• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Błąd SKM: brakuje ponad 1 mln zł na remont przystanku

Michał Sielski
17 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Otworzą SKM Leszczynki, choć remont trwa
  • Przystanek SKM Leszczynki nie był gruntownie remontowany od 50 lat.
  • Przystanek SKM Leszczynki nie był gruntownie remontowany od 50 lat.
  • Przystanek SKM Leszczynki nie był gruntownie remontowany od 50 lat.
  • Przystanek SKM Leszczynki nie był gruntownie remontowany od 50 lat.

Spółka PKP SKM informowała, że ma 24 mln zł brutto na remont przystanku SKM LeszczynkiMapka, a okazało się, że ma... prawie 10 mln zł mniej. Pomyłka pracownicy spółki sprawia, że w rzeczywistości żadna z ofert wykonawców nie mieści się w planowanym budżecie. Nie wiadomo więc, czy prace ruszą oraz kiedy może to nastąpić.



Czy SKM powinna dołożyć brakującą kwotę?

O sprawie jako pierwszy poinformował Kolejowy Portal. Okazało się bowiem, że informacja spółki PKP SKM w Trójmieście, która po przeprowadzeniu przetargu poinformowała, że jest trzech oferentów na remont przystanku SKM Leszczynki, jest nie do końca prawdziwa.

Faktem jest, że zgłosiły się trzy firmy, które złożyły oferty na kwoty od 13 do 26 mln zł netto. 1 września 2021 r. PKP SKM w Trójmieście ogłosiła, że na prace zarezerwowała 19,5 mln zł netto (czyli ponad 24 mln zł brutto).

Można więc było założyć, że prace niebawem ruszą, bo dwie oferty mieściły się w zaplanowanym budżecie.

Oferty w przetargu na remont przystanku SKM Leszczynki

  • Konsorcjum firm: Roverpol, Rover Infraestructuras - 13 mln 120 tys. zł i 7 lat gwarancji,
  • Konsorcjum firm: Mosty Gdynia S.C., Mosty Gdynia Sp. z o.o. - 18 366 693,00 zł i 7 lat gwarancji,
  • Poleko Budownictwo - 26 458 817,43 zł i 5 lat gwarancji.

Okazuje się jednak, że nie ma finansowania nawet na najtańszą z nich.

SKM: jednak mamy mniej pieniędzy



Po tygodniu od przetargu spółka sprostowała bowiem kwotę, jaką zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Prawidłową kwotą jest 14 mln 894 tys. zł brutto.

- Błąd powyższy wynika z pomyłki pracownicy, która zamiast prawidłowej kwoty, wynikającej z uchwały Zarządu Spółki oraz Rady Nadzorczej Spółki określających maksymalną wysokość zobowiązania, jakie może zaciągnąć spółka na realizację zadania inwestycyjnego pn. "Modernizacja przystanku osobowego SKM Gdynia-Leszczynki" oraz oszacowania wartości tego zamówienia na podstawie kosztorysu z lutego 2021 r., wpisała w treść dokumentu błędną kwotę - napisała w oświadczeniu spółka PKP SKM w Trójmieście.
To oznacza, że różnica pomiędzy deklarowanymi środkami (14,89 mln zł brutto) a najtańszą ze złożonych ofert (16,13 mln zł brutto) wynosi 1,24 mln zł brutto.

Czy SKM dołoży tę kwotę, czy jednak przetarg trzeba będzie powtórzyć i liczyć na to, że tym razem jakiś wykonawca będzie chciał za prace mniej pieniędzy w czasie, gdy materiały budowlane drożeją w galopującym tempie?

Na razie trwa analiza złożonych ofert.

- Dopiero po jej zakończeniu zostanie podjęta decyzja, czy zostanie zwiększony budżet na realizację tego zadania - informuje w Kolejowym Portalu Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście.

Co się zmieni na przystanku SKM Leszczynki



  • Tak ma wyglądać przystanek SKM Leszczynki po remoncie.
  • Tak ma wyglądać przystanek SKM Leszczynki po remoncie.
  • Tak ma wyglądać przystanek SKM Leszczynki po remoncie.
  • Tak ma wyglądać przystanek SKM Leszczynki po remoncie.
  • Tak ma wyglądać przystanek SKM Leszczynki po remoncie.
  • Tak ma wyglądać przystanek SKM Leszczynki po remoncie.
  • Tak ma wyglądać przystanek SKM Leszczynki po remoncie.
Jeśli brakujące pieniądze się znajdą, wykonawca będzie miał 11 miesięcy na wykonanie następujących prac:

  • rozbiórkę i budowę peronu,
  • demontaż i budowę nowego torowiska,
  • rozbiórkę i budowę nowego wejścia na peron,
  • rozbiórkę i budowę nowego wejścia od strony ulicy Wiejskiej,
  • montaż wind,
  • rozbiórkę i budowę wiaty peronowej,
  • rozbiórkę istniejących budynków i zadaszenia,
  • rozbiórkę i budowę małej architektury, ogrodzenia,
  • budowę oznakowania dotykowego nawierzchni dla osób niedowidzących i niewidomych,
  • przebudowę oraz rozbudowę sieci, linii, urządzeń elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych,
  • przebudowę oraz rozbudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, budowę odwodnienia układu torowego i liniowego peronu.

Czytaj także: Przystanek SKM Leszczynki leży niemal w samym środku Chyloni

SKM Leszczynki to niejedyny remont, który może zacząć się w tym roku. SKM złożyła już wniosek o pozwolenie na przebudowę SKM Grabówek. Zgoda może zostać wydana nawet w ciągu dwóch miesięcy, a dzięki zabezpieczonemu finansowaniu od razu zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę. W kolejce na remont czekają też przystanki SKM Orłowo, Gdynia Stocznia-Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia.

Opinie (225) 10 zablokowanych

  • jednego jestem pewien: (1)

    na farbę nigdy nie zabraknie funduszy gdyńskim władzom :))

    • 6 1

    • bredzisz o wladzach Gdyni czy SKM.

      • 1 0

  • (1)

    Wystarczy wszystko pomalować białą farbą.

    • 3 1

    • Lepiej nie na biało, jeszcze ktoś na zachodzie oskarży nas o supremacjonizm.

      • 1 0

  • Zarząd SKM przyniesiony w teczkach do dobrze prosperującej firmy.

    Był, jest i będzie nieudolny.

    • 1 1

  • Strach pomyśleć, (7)

    co by było, gdyby za Gomułki i Gierka nie wybudowano kilku ważnych dróg i obiektów w Gdyni. Bylibyśmy teraz na etapie wstępnej wizualizacji, analizy, koncepcji i zapowiedzi "Już w 2023...". Może i przystanki na Leszczynkach i Grabówku są przestarzałe, ale... są.

    • 91 4

    • ogólnie dzięki nim możemy korzystać z wielu dróg i infrastruktury która w obecnych chorych kapitalistycznych czasach nie powstanie bo rozbudowana biurokracja rzuca kłody pod wykonawstwo, brakuje kasy, pozwoleń, uzgodnień....

      • 14 0

    • Za Gomułki i Gierka było w 100% państwowe i działało. Skutecznie.

      • 11 0

    • Powyższy wpis bardzo na temat, więc oczywiści Redachcja go nie zbanuje. (1)

      • 0 0

      • Mysia, nie wygłupiaj się.

        • 1 0

    • Byłoby inaczej (2)

      Co by było gdyby za Bieruta nie wybudowano linii 201, a w XX leciu międzywojennym linii kolejowych 250 i 131 oraz węzła kolejowego Gdynia?

      • 2 0

      • 201 wybudowano

        przed wojną. Za pieniądze nigdy niespłaconej pożyczki francuskiej.

        I co by było, gdyby Niemcy nie rozpoczęli budowy 228?
        Co by było, gdyby Rosjanie nie darowali nam zabranych z Berlina "modraków"?

        • 0 0

      • Linia 201 za Bieruta...

        Nie wierzę...

        • 0 0

  • Zawsze winny pracownik (1)

    A gdzie był naczelnik? dyrektor? na wakacjach pewnie. Tam pracuję taka banda tumanów że aż strach... Jakby to któraś z firm się pomyliła i wpisała za małą kwotę to by jej skm wadium nie oddała. Tam każdy przetarg tak wygląda, kwoty przestrzelone w jedną albo w drugą stronę. Kabaret...

    • 5 1

    • Czyli pracownik niewinny?

      • 0 0

  • Wygrał nie ten co trzeba a "niestety" zmieścił się w budżecie więc nie można ot tak nie przyjąć oferty, trzeba wymyśleć jakąś

    panią co niby błąd popełniła żeby można było odwołać przetarg. Ale szykuje się odwołanie bo taki powód to są jaja i kpina. Nikt nie zauważył takiej pomyłki? Bajki.

    • 7 0

  • Protest mieszkańcòw Gdynii Leszczynki (3)

    Proszę państwa zachęcam do działania i walki o swoje. To skandal, żeby tak do tego doszło. Tu powinno się interweniować wspòlnie do Prezydium Miasta Gdynia, a także pròbować dalej w Wojewòdzkim Urzędzie.
    Unia też dużo daję, więc gdzie teraz idą pieniądze, kiedy na starym peronie może stać się komuś krzywda z powodu stanu technicznego.
    Prawie wszędzie już są kompletnie nowe perony.
    Stacja Gdynia Leszczynki, Grabòwek też zasługują na styl i klasę

    • 4 1

    • Proszę

      się tak nie gotować. Gdyby SKM Leszczynki to był największy problem tego miasta...

      • 1 2

    • Wracaj do zmywaka, a nie wtrącaj się w gdyńskie sprawy.

      • 0 4

    • Haha

      Człowieku widziałeś kto mieszka na Chyloni koło SKM Leszczynki? Mieszkam tam niedaleko. W bloku 20h na dobę ujada kundel a przez kilka miesięcy nikt poza mną nie zadzwonił na policję, straż miejska czy do spółdzielni. Przez 50 lat pociągi trąbią gdzie popadnie a PKP robi co chce. Też nikt nie ma oleju w głowie żeby żyło się lepiej. Tu mieszkają stare robole bez szkoły. Myślisz że będą interweniować ws peronu?

      • 1 0

  • Pomyłka z winy pracownicy a 5 innych osób akceptowało dokumenty do przetargu i nie widziało pomyłki?

    • 7 1

  • W tekście, żadna kwota się nie zgadza.

    13 mln 120 tys. zł to najniższa oferta a nie 16,13 mln zł. Red. Sielski może pisać artykuły ale nie daj Boże zatrudnić kogoś takiego jako kasjera a tym bardziej księgowego. Nie ta półka.

    • 1 1

  • Gdyby Pan Sielski tak surowo pisal o błędach UM Gdynia

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane