• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bóg nie pasuje do walentynek? Milka ocenzurowała własny konkurs

Michał Stąporek
7 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Milka zorganizowała konkurs na walentynkowe hasło. Najwyżej oceniane pomysły miały trafić na przystanki autobusowe w kilku miastach Polski. Trafią te z wieloma głosami, ale bez odniesień religijnych. Milka zorganizowała konkurs na walentynkowe hasło. Najwyżej oceniane pomysły miały trafić na przystanki autobusowe w kilku miastach Polski. Trafią te z wieloma głosami, ale bez odniesień religijnych.

Nasza czytelniczka wzięła udział w konkursie na hasło walentynkowe organizowanym przez producenta czekolady Milka. Zaproponowało hasło z odniesieniem do Boga. Organizator najpierw je zaakceptował, następnie odrzucił tłumacząc, że może ranić uczucia religijne.



Producent Milki - firma Kraft Foods Polska - zorganizowała konkurs "Miłosne graffiti" na walentynkowe hasło. Zwycięskie projekty miały trafić na plakaty, które zawisną w kilku miastach. Uczestnicy konkursu wskazywali miejsce, w którym chcieli, by zawisł plakat wykonany według ich projektu. Do wyboru były m.in. lokalizacje w Gdańsku, Gdyni i Sopocie.

Nasza czytelniczka, pani Karolina, wzięła udział w konkursie i choć jej projekt zyskał największe poparcie innych internautów, nie trafi jednak na przystanek w Sopocie.

- Walentynka zaprojektowana przez mnie, była następującej treści: "Bóg kocha Ciebie dzisiaj i ja też". Gdy zgłosiłam się do konkursu, nikt nie zanegował mojej walentynki: przeszła pozytywnie przez proces moderacji - pisze pani Karolina w liście do redakcji.

Dlaczego producent Milki ocenzurował swój konkurs?

Jej hasło zebrało ponad 3 tys. głosów poparcia i było na pierwszym miejscu w rywalizacji o bilbord na przystanku autobusowym przy skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul. Bohaterów Monte Cassino zobacz na mapie Sopotu w Sopocie.

Wtedy jednak autorka hasła otrzymała komunikat od organizatorów konkursu: "Witam. Przykro nam bardzo, ale za względu na liczne zgłoszenia ze strony użytkowników, byliśmy zmuszeniu usunąć walentynkę z konkursu. Użytkownicy uważają, że ich uczucia religijne są w ten sposób naruszane, a my jako organizatorzy nie możemy się na takie coś zgodzić. Pozdrawiam, I Love Milka"

- Intencją organizatorów konkursu było przygotowanie akcji promocyjnej, w której konsumenci mogą wyrazić swoje uczucia do bliskiej im osoby i nietworzenie kontrowersji na tle ideologiczno-światopoglądowym - mówiła Agnieszka Kępińska z Kraft Foods Polska na łamach Rzeczpospolitej. - Jesteśmy firmą międzynarodową i wielonarodową, której podstawą funkcjonowania jest tolerancja i szacunek dla indywidualizmu każdego człowieka - poszanowanie jego uczuć religijnych i światopoglądowych.

Podobny los spotkał inne walentynki o nawiązaniach do religii zgłoszone w całej Polsce: "Bo jak śmierć potężna jest miłość... Kocham Cię. Ja też. I Ja Ojciec, Syn i Duch Święty" (5,5 tys. głosów, 1 miejsce, Warszawa, Al. Jerozolimskie/Emilii Plater, ponad 2 tys. głosów przewagi nad pracą na drugim miejscu), "Kocham Cię i zawsze mówię do Ciebie, zawsze gdy czytasz Biblię jestem blisko... Jezus" (5. miejsce, Warszawa, Metro Politechnika), "Jezu jesteś największą Miłością mojego życia, dziękuję za to, że tą miłością mogę się dzielić. Ks. Rafał Jarosiewicz" (Warszawa, ul. Krucza. Tę walentynkę usunięto z konkursu, kiedy znalazła się na 1 miejscu, czyli miała szansę rzeczywiście trafić na plakat.

Organizatorzy najpierw usunęli z konkursu walentynki zajmujące najwyższe miejsca w swoich kategoriach, później te na niższych miejscach w rankingu. Hasła religijne, które nie zyskały większego poparcia pozostała w konkursie do końca, czyli do północy 5 lutego.

Organizatorzy konkursu tłumaczą, że usunęli hasła z konkursu, ponieważ mogę one naruszać uczucia religijne innych osób. Faktycznie, w regulaminie konkursu jest zapis, który pozwala im to zrobić. Czytamy w nim m.in.: Kategorycznie zabronione jest nadsyłanie Życzeń zawierających treści (...) naruszających w jakikolwiek sposób obowiązujące prawo, wulgaryzmy, (...) propagujących przemoc, obrażających uczucia religijne, naruszających prawa innych osób."

Natomiast w innym punkcie regulaminu napisano, że "po dokonaniu [wstępnej - dop. red.] weryfikacji Organizator podejmuje decyzję według własnego uznania o dopuszczeniu bądź nie dopuszczeniu nadesłanych Życzeń do Konkursu. Decyzje Organizatora w tej sprawie są ostateczne."

Wygląda więc na to, że na początku Kraft nie miał problemu z treściami religijnymi, skoro hasło naszej czytelniczki zostało dopuszczone do konkursu, a następnie przez kilkanaście dni zdobywało głosy internautów. Problem pojawił się, gdy hasło pani Karoliny mogło trafić na przystanek w Sopocie.

- Spotkaliśmy się w tej sytuacji wszyscy z wielką nietolerancją religijną. Usunięcie walentynki jest niezgodne z regulaminem konkursowym opublikowanym na stronie internetowej. Nie napisano w nim, że jest adresowany wyłącznie dla niewierzących internautów - ripostuje pani Karolina. - Trzeba powiedzieć, że to dyskryminacja osób wierzących.

Na przystanku autobusowym, o który walczyła pani Karolina zawiśnie inne hasło: "Kochaj naj, kochaj raj, kochaj Panie, kochaj Panów, kochaj wszystko co się rusza, wyjmij serce z kapelusza... Wszystkim pięknym Paniom - Marek K. i Kacper Z."

Opinie (536) ponad 20 zablokowanych

  • Zatem koncern stracił jednego klienta Katolika ! (1)

    Jedyny plus to taki, że ludzie zaczną zastanawiać się czy żyją w katolickim czy ateistycznym kraju gdzie zaczyna się walka z moralnością w imię ideologii antyhumanistycznej i socliberalnej

    • 1 4

    • buehehehehehehehehe

      • 0 0

  • dzisiaj kupiłem sobie czekolade Milka!!Milka marcepanowa pycha!!! (1)

    Polecam wszystkim bardzo pyszne czekolady maja wie zadne reklama niema znaczenia kupuje to co smaczne i najlepsze .Ale tak jest niestety w tym głupim kraju ze polacy kupuja tylko to co ma jest najczesciej reklamowane to moze byc najgorszy syf liczy sie tylko by reklama sie podobała!! Wtedy kupuja bezmyslnie Wiec sie niedziwie ze producet chciał dogodzic głupim polakom!!

    • 0 2

    • szanuj ojczyzne

      • 0 0

  • pan jezus

    przykro mi z tego zajscia ale jestem kawalerem

    • 2 3

  • Przy Operze Baltyckiej bedzie haslo:

    "Kocham Cie Myszko. Tylko ty jestes dla mnie wystarczajaco czula :* - nietikalni" -czyje to uczucia religijne obraza? Moje jak najbardziej, jak mozna wyznawac milosc myszy? Cos tu zooofilia pachnie...

    A swoja droga jak mozna zglosic taka obraze? Podobno ta walentynke odrzucono, bo uzytkownicy sie skarzyli. A ja sie pytam gdzie, bo na stronie konkursu nie ma zadnych danych kontaktowych.

    • 2 1

  • ku...zwa...

    ludzie ze stoczni są wywalani a tu o takich pierdołach gadają....swoja drogą to jakis kiepski projekt...

    • 0 2

  • Kodeks Etyki Reklamy (1)

    Nie można się dziwić, że producenci woleli usunąć to hasło z konkursu. Istnieje coś takiego jak Kodeks Etyki Reklamy, który mówi, że żaden przekaz reklamowy nie powinien dyskryminować ze względu na wiarę, religię,płeć czy pochodzenie. I jeśli nawet hasło to nie naruszało żadnych zasad, społeczeństwo polskie zawsze znajdzie coś co mu się nie spodoba.Dlatego działania producenta czekolady można potraktować raczej jako coś strategicznego.

    • 3 3

    • no kolejny baran xD

      problem w tym że to nie był konkurs na reklame, a na walentynkę

      • 0 0

  • ...a co z tą Bożą Miłością? (1)

    Eh... Tyle hałasu, tyle obyczajowo-reklamowo-prawno-tolerancyjnych dyskusji... A czy ktoś choć przez chwilę zatrzymał się na tym, że "Bóg mnie kocha"?
    Nie uważam, żeby Karolina i głosujące osoby spełniały jakieś swoje nawiedzone ambicje... Ja osobiście dziękuję Karolinie, że przypomniała mi tą niesamowitą prawdę, dla której ten świat stoi!
    Pozdrawiam.

    • 2 1

    • Nareszcie jakaś bratnia Dusza! :)

      Powiem Wam tak: z punktu widzenia kogoś, kto był ateistą - takim z kamienia ze stalowym rdzeniem w środku - odkrycie po wielu latach tej prostej Prawdy jest niesamowitą zmianą w życiu! :) Każdemu życzę takiej chwili! :) No i żebyście się potem dzielili tą Miłością z Bliźnimi. Dopiero wtedy Dar Boży ma sens. Moje założenie jest proste: każdy Człowiek jest moim Bratem, bo - wierzy czy nie wierzy - jest Dzieckiem Bożym :) Udanego tygodnia Wam wszystkim :)

      • 0 0

  • MILKA SIĘ OŚMIESZYŁA!!!!!!

    • 1 1

  • bojkot MILKI

    Najwidoczniej trzeba zastosować metodę z innych krajów. Niech wszyscy chrześcijanie, którzy czuja się dyskryminowani niech nie kupują MILKI. Zobaczymy jak się ostoją dzięki tym, których uczucia religijne są obrażane z powodu takich fajnych walentynek z odniesieniem do Boga.

    • 0 1

  • coś mi to przypomina...

    Rysuję Twoje ręce na krzyżu umyślnie za długie
    niech ogarną ludzi najwięcej
    rany grubsze, stopy za ogromne
    wciąż uciekam, niech dobiegną do mnie
    serce całe jak u świętej Wizytki
    -Tak nie można- mówią
    -za brzydki

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane