/m kw.
Lista wszystkich 64 lokalizacji, gdzie wkrótce staną billboardy
Wylicytowane stawki za poszczególne pakiety:
- Pakiet 1 - AMS - 4 zł
- Pakiet 2 - AMS - 4,50 zł
- Pakiet 3 - OMP - 4 zł
- Pakiet 4 - AMS - 4 zł
- Pakiet 5 - Outdoor Trójmiasto - 4 zł
- Pakiet 6 - Synergic - 4 zł
- Pakiet 7 - AMS - 4 zł
- Pakiet 8 - Jaworscy Nieruchomości - 4 zł
- Pakiet 9 - AMS - 4 zł
- Pakiet 10 - Synergic - 4 zł
- Pakiet 11 - OMP - 4 zł
- Pakiet 12 - AMS - 3,60 zł
- Pakiet 13 - AMS - 4,60 zł
- Pakiet 14 - Synergic - 3,60 zł
- Biorąc pod uwagę wylicytowane stawki, kwoty za umieszczenie nośników reklamowych w lokalizacjach ze wszystkich 14 pakietów za jeden dzień wyniosą 6100 zł, czyli 2,2 mln zł rocznie. Wpływy te przeznaczone zostaną na pielęgnację zieleni i nowe nasadzenia w pasach drogowych - precyzują urzędnicy.
Oprócz wniesienia opłaty za możliwość ustawienia bilbordów firmy zobowiązane są do posadzenia i pielęgnowania drzew przez okres trzech lat. W sumie w pasach drogowych posadzonych ma zostać 170 drzew.
Po opublikowaniu oficjalnych wyników przedsiębiorcy mają 30 dni na podpisanie umowy, a następnie, po uzyskaniu stosownych pozwoleń na budowę, będą mogli przystąpić do prac związanych z montażem bilbordów. Umowy z poszczególnymi podmiotami podpisane zostaną na 10 lat.
Opinie (244) 10 zablokowanych
-
2021-09-15 16:54
:D :D :D
- 0 0
-
2021-09-15 17:11
Kto te posadzone drzewa policzy i co to za ilosci handel wymienny jak w dawnych wiekach. Ludzie pamietajcie o tych wszystkich przekretach, oszustwach, klamstwach w dniu wyborow, zeby nikt nie doznal naglej utraty pamieci albo tlumaczen, ze lepiej zlodziej niz pis. Otoz NIE czas skonczyc z ta banda szkodnikowi i zgnilizna moralna.
- 5 0
-
2021-09-15 17:26
Drzewa
Najpierw powinni nasadzić drzewa, a dopiero potem móc stawiać billboard i reklamę.
Wtedy byłoby ok.
Obawiam się, że reklamy powstaną, a drzew nikt nie dopilnuje, żeby były posadzone i pielęgnowane 3 lata- 7 0
-
2021-09-15 17:59
Ustanówmy Gdańsk strefą wolną od reklamy! Całkowity zakaz reklamy w przestrzeni publicznej miasta!
Jak czegoś będę potrzebował to sobie tego poszukam. Nie potrzebuję reklam. Branża reklamowa to pasożyty społeczne bo nie wytwarza niczego potrzebnego ludziom. Czy ktoś z was zapłaciłby za możliwość oglądania reklam? Nie. Zatem wniosek jest prosty. Nie potrzebujemy reklam. Nie chcemy tego syfu, ale musimy za niego płacić, bo ceny reklamy są wliczone w ceny produktów i usług! Walczmy z reklamami na wszelkie sposoby. Bojkotujmy produkty z reklam, wysyłajmy maile do firm które reklamują się na mieście z informacją, że nie będziemy kupowali ich produktów jeżeli nie przestaną zaśmiecać naszej przestrzeni.
- 17 1
-
2021-09-15 18:04
hipokryci
jest to samo, tylko że płacą większy haracz.
Jawne lecenie w Ch**a i kolejna furtka by zapełnić koryto. tfu.- 10 0
-
2021-09-15 18:10
No i Pani D właśnie ma jeden głos mniej. (3)
- 26 1
-
2021-09-15 18:18
dwa (1)
- 3 0
-
2021-09-15 23:10
ma was w d
- 0 0
-
2021-09-15 19:59
Dopiero?
Teraz to słabo z Twoim wyczuciem czasu
Mój już dawno straciła za Danciś- 2 0
-
2021-09-15 18:17
ponownie miasto zasyfione
- 9 0
-
2021-09-15 18:28
Ha ha ha. Czyli jest tak jak pisaliśmy. Kasa przestała się zgadzać
Jaka ustawa? Jaka uchwała? Jakas krajobrazowa? Paaanie, a komu to potrzebne? Kaczyński zakręcił kurek z kasą, to trzeba zapomnieć o uchwale krajobrazowej i kosić kasę za reklamy. A co, że jakoś tam przeszkadzają i brzydko wyglądają? Nie...teraz już nie przeszkadają
- 4 0
-
2021-09-15 18:29
To chyba jakiś żart!!!
- 8 0
-
2021-09-15 18:38
No to się nacieszyliśmy ustawą krajobrazową.... (1)
Jeszcze niedawno miasto chwaliło się porównaniem jak miasto wyglądało przed i jak wygląda po usunięciu reklam. Propsy zebrane to można wrócić do zaśmiecania miasta reklamami. Ludzie naprawdę mają dość reklam w przestrzeni publicznej - halo gmina, może warto to wziąć pod uwagę?
A te 170 drzewek to jakiś śmiech na sali. Jakiś PRowiec podpowiedział, że teraz drzewka to modny temat, wiec co tam, zamkniemy kilkoma sadzonkami usta ludziom i hej... reklamy wracają do miasta.- 18 0
-
2021-09-16 02:14
Uchwala- bo to lokalny przepis. Dopiero zobaczycie propagandę przed wyborami..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.