- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (427 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (73 opinie)
Bilet przez komórkę będzie dodatkowo płatny
Główny operator płatności za bilety na trójmiejską komunikację publiczną przez komórkę - firma Mobilet - od początku marca wprowadza opłatę za korzystanie z usług. O zmianach urzędnicy dowiedzieli się poprzez... komunikat skierowany do użytkowników aplikacji.
Aktualizacja godz. 13:15. Mobilet poinformował Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej o przesunięciu terminu wprowadzenia opłaty miesięcznej na 1 kwietnia br. Do tego czasu planuje się omówienie warunków dalszej współpracy.
![Ekran główny aplikacji Mobilet na telefonie z systemem Android. W Trójmieście można za jej pośrednictwem kupić tylko bilety jednorazowe MZKZG.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/1235/225x0/1235566-Ekran-glowny-aplikacji-Mobilet-na-telefonie-z-systemem-Android-W-Trojmiescie.webp)
![Ekran główny aplikacji Mobilet na telefonie z systemem Android. W Trójmieście można za jej pośrednictwem kupić tylko bilety jednorazowe MZKZG.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/1235/225x0/1235566-Ekran-glowny-aplikacji-Mobilet-na-telefonie-z-systemem-Android-W-Trojmiescie.webp)
W samym tylko styczniu br. poprzez Mobilet sprzedano prawie 16 tys. biletów, podczas gdy przez system CallPay zaledwie ok. 1,1 tys. sztuk.
Teraz jednak niespodziewanie nie tylko dla użytkowników, ale również organizatorów komunikacji, Mobilet poinformował o wprowadzeniu opłaty za korzystanie ze swoich usług. Mimo że dostaje od operatorów prowizję od każdego sprzedanego biletu, od 1 marca chce wprowadzić miesięczną opłatę 49 groszy.
- O tym, że Mobilet wprowadza dodatkową opłatę dowiedziałem się z komunikatu wysłanego każdemu użytkownikowi. Zaraz po tym zwróciliśmy się do tej firmy, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację. Wszystkie firmy tego typu żyły z prowizji od biletów i taki też został przyjęty model w przypadku współpracy z Mobiletem - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, który oferuje bilety metropolitalne poprzez telefon.
Ile konkretnie zarabia Mobilet na jednym bilecie? Tego MZKZG nie chce zdradzać, aby móc negocjować z innymi podobnymi podmiotami na rynku. Związek rozważa bowiem wiele wariantów co do dalszych losów dystrybucji biletów przez telefon.
- Bierzemy pod uwagę każdy scenariusz. Być może podpiszemy umowę współpracy na nowych zasadach, wychodząc z założenia, że użytkownicy będą skłonni płacić dodatkową opłatę za aplikację. Nie wykluczamy także rozwiązania współpracy - dodaje Kołodziejski.
Zaistniała sytuacja stawia także MZKZG pod ścianą w zakresie znalezienia szybko alternatywnego operatora. Takich umów nie podpisuje się wszak "z dnia na dzień". Na szczęście nim jeszcze Mobilet ogłosił wprowadzenie opłat, do MZKZG zgłosił się konkurencyjny podmiot - firma SkyCash.
- Na 11 marca umówieni jesteśmy z przedstawicielami SkyCash, którzy chcą przedstawić nam swoje modyfikacje w oprogramowaniu. Niewykluczone, że nawiążemy współpracę celem wprowadzenia biletów poprzez ten podmiot. O wszystkim jednak zadecydują finanse - mówi dyrektor MZKZG.
Nawiązanie współpracy ze SkyCashem byłoby ogromną korzyścią dla pasażerów, gdyż to właśnie ta firma oferuje w swojej aplikacji bilety na trójmiejską Szybką Kolej Miejską. Tym samym pasażer mógłby wreszcie korzystać tylko z jednej aplikacji oraz posiadać jedno konto, aby w miarę swobodnie korzystać z komunikacji miejskiej w Trójmieście.
Firma Mobilet nie ukrywa, że zalewana jest pytaniami zarówno od użytkowników, jak i organizatorów komunikacji miejskiej, którzy, podobnie jak MZKZG, są zaskoczeni wprowadzeniem opłat.
Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego na portalu społecznościowym Facebook tak komentuje działania Mobiletu: Nie zostaliśmy o tym oficjalnie poinformowani. Nadal obowiązuje aktualna umowa, zgodnie z którą nie są pobierane dodatkowe opłaty za zakup biletu. Sprawa będzie wyjaśniana.
Firma Mobilet w piątek wydała oświadczenie, w którym wyjaśnia, na jakiej zasadzie będą pobierane opłaty:
"Opłata za dany miesiąc będzie pobierana do 10 dnia następnego miesiąca ze środków na koncie. Brak środków na koncie oznacza brak możliwości korzystania z Mobilet-u, a więc i brak opłat. Użytkownik, który będzie chciał powrócić do korzystania z Mobilet, zobowiązany będzie wnieść opłatę jedynie za miesiąc bieżący. Opłaty nie podlegają kumulacji."
Dystrybutor e-biletów potwierdza, że rozważał możliwość wprowadzenia reklam do aplikacji, ale "chciano uniknąć jej zaśmiecania treściami, które raczej nie ułatwią korzystania z Mobiletu".
Jak zapewnia Mobilet, nadal nie będą pobierane opłaty za błyskawiczne przelewy celem doładowania konta (SkyCash pobiera prowizję 1,9 proc. dla przelewów błyskawicznych, bez prowizji są doładowania "tradycyjnym" przelewem). Dodatkowo wprowadzona zostanie promocyjna oferta dla... nowych użytkowników, którzy po zarejestrowaniu dostaną 3 zł do wykorzystania na usługi Mobiletu.
Czytaj też: Komunikacja miejska w telefonie komórkowym
Opinie (161) 1 zablokowana
-
2014-02-24 16:06
Jak zwykle....
na każdym kroku krojenie frajerów, choćby na kilka groszy.
Jest tak dlatego, bo jest sporo ludzi wstydzi się upominać o kilka groszy aby nie wyjść na biedaka albo z gestem nie zwracających uwagi, "co tam, czasem te kilka groszy... nie zbiednieję..."
Cwaniacy korzystają z tej naszej narodowej "zalety"- 3 1
-
2014-02-24 16:10
polski burdel
- 3 3
-
2014-02-24 16:28
czy umowa przewidywała taki sposób
wprowadzania ważnych zmian do umowy. Powinien być umowny termin wprowadzania uzgodnionych zmian. Na pewno nie tydzień i to bez uzgodnienia zmiany warunków. Jednostronne działanie to zerwania umowy. No chyba, że umowa takie cuda dopuszczała.
- 3 2
-
2014-02-24 16:39
podpiszcie umowe z skycash
bedzie o wiele lepiej i darmowo! ja kasuje aplikację mobilet, nie bede za nią płacić! Jeszcze cha..y nie chcą zwrócić wpłaconych na konto środków!
- 2 4
-
2014-02-24 17:15
skycash!! (1)
Niech podpiszą umowę ze SkyCash, będzie jedna apka do biletów komunikacji miejskiej i skm i można zasilić konto nie tylko przelewem ale w każdej żabce
- 2 2
-
2014-02-24 23:42
i jest takiego łandnego pastelowego koloru,
i pasuje ci do fryzury...
bleee- 1 0
-
2014-02-24 17:52
kiszka !
- 0 0
-
2014-02-24 17:55
Ból d. (6)
Firma oferuje usługę, utrzymuje ją, rozwija, włożyła środki by ją wyprodukować. Tam też pracują ludzie. To normalne, że chcą hajs. Jak te 50gr to taki ból to masz zawsze normalny bilet. Jestem Polakiem i należy mi się, koniecznie za DARMO!
- 5 8
-
2014-02-24 18:48
(4)
wolakiem jest tez ten klient, co robil numer na wnuczka
facet rozwija sie, trenuje gadke
a ty mu nie chcesz dac marnego kafla
a on tez tylko chce hajs
a ile forsy chciali loudzie z amber gold
skandal ze im nie pozwolono
a rostowski, tez Polak, choć Vincent,
rozwijal ustawe podatkowa, budzet
a tylko chcial twojego dobra
nie wiem jak ty, ale ja wole moje dobro
przed takimi chetnymi na moj hajs - chowac,
ale tobie wolno po swojemu
ewentualnie kaftan i pokoj bez klamek daja gratis- 1 4
-
2014-02-24 21:25
Ładny, ale (3)
Zapomniałeś przeprawić wyrazy zawierające PO na duże litery
- 1 0
-
2014-02-24 23:25
nie, dlaczego? (2)
czy tak bardzo widać, że głosowałem na Biedronia? ;-)
serio... naprawdę uważam że się nam udał ;-)
Oburza mnie argumentacja, że trzeba tolerować złodzieja i łamacza umów, bo się STARAŁ. Humanistycznie spaliłbym go na stosie, ale że jestem fizyczno-techniczny, to tylko nie chcę mieć z nimi do czynienia, a innym z dobrego serca odradzam.
Dla mnie najlepsza formą był by SMS jak w pepickiej Pradze. A po SMSie najlepszy jest kod USSD, a nie gprs itp i chętnie nieukom wytłumaczę dlaczego.
W samochodzie cenię niezawodność, a potem moc silnika i sprawność hamulców, a nie kolor i różowość tapicerki. Ale tu widzę, że dla "woksa popula" najważniejsze jest estetyczne wykończenie. Stad popularność najcięższych najbardziej topornych aplikacji, działających na najbardziej niekorzystnych, kosztochłonnych i awariorodnych zasadach. A to Polska właśnie.- 0 1
-
2014-02-25 09:24
tak, ponieważ (1)
Mnie oburza argumentacja nazywania przedsiębiorcy złodziejem bo chce opłatę za usługę, którą oferuje oraz łamaczem umów bez znajomości tej umowy.
- 0 1
-
2014-02-25 09:38
tja, zła umowa, to można złamać?
to jest dziadostwo a nie uczciwy biznes!
jak zła trzeba było nie podpisywać
jak zawarta, trzeba dopełniać
a nie łamać, i informować o zmianie tydzień przed faktem
zresztą, nieważne, ja się z tego wypisałem, innym też radzę
zwł. że jest alternatywa- 1 0
-
2014-02-24 22:00
może wprowadzić bilety do sklepów?
sklep też sporo zainwestował, "Tam też pracują ludzie." Czy ma żyć tylko z marży?
- 2 1
-
2014-02-24 18:20
Podniecacie się tym SkyCashem (1)
Obejrzałem sobie aplikację i nie zamierzam instalować, a to dlatego:
-kobyła (waży 4x więcej niz mobilet) do wszystkiego czyli do niczego, ja zamierzam kupować tylko bilety, to po co mi cała reszta...
-jako że kobyła to wygląda, że trzeba się naklikać żeby kupić bilet...
-no a powiązanie z kartą kredytową, tak tak, całkiem bezpieczne, ale nie według mnie
Wolę żeby w Gdyni pozostał Mobilet- 4 0
-
2014-02-24 18:44
uzywales kiedys mPay?
też skubany ma wady
np bilet sie kupuje tak latwo i szybko
ze pare razy kupilem bilet... niechcąco
ale wchodzac po schodkach tramwaju
wystarczy czasu by kupic bilet dla siebie i kolezanki!!
wyobraź sobie niechcąco kupienie biletu w moBilecie ;-)- 1 0
-
2014-02-24 18:27
będzie dodatkowo płatny
Pieprzyć ich !!!!!!
- 1 0
-
2014-02-24 20:09
49 groszy, ale afera... (2)
.... a nikt z Was nie pamięta że moBilety sa tańsze o 20 groszy na sztuce???
Kup 2 bilety w miesiącu i cała apka będzie Cie kosztowała tylko 9 groszy, kup trzeci i następne a wyjdziesz na swoje. Ktoś wkłada dużo pracy żeby aplikacja sie rozwijała i działała ale Wam z AJFONAMI za 1200 zł szkoda 49 groszy, naprawde żałosne- 4 4
-
2014-02-24 21:00
muszę cie rozczarować ale nie ajfonow za 1200 sa tylko za 5000
- 0 0
-
2014-02-24 22:30
bilety (metropolitalne) - są w normalnych cenach coś ci się pomyliło
w kioskach, sklepach też ktoś wkłada sporo pracy by sklep lub kiosk działał
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.