• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bmibaby wylatuje, Centralwings do Norwegii

js
11 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 19:30 (11 maja 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Na początku kwietnia na lotnisku w Rębiechowie witano pierwszy samolot linii bmibaby. 31 maja angielskiego przewoźnika trzeba będzie pożegnać. Na początku kwietnia na lotnisku w Rębiechowie witano pierwszy samolot linii bmibaby. 31 maja angielskiego przewoźnika trzeba będzie pożegnać.

Angielska tania linia lotnicza bmibaby rezygnuje z połączeń z Rębiechowa po zaledwie... miesiącu ich funkcjonowania.



Przewoźnik oferował loty do walijskiego Cardiff i na angielskie lotnisko East Midlands, które obsługuje takie miasta jak Derby, Nottingham i Leicester. Pierwsze samoloty wylądowały w Trójmieście w kwietniu, choć pierwotnie trasy miały być obsługiwane od lutego. Teraz okazało się, że na czerwcowe loty biletów kupić już nie można.

- To prawda, bmibaby od czerwca zawiesza loty z naszego lotniska - potwierdza Adam Skonieczny, kierownik Działu Analiz Ekonomicznych i Marketingu gdańskiego lotniska.

Powodem rezygnacji z rejsów z Trójmiasta jest najprawdopodobniej brak wystarczająco dużego zainteresowania lotami. - Zazwyczaj linie tłumaczą się czynnikami ekonomicznymi i tak jest tym razem. Tego, czy to prawdziwy powód jednak nie wiemy - dodaje Adam Skonieczny.

Bmibaby to po EasyJet kolejny przewoźnik, który definitywnie wycofał się z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Z kolei w związku z trudnościami finansowymi otwarcia swojej bazy operacyjnej zaniechał polski Centralwings. Z tego powodu nie doszło do zapowiadanych połączeń z Amsterdamem, Barceloną i Manchesterem, loty do Dublina ograniczono, a z trasy do Shannon zrezygnowano. Firma-matka Centralwingsa - Polskie Linie Lotnicze LOT nie otworzyła zaś połączenia do Krakowa.

Na początku maja kursowanie na dwóch trasach: z Trójmiasta do Coventry i Bournemouth zawiesił węgierski przewoźnik Wizzair.

Centralwings poleci do Norwegii

Jest i dobra wiadomość. Pomimo kłopotów finansowych i restrukturyzacji linia Centralwings od 20 maja otwiera połączenie z Rębiechowa do norweskiego Haugesund. Samoloty będą latały raz w tygodniu we wtorki.
js

Opinie (78) 2 zablokowane

  • Szczurek (11)

    Buhehehe, a Szczurek dalej chce budować lotnisko, ciekawe dla kogo. Już teraz widać że kto wylecieć miał na wyspy to wyleciał i nic tu po tym. Czekamy na wyniki z portu, uważam że będą niższe niż za rok 2007 !

    • 0 0

    • Na razie z pierwszych 3 miesięcy są wyższe i jeśli się utrzymają, to pod koniec roku będzie niewiele poniżej 2,5 mln pax, więc nie jest źle, a niżej niż rok temu na pewno nie będzie.

      • 0 0

    • Buhehe (4)

      A kto Ci powiedział, że z Gdyni będą loty na wyspy? Puk puk

      • 0 0

      • A gdzie ? (3)

        Do Ameryki czy do Hong-Kongu?

        A może do Australii?

        • 0 0

        • W yni beda loty na Marsa (1)

          i tanie linie na Tytana.Nie to,co W gdansku

          • 0 0

          • Tia...

            A potem przestaniecie palić to zielsko.

            • 0 0

        • :)

          jak to gdzie, do twojej chaty, zrobimy ci wjazd, więc przebuduj dach

          • 0 0

    • to nie Szczurek (4)

      Zastanów się a może to kleska tandemu Adamowicz - Machczyński? Wygląda na to, że jak Sznowny Pan Prezydent Adamowicz za coś się zabierz to przedsiębiorstwo podupada - patrz port gdański ...

      • 0 0

      • (3)

        chlopie po co te bezdury na kazdym kroku wypisujesz? czy naprawde az tak trudno przyznac sie do porazki jaka jest budowa drugiego zupelnie niepotrzebnego lotniska pare km obok obecnego?

        • 0 0

        • Porażki? Najpierw coś musi zaistnieć, żeby później ewentualnie poniosło porażkę. A po drugie nie kilka km, lecz zdecydowanie więcej

          • 0 0

        • (1)

          Lotnisko w Gdyni będzie na początku obsługiwało loty czarterowe i cargo, możliwe że również wodoloty. Dopiero później będzie rozważane obsługiwanie lotów liniowych, co głównie będzie zależało od decyzji linii lotniczych. Lotnisko istnieje i nie wymaga dużych inwestycji, więc czemu nie spróbować?

          • 0 0

          • wymaga na razie 100 mln zl inwestycji. To nie jest mało

            • 0 0

  • To było do przewidzenia, że otwieranie kolejnych połączeń pomiędzy GDN a Wyspami będzie skazane na porażkę, albo - w najlepszym (3)

    razie - długotrwałe dochodzenie do opłacalności W niektórych liniach muszą pracować naprawdę tęgie głowy, skoro wydawało im się, że w tak nasyconym ofertami rynku można znaleźć lukę, która pozwoli w ciągu miesiąca rozwalić konkurencję. Szacunek ;)
    Podbój spóźniony o 3 lata...

    Czy władze lotniska nie mogłyby zabiegać o otwieranie kierunków tak bardziej na południe Europy?

    • 0 0

    • dokładnie, w pełni popieram

      Cypr, Grecja, Turcja, Chorwacja - to będą kierunki mocno oblegane w sezonie letnim... żeby dotrzeć do któregoś z tych krajów, trzeba przesiadać się w Monachium/Frankfurcie.

      • 0 0

    • (1)

      lotnisko zabiega o te kierunki, ale tanie linie chcą za duzych dopłat do tych lotow (słynne opłaty jakie RyanAir pobiera za "reklamę" lotów do Wielkiej Brytani czyli kazdy z nas dopłaca do lotow tej firmy)

      • 0 0

      • Nie demonizowałbym wpływu ew. dopłat na wybór kierunków

        Moim zdaniem władze portu leżą do góry brzuchami, obserwują dotychczasowy wzrost ruchu i liczą zyski.
        Miejmy nadzieję, że wycofanie się EasyJet i innych przewoźników skłoni Pana Prezesa i świtę do bardziej energicznych działań, bo najwyraźniej "ruch turystyczny" do UK osiągnął pułap bliski maksymalnemu...

        • 0 0

  • beznadziejne lotnisko (3)

    Zastanawia mnie jak taka aglomeracja, jak trójmiasto ma praktycznie w ofercie loty na wyspy i skandynawię. Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć? Kraków czy Poznań mają w swojej ofercie o wiele większy wybór państw europejskich, gdzie mogą latać. Ja już nie chcę wspominać o innych krajach, gdzie np. w takim UK nie tylko w Londynie samoloty latają w różnych kierunkach Europy.

    • 0 0

    • (2)

      Poznan obsługuje prawie połowę mniej pasazerów rocznie niz Gdansk i, poza Barceloną którą tez będziemy od sezonu letniego mieli, ma tez prawie same wyspy i skandynawię. Ma takze duzo mniej lini tradycyjnych (w-wa, monachium, frankfurt i kopenhaga) Naprawdę mamy duzo więcej kierunków niz Poznan
      Krakow to jednak troche inny poziom - duzo bardziej znane turystycznie miasto, z którego nie tylko się wylatuje, ale także baaaardzo wielu turystów tam przylatuje. Plus bardzo duze zaplecze Podhala zasilające krakowskie lotnisko w pasazerów (to szczegolnie wazne w lotach atlantyckich)

      • 0 0

      • słabiutki ten nasz Gdańsk (1)

        Poznań ma też Rodos i Palma de Mallorca obsługiwane przez centralwings jak już wchodzimy w szczegóły. Pozdrawiam.

        • 0 0

        • ma sezonowo jako czarter mix, a nie regularne loty (sprawdz ceny i dostępną liczbę miejsc). Proponuję porownac liczbę odprawionych pasazerow oraz liczbę kierunków w GDN i Poznaniu. Czy ktos chce to uznac czy nie to Gdanskie lotnisko to nadal inna (wyzsza) liga niz Poznan czy Wrocław.

          • 0 0

  • no to widać jak Gdańsk się rozwija (1)

    teraz porównajcie Kraków czy Wrocław. PO rządzi !!!!

    • 0 0

    • porownaj lotniska Gdanska i Wrocławia - Gdansk więcej kierunków, więcej przewozników, więcej pasazerów i rozbudowa w przyszłym roku. Wrocław miał ostatnio przyrost pasazerów jednocyfrowy (mając ich ponad 2 razy mniej niz Gdansk), rozbudowa portu we Wrocławiu zablokowana. Naprawdę Wrocław poza PR nie jest taki fajny

      • 0 0

  • nie rozumie podejscia lini lotniczych.Zawalaja lotami caly tydzien i sie dziwia ze nie ma zainteresowania.A ludzie lataja tylko nie tak czesto.Wystarczylo by wprowadzic loty co drugi dzien,albo np. poniedzialek,piatek,sobota i niedziela i mysle ze napewno nie mieli by strat,a samoloty byly by bardziej zapelnione.

    • 0 0

  • (5)

    TAkiego lotniska nie ma nigdzie jak na rebiechowie- tylko kierownictwo jest zadowolone. bo ludzie nie. Ale to normalka w Polsce , propaganda sukcesu trwa, dobrze ze wolny rynek jest to predzej czy pózniej zweryfikuje usmiechy na gebach włascicieli lotniska. W hlewie jest lepsza organizacja niz w tym bałaganie.

    • 0 0

    • Ciekawe o co Ci chodzi? (4)

      Bo mi przyszło wylatywac z Wrocławia - Strachowic. Tam to dopiero SYF i zero perspektyw na rozbudowę tego kloca. Gdanskie lotnisko nie jest za wielkie, ale nieźle zorganizowane i bardzo czyste. A przede wszystkim juz w przyszłym roku rusza jego rozbudowa do 8 mln pasażerów.
      PS Jezeli chodzi o szczegóły to i do Egiptu startowałem (Sharm el Sheigh) z GDN
      pozdrawiam

      • 0 0

      • hehe

        szarm el szejg :D

        • 0 0

      • Nieźle zorganizowane?? żarty - zobacz sobie lotnisko w Turku - trochę mniejsze i DOBRZE ZORGANIZOWANE

        rębiechowskie toalety to już kompletne fiasko

        • 0 0

      • (1)

        ZLODZIEJE tna ludzi na parkowaniu. Chore by czekajac na kogos 5 minut placic za parkowanie!!!

        Tylko w debilnym Trojmiescie to jest mozliwe!

        GDANSK TO SAMA PATOLOGIA I GLUPOTA

        • 0 0

        • ZA parking PLACI sie wszedzie sknero!!!

          • 0 0

  • Coz prawa rynku

    Polacy przestają latać na wyspy w takiej ilości jak to bywało ostatnimi czasy.

    Nawet jesli ruch lotniczy jeszcze bardziej sie zmniejszy na wyspy to nie bedzie świadczyć o tym że Trójmiasto się nie rozwija!
    Może być wręcz przeciwnie!!! Może te rynki już nie są tak atrakcyjne???
    Proponowałbym pozbyć się kompleksów w stosunku do Poznania, Wrocławia a dopiero potem pisać.

    • 0 0

  • Ku lepszym lotom dla naszych dzieci i wnuków (16)

    Jeden z prezydentów USA wypowiedział znamienne słowa, wykorzystywane często przez naszych polityków różnych szczebli, słowa te to "myśl globalnie działaj lokalnie", mozna dodać jeszcze do tych słów inne ww., że "nie pytaj, co państwo zrobi dla Ciebie, lecz co ty możesz zrobić dla państwa". Myślę, że w kontekście tych zdań należy spojrzeć na konflikt dotyczący lotniska BD i lotniska w Rębiechowie. Niepotrzeba tu wielkich kwalifikacji, ani bardzo rozległego patrzenia w przód, żeby dojść do wniosku, że wcześniej czy póżniej i czy chcemy czy też nie, nasze trzy grody wzajemnie się wchłoną i powstanie jedna wielka aglomeracja BAłtycka. Widać jak na dłoni, że lotnisko w Rębiechowie już dziś nie wytrzymuje próby czasu, a zatem i szeroko rozumianych oczekiwań, mieszkańców i przewoźników.

    Skłóceni włodarze trójmiejskiego grodu powinni dostrzegać takie ułomności obecnego stanu tego lotniska, do których zaliczam; brak możliwości rozwoju, dynamiczny rozwój osiedli wokół lotniska, wzrastająca ilość mieszkańców a uściślając odbiorców niedopuszczalnego hałasu, zapewne brak oczekiwanych obrotów przez przewodnika itp.

    Myślę, że jak najszybciej należy odrzucić istniejące animozje i zakopać topór wojenny, którego dziś nazywam symbolicznym spoiwem między rządzącą PO a wojskiem(MW) właścicielem tego terenu.
    Oglądając w TV lokalnej spotkania trzech prezydentów naszej aglomeracji odnoszę wrażenie, że atmosfera tych rozmów też nie służy tej właśnie sprawie. Ogólne mącenie nie pozwala mi ocenić jakie zdanie na ten temat ma prezydent dr Szczurek, ale biorąc pod uwagę jego udokumentowaną popularność i osiągnięcia oraz najbliższe sąsiedztwo z lotniskiem nakazuje by poważnie wziąść pod uwage jego nie tylko propozycje lecz i umiarkowane sugestie.
    Na złotej bramie w Gdańsku wypisane są znamienne słowa. Tłumacząc z łaciny, brzmią one "Zgoda buduje a niezgoda rujnuje" proponuje, aby Pan prezydent Adamowicz wziął pod uwagę sens tych słów , gdyż myślę że wielokrotnie miał okazje je przemyśleć.

    Prezydenta Sopotu w problemie tym nie umieszczam, gdyż takie jest prawo postępu i rozwoju, że uzdrowisko, którym zarządza zostanie wchłonięte i będzie istnieć jako wspaniała dzielnica Sopot.

    Od ww, prezydentów wymagam rozwagi mądrości, jedności, czyli w sumie liczenia się z głosem wyborców. Nie rozumiem stanowiska Pana MArszałka w tej sprawie i liczę tu na jednomyślność w działaniu trzech prezydentów, która byłaby siłą realną zdolną do zmiany tego stanowiska tak u marszałka jak i jego zespołu, jak również decydentów UW.

    Maiłem sen, ze obudziłem sie w innej, ale niezbyt odległej rzeczywistości (może jednopokoleniowej) - i co zobaczyłem? Na miejscu Rębiechowa znalazła się Zaspa BIS zaś na miejscu Babich Dołów tętniło życiem potężne lotnisko, spełniające najwspanialsze i najśmielsze standardy najwspanialszych lotnisk nie tylko na terenie UE, ale i na świecie. PAnie MArszałku i panowie Prezydenci nasze miejsce geograficzne, nasze wspaniałe położenie i nasza wspaniała aglomeracja zasługują na to.
    Postarajcie się to zrozumieć, proszę Was o to w imieniu przyszłych pokoleń, dla których w niedalekiej już złożonej przyszłości przemieszczanie sie po naszym globie (a taką formą jest m.in.transport lotniczy) będzie nie tylko koniecznością, ale również zadowoleniem i dumą, do której swoimi decyzjami możecie się przysłużyć.
    Mieszkaniec

    • 0 0

    • (3)

      fajnie, ale nie ma zadnych ograniczen w rozwoju Rębiechowa (są grunty, miejsce na nowy termianl, pas nie jest potrzebny do czasy przekroczenia 20 mln pasazerów (albo nawet 35 mln pasazerow jak ma Gatwick z jednym pasem)). Jest tam za to infrastruktura (co jest bardzo kosztowne), plany rozbudowy (przyszly rok) i pieniądze na tę rozbudowę. Jest wreszcie dogodne polozenie (zarowno z Gdanska, Sopotu jak i Gdynii).
      Lotnisko ma jako udziałowców te 3 miasta (Gdynia jest udziałowece Rębiechowa). Myślę ze głownym problemem dla niektorych osob jest to ze lotnisko nazywa się Gdansk Lech Wałęsa, a nie Trojmiasto lub Gdynia - jednak wg ostatnich badan za granicą rozpoznawalnosc marki Gdansk to 60%, Gdynia 2% a Trojmiasto nie jest znane. Na tym trzeba oprzec rozwój - niech nazywa się Gdansk i między innymi przez to przyciąga biznes turystów do CAŁEJ metropolii. Trzeba korzystac z tego co mamy (takze znanych marek) i dzięki temu promowac caly region

      • 0 0

      • Lotniska zazwyczaj mają swoje nazwy, (2)

        a nie tak jak piszesz "Gdańsk". Ciekawe lecąc do NY, sprawdzasz, na którym wylądujesz? czy np. do Moskwy jedno z 5-ciu, bo ja sprawdzam, do tego biorę pod uwagę możliwości skomunikowania np. metro.
        Dlaczego Gdańszczanie patrzą tak wybiórczo i zaściankowo??? Ja nie mówię, aby go zamykać Rębiechowo, natomiast w europie zachodniej są najpopularniejsze lotniska wojskowo-cywilne.

        • 0 0

        • (1)

          ale lotnisko nazywa się Gdansk Lech Wałęsa tak jak New York JFK
          Najpopularniejsze wojskowo - cywilne hmmm takie tez są ale najpopularniejsze to są zdecydowanie czysto cywilne (albo czysto wojskowe).
          A wracając do nazwy to musi byc ona znana, taka przyciąga. Jezeli ktos nie wie gdzie wybrac się na weekend (a proces wypadow weekendowych nasila się w Europie, w ostatnim tygodniu publikowano na ten temat badania) to chętniej wybierze Gdansk niz markę mu nieznaną. A przy okazji moze odwiedzic takze (albo nawet głownie jezeli bedzie np taniej) Gdynię i Sopot bo to jest jeden organizm miejski. Więc nie ma co obrazac się o nazwę skoro słuzy całej metropolii. W Polsce Gdynia promuje swoją markę - super, ma na to pomysł. A skoro za granicą jest tak duza roznaca w znajomosci marki (Gdansk 60%, Gdynia 2%) to moze lepiej promowac metropolię razem (jak to robi juz Gdansk z Sopotem) między innymi przez markę Gdansk

          • 0 0

          • Nazwij my wię wszystko

            - lech waleza-
            - jJan Paweł II
            - kielbasa
            - .......

            • 0 0

    • Przy drobnych poprawkach Gdynia dysponuje najlepszymi warunkami w regionie do uruchomienia lotniska cywilnego, które już teraz

      jest zdolne przyjmować duże samoloty typu boeing czy airbus. Poprawki wymaga także Kolej Metropolitalna i przystań(pirs z kolejką linowa do terminalu) przy Torpedowani. Władze tego lotniska doskonale wnają ten problem i wiedzą, że przewozy pasażerskie to jeden z wielu elementów konstrukcji biznesplanu spółki Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo.

      Tanie linie to ostatni z listy priorytetów, który mógłby pozostać w Gdańsku.

      • 0 0

    • aglomeracja (2)

      - ale nie lotnisko w Babich Dołach, chcesz fundować kolejnym ludziom hałas samolotów? Tam też mieszkańcy chą spokoju, powstały osiedla (Pierwoszyno itd), poza tym, jak widać, nie bardzo pchają się przewoźnicy do Trójmiasta. To lotnisko i inne chore wizje Szczurka mają na celu wyłącznie promocję jego wizerunku kosztem mieszkańców. Niech lepiej zlikwiduje szamba w Kacku i wybuduje tam ulice

      • 0 0

      • ludzie z Kacka i innych dzielnić (1)

        Urząd Miasta Gdyni złożył ogromny proj.opiewający na kwotę ok.100 mln zł, tj. program poprawy jakości wód Zatoki Gdańskiej, i widzimy już ile z własnych środków zrobiono przy rzece Kaczej, ale złożyli gdyńscy samorządowcy w ramach unijnego Sektorowego Programu Operacyjnego p.t."Infrastruktura i Środowisko" na lata 2007–2013 także rozwiązania kanalizacyjne. Jeśli ich propozycja zostanie zaakceptowana - a wszyscy wiemy, że są trudności na szczeblu marszałkowskim, za pieniądze Unii Europejskiej uda się skanalizować dziesiątki gdyńskich ulic, niestety nie przewidziano w nich Twojej łazienki i WC w Kacku, mam nadzieje, że wybaczysz:)). Dla poszczególnych ulic sporządzane są już nawet projekty inwestycyjne, więc należy pomagać poprzez Komitety i Rady Dzielnic, Osiedli.

        Wracając do istniejącego lotniska BD, to chyba normalnym jest ze starty i lądowania są od strony morza, wiec nie wiem jaki mają problem ludzie z gdyńskich dzielnic. Chyba, że występuje u Was zwyczajna kononowiczomania:))

        • 0 0

        • starty i lądowania zależą od kierunku wiatru

          • 0 0

    • o panie.... (5)

      pojechales po calosci... jaka beka... czlowieku jestes symbolem waszych gdynskich kompleksow.

      • 0 0

      • czlowieku jestes symbolem waszych gdynskich kompleksow. (4)

        Wielka szkoda, że łaskawie nie zauważyłeś, że czuje się TRÓJMIESZCZANINEM, a to właśnie Ty dzielisz nas na, "My i oni", jakie to Gdańskie nie sądzisz, a wcześniej mówiło sie o komunistach.
        Widać z tej mojej obiektywnej opinii nic nie wywnioskowałeś, a szkoda:((
        Co niektórym może rozum powróci jak nie tylko Bmibaby odlecą, ale większość przewoźników.

        • 0 0

        • Tak,postrasz jeszcze dzieci w piaksownicy (3)

          ze im piasek zabiora.'Odleci wiekszosc przewoznikow' - buhahahaa,czlowieku z kim ty sie na lby pozamieniales?ile razy ci mozna tlumaczyc?
          Spojrz sobie na dynamike rozwoju portow lotniczych w PL w tym roku.Gdansk przez pierwsze miesiace mial 30~35%,Katowice od 59 w stycznoiu do ok 20 w lutym i marcu.A Krakow? za kwiecien ma -4% w porownaniu z poprzednim rokiem.To co,moze napisz tym z Krakowa,ze Gdynia lepiej sobie poradzi z prowadzeniem lotniska i nalezy je przeniesc na BD?
          Rebiechowo nadal sie rozwija,nadal jest dochodowe,ale te przyrosty rzedu 50-100% to juz przeszlosc,teraz wlasnie nastepuje korekta siatki polaczen,jedne linie sie wycofuja inne przychodza,niektore stoja na skraju bankructwa - nirmalna rzecz.Istnienie badz nie portu lotniczego Kosakowo naprawde na to nie wplynie.A marzenia o wielkim porcie lotniczym na 60 mln pax,ktory bedzie tak samo wielki jak pusty,to ty sobie odpusc.Wybudujcie sobie w UM Gdynia makiete albo model lotniska z klockow lego,bedzie ladnie wygladac,swiadczyc o waszych aspiracjach,a przynajmniej nie wyrzucicie kilkuset mln zlotych z budzetu miasta w bloto.

          • 0 0

          • Więc może zobacz na dynamike Łodzi:))) (2)

            i stosunkowo porównaj do Gdańska.
            B Gdynia-Kosakowo będzie sie w tym tempie rozwijała

            • 0 0

            • Nie wiesz o czym piszesz (1)

              Lodz ma tak duze przyrosty,bo startowala z innego pulapu.Wybicie sie z 10k pasazerow na ponad 400k w ciagu 3 lat naprawde nie jest trudno przy tym potencjale (liczba ludnosci) i braku konkurencji.Przeciez wczesniej ci ludzie jezdzili latac do Warszawy,bo z Lodzi nic nie latalo.O podobnym schemacie w Gdyni nawet nie probowalbym marzyc,bo jest to miasto mniejsze od Lodzi 3 RAZY,dodatkowo w odleglosci 20km jest swietnie prosperujace lotnisko,ktore obecnie jest 4. w kraju i ktore wlasnie szykuje sie do rozbudowy.Jedyne co maszanse zaistniec w Gdyni poki co to male samoloty (GA),loty biznesowe lub aeroklub.

              • 0 0

              • edyne co maszanse zaistniec w Gdyni poki co to male samoloty (GA),loty biznesowe lub aeroklub.

                Gdynia-Kosakowo stawia sobie jednak inne cele niż Rębiechowo i akurat tanie linie nie są priorytetem a raczej pod koniec na liście świadczących usług. W pierwszej kolejności to zachowanie funkcji wojskowych następnie to obsługiwanie ogólnych lotów pasażerskich następnie są czartery(bo Gdynia to centrum LOGISTYCZNE) i loty towarowe, loty rekreacyjne i biznesowe połączone z hydroplanami i całą zatoką gdańską. Aeroklub to nie w Gdyni-Kosakowie a w Pruszczu Gdańskim.

                • 0 0

    • Waszka grzęźnie w Babich Dołach (1)

      Skoro lotnisko w Rębiechowie (jedyne dla wszystkich mieszkańców 3miasta) jest mało atrakcyjne dla linii lotniczych z powodu zbyt małej liczby pasażerów-jaki jest ekonomiczny sens budowy jeszcze jednego lotniska? Statystycznie patrząc, po wybudowaniu BD każde z lotnisk miałoby połowę dzisiejszych pasażerów Rębiechowa.

      Widać, że Waszka pochodzi z epoki Gierka: takie inwestowanie to woluntaryzm inwestycyjny.

      • 0 0

      • woluntaryzm inwestycyjny.

        "- jaki jest ekonomiczny sens budowy jeszcze jednego lotniska?" i dąc Twoim rozumowaniem należałoby zaorać w Gdyni Stocznie, Port, ... no i jeszcze kilka innych, bo już w Gdańsku są.

        Już tyle razy Ci pisałem, jak może człowiek podpisujący sie "sowa", co wedle mnie są to „odznaki mądrej sowy”i w wielu ludowych opowieściach sowa jest symbolem mądrości i nauki, jednak wiem także, że w niektórych kulturach ma dość mroczne skojarzenia. Ze względu na specyfikę tego forum internauci bardziej kojarzą z tym pierwszym, stopniowo oddalając się od nicku i słowa wyjściowego przechodząc do idei rozwoju naszego kochanego regionu. Widać nie czytasz/łeś moich wcześniejszych wypowiedzi w rzeczonej sprawie, ale nie tych gdzie muszę zniżać sie do ple, ple-argumentacji, ale dłuższych sekwencji.

        Dziwie się, że to Ty grzęźniesz w ekonomi a zwłaszcza zarządzaniu. Już nie będę Ci wypisywał o różnicy w zarządzaniu nieruchomością komercyjną a publiczna i specyficznym jej aspektem jakim jest LOTNISKO. Planów, strategii rozwoju i outsourcingu w zarządzaniu.
        Widać ostatnie posunięcia rządu świadczą o utracie inicjatywy w zapowiadanym programie liberalizacji na który to myśmy głosowali na rzecz lobby poszczególnych sektorów, dyrekcji firm i związków zawodowych a szczególnie bliskich koterii. Zauważyłem, że to często one dyktują rządowi politykę. Na razie wygląda to tak, jakby to ogon machał psem, szczególnie widzimy to właśnie z nie do końca wykorzystanym lotniskiem BD.
        Co faktycznie w efekcie grozi nam woluntaryzm inwestycyjny, brak poważnych reform oraz wzrost kosztów, który obciąży podatnika lub konsumenta, bo to ich interes schodzi na dalszy plan - jak sądzisz kto płaci za utrzymanie lotniska BD??. Niektóre decyzje są zaprzeczeniem deklaracji wyborczych – np.w kolejności prywatyzacji w tej sparwie. Przeciąganie sprawy BD i inne posunięcia rządu świadczą o utracie inicjatywy a minister obrony jest jednym z gorszych ministrów. Na ile transport i cała logistyka jest wciąż kontrolowana przez ludzi kierujących się bardziej względami politycznymi niż ekonomicznymi?
        Przedsiębiorstwa państwowe, spółki komunalne a zwłaszcza struktura organizacyjna spółki Port Lotniczy Gdańsk sp. z o.o. są okopane w swoim grajdołu i mało kreatywne dlatego mają łatwość gestu, znacznie większą niż prywatne firmy. Ich dyrektorzy i zarządy dysponują ogromnymi pieniędzmi, a zarazem mają dużą swobodę podejmowania decyzji. To daje im silną pozycję, dzięki której mogą wpływać na politykę.
        Gdy spółki eksploatujące p.lotnicze wymuszają podwyżki na przewoźnikach typu Bmibaby, nawet z uzasadnionych powodów, to i tak burę zbiera rząd za błędne rozwiązania. Tak więc w takich obszarach całkowite uwolnienie od polityki jest strukturalnie niemożliwe, choć winno się zmierzać w kierunku PPP. Prywatyzacji musi towarzyszyć silna pozycja władzy regulacyjnej, rozumianej nie tylko jako prawodawca, ale też kontroler kosztów, a więc pośrednio i inwestycji. Istotne, by były to decyzje merytoryczne, oparte na jasnej strategii, wolne od nacisków i korupcji. Rębiechowo ma już niedawno wybudowany Terminal, który tylko należy rozbudowywać i właściwie nim zarządzać, natomiast terminal pasażerski z nowoczesnym budynkiem pięciokondygnacyjnym z pełną infrastrukturą, w duchu współczesnej architektury w nawiązaniu do modernizmu okrętowego Gdyni, powinien powstać w BD.

        • 0 0

  • (1)

    waszka
    nie myślałeś o hyde parku?

    • 0 0

    • aleś się rozpisał

      • 0 0

  • bmibaby co to za przewoźnik????

    irlandia,anglia tam już nikt do pracy nie jeździ

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane