- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (468 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (66 opinii)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (61 opinii)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (50 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (206 opinii)
Brakuje 50 mln zł na remont dworca PKP w Gdańsku
Tylko jedna firma zdecydowała się podjąć zapowiadanego od blisko sześciu lat remontu zabytkowego gmachu dworca Gdańsk Główny . Oferta firmy Budimex jest jednak o niemal 50 mln zł wyższa niż zakładał inwestor - PKP. To stawia pod dużym znakiem zapytania rozpoczęcie inwestycji jeszcze w tym roku.
Lata mijały, a inwestycja wciąż nie ruszała. Gdy w lipcu tego roku ogłoszony został przetarg wydawało się, że już nic nie stanie na przeszkodzie, by w końcu remont się rozpoczął.
We wtorek, w siedzibie PKP w Warszawie, otwarto jedną kopertę z ofertą złożoną w przetargu na remont budynku. Złożyła ją firma Budimex. Swoje usługi wyceniła na 119 982 115,22 zł.
Kłopot w tym, że PKP przeznaczyło na ten cel zaledwie 70 639 431,84 zł, czyli niemal 50 mln zł mniej.
Co na taki obrót sprawy mówią kolejarze?
- Oferta jest obecnie analizowana - ucina Aleksandra Grzelak z biura prasowego Polskich Linii Kolejowych.
W grę wchodzą dwa warianty: ponowne rozpisanie przetargu lub znalezienie brakującej kwoty i wybór oferty Budimexu.
Mimo wszystko, przypomnijmy, jakie prace wejdą w zakres remontu gmachu dworca.
Na zewnątrz:
- oczyszczenie cegieł i odświeżenie elewacji
- wymiana stolarki okiennej
- rekonstrukcja dachu w północnej części budynku (zyska formę czterospadową)
- powstanie tarasu nad barem McDonald's
- wymiana okrycia dachu na wieży zegarowej
- iluminacja obiektu
- budowa nowej części tunelu do wysokości głównego wejścia
Wewnątrz:
- odtworzenie witryn kasowych i sklepowych z drewna dębowego, jak na początku XX wieku
- przywrócenie pierwotnej kolorystyki
- historyczne oświetlenie w formie kulistych żyrandoli
- zrekonstruowanie kartuszy wraz z herbami miast: (Chojnic, Tczewa, Słupska, Kościerzyny, Malborka, Starogardu Gdańskiego, Lęborka i Sobowidza)
- wyłożenie posadzki żółtymi, granitowymi płytami
Zgodnie z zapisami przetargu realizacja potrwa 104 tygodnie, czyli dokładnie dwa lata.
Na koniec warto wspomnieć, że na półmetku jest remont peronów dalekobieżnych na gdańskiej stacji. W tym przypadku prace zakończą się na początku 2020 roku.
Opinie (293) ponad 10 zablokowanych
-
2018-10-10 10:33
KRÓL (1)
adamowicz na króla polski !
- 8 6
-
2018-10-10 10:34
Pkp podlega pod pis nie Adamowicza
- 7 1
-
2018-10-10 10:33
(1)
Wywalić wszystkich misiewiczow z PKP i kasa się znajdzie
- 9 7
-
2018-10-10 17:24
Jestem za!
Od trzech lat ich próbują wywalać a jeszcze do końca nie dali rady!
- 0 0
-
2018-10-10 10:35
50 baniek dodatkowo
PKP - to twór państwowy, w rękach pis. teraz czekają, jak Płażyński wygra prezydenturę, to sfinansują. Jak nie wygra - a jest duże prawdopodobieństwo, to kasy nie zobaczymy. Będą rozpisywać kolejne przetargi w nieskończoność. Ewentualnie Adamowicz poratuje z budżetu miejskiego. To jest właśnie "państwo teoretyczne". Peron robią w 3 osoby - jak jeżdże pociągiem ostatnio, to widzę - ale nasi chłopaki, polskie. Za chwilę i oni znikną - będą Nepalczycy, czy Ukraińcy robić.
- 9 4
-
2018-10-10 10:45
Dworce
PKS w takim razie w 2030?
- 9 1
-
2018-10-10 11:34
120 mln...???? co tam będzie lądowisko NASA?
czy kilka domów koło Gdańska
- 7 5
-
2018-10-10 11:38
kolejne działania mogą polegać tylko na nowym przetargu a nie dorzuceniu kasy dla firmy B
takie powinno być działanie i nic nie stoi na przeszkodzie by w nowym przetargu podwyższyć cenę. ale szanse powinny mieć wszyscy a nie tylko firma B
- 8 1
-
2018-10-10 12:07
Jarek
Dzięki Kacper. Kochasz Jarka, nienawidzisz wszystkiego co gdanskie
- 3 6
-
2018-10-10 12:19
A po co nam dworzec?
Potrzebne są perony i ubikacje oraz (ewentualnie) kasy. Budynek dworca nie jest potrzebny do sprawnego przyjazdu i odjazdu pociągów oraz obsługi pasażerów. Taniej jest sprzedać budynek i niech nabywca martwi się o remont.
- 3 6
-
2018-10-10 12:22
Na remontowanych peronach nie ma tablic z informacjami o godzinach odjazdów i przyjazdów pociągów, ba nie ma nawet zegarów więć trzeba polegać na niezrozumiałych informacjach z głośników. Jeśli PKP ma podobnie rewolucyjne założenia do remontu budynku dworca, to może niech zostanie jak jest.
- 6 0
-
2018-10-10 12:33
Jak to skąd (2)
99 kont Budynia, z kazdego troche i zbierze sie.....:-))
- 6 6
-
2018-10-10 13:02
Z prywatnych kont ma płacić za remont dworca którego właścicielem jest PKP? A co mówia lekarze?
- 3 1
-
2018-10-10 15:39
Niech Pisiory zwrócą premie, które im się ponoć należały.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.