- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 4 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Błędne komunikaty na przystankach w Gdańsku. Wszystko przez prace naprawcze
Do niedzieli na wyświetlaczach Systemu Informacji Pasażerskiej w Gdańsku mogą pojawiać się błędne dane. Powodem jest prowadzona przez wykonawce systemu Tristar - firmę Qumak - rekonfiguracja systemu informatycznego.
Zakłócenia potwierdzili przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak tłumaczą, problem pojawił się podczas prac rekonfiguracyjnych systemu informatycznego prowadzonych w ramach gwarancji przez firmę Qumak - wykonawcę systemu Tristar.
Zakłócenia te skutkują tym, że na tablicach mogą pojawiać się w najbliższych dniach błędne dane, a w niektórych miejscach wyświetlanie mogą być jedynie czasy rozkładowe. Te same problemy dotyczą rozkładów na stronie internetowej ZTM.
W związku z prowadzonymi pracami nie będą także udostępniane przybliżone czasy przyjazdów na przystanki w aplikacjach oraz w ramach projektu otwarte dane ZTM Gdańsk.
Na pełnych obrotach
- Okazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle. Im bliżej niedzieli i momentu zakończenia prac, tym sytuacja powinna się poprawiać - zapewnia Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodaje, że to pierwsza od uruchomienia Tristara rekonfiguracja systemu.
Operacja nie wpłynęła na działanie systemu w Gdyni. Tablice, póki co, wyświetlają na miejskich przystankach prawidłowe komunikaty.
- Sprawdzaliśmy ich działanie na podglądzie. Na razie wszystko działa poprawnie - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
To nie pierwsze problemy z tablicami
To nie pierwsze zakłócenia w działaniu tablic w Gdańsku. W 2015 roku informowaliśmy o błędnych komunikatach systemu, które ZTM tłumaczył długą eksploatacją ekranów zamontowanych na przystankach i w tramwajach.
Z kolei w maju 2016 roku informowaliśmy o problemach z działaniem tablic w Gdyni. Wskazywali na nie pasażerowie, ale także kierowcy pojazdów. Usterka została usunięta przez firmę Qumak.
Czytaj też: Błędne informacje na przystankach w Gdyni
Miejsca
Opinie (102)
-
2017-10-27 20:06
Dlaczego latem informatory starego typu sa nie czytelne !!!! A wystarczy tyko zmienic tlo ukladu kolorow
Ale Budniociti spolka ma z tym problem latwiej jest przytulic cos do siebie niz odwrortnie , co nie panie Adamowicz ??????????????
- 4 1
-
2017-10-28 20:41
Lena
Mieszkam daleko od przystanku z tablica ale wole iść dalej tablica dokładnie wskazuje i nie muszę patrzeć na rozkład super sprawa chwała temu kto to wymyślił
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.