• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety SKM również w gdańskich biletomatach

Krzysztof Koprowski
11 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Obecnie sprzedaż biletów na SKM testowana jest w wybranych biletomatach m.in. w urządzeniu na przystanku tramwajowym Opera Bałtycka. Obecnie sprzedaż biletów na SKM testowana jest w wybranych biletomatach m.in. w urządzeniu na przystanku tramwajowym Opera Bałtycka.

Przypuszczalnie już za tydzień bilety SKM będzie można kupić w każdym biletomacie na przystanku tramwajowym i autobusowym w Gdańsku. Trwają testy tego rozwiązania w wybranych urządzeniach.



Co sądzisz o nowej funkcjonalności biletomatów?

Od kilku dni trwają testy sprzedaży biletów Szybkiej Kolei Miejskiej w kilku urządzeniach na gdańskich przystankach tramwajowych i autobusowych. W których konkretnie? Tego operator biletomatów, firma Avista, nie chce zdradzać. Nam udało się znaleźć takie urządzenie przy Operze Bałtyckiej.

Z zewnątrz niczym się nie wyróżnia - biletomat pozbawiony jest dodatkowych oznaczeń, które zdradzałaby nową funkcję. Różnica polega na kosmetycznych zmianach w interfejsie, uwzględniającym możliwość wyboru biletów na kolej SKM.

- Mają państwo niesamowite szczęście, że trafili akurat na urządzenie, w którym testujemy sprzedaż biletów SKM - przyznaje Michał Zalewski, dyrektor sprzedaży w firmie Avista i dodaje: - Planujemy wprowadzenie takiej opcji we wszystkich biletomatach, ale oczywiście bilety kupione w urządzaniach z testowym oprogramowaniem są już ważne.

W stosunku do maszyn obecnych na przystankach SKM, bilety od Avisty mogą być użyte w dowolnym momencie. Wyglądają one podobnie jak papierowe odpowiedniki z kiosku czy kasy kolejowej i przed podróżą trzeba je skasować (bilety z urządzeń SKM ważne są tylko na najbliższy pociąg).

Dla wyliczenia prawidłowej ceny, pasażer jest proszony o podanie relacji podróży, przy czym istnieje możliwość wyboru domyślnego przystanku początkowego lub wpisania własnego.

Podobnie jak w przypadku oferty Zarządu Transportu Miejskiego, za bilety SKM zapłacić można gotówką, jak i kartą.

- W automatach Avisty będą dostępne wszystkie możliwe bilety z naszej oferty podstawowej, w tym też dobowe. Nie będzie możliwości jedynie zakupu biletów okresowych - informuje Sławomir Pijet z Szybkiej Kolei Miejskiej.

Czytaj też: Nowe bilety SKM wprowadzone w marcu br.

Przeprowadzenie akcji informacyjnej o nowych możliwościach biletomatów obędzie się w momencie, gdy pozytywnie zakończy się testowanie nowej usługi. Wstępnie planowany termin wprowadzenia oferty SKM we wszystkich urządzeniach, znajdujących się na gdańskich przystankach, to połowa sierpnia br.

Zgodnie z umową między kolejarzami a Avistą, operator będzie czerpał zyski z prowizji od sprzedaży biletów. Dla pasażerów ceny biletów będą identyczne jak w pozostałych kanałach ich dystrybucji.

W biletomacie można wybrać dowolną relację, dla której zostanie wyliczona opłata za bilet. Podobnie jak bilet zakupiony w kiosku lub kasie kolejowej, trzeba go skasować przed rozpoczęciem podróży.

Miejsca

Opinie (72) 3 zablokowane

  • Komunikacja miejska powinna być bezpłatna (4)

    fundowana z podatków

    • 11 11

    • A te podatki to z nieba spadają? Jakby podniesiono podatki aby skompensować wydatki na "darmową" komunikację, to pierwszy byś pluł jak to cię państwo okrada. Masz w ogóle pojęcie jakie są koszty funkcjonowania komunikacji w Trójmieście?

      • 3 1

    • (2)

      No to ekspercie od finansów publicznych wyjaśnij skąd weźmiesz (roczne koszty funkcjonowania):
      ZKM Gdańsk - 233 mln zł
      ZTM Gdańsk - 20 mln zł
      SKM - 210 mln zł
      ZKM Gdynia - 157 mln zł
      Łącznie mamy 620 mln zł, to są właściwie tylko koszty operacyjne, gdzie jeszcze trzeba doliczyć chociażby zakup nowego taboru. Kosztem czego chcesz zabierać z budżetów ponad pół miliarda zł rok w rok? Kosztem nowych inwestycji jak budowy dróg, szkolnictwa, bezpieczeństwa publicznego, ochrony zdrowia, czego? Jakbyś chciał zaraz uprawiać tani populizm o ECS czy innych infoboxach, to wydatki Gdańska na budowę ECS nie starczyłyby na 3 miesiące działania darmowej komunikacji.

      • 2 1

      • tylko ecs? (1)

        stadion
        hala
        muzeum IIwś
        kładka
        dziura pod pachołkiem

        • 0 2

        • Darmowa komunikacja miejska "przejadłaby" stadion w niecałe 1,5 roku a halę w 4 miesiące. Dzięki stadionowi i Euro 2012 zostało zrealizowanych wiele inwestycji infrastrukturalnych, stadion i hala są też magnesami przyciągającymi ludzi poprzez imprezy masowe. Kładka nad Motławą to grosze, które nie wystarczyłyby na 2 tygodnie funkcjonowania darmowej komunikacji a budowa Muzeum II WŚ nie jest finansowana przez Gdańsk, ekspercie od siedmiu boleści.

          • 2 0

  • a w gdyni jak w sredniowieczu - platnosc u kierowcy furmanki

    • 15 4

  • (2)

    OJEJKU skam wyszedł do ludzi . Dam przykładzik dziś godzina 7:15 Sopot Gł. 3 biletomaty poranek ludzie spieszący się do pracy 1 biletomacik zepsuty w 2 pozostałych możesz kupic bilecik wyłacznie za odliczoną kwotę. Chciałem kupić bilet tam/powrót do Gdańska Gł . cena 7.60 ja miałem 8 i co bileciku nie kupiłem musiałem dygac na początek i kupowac w ścisku u kierownika pociągu ( przynajm,niej bez opłaty dodatkowej). Taka sytuacja ma miejsce w prawie kazdy poniedziałek rano .Albo biletomaty nie działają wcale albo nie wydaja reszty . Dlaczego pomimo sezonu i zwiększonej ilości pasażerów nie ma ekipy serwisowej która w nocy uzupełniała by drobne w biletomatach na stacjach ???? Ile kosztowało by SKM danie dodatków takiej ekipie za pracę w nocy 2 ludzi by wystarczyło
    .Dlaczego nie można płacić pay-passem lub zwykłą kartą jak w każdym innym cywilizowanym kraju ? dlaczego 2-3 razy w tygodniu są problemy z skmkami??? w ubiegłym tygodniu w poniedziałek zerwana trakcja w gdańsku godzinny paraliż komunikacyjny w środę lub czwartek popsuta skmka na wzgórzu i znowu paraliż ., Pytam,dlaczego skm ki nie kursowały z pominięciem stacji na wzgórzu za to normalnie bez opóxnień ?dlaczego nie są w przypadku awarii trakcji czy torów skam nie wykorzystuje torów dalekobieżnych ( kto odpowiada za brak umowy z PKP?) ???

    • 16 1

    • Biletomaty SKm nie są najlepsze - zgoda ale

      Jak to jest, że kiedyś jeździły 3 składowe SKMki co 6 min, nie było biletomatów, nie było możliwości kupna przez komórkę czy u kierownika a jeździło duuużo wiecej pasażerów? Czy oni jeździli bez biletów? Może moglibyśmy być ciut bardziej zapobiegliwi?

      • 3 0

    • Masz Smartfona?

      Już dawno możesz kupować bilety SKM za pomocą aplikacji SkyCash, bez kolejek, bez zepsutych automatów.

      • 0 0

  • NIESAMOWITE SZCZĘŚCIE

    Faktycznie, szczęście jak diabli, że można w cywilizowany sposób kupić bilet. I niesamowite szczęście trafić do niesamowitej SKM.

    • 5 0

  • Znając życie z biletomatów miejskich bilety trzeba będzie kasować, (1)

    a te z biletomatów SKM będą już skasowane.

    • 1 3

    • i gdzie tu problem

      Skasowanie biletu nie powinno być dużym problemem. Z tym radzą sobie nawet dzieci.

      • 2 0

  • a kiedy bedzie mozna kupic jednorazowe bilety metropolitalne?

    • 3 0

  • fajnie, ale prosimy o więcej biletomatów!

    szczególnie na stacjach skm powinny stać po dwa. I na (prawie) każdym przystanku ZKM.

    • 2 0

  • Dla mnie bomba!

    W końcu... ! :)

    • 2 0

  • SKM = SKANSEN

    Tam nawet biletu miesięcznego nie ma w formie elektronicznej tylko trzeba jak za króla Ćwieczka kupić go w formie papierowej w kasie.

    • 2 2

  • bilety skm

    biletomat to super pomysł, powinny takie stanąć na wszystkich peronach SKM, a jeżeli dodatkowo kupię na bilet na kolejkę na przystanku tram. lub aut. to jeszcze lepiej...........

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane