• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budimex chce zbudować Drogę Zieloną za 135 mln zł, w 16 miesięcy

Maciej Naskręt
9 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebieg Drogi Zielonej tuż obok stadionu piłkarskiego w Letnicy. Przebieg Drogi Zielonej tuż obok stadionu piłkarskiego w Letnicy.

Otwarto koperty z ofertami na budowę Drogi Zielonej w ramach Trasy Słowackiego między Letnicą a Brzeźnem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex, która chce wybudować drogę za ok. 134,9 mln zł, w ciągu 16 miesięcy.



W poniedziałek komisja przetargowa miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otworzyła koperty z ofertami na budowę 2,1-kilometrowego odcinka Drogi Zielonej - pomiędzy budowaną ul. Marynarki Polskiej a al. Hallera. Jest to jeden z czterech odcinków Trasy Słowackiego.

Wpłynęło osiem ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Budimex. Za realizację drogowego przedsięwzięcia na granicy Letnicy i Brzeźna chce ona 134,9 mln zł. W tej cenie wybuduje drogę w ciągu 16 miesięcy.

Władze GIK budowę tego odcinka drogi wyceniły na kwotę ok. 120 mln zł. Najkorzystniejsza oferta jest zatem o prawie 15 mln zł droższa. O wyborze oferty decyduje w 90 proc. cena. Pozostałe 10 proc. stanowi termin wykonania.

- Przetarg rozstrzygniemy razem z odcinkiem tunelowym Trasy Słowackiego. Wszystko jest uzależnione od finansowania budowy. Kiedy to będzie? Trudno powiedzieć, potrzebujemy mniej niż dwóch miesięcy - wyjaśnia Ryszard Trykosko, prezes GIK.

Najbardziej kosztownym elementem Drogi Zielonej jest wiadukt nad torami kolejowymi, obok stadionu w Letnicy. Koszt potęguje stalowa konstrukcja nad wiaduktem, która ma go utrzymywać. Firmy, którą mogą ją wykonać, zlokalizowane są m.in w Kanadzie i Chinach.

Prace od marca tego roku trwają już na lotniskowym, 2,8-kilometrowym odcinku Trasy Słowackiego. Prowadzi je firma Wakoz z Luzina za ok. 31 mln zł. Droga do lotniska ma być gotowa późną jesienią tego roku. Od kwietnia trwa też budowa Trasy Słowackiego o długości 3,3 km przez Wrzeszcz, która potrwa ok. 19 miesięcy. Generalnym wykonawcą tego zadania jest konsorcjum Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii, za co dostanie ok. 159 mln zł.

Na rozstrzygnięcie przetargu oczekuje odcinek Trasy Słowackiego z tunelem pod Martwą Wisłą. Pod koniec kwietnia, gdy otwarto koperty z ofertami, okazało się, że najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska SA (lider), PBG SA, Aprivia SA. Oszacowało ono budowę inwestycji drogowej na 885,6 mln zł (brutto) i ma zamiar uporać się z nią w ciągu 36 miesięcy. Kwota jest o 375 mln wyższa, niż planowało wydać miasto.

Kolejny raz prezentujemy wizualizację Trasy Słowackiego.



Przed nami jeszcze otwarcie kopert z ofertami na odcinek Trasy Sucharskiego, która wiedzie przez gdańską Olszynkę. Inwestycja wygenerowała oszczędności po dwóch przetargach. Czy będą one mogły zostać wykorzystane na drogim odcinku tunelowym Trasy Słowackiego, o którym pisaliśmy dwa tygodnie temu?

- Tak. Niestety jest to decyzja niezależna od władz miasta. Zajmuje się tym Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Zależy im na przesunięciu tych funduszy. Możliwe więc, że pieniądze na tunel pod Martwą Wisłą się znajdą - wyjaśnia Trykosko.


Oferty złożone w przetargu:

1. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe SA; Mota-Engil, Engenharia e Construcao SA; cena: 215,7 mln zł, termin wykonania: 25 miesięcy.
2. SKANSKA SA; cena: 168,3 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
3. Konsorcjum: lider - EUROVIA POLSKA SA, EUROVIA CS; cena: 171 mln zł, termin wykonania: 23 miesięcy.
4. Konsorcjum: lider - Mostostal Warszawa SA partner - Acciona Infraestructures SA; cena: 268 mln zł, termin wykonania: 25 miesięcy.
5. BUDIMEX SA; cena: 134,9 mln zł, termin wykonania: 16 miesięcy.
6. Konsorcjum: lider - Firma Budowlano-Drogowa MTM SA, ERBUD SA; cena: 211 mln zł, termin wykonania: 25 miesięcy.
7. STRABAG Sp. z o.o; cena: 172,7 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
8. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska SA, PBG SA; cena: 184,5 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.

Miejsca

Opinie (118) 3 zablokowane

  • Budimex 85% Ludzi pracuje na czarno

    Pracowałem kiedyś w firmie podwykonawczej pierwsze 3-miesiące wypłata była pużniej już tylko gorzej aż na końcu w cale oczywiście innej opcji nie było jak praca tylko na czarno bo zawsze mówili jak pan się sprawdzi to wtedy a takiej sytuacji nikt nie miał po po miedzy 3 a 6 miesiącem ludzie rezygnują bo wypłat niema i wtedy takie firmy mogą sobie pozwolić na obniżanie stawek. PROSZĘ zobaczyć jaka różnica jest między najtańszym a najdroższym!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 5 2

  • A uczniowska nie wystarczy?

    A uczniowska nie wystarczy? Po co nowa droga obok. Wiecej bedzie do łatania :P

    • 1 2

  • Pi.... o tym ciągle jakby to było coś nadzwyczajnego wybudowanie normalnej drogi w centrum miasta !!! Dość tych dziurawych z****nych ulic !!!

    • 0 2

  • A gdzie kosztorysy ? ?

    Ceny wynikaja z kosztorysow a nie ktory zlodziej ile wezmie. Istnieja tez ceny porownawcze dla takich inwestycjii w kraju i zagranica.

    • 2 1

  • Brawo Miasto ! !

    Ciekawym jest na jakiej podstawie i w oparciu o jakie dane " Miasto planowalo " Przeciez to blazenstwo i zenada miejskich urzednikow.

    • 1 2

  • FIRMY CHCA .

    Co ma oznaczac " Firma chce " ? ? ? ? Moze ktos z organizatorow wyjasni czytelnikom to pojecie przetargowe ? ? Rozumiem ze Firma przedstawia Kosztorys i harmonogram prac. Pojecie "Firma chce" to zlodziejstwo. Zlodziej tez ode mnie chcial abym mu oddal komorke. Nie dalem.

    • 1 1

  • fajna wizualka

    może kiedyś wnuki przewiozą mnie po tej trasie

    • 1 1

  • bez tunelu nie ma wiekszego sensu wydawac pieniedzy na trase Słowackiego od Hallera do stadionu

    po prostu do Euro i tak tego nie zrobia, a po Euro raczej mało "kiboli" bedzie przylatywac na mecz samolotem, wiec odnowiona Uczniowska wystarczy, a pieniadze mozna wydac na budowe dróg na pustyni zwanej Południem Gdańska.

    • 0 2

  • Droga Zielona poprowadzona jak na komunistycznych planach przed Parkiem Raegana i przez Żabiankę to poroniony pomysł.

    Jeszcze nasze prawnuki będą płacić za naszą dzisiejszą głupotę.

    • 0 0

  • Nie nie nie Żadnego tunelu pod Martwą Wisłą

    Mam nadal nadzieje że tunel pod Martwą Wisłą nie powstanie. Nie może tak być gdzie w mieście które rzekomo uważa się za rowerowe , nie byli uwzględnieni rowerzyści , tym bardziej że Prom Wisłoujście po wybudowaniu tego tunelu może przestać istnieć. Dlaczego do diabła nie może na Martwej Wiśle powstać kładka pieszo-rowerowa , która by rozwiązała całą sprawę i była by komporomisem. Taka kładka ma być na Motławie , gdzie też pływają statki i to nie Małe to dlaczego nie może być tak na Martwej Wiśle , tym bardziej że ja autobusami miejskimi jeździć nie chce bo są nie ekologiczne , śmierdzące i stoją w korkach a kierowcy niechętnie widzą w nich rowerzystów

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane