• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilet u kierowcy kupisz, ale tylko na wybranych liniach. Dlaczego?

Ewelina Oleksy
14 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Bilet u kierowcy w Gdańsku można kupić tylko na wybranych liniach i tak już zostanie. Bilet u kierowcy w Gdańsku można kupić tylko na wybranych liniach i tak już zostanie.

Gdańsk, podobnie jak wiele innych miast, z powodu pandemii zrezygnował ze sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej. Okazuje się jednak, że w niektórych autobusach taka możliwość istnieje nadal. ZTM wyjaśnia dlaczego i jednocześnie zapowiada, że nie zamierza wracać do takiego rozwiązania na wszystkich liniach.



Czy sprzedaż biletów przez kierowców powinna zostać przywrócona na wszystkich liniach?

Od początku pandemii nie można już kupić biletów u kierowców gdańskich autobusów i tramwajów. Ostatnio opisywaliśmy, że m.in. z tego powodu coraz trudniej kupić tradycyjny bilet.

Okazuje się jednak, że w części autobusów sprzedaż biletów przez kierowców nadal jest prowadzona.

Sprzedają bilety w autobusach, które jeżdżą poza Gdańsk



"Kierowca sprzedaje bilety na przystanku za odliczoną kwotę!" - taki komunikat znajduje się w sumie w ok. 35 pojazdach jeżdżących codziennie po Gdańsku. Wszystkie mają jeden wspólny mianownik: trasy poza granice miasta. Dlaczego akurat te linie? Bo docierają do miejsc, gdzie mniej są dostępne biletomaty, albo takich gdzie nie ma ich wcale.

Sprawdź rozkład jazdy autobusów i tramwajów



- Sprzedaż biletów w pojazdach gdańskiej komunikacji miejskiej prowadzona jest wyłącznie na liniach autobusowych obsługujących połączenia międzygminne. Są to linie: 107, 117, 122, 126, 132, 143, 171, 174, 200, 205, 207, 232, 255, 256, 607, N5 - mówi Dagmara Szajda, rzeczniczka ZTM w Gdańsku.

Nie planują przywrócić sprzedaży biletów przez kierowców na wszystkich liniach



Nie ma co liczyć na to, że Gdańsk przywróci sprzedaż biletów u kierowców na wszystkich liniach autobusowych oraz tramwajowych.

- Jednym z powodów takiej decyzji jest troska o utrzymanie punktualności odjazdów. Kierowca i motorniczy mają skupić się przede wszystkim na bezpiecznej jeździe i odjazdach z przystanków zgodnie z rozkładami jazdy, a nie na sprzedaży biletów - tłumaczy Szajda.
Czytaj też:

Czy po podwyżkach można jeździć na starym bilecie?



ZTM przypomina, że bilety można kupić obecnie w sumie w 105 biletomatach, punktach sprzedaży, Punktach Obsługi Klienta i przez aplikacje. Popularność tych ostatnich stale rośnie. W styczniu tego roku sprzedano w Gdańsku blisko 130 tys. biletów przez aplikacje. W maju ta liczba wzrosła do blisko 500 tys. biletów.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (294) 9 zablokowanych

  • Absolutnie nie powinno tego byc (1)

    Wszędzie w dużych miastach w Polsce są biletomaty w środku tylko u nas tak długo takie zacofanie było. Jak widzę prawie 50 procent ludzi nadal ma takie zacofane myślenie że kierowca ma.sprzedawac bilety. Co za bzdura!

    • 15 19

    • W Poznaniu nie ma

      • 0 0

  • Dodatkowo

    W autobusach linii 156

    • 1 0

  • Ostatnio bylem w takiej Zielonej Górze i cyk nowe ładne autobusy i w kazdym biletomat..

    Ale w Gdańsku się Nie da, tutaj da się tylko robić szemrane zawyżone inwestycje pod znajomkow i wszystko pod developerów...

    • 38 1

  • (3)

    W Danii i Norwegii już od kilku lat sprzedaż biletów odbywa się jedynie przez aplikację

    • 8 30

    • Nie będę płacić żadnymi aplikacjami

      • 10 1

    • Ładowarki też powinni zapewniać i WiFi

      • 1 1

    • No nie do konca tak jest

      • 0 0

  • Rozumiem to, że kierowcy nie są od sprzedawania biletów. Ale w tej sytuacji powinno się zadbać o większą dostępność biletomatów na przystankach lub wewnątrz pojazdów. Nie mam ochoty instalować na telefonie niezliczonej ilości aplikacji i jeszcze do każdej z nich podpinać swoją kartę płatniczą nie mając pewności, czy aplikacja na pewno ma wystarczające zabezpieczenia i moje dane za chwilę gdzieś nie wypłyną. Nie każdy też jest smartwonowym zombie i nie trzyma przez cały czas w dłoni komórki, żeby w momencie, kiedy podjeżdża tramwaj kliknąć i kupić bilet.

    • 38 4

  • (2)

    Skoro na liniach jeżdżących za Gdańsk, to na 112, 166, 186, 612, N9 też powinny byc sprzedawane

    • 14 2

    • (1)

      One nie kezdza za Gdansk tylko na trasie przejezdzaja przez sasiednia gmine

      • 0 3

      • A linie do Sopotu i do pruszcza to jak jeżdżą?

        Tez przez gdansk xd

        • 3 0

  • (3)

    Jak kto woli ale w aplikacji sky cash bilety są tańsze o 20 groszy na komunikację autobusową i tramwajową

    • 4 15

    • tak było kiedyś, teraz są droższe niż w biletomacie (2)

      • 6 1

      • (1)

        Są tańsze niż w biletomacie, wiem bo od kilku lat kupuję tylko przez aplikację i nie stoję w kolejkach

        • 0 2

        • Nie do końca

          tańszy jest jednoprzejazdowy, bo zamiast 4,80 zł jest 4,60 zł, ale już gdy chce się wybrać 75-minutową wersję to nie ma ceny 4,80 tylko 5 zł. Także to zależy od opcji.

          • 1 0

  • Kioski z gazetami znikaja (3)

    To i bilety sprzedawane w autobusach powinny zniknąć na zawsze. W większości ludzie mają smartfony a ci którzy nie mają niech się zaopatrzą w bilety w biletomacie. Nie zawracajmy głowy kierowcy. A jeśli juz to powinny być karnety za odliczona kwotę żeby ludzi od tej praktyki oduczyć.

    • 6 31

    • a jeżeli na przystanku nie ma biletomatu to mam narysowac sobie bilet?

      • 7 0

    • (1)

      Dziwnym trafem każde państwo w Europie, a także USA, a nawet Turcja, posiada bilety i nie ma problemu z dostępnością. Tak jak i w całej Polsce. Tylko w tym gdańskim grajdole próbuje się ludziom wmówić, że muszą mieć apkę bo jak nie to znaczy, że są ułomni albo niezaradni. Apka to żadna gwarancja, że bilet kupisz bo może paść net albo bateria. Po drugie nie ma obowiązku posiadać i nosić smarfton. Jest wiele osób, które zwyczajnie nie chcą takiego ciężaru w kieszeni i nie jest im do niczego potrzebny. I mają prawo mieć dostęp do biletów, gdy sobie tego życzą.

      • 9 1

      • Dokładnie tak.

        • 2 0

  • (2)

    No i prawidłowo! Kierowcy w ogóle nie powinni sprzedawać biletów w pojazdach. Koniec kropka. I to mówię jako pasażer. Jeśli ktoś jest na tyle nieogarnięty że nie potrafi odpowiednio wcześniej kupić bilet, skorzystać z biletomatu czy aplikacji mobilnej, to już jego problem.

    • 14 28

    • jezeli nie ma biletomatu na przystanku to powinni

      • 4 3

    • Polecam spróbować nocą jechać z przystanku z uszkodzonym biletomatem

      • 1 0

  • Biletomaty to powinny byc w każdym autobusie, tramwaju i skm/pkm (7)

    To jest jakiś cyrk, mamy 21 wiek a rozwiązania rodem z PRL. Nie, przepraszam - za PRL była większa dostępność zakupu biletu, choćby w każdym kiosku, który był na każdym rogu - taka ironia losu nowoczesnych czasów.

    Tak, wiem, system Fala będzie. Co to za system, skoro płatność będzie tylko kartą i taka sama taryfa - żadna rewolucja. Rewolucja to by była jak np. Poznaniu, gdzie dzięki takiemu systemowi (nazywa się PEKA), można płacić za konkretny odcinek przejazdu, a nie jak i nas - człowiek chce przejechać 2 przystanki i musi kupić bilet za 4,80 ! Paranoja

    Kolejne kwestie:
    1. Co z autobusami elektryczny Karsan, które miały by dostarczone na początku wiosny (marzec)? :)
    2. Kiedy w końcu tramwaje przyspieszą? Coś Panu Tuskowi i temu nowemu z Tarnowa słabo idzie realizacji swoich obowiązków na stanowiskach

    Cyrk na kołach. Nic dodać nic ująć

    Wasz kochany Gdańszczanin

    • 28 2

    • Bardzo trafnie napisane (1)

      Tych dwóch Panów to jakaś pomyłka, ludzie bez wykształcenia i doświadczenia na stanowiskach - zresztą podobnie jak dyrektor ZTM - informatyka i ekonometria na UG i prezes GAiT - ukończył wydział budownictwa lądowego Politechniki Gdańskiej

      XDD

      • 3 2

      • Co zrobisz, kolesiostwo Olusi naszej

        Nie żeby coś ale to była jedna z pierwszych decyzji Oli jak dostała fotel prezydentki - zwolniła poprzedniego śp dyrektora ZTM, który co jak co ale dużo zrobił dla komunikacji i od razu mianowała Sebka na p.o. a potem na dyrektora ZTM.

        Doświadczenie, wykształcenie? Po co, wystarczy dobry układ. Widać to po roszadach na stanowiskach w każdej kosztowej jednostce jak i u zastępców Olusi

        • 4 3

    • (3)

      Ja myślę, że to jest dywersja, która ma doprowadzić do upadku spółki i sprzedania jej niemcowi. Będzie jak w W-wie - niemcy będą zarabiać na wożeniu ludzi. Tak samo budyń rozwalił przecież GPEC i teraz Lipsk grzeje się za darmo z zysków w Gdańsku.

      Sprawa nadaje się do zbadania przez UOKiK, RPO, a może i CBA.

      • 4 1

      • Jaki przewoźnik jest niby niemiecki w Warszawie? XD (2)

        • 1 1

        • (1)

          Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie (ZTM Warszawa) podpisał umowę z firmą Arriva na obsługę komunikacyjną 54. osiemnastometrowymi autobusami o napędzie gazowym, wyprodukowanymi przez Solarisa, podała instytucja. Wartość umowy to 291 mln zł.

          • 1 0

          • Co zrobisz jak Polak cebulak dał cenę z kosmosu

            Taki wolny rynek, kto da taniej ten wygrywa. Zycie

            • 0 0

    • z przyśpieszeniem to zapomnij

      w drodze do pracy rano ścigam się hulajnogą z tramwajem nr 4 od UM do Traugutta. Niestety hulajnoga wygrywa. A na tym kawałku same przystanki. Dodaj jeszcze kilka skrzyżowań i masz pozamiatane.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane