• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brak kontrolerów utrudnia powrotne loty do Gdańska

Michał Brancewicz
24 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (300)
Pasażerowie narzekają na opóźniające się powroty do Gdańska z różnych rejonów Europy spowodowane brakiem dostatecznej liczby kontrolerów w wieży kontroli lotów. Pasażerowie narzekają na opóźniające się powroty do Gdańska z różnych rejonów Europy spowodowane brakiem dostatecznej liczby kontrolerów w wieży kontroli lotów.

W ostatnim czasie nie ma dnia, by do Raportu z Trójmiasta nie wpadła informacja o opóźnionych lotach z powodu niedostatecznej liczby kontrolerów na gdańskim lotnisku. Po raz kolejny powodem ma być konflikt między kontrolerami a Polską Agencją Żeglugi Powietrznej. Chodzi o warunki pracy i wynagrodzenie.



Na wstępie przypomnijmy, że to nie port lotniczy, a Polska Agencja Żeglugi Powietrznej odpowiada za obsadę wieży kontroli lotów.

Problem z kontrolerami pojawił się już dwa lata temu.

Opóźnienia na lotnisku przez brak kontrolerów Opóźnienia na lotnisku przez brak kontrolerów


Czy twoja podróż lotnicza była kiedyś zakłócona?

Ostatecznie kryzys udało się zażegnać, spełniając liczne postulaty związkowców.

Pojawiły się przerwy na odpoczynek dla kontrolerów z większym stażem, skrócono czas pracy. Z drugiej strony pojawiła się konieczność brania większej liczby nadgodzin, których teraz kontrolerzy już nie chcą brać. I problem powrócił.

Każdego dnia opóźnione loty do Gdańska



Najgorsza sytuacja jest na lotnisku w Gdańsku.

W ostatnim czasie nie ma dnia, by czytelnicy nie informowali nas w raporcie z Trójmiasta o opóźnieniach wynikających właśnie z niedostatecznej liczby pracowników w wieży kontroli lotów.

Opóźnione loty (9 opinii)

Lot do Tirany ( Albania) opóźniony z 17:35 na 22:30.


Lot do Londynu opóźniony z 18:00 na 12:00 jutro.
Lot do Tirany ( Albania) opóźniony z 17:35 na 22:30.


Lot do Londynu opóźniony z 18:00 na 12:00 jutro.

Kontrolerzy z Gdańskiego Lotniska znowu opóźniają loty. (11 opinii)

Po raz kolejny przyloty do Gdańska będą opóźnione z powodu Kontrolerów ruchu Lotniczego a sezon wakacyjny jeszcze się nie zaczął.
Po raz kolejny przyloty do Gdańska będą opóźnione z powodu Kontrolerów ruchu Lotniczego a sezon wakacyjny jeszcze się nie zaczął.

Kontrolerzy z Gdańskiego Lotniska po raz kolejny utrudniają turystom życie (10 opinii)

Zamiast zaakceptować większą liczbę operacji oni wybierają włoski strajk. Ta sprawa powinna być skierowana do ministerstwa infrastruktury.
Zamiast zaakceptować większą liczbę operacji oni wybierają włoski strajk. Ta sprawa powinna być skierowana do ministerstwa infrastruktury.

Znowu brak kontrolerów lotu w Gdańsku (8 opinii)

Lot do Gdańska opóźniony, bo znowu na lotnisku brakuje kontrolerów lotów.
Nie sa w stanie obsłużyć zaplanowanych samolotów.
Sytuacja podobna do tej z 8 czerwca
Lot do Gdańska opóźniony, bo znowu na lotnisku brakuje kontrolerów lotów.
Nie sa w stanie obsłużyć zaplanowanych samolotów.
Sytuacja podobna do tej z 8 czerwca

Opóźnienia lotów na lotnisku w Gdańsku (31 opinii)

Znów jest problem z kontrolerami lotów w Gdańsku. Lot z Heraklionu ma wystartować 2 godziny później z powodu braku kontrolerow lotów na gdańskim lotnisku, tak zostaliśmy poinformowani już po wejsciu na pokład.
Znów jest problem z kontrolerami lotów w Gdańsku. Lot z Heraklionu ma wystartować 2 godziny później z powodu braku kontrolerow lotów na gdańskim lotnisku, tak zostaliśmy poinformowani już po wejsciu na pokład.

Ryanair ze Stansted po 80 minutach postoju na pasie rusza do Gdańska (9 opinii)

Łaskawcy z gdańskuej kontroli lotów w końcu wydał zgodę na start. I tak codziennie
Łaskawcy z gdańskuej kontroli lotów w końcu wydał zgodę na start. I tak codziennie

Osią sporu znów mają być warunki pracy i wynagrodzenie. Kontrolerzy regionalni uważają, że zarabiają za mało w stosunku do kolegów po fachu ze stolicy.

W Warszawie zarabiają dwa razy więcej, bo obsługują więcej



- Ludzi na wieży w Gdańsku jest za mało, ale problemem jest przede wszystkim instrukcja operacyjna, z której wprost wynika liczba operacji, którą kontroler w Gdańsku może obsłużyć podczas swojego dyżuru. Bez zwiększenia zatrudnienia kontroler nie może - zgodnie z prawem - obsłużyć więcej, niż jest w oficjalnych dokumentach - wyjaśnia jeden z kontrolerów w rozmowie z portalem wnp.pl.
Kontrolerzy w Gdańsku czują się przemęczeni, a nie jest im łatwo doprosić się o urlop wypoczynkowy.


Zaś w kwestiach finansowych trwają obecnie negocjacje w sprawie nowego regulaminu wynagradzania kontrolerów. Założenia mają być takie: podstawowe uposażenie kontrolera w Warszawie ma już wkrótce przekraczać 32 tys. zł brutto. Z kolei ci pracujący w Gdańsku mają otrzymywać ok. 17 tys. zł.

Warto jednak dodać, że niemal 40 proc. ruchu lotniczego w Polsce obsługuje właśnie Warszawa.

Będzie więcej kontrolerów w Gdańsku... do końca roku



- Do końca roku wieża w Gdańsku zostanie zasilona nową kadrą, co zminimalizuje ryzyko zbyt małej obsady kontrolerskiej - deklaruje w rozmowie z wnp.pl Marcin Hadaj, pełnomocnik prezesa PAŻP ds. komunikacji.

Miejsca

Opinie (300) ponad 20 zablokowanych

  • Wywalić wszystkich i miejsca obsadzić wojskowymi (1)

    Tak jak zrobili w USA, wszyscy chcą brać przykład z ameryczki a nie potrafią w najprostszych przykładach. Ten cyrk się nie skończy będą co pół roku takie akcje, pieniędzy nigdy za wiele a widać, że im się udaję.

    • 11 3

    • Emeryci

      Na emeryturę

      • 1 0

  • Ale prezydentowi nie przeszkadza, że nie ma kontrolerów i tak startuje... (1)

    A co z tymi kontrolerami zdalnymi?

    Kiedyś pisaliście o takim pomyśle, by kontroler z Warszawy nadzorował ruch w Gdańsku..

    Co do płacy... bardzo dziwne kryterium, proponuję by kierowcy autobusów mieli płace zależne od liczby pasażerów..

    • 5 1

    • proponuje więcej biegów po płycie, to problem sie sam rozwiąże...

      • 1 0

  • M (2)

    Z chęcią znam osoby, który chciałyby zostać kontrolerem, ale wynagrodzenie na szkoleniu w warszawie jest najniższa krajowa... I nie masz czasu na inną pracę. Kto za to się utrzyma w Warszawie... z wynajęciem mieszkania bo przecież np jest z Gdańska i zostalby pracować w Gdańsku...

    • 5 0

    • (1)

      Po pierwsze, co to znaczy "z chęcią znam" ? Po drugie, to ich problem, że nią mają kasy na samodoskonalenie. Tak samo można powiedzieć o kursie C+E i wielu innych zawodach, które wymagają na start pewnej inwestycji.

      • 1 1

      • Tak, ale jak wyżej ktoś napisał nie masz po tym pewnej pracy, rok na najniższej, mimo zdanych egzaminów zostajesz z niczym. Z dkugi3m bo musiałeś dopłacać do tego interesu.

        • 1 0

  • Prawda

    Taka ze są to przewaznie guomby bez szkól i po paru miesiącach szkoleń. A z angielskim bardzo cienko

    • 3 1

  • Najlepiej zamknijmy wszystkie lotniska i zacznijmy znowu jeżdzić furmankami. Im więcej biuralistów tym większy b......

    • 7 1

  • Jak się próbowało... (1)

    obniżyć pensje, robić z kontrolerów, podobnie jak z pilotów "prawie kierowców TIR-a" (to cytat), bo wzrosła ilość chętnych na rabowanie państwa z kasy, a ludzie mają "zap...lać za miskę ryżu" (też cytat), to ludzie kompetentni poodchodzili, a nabór kolejnych, szkolenie i przygotowanie trwa długo, nie mówiąc już o tym, że coraz trudniej znaleźć nadających się do takiej wymagającej pracy. Przecież wielu usłyszało "niech jadą!". No to pojechali. A teraz kaczyści, jeśli wrócą, to będą próbowali wrócić do czasu, kiedy wyjazd za granicę był mocno utrudniony.

    • 6 5

    • Oni

      Mają mentalnosc kierowcow tira

      • 1 1

  • Omg (4)

    Mało ciągle mało najlepiej 50 tys miesięcznie zarabiać może milion katastrofa lotnicza normalnie ludzie chciwi na kasę już do takiego stopnia że nawet nie kumają E ludzie zarabiają po 2000 zł zasuwajac ciężko fizycznie wezta się ogarnięta bo tam wpadnę na tą wierzę

    • 12 25

    • Psss (1)

      Jak ci tak ciężko to idź się tam zatrudnij. Trzeba było się uczyć to nie musiałbyś robić za 2000.

      • 3 4

      • Ale

        Oni są nieukami .

        • 1 2

    • nie musisz zarabiać 2000

      możesz zarabiać 17.000, obsługując samoloty

      • 5 2

    • Nie zarobisz nawet najniższej krajowej, bo nie umiesz pisać.

      • 0 0

  • Oni chcą zarobków jak w stolicy. A o ile więcej maszyn startuje i ląduje w stolicy w porównaniu z Gdańskiem? Helloł...

    • 3 6

  • Gruba forsa, tam powinna być kolejka chętnych do pracy.

    • 1 3

  • Żenada

    A przez nich załoga musi siedzieć godzinami zamknięci w samolocie z 200 rozwścieczonymi i i agresywanymu pasażerami obwiniajac ich za czekanie i opóźnienie, za które nie mają płacone. Placone maja tylko za godzinny w powietrzu. Potem jest obsługa naziemna i tak dalej...

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane