- 1 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (64 opinie)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (96 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (82 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (176 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (74 opinie)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (219 opinii)
Błąd SKM: brakuje ponad 1 mln zł na remont przystanku
Spółka PKP SKM informowała, że ma 24 mln zł brutto na remont przystanku SKM Leszczynki, a okazało się, że ma... prawie 10 mln zł mniej. Pomyłka pracownicy spółki sprawia, że w rzeczywistości żadna z ofert wykonawców nie mieści się w planowanym budżecie. Nie wiadomo więc, czy prace ruszą oraz kiedy może to nastąpić.
Faktem jest, że zgłosiły się trzy firmy, które złożyły oferty na kwoty od 13 do 26 mln zł netto. 1 września 2021 r. PKP SKM w Trójmieście ogłosiła, że na prace zarezerwowała 19,5 mln zł netto (czyli ponad 24 mln zł brutto).
Można więc było założyć, że prace niebawem ruszą, bo dwie oferty mieściły się w zaplanowanym budżecie.
Oferty w przetargu na remont przystanku SKM Leszczynki
- Konsorcjum firm: Roverpol, Rover Infraestructuras - 13 mln 120 tys. zł i 7 lat gwarancji,
- Konsorcjum firm: Mosty Gdynia S.C., Mosty Gdynia Sp. z o.o. - 18 366 693,00 zł i 7 lat gwarancji,
- Poleko Budownictwo - 26 458 817,43 zł i 5 lat gwarancji.
Okazuje się jednak, że nie ma finansowania nawet na najtańszą z nich.
SKM: jednak mamy mniej pieniędzy
Po tygodniu od przetargu spółka sprostowała bowiem kwotę, jaką zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Prawidłową kwotą jest 14 mln 894 tys. zł brutto.
- Błąd powyższy wynika z pomyłki pracownicy, która zamiast prawidłowej kwoty, wynikającej z uchwały Zarządu Spółki oraz Rady Nadzorczej Spółki określających maksymalną wysokość zobowiązania, jakie może zaciągnąć spółka na realizację zadania inwestycyjnego pn. "Modernizacja przystanku osobowego SKM Gdynia-Leszczynki" oraz oszacowania wartości tego zamówienia na podstawie kosztorysu z lutego 2021 r., wpisała w treść dokumentu błędną kwotę - napisała w oświadczeniu spółka PKP SKM w Trójmieście.
To oznacza, że różnica pomiędzy deklarowanymi środkami (14,89 mln zł brutto) a najtańszą ze złożonych ofert (16,13 mln zł brutto) wynosi 1,24 mln zł brutto.
Czy SKM dołoży tę kwotę, czy jednak przetarg trzeba będzie powtórzyć i liczyć na to, że tym razem jakiś wykonawca będzie chciał za prace mniej pieniędzy w czasie, gdy materiały budowlane drożeją w galopującym tempie?
Na razie trwa analiza złożonych ofert.
- Dopiero po jej zakończeniu zostanie podjęta decyzja, czy zostanie zwiększony budżet na realizację tego zadania - informuje w Kolejowym Portalu Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście.
Co się zmieni na przystanku SKM Leszczynki
Jeśli brakujące pieniądze się znajdą, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na wykonanie następujących prac:
- rozbiórkę i budowę peronu,
- demontaż i budowę nowego torowiska,
- rozbiórkę i budowę nowego wejścia na peron,
- rozbiórkę i budowę nowego wejścia od strony ulicy Wiejskiej,
- montaż wind,
- rozbiórkę i budowę wiaty peronowej,
- rozbiórkę istniejących budynków i zadaszenia,
- rozbiórkę i budowę małej architektury, ogrodzenia,
- budowę oznakowania dotykowego nawierzchni dla osób niedowidzących i niewidomych,
- przebudowę oraz rozbudowę sieci, linii, urządzeń elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych,
- przebudowę oraz rozbudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, budowę odwodnienia układu torowego i liniowego peronu.
Czytaj także: Przystanek SKM Leszczynki leży niemal w samym środku Chyloni
SKM Leszczynki to niejedyny remont, który może zacząć się w tym roku. SKM złożyła już wniosek o pozwolenie na przebudowę SKM Grabówek. Zgoda może zostać wydana nawet w ciągu dwóch miesięcy, a dzięki zabezpieczonemu finansowaniu od razu zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę. W kolejce na remont czekają też przystanki SKM Orłowo, Gdynia Stocznia-Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia.
Opinie wybrane
-
2021-09-17 11:44
24 miliony za remont peronu. (22)
Prywatny właściciel za tyle dałby radę wybudować wieżowiec i pewnie przystanek kolejki przy nim też by się w tym budżecie zmieścił,,
- 252 38
-
2021-09-18 20:52
szafki w kuchni to teraz 15 kafli (1)
- 0 0
-
2021-09-19 07:51
Waldi
Lesxczynki to taka dzielnica ze inwestor liczy sie z tym ze materjaly i sprzet zmienia wlasciciela nie jednokrotnie i taka oferte wystawil
- 0 0
-
2021-09-18 12:52
Gdyby to było czysto państwowe albo czysto prywatne to byłoby ok. Problem jest na styku państwowego i prywatnego, bo tam różni tacy żerują i chcą działkę.
- 1 1
-
2021-09-18 05:15
A
Masz pojęcie jak świnia na gwiazdach.
- 4 2
-
2021-09-17 17:17
Tam ten dworzec z tym parkingiem pełnym dziór i lejow jak po bombach,prezentuje się chyba gorzej niż niejedna dzielnica w Bangladeszu.
- 7 0
-
2021-09-17 17:15
To bylo pewne że w tym miejscu tego remontu nie wykonają.Teraz mają wymówkę i zaczną najpierw remontować Orłowo bo tam dzielnica prestiżowa, potem Grabowek a Leszczynki za jakieś 10 lat bo ni będzie kasy.
- 5 1
-
2021-09-17 15:14
Oczywiście, lub 24 naprawdę porządne domy po 250m2.
A tutaj trzeba trochę nowego asfaltu, trochę tynku, farby, okna wstawić. Nikt prywatnie nie zapłaciłby za to więcej niż 1.5-2mln.
- 13 4
-
2021-09-17 12:58
"dałby radę wybudować wieżowiec"
Chyba z kartonu
- 9 13
-
2021-09-17 12:36
24 mln... (1)
koszt budowy ok. 100 małych mieszkań !!!
- 17 1
-
2021-09-17 12:42
Koszt budowy 200 mieszkań, 100 to po cenach >>sprzedaży
- 16 1
-
2021-09-17 11:54
(11)
pamiętaj że przy inwestycjach finansowanych z budżetów samorządowych/państwowych wszystko jest 2-3 razu droższe, bo na każdym etapie każdy musi dostać swoją działkę.
- 70 12
-
2021-09-17 23:24
A, to spoko.
- 1 0
-
2021-09-17 14:11
Nie, głównie z powodu asymetri stron
Z powodu której każdy wykonawca zabezpiecza się na wypadek błędów i złośliwości zamawiajacego.
- 10 0
-
2021-09-17 12:36
(1)
i jeszcze zabezpieczyć sobie kasę na wielokrotne poprawki, gwarancje itp itd - po czasie
nikt nie ma pojęcia jak będą wyglądały koszty takich rzeczy za 2-3-5 lat
a w tym kraju jeszcze nikt nie nauczył się robić bez fuszerek - od początku- 15 2
-
2021-09-17 14:12
Tak jak i nikt nie nauczył się zamawiać
bez błedów i rażących przeoczeń
- 11 0
-
2021-09-17 12:23
Kto to jest każdy i co to za działka? (6)
- 21 17
-
2021-09-17 15:09
Każdy decyzyjny. Musi dostać działkę przynajmniej 1000m2. A ile to jest to sobie sprawdź. (1)
- 6 2
-
2021-09-18 10:29
No i pare baniek musi
pójść dla prywatnego klubu piłkarskiego którego Szczurek jest kibicem.
- 8 1
-
2021-09-17 12:29
Zapytaj w magistracie, mają doświadczenie (3)
- 37 8
-
2021-09-17 15:21
(2)
Ale to skm inwestuje nie magistrat
- 9 5
-
2021-09-17 17:32
(1)
Spółka pkp skm.
PKP czyli- 7 0
-
2021-09-18 17:18
jeden ...u nas tylko ryba nie bierze
- 0 0
-
2021-09-19 19:44
Dobrze
No wreszcie bo peron na Leszczynkach wygląda jak na Ukrainie lub gorzej. Nie wspomnę o braku wind i podjazdow. Ludzie z dziecmi w wozkach nie mogą wejść na peron (chociaż te jeszcze często trafi się pomocna osoba) ale ludzie niepełnosprawni w ogóle nie są w stanie korzystać z tego peronu. To jest kuzwa cyrk.
- 4 3
-
2021-09-19 18:11
Leszczynki (9)
Super. Jako mieszkaniec Leszczynek ciesze sie na powstanie nowego dworca. Nawet jeśli nie nastąpi zaraz. Mam jednak pytanie dlaczego na wszystkich odnawianych lub nowo powstałych dworcach buduje się windy które w większości później są nieczynne a nie montuje się schodów ruchomych tak jak robi się to na świecie
- 11 1
-
2021-09-20 08:05
14 mln wystarczy.
- 1 0
-
2021-09-20 06:15
a jak osoba na wózku ma skorzystać ze schodów ruchomych? (1)
- 3 1
-
2021-09-20 10:29
Byłeś kiedyś w centrum handlowym? Schody ruchome mogą być schodami tylko z nazwy, a w praktyce "taśmą" bez żadnych uskoków itp
- 1 0
-
2021-09-20 02:25
j23
chłopie - np. w Redzie nie ma i nigdy nie było wjazdu na wózki dziecięce , kobiety muszą targać wózki a ty o schodach ruchomych , ha ha ha
- 0 0
-
2021-09-20 02:10
Dziad
bo schody ruchome działają cały czas i ciągną prąd i trzeba je konserwowac itp, to tak jak ze skrzyżowaniami , dziadom jest łatwiej postawić rondo niż sygnalizację świetlną którą trzeba dbać
- 0 0
-
2021-09-19 20:25
Bo windy mają pomagać w transporcie wózków. (3)
Standardowo sprawni i bez dzieci w wózkach mogą zdrowo i bezproblemowo śmigać po zwykłych schodach.
- 4 0
-
2021-09-19 20:48
(2)
Standardowo niepełnosprawni i ludzie z dziećmi w wózkach mogliby zdrowo i bezproblemowo śmigać po schodach ruchomych zamiast wku.wiać się przy wiecznie nieczynnej windzie
- 2 1
-
2021-09-19 22:55
Schody by szybko padły (1)
Podejrzewam, że z tych schodów ruchomych korzystałyby w 90% osoby w pełni sprawne, co by sprawiło, ze schody by się rozsypały jeszcze szybciej, niż się uszkodzi winda ..
- 0 2
-
2021-09-20 07:57
W centrach handlowych korzystają z nich wszyscy i mają się dobrze
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.