• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety do przetargu, proszę!

Michał Stąporek
18 października 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Zarząd Transportu Miejskiego szuka firmy, która przez trzy lata będzie w Gdańsku sprawdzała bilety i ścigała gapowiczów. Może się jednak nie wyrobić na czas, a kontrakt z ZKM kończy się wraz z rokiem. Czy w styczniu będzie można jeździć na gapę?

Zarząd Transportu Miejskiego szuka firmy, która od przyszłego roku aż do końca 2008 r. będzie sprawdzała bilety oraz ściągała należności od osób jeżdżących bez biletu. Czego ZTM oczekuje od spółki, która przejmie zadania do tej pory realizowane przez Zakład Komunikacji Miejskiej?

- Przede wszystkim chcemy, żeby wzrosły wpływy ze sprzedaży biletów. Ma być jak najmniej przejazdów na gapę - twierdzi Piotr Michalski, odpowiedzialny w ZTM za znalezienie nowego kontrolera i windykatora. Wybrana firma będzie musiała też stworzyć punkt obsługi klienta, w którym będzie można złożyć reklamacje oraz zapłacić karę za jazdę bez biletu.

Jak dotąd do przetargu nie zgłosiła się żadna firma, ale wiadomo już, że chętnych nie zabraknie. - Na pewno pobierzemy dokumentację przetargową i przeanalizujemy wymagania - twierdzi Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego ZKM-u.

- Mamy na razie za mało informacji o tym przetargu, dlatego decyzja o udziale w nim jeszcze nie zapadła - przyznaje Sławomir Pujszo, dyrektor zakładu kontroli biletów w Renomie, firmie kontrolującej bilety m.in. w SKM-ce i komunikacjach miejskich w Szczecinie oraz Bydgoszczy.

Przetarg został ogłoszony w pierwszej połowie października i ma się zakończyć 6 grudnia. Czy organizator przetargu nie obawia się, że procedura wyłaniania zwycięzcy przeciągnie się w nowy rok? Tymczasem obowiązujący kontrakt z ZKM-em wygasa pod koniec 2005 r.

- Specyfikacja przetargu jest na tyle dobrze napisana, że nie spodziewamy się żadnych protestów po ogłoszeniu wyników przetargu - zapewnia Piotr Michalski z Zarządu Transportu Miejskiego.

O ile nie twierdzimy wcale, że materiały przetargowe są źle sformułowane, o tyle warto przypomnieć, że zaskarżanie wyników przetargu jest powszechną praktyką stosowaną przez przegranych. - Zapewniam, że Gdańsk nie pozostanie bez kontroli biletów w styczniu - odpowiada Piotr Michalski.

Opinie (81) 2 zablokowane

  • Selekcjonerpl

    Święta liberalna racja. Towar jak każdy inny. Praca i człowiek to też towar z punktu widzenia ekonomii. Ale więzienie to też towar, dlatego powinny być więzienia sprywatyzowane. I tam nierobów.

    • 0 0

  • Ultraliberał trolluje..

    Saura też sprywatyzowano.. w rezultacie woda i ścieki należą do najdroższych w kraju, woda jest kiepska, a nt arogancji firmy w zakresie odbiorów mówią otwarcie nawet urzędnicy nadzoru budowlanego.
    Jest coś takiego jak monopole naturalne.. doczytaj trochę.
    Pewne zasoby powinny być zarzadzane przez społeczność (np miasta) włąsnie po to, aby nie dochodziło do nadużyć.

    Dobrze że jeździsz SUVem, ale gdyby wszyscy jeździli samochodami to musialbyś wstawić w niego koje, mikrofalowke i lodówkę.

    • 0 0

  • ej lalusie transport publiczny ma też misje a nie wszystkich jest stać

    • 0 0

  • Według mnie

    czemu niema biletów rocznych i na wszystkie linie ,albo jak kogos niestać niech wezmie kredyt ,lub moze odpracowac sprzatajac altobus na bazie skoro wszystko jest towarem to brak na bilet nie powinien byc problemem .I tu politycy powinni pomyslec nad ciekawym rozwjazaniem mamy XXI wiek a myslimy wciaz po staremu .Wymiana barterowa jest np nieopodatkowana oszczednosci sie az pchaja do kieszeni .trzeba nam ludzi z głowa i elastycznych którzy potrafia kierować a nie rzadzic .

    • 0 0

  • bilety

    Niestety ceny gdańskiej komunikacji miejskiej są BARDZO DROGIE !!! w porównaniu do podpobnej aglomeracji tj. Poznań - sprawdzić można cennik http://www.mpk.poznan.pl/bilety.html okazuje się, że bilet normalny do 18 przystanków kosztuje 55,00 zł na okaziciela a imienny 44,00 zł. A u nas ?? od Pon-Pią kosztuje 74,00 zł a Pon-Niedz kosztuje 94,00 zł. Różnica to nawet 50,00 zł !!! miesięcznie. Również kary za przejazdy na gapę są bardziej ludzkie niż u nas i do przełknięcia. Może warto by było wziąść przykład z Poznania ? Może wówczas więcej ludzi stać było na uczciwe przejazdy, bo ceny w Gdańsku są jednak dość wysokie.

    • 0 0

  • a ja od dwoch lat jezdze bez biletu. i nie jestem nierobem pracuje w szkolnictwie i nie stac mnie na bilet miesieczny. kontrolerzy sa pelni empatii i jeszcze nie zdazylo sie by podczas kontroli nie przymkneli oka. przeciez w tym kraju nie jest normalnie. dziwie sie pietnowaniu gapowiczow jako nierobow. pozdrawiam wszystkich tych ktorzy nie kasuja biletow i milych panow kontrolerow ktorzy ulatwiaja nam zycie.

    • 0 0

  • zedmonopolizować komunikację miejską

    Zdemonopolizować komunikację miejską !
    Trzeba po prostu zezwolić prywaciarzom na konkurencyjne autobusy. Tylko bez absurdalnych koncesji, bo skończy się na korupcji i...na wysokich cenach za przejazd. Wiadomo, na końcu ( za koncesje, łapówki, podatki itp ) i tak zapłaci konsument, czyli MY.

    • 0 0

  • Renoma ma sprawdzać zkm ?? Tzn. ze w busach bedzie chodziło kilku łysych zwyroli z których tylko jeden bedzie umiał czytać i pisać, a po wejściu do kontrolowanego pojazdu beda czuli sie jak bogowie tak jak to jest w SKM-kach ?? Nie dzieki... Kazda inna firma tylko nie renoma.

    • 0 0

  • komunikacja za darmo!!!!!

    zamiast płacic za kontrolerów(kanaró) którzy i tak biora w łape wiec nic z tego nie ma ZTM i wydawac kase na przetarg zrobiliby transpor miejski za darmo!!! wszyscy byliby szczesliwsi:) i zyliby bezstresowo ;)

    • 0 0

  • bilety

    lepiej zrobcie porzadek z biletami na czas.. q.... w warszawie sa tansze bilety nizeli TU!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane