- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (135 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów na Pomorzu (107 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (302 opinie)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (854 opinie)
- 5 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (171 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (160 opinii)
Blisko 42 mln pasażerów SKM w ubiegłym roku
W całym zeszłym roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 41,8 mln osób, z czego ponad 2,7 mln na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. To o 2,5 mln pasażerów więcej niż w 2015 roku. SKM pozostaje trzecim największym przewoźnikiem kolejowym w kraju.
W zeszłym roku trójmiejscy kolejarze zabrali na pokład swoich pociągów 41 mln. 855 tys. 512 osób. W tej liczbie zawiera się także 2 mln. 772 tys. 574 pasażerów podróżujących po linii PKM. Warto pamiętać, że był to pierwszy pełny rok jej funkcjonowania, nie licząc 1,5-miesięcznej przerwy spowodowanej naprawą po lipcowej ulewie.
- Bardzo nas cieszą dobre wyniki przewozowe naszej spółki. Szczególnie w obsłudze odcinka PKM oraz tras do Kościerzyny i Kartuz - przyznaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście. - We wrześniu 2016 roku przewieźliśmy tam o prawie 100 tys. pasażerów więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2015. Jeszcze lepiej było w październiku, listopadzie i grudniu. Liczba pasażerów w tych miesiącach wzrosła w stosunku do tych trzech miesięcy roku 2015 o 306 tys.
Dla porównania, rok 2015 SKM zakończyła z liczbą 39 mln. 340 tys. 317 przewiezionych pasażerów.
Dane Urzędu Transportu Kolejowego pokazują, że ten wynik plasuje SKM-kę na trzecim miejscu wśród przewoźników w całej Polsce.
W zeszłym roku po naszym kraju pociągami podróżowało 292 mln 441 tys. osób. Najwięcej, bo 27,17 proc. skorzystało z usług Przewozów Regionalnych. Za nimi uplasowały się Koleje Mazowieckie (20,82 proc. udziału w rynku) i właśnie Szybka Kolej Miejska w Trójmieście (14,31 proc.). To więcej niż PKP InterCity (13,18 proc.) i SKM Warszawa (8,14 proc.).
Miejsca
Opinie (179) 8 zablokowanych
-
2017-01-30 18:53
syf,syf i jeszcze raz syf
ciagle problemy,drogie bilety i brud.
- 4 0
-
2017-01-30 18:54
ilość pasażerów nie równa się rentowaność
hm... co mi po 42 milionach pasażerów - dlaczego SKM nie chwali się wynikiem finansowym - ile kasy "dotacji" trzeba w nich wpompować pomimo kosmicznych cen biletów?!!!
p.s. o komforcie szkoda nawet pisać
p.s.2 o braku toalet i2017 roku ! i robienie na tory - bez komentarza- 6 0
-
2017-01-30 20:25
Potrzeba radykalnych zmian na SKM
!. Konieczny całkowicie nowy tabor np. jak w W-wie . To co jeżdzi w Trójmieście to całkowity złom poruszjący się z prędkością ślimaka. Musiałem zabrać gości z zagranicy do W-wy by pokazać ,że tam jest jak na zachodzie i nie trzeba się wstydzić. Nawet tramwaje jeżdżą szybciej bo mają priorytet.
2.Podział na strefy : I - Gdy Chyl.- Gdn Śród.- Żukowo
II- Wejh. - Pruszcz - Kartuzy
III- Lębork - Tczew Kościerzyna
To ułatwi ustalenie wspólnego biletu na Wszystkie rodzaje transportu: SKM , PKM,ZKM GD , ZKM Gdy , ZKM-y lokalne , tak jak W-wie i np. w Hamburgu i innych miastach. Jak to możliwe ,że w dobie komputerowej przeszkodą są rozliczenia między gminami.
3.Bilety w W-wie tańsze dzięki strefom ale strefa I obejmuje nawet miejscowości okalające.
4. Zobaczcie w necie " Plan kom. szynowej w W-wie " to szczęka wam opadnie ile km. można przejechać na najtańszym bilecie w Strefie I .
5. Sprzedaż biletów to porażka. Nikt nawet miejscowi nie są w stanie wyjaśnić turyście , szczególnie zagranicznemu , ile kosztuje bilet ZKM do Sopotu lub Gdyni i dlaczego ceny są różne a autobusy mają inny kolor . Po Sopocie to jest loteria. CO ROBI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA ? CO ROBI WOJEWODA ?przecież to ich zadania. Dlaczego prezydenci miast nie mogą się dogadać w sprawach ,które już dawno rozwiązano w świecie? MOŻE TRZEBA POWOŁAĆ PONOWNIE WPKGG I WŁĄCZYĆ W TO PKM I SKM jak w W-wie.
To pytania do szybkiego przemyślenia. T.Z.- 7 0
-
2017-01-30 20:36
Poprosimy zatem (1)
Kasowniki w wagonach a nie na peronach
Dziękuję.- 8 4
-
2017-01-31 08:33
I tu, i tu. To dopiero komfort.
- 0 0
-
2017-01-30 20:40
Do poprawy
- wszystkie składy powinny być nowe
- koniecznie toalety w wagonach
- Kasowniki w wagonach
- w godzinach szczytu rano i po południe kursy co maks 5 minut albo i częściej
- tańszy bilet metropolitalny na cala komunikację w Trójmieście
- więcej kursów nocnych bo są straszne dziury w rozkładzie- 10 2
-
2017-01-30 21:24
Liczba pasażerów (1)
Czy możliwe jest przedstawienie danych porównawczych 2015/2016 o liczbie pasażerów przewiezionych przez SKM na podstawowej linii Gdańsk Główny - Gdynia Główna - Wejherowo oraz danych za 2016r. w rozbiciu na relacje: Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna, Gdynia Główna - Lębork - Słupsk, Gdańsk Główny - Tczew ?
Nie jest jasne sformułowanie o liczbie "pasażerów podróżujących po linii PKM" - czy dotyczy to tylko linii PKM Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa, czy także relacji Gdańsk Osowa - Gdynia Główna, Glincz - Kartuzy, Gdynia Główna - Kościerzyna, przebiegających odcinkami linii, których zarządcą jest PKP PLK ?- 3 0
-
2017-01-31 00:28
jest to jasne
Liczba podana dotyczy przewozów zrealizowanych na liniach PKM, czyli :
Kartuzy-Gdańsk
Kościeżyna- Gdynia i Gdańsk
Gdynia-Gdańsk- 0 0
-
2017-01-30 22:32
???
Do jakiego Tczewa????
- 0 0
-
2017-01-31 01:05
Halo halo ankieterzy, a gdzie odpowiedź kilka razy dziennie?
- 0 0
-
2017-01-31 02:21
Porównanie
Jak mam jechać z rodzinką do Gdyni z Gdańska (okolice Ujeściska), to w cenie biletów mam przejazd samochodem w dwie strony.
- 2 0
-
2017-01-31 07:41
SKM - Stara Kolej Miejska
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.