- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (445 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (24 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Bliżej powstania przejścia naziemnego przy dworcu w Gdańsku
W połowie przyszłego roku gotowy będzie projekt węzła przesiadkowego, który powstanie przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne przez Podwale Grodzkie, które pozwoli dostać się m.in. na przystanki tramwajowe. Prace powinny zostać zsynchronizowane z rozpoczętą niedawno przebudową gmachu dworca, która potrwa do końca 2021 roku.
Urzędnicy idą za ciosem i ogłaszają kolejne przetargi. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu węzła przesiadkowego w rejonie dworca PKP w Gdańsku. Jego głównym elementem ma być przejście naziemne między dworcem a Krewetką. Oferty można składać do 17 października. Zwycięska firma będzie miała siedem miesięcy na uporanie się z tym zadaniem.
Koncepcja prac przy dworcu głównym obejmuje:
- budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
- budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
- budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
- budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
- korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
- budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
- budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Przy założeniu, że prace nad projektem przebiegać będą sprawnie, właściwe roboty mogłyby rozpocząć się w drugiej połowie 2020 roku. Oczywiście pod warunkiem, że miasto zabezpieczy odpowiednie środki na ten cel.
To ważne z punktu widzenia ewentualnych utrudnień. Kolejarze zapowiadali bowiem, że niedawno rozpoczęty remont dworca głównego potrwa do końca 2021 roku. Warto więc zsynchronizować obie inwestycje.
- W tej chwili trudno powiedzieć, czy uda nam się przeprowadzić i zakończyć prace przy dworcu głównym równocześnie z działaniami PKP, dołożymy jednak wszelkich starań, by nie rozciągać rozbudowy w czasie - zapewnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, który jest koordynatorem inwestycji.
Miejsca
Opinie (244) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-18 16:10
Brawo. Chcemy miasta dla pieszych, dostępnego dla wszystkich (3)
A nie tylko miasta przeciętego autostradą. Czas zamknąć fatalny dla Gdańska okres urbanistyki rodem z lat 70.
- 44 85
-
2019-09-18 16:41
Zlikwidować wszystkie samochody. Towar też będzie dostarczany przez pieszych dostawców.
Nareszcie rodzice będą odprowadzać swoje bąbelki do przedszkoli i szkół pieszo z pożytkiem dla zdrowia.
- 24 5
-
2019-09-18 16:47
chory leming, niech ecodronami przenoszą pieszych na druga stronę, a nie korkuja miasta
- 11 4
-
2019-09-18 16:57
masz rację w centrum to dalej lata 70
nic się nie zmieniło poza kilkoma nowymi budynkami i forum.
- 6 8
-
2019-09-18 16:11
Popietam (4)
Kolejne przejście proszę zrobić przy Zieleniaku.
Miasto powinno być przyjazne dla pieszych. Przejścia powinny powstawać co 200 metrów.
Zasyoac wszystkie tunele.- 34 62
-
2019-09-18 17:11
Idz do lekarza
- 4 2
-
2019-09-18 21:27
Raczej co 20 metrów.
- 1 2
-
2019-09-18 22:07
Przydałoby się przy Zieleniaku oraz na wysokości Bielańskiej. Potem jeszcze na Okopowej z każdej strony.
- 1 2
-
2019-09-19 08:56
Skoncentruj się jak coś piszesz
i patrz się na czerwone podkreślenia.
- 2 0
-
2019-09-18 16:13
Przepowiednia (3)
Zaniedbania komunikacyjne w trójmieście osiągnęły już zenitu a proponowane rozwiązania (zburzenie estakady, przejście naziemne w centrum) to gwóźdź do trumny niewydolnego systemu drogowego. Gdańsk będzie pierwszym miastem w Polsce z płatnym wjazdem do centrum a obwodnica będzie pierwszą drogą klasy "S" z bramkami opłatowymi. Wspomnicie moje słowa
- 60 25
-
2019-09-18 18:15
Mam nadzieję że tak będzie (1)
Zawsze byliśmy najbardziej zachodnim miastem
- 1 6
-
2019-09-18 19:23
Krzyżyk na drogę
Tylko szkoda że wraz z dogonieniem zachodu i zaimplementowaniem ww. rozwiazan, skonczy sie Gdańskie prosperity ;)
- 4 0
-
2019-09-18 21:29
jak się najemników wybiera to tak moze być.
ale przecież oni powinni robić wszystko dla dobra mieszkańców a nie właściciela hotelu.
- 2 0
-
2019-09-18 16:14
Ręce opadaja (2)
Brak wyobraźni i tyle.
No cóż, o tym przejściu zadecydowali podobno radni.
Jakich radnych wybrali mieszkańcy, taka jakość życia zafunduja im radni.- 73 25
-
2019-09-18 19:45
wyobraźnia
to nie wyobraźnia i czyjeś widzimisie, tylko nauka i wiedza. a tego u mieszkańców tego miasta brakuje. szkoda słów. zobaczcie jak wyglądają prawdziwe miasta. gdańsk to poczwara, a nie miasto. nie dożyjemy czasów normalności, ale takie inicjatywy to drobne kroczki w dobrą stronę. szkoda, że tego nie rozumiecie i nie chcecie zrozumieć. ja zaraz dostanę bluzgi, ale może choć jedna osoba zasiegnie tekstów na ten temat i zmieni zdanie.
- 2 6
-
2019-09-18 19:49
Idź na wybory. Stop dzbanom.
- 1 0
-
2019-09-18 16:15
Paranoja (3)
Po co robić przejścia naziemne skoro są podziemne.
- 102 20
-
2019-09-18 16:36
Po co piszesz u nas, w Gdańsku, skoro w Białymstoku masz swój portal kibola.
- 4 16
-
2019-09-18 16:48
ktos musi wziąć w łapę i zaszkodzic kierowcom i środowisku (emisja spalin samochodów w korkach)
- 13 2
-
2019-09-18 23:21
Po co wogole przejscia jak mozna przejechac samochodem na druga strone ulicy?
- 0 2
-
2019-09-18 16:16
(1)
Bardzo podoba mi się pomysł parkingów przy dworcu w formule Kiss&Ride. Ciekawy jestem jak to będzie wyglądać w praktyce, miejsca będą okupowane całodniowym przez cwaniaków, których nikt nie będzie chciał odholować czy ukarać mandatem?
- 45 2
-
2019-09-18 19:17
tak jak teraz. Taksówkarze będą wszędzie stali całą dobę+chodniki i przejścia dla pieszych
- 3 0
-
2019-09-18 16:18
Żeby tak jeszcze te wszystkie zmiany były wprowadzane szybciej
- 15 36
-
2019-09-18 16:25
A nikt już nie pamięta o tym...
...jak to UM bodaj w 2012r chwalił się że wybuduje kolejkę-wagonik na Górę Gradową.Stacja miała być na placu przed kinem Krewetka,a druga właśnie na Gradowej.I co?I pstro.
- 38 10
-
2019-09-18 16:25
Co za stronnicza ankieta, żenujące
Czy "kolejne" przejście jest potrzebne pomiędzy Bramą Oliwską a Huciskiem? A gdzie tam jeszcze jest przejście na tym odcinku 1,4 km?
- 19 10
-
2019-09-18 16:28
Przejscie na potrzeby hotelu? (2)
- 49 11
-
2019-09-18 21:30
Jak to w Gdańsku.
Jedno na potrzeby Forum drugie na potrzeby hotelu, a kładka na wyspę spichrzów dla dewelopera.
- 10 0
-
2019-09-18 22:38
dokładnie .
Szkoda że od razu o tym nie napisali .
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.